ekoluomuhörhöt ärsyttää!
Siis nää taaperoimettäjät, vauvojaan joka paikkaan pissattavat perhepeteilijä kotihoitohihhulit, kyllä te tiedätte. Aina ne on korostamassa erinomaisuuttaan lasten kasvattajina, vaikka todellisuudessa niiden lapsista tulee syrjäytyviä outolintuja ja miehet hyvin usein kans jättää uppoavan laivan...
Kommentit (103)
synnyinkotini oli juuri sellainen että sinne ei tullut juoksevaa vettä ja pihan perällä oli ulkohuussi. Ja tämä oli vielä pitkälle 80- luvulle. Sauna oli kaksi kertaa viikossa ja äiti pesi pulsaattorikoneella kerran viikossa pyykkiä, huuhteli pyykit vesisaaveissa. Oli ihana asia kun vesijohto lopulta saatiin (olin 13-v) vaan enpä ihannoikaan ekoelämäntapaa enkä haluaisi juosta enää pakkasella paskahuussissa.
Vaikka lasten kustannuksella, kunhan luonto säästyy kun minä käytän kestoja.
Vierailija:
mistään ei ole pulaa ja kaikki tulee valmiina omaan asuntoon. Kuinkahan moni jaksaisi luomuilla jos joutuisi käymään ulkovessassa ja lämmittämään saunan muuripadassa pesuvedet jos tahtoisi peseytyä tai pestä vauvan kakkapyllyn?
Jos haluaisit siirtyä uskonasioista tietoon, voisit helposti löytää tietoa siitä, kuinka sinun kaikilla teoillasi on vaikutus ympäristöön. Joka ikisellä kuluttamallasi tuotteella ja palvelulla on ympäristövaikutus, toisilla isompi, toisilla pienempi. Jos haluaisi olla täysin ympäristöystävällinen, olisi tietysti parasta olla kuollut, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että omilla valinnoillaan voi vaikuttaa siihen, kuinka suuri ekologinen jalanjälki sinusta jää. Tämä ei myöskään muuta sitä tosiasiaa, että vaikka teollisuus tuottaakin suurimman osan jätteistä, on ihmisen omilla valinnoilla merkitystä. Yksilön valinnoilla on näes merkitystä myös siihen, millaisen teollisuuden tuotteita kulutetaan
Esim. täällä voit laskea arvion omasta ekologisesta jalanjäljestäsi:
http: //www. tampereenkaupunki. net/ekotallaaja/
Vierailija:
Vaikka lasten kustannuksella, kunhan luonto säästyy kun minä käytän kestoja.
Yritätkö sinä väittää, että kestovaipat ovat lapselle pahaksi?Perustele väitteesi.
Niin, yritätkö väittää, että luonnonmukaiset valinnat ja niiden opettaminen lapselle olisi jotenkin häneltä pois?! OLET ahdasmielinen!
Itse en ole mikään ekohörhöilijä, syön lihaa, ajan autolla, ostelen tuotteita milloin mistäkin, mutta kuitenkin pidän tärkeänä tehdä edes pieniä asioita luonnon ja ympäristön eteen. Toisinaan teen suuriakin uhrauksia.
Lajittelu ja kestovaippailu ei oikeasti ole kovin vaikeaa, mutta ylimääräistä työtä siitä tietysti tulee ja sitähän pullamössösukupolvi oikeasti karttaa.
Silti haluan tähän sanoa, että jos te kaiken tuon energian pistäisitte rahankeräykseen, niin meillä olisi jo fuusioautot ja itsestään tuhoutuvat vaipat.
Kerros missä sellainen rahankeräys on niin minä laitan sinne nuo rahat mitä meiltä säästyy kun ei käytetä kalliita kertakäyttövaippoja :)
dä sammuttaa...
Olen noita nähnyt, aikanani kävin imetystukiryhmässä pitkään ja näitä hörhöjä oli oikein kasautunut niihin piireihin.
Varsin monella paremmin tuntemallani hörhöllä oli lisäksi tarve olla muita parempi. He ja heidän luomuruokansa, kantoliinansa ja yöpissittämisensä ja steiner-päiväkoti-koulu-lukionsa, vauvasta lähtien, ovat sitä oikeaa äitiyttä ja he äiteinä kaikkein parhaita.
Kohtuus kaikessa, sanoisin kuitenkin. Pieni kasvattaminen heidän lapsilleen ei tekisi yhtään pahaa.
Eikö nykyinen hyvinvointitasomme juuri tee mahdolliseksi ekologisen elämäntapavalinnan? Miksi joku marmattaa siitä, että kun ennen oli ulkohuussitkin ja vesi piti lämmittää? Silloin ei ollut aikaa tehdä ympäristötekoja, nyt on. Tosin ulkohuussiaikaan ei kulutuskaan ollut nykyisissä mittasuhteissa.
Lainaus:
" Juuri näin. Kun näillä täydellisillä äidin pikku pulliaisilla ei ole isona kasvettuaan muita ongelmia kuin maailman parantaminen, niin miksi ei tuntea siitä ylemmyyttä sitten"
Vierailija:
Vaikka lasten kustannuksella, kunhan luonto säästyy kun minä käytän kestoja.Vierailija:
mistään ei ole pulaa ja kaikki tulee valmiina omaan asuntoon. Kuinkahan moni jaksaisi luomuilla jos joutuisi käymään ulkovessassa ja lämmittämään saunan muuripadassa pesuvedet jos tahtoisi peseytyä tai pestä vauvan kakkapyllyn?
Kestovaipat ovat huonompi vaihtoehto lapselle, miksi?
Ekologinen elämäntapa on typerää, miksi?
Miksi toisen elämäntapa ärsyttää sinua?
Lapset kärsivät kestovaipoista, miksi?
Johtunee siitä, että he ottavat usein selvää kaikenlaisista valinnoista ja " hyvistä" periaatteista littyen elämään. Tästä syystä kolutaan kaikki kasvatusoppaatkin läpi ja niitä noudattaen voi kasvatus olla tosi lepsua.
Ja minusta on jossain määrin oikein että he ovat vähän ylpeitä periaatteistaan (lukuunottamatta tuota vetelää kasvatustekniikkaa). On oikeasti tosi hyvä että joku viitsii elää mahdollisimman ekologisesti ajatellen muitakin kuin itseään!!
Mutta ei kai voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu, vai..?
puhtaalla juomavedellä paskasi pöntöstä alas. Jonnekin se ihmispaskaliete on vedenpuhdistamoistakin työnnettävä. Käy huussissa ja kopostoi jätöksesesi niin se on ekologista.
vastaan ekoilua vai puolesta? Viestistäsi tulee ensimmäisenä esiin vaan hyökkäävyys...
yliluomuhörhöilijät, mutta moni sekoittaa ennakkoluuloissaan kaksi asiaa: ekologiset elämäntavat ja fanaattisen oman itsensä pönkittämisen. Sitä esiintyy kaikissa piireissä tietyillä ihmisillä, ei se ole mikään " kestovaippajuttu" .
Minua ärsyttää suunnattomasti myös uskovaiset, jotka tuovat joka välissä esiin omaa erinomaisuuttaan ja käsitystään Jeesuksesta tai bisneshenkiset ihmiset, joiden on koko ajan tuotava esiin vain omia rahojaan ja liike-elämän lainalaisuuksia.
Mutta ei minua ärsytä ekologisuus, usko tai yrittäjät yleensä, vaan se tietty sekoaminen asioihin oli sitten kyse mistä liikkeestä tahansa.
Kaiken lisäksi ekoluomuhörhöilijät ovat heidän vastustajilleen niin helppoa riistaa kun heitä saa pilkata ja heille saa nauraa. Jotkut eivät koskaan kasva koulukiusaamistasolta ulos.
Vierailija:
No mulle on kyllä korostaneet erinomaisuuttaan eniten ne, jotka ovat mahdollisimman anti-ekoluomuhörhöilijöitä. Esimerkiksi että kertakäyttövaipat ovat eniten lapsen parhaaksi koska ne eivät tunnu märältä, myöhäinen potatuksen aloitus antaa vauvan olla vauva ja säästää lasta liian varhaisilta seksuaalisuuden kokemuksilta (????), oma sänky omassa huoneessa antaa lapselle parhaiten rauhan nukkua. Sekä että mahdollisimman normaali (=keskiverto) perhe-elämä, aatteet ja vaatteet tekevät lapsesta normaalin.
Kotihoitohihhuleita on kokemukseni mukaan yhtä paljon ekohörhöilijöissä kuin kertakäyttöelelijöissäkin.
Samoin lapsensa. Jotain he siis tekevät ilmeisesti oikein vaikka valtavirta ei sitä hyväksykään.
t. kestovaippailija, itse kokkaava, 6kk imettänyt, kantoliinaa käyttävä äiti joka ei osaa lajitella jätteitä, käyttää myös kestovaippoja silloin tällöin, antaa Tuttelia ja Pilttiä, ja joka luki vain avausviestin
mulla ei ole lapsia, vielä. ainut asia joka näissä kirjoituksissa ahdistaa ja edes jollain tavalla koskettaa mun elämää on ihmisten ahdasmielisyys. sitä on niin kovin vaikea ymmärtää.