Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ekoluomuhörhöt ärsyttää!

Vierailija
26.07.2006 |

Siis nää taaperoimettäjät, vauvojaan joka paikkaan pissattavat perhepeteilijä kotihoitohihhulit, kyllä te tiedätte. Aina ne on korostamassa erinomaisuuttaan lasten kasvattajina, vaikka todellisuudessa niiden lapsista tulee syrjäytyviä outolintuja ja miehet hyvin usein kans jättää uppoavan laivan...

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti alan kestovaippahörhöksi jos vaan hermot riittää kun vauva syntyy! Ärsyttää KAIKKI IHMISET jotka eivät kierrätä, lajittele, ajattele ympäristöä! Inhoan sellaisia!!

Perhepeti+imetys+kantoliinailu ei liity mitenkään ekohörhöilyyn, vaan perheen elämäntilanteeseen ja kullekin sopivaan tyyliin. Sama pätee siihen, miten lapsia käsketään/kasvatetaan. Tiedän lepsuja ekoperheitä, mutta myös ihan tavisperheitä, joissa ei koskaan kunnolla kielletä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ärsyttää KAIKKI IHMISET jotka eivät kierrätä, lajittele, ajattele ympäristöä! Inhoan sellaisia!!

Mua myös. Kiva huomata, etten ole ainut tiukkis tässä asiassa edes tällä palstalla.

Vierailija
24/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys ja luonnonmukainen eläminen on tehty nykyään niin helpoksi, että täytyy olla tosi laiska jos ei pysty mitään lajittelemaan...Kaupassa suorastaan tyrkytetään luomuvalintoja, paperin-, purkkien- ja lasinkeräyspisteitä on joka puolella.

Oikein itkettää kun tiedän perheen, jossa pullotkin pistetään roskiin ja lasten pienet vaatteet samoin.

t.24

Vierailija
25/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin päinhän se aina on. En mä ainakaan koe tarpeelliseksi yrittää " käännyttää" tai arvostella ihmisiä heidän elämäntapansa vuoksi.

Vierailija
26/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yrittää tukea sitä omaa käyttäytymistään ja omia valintojaan haukkumalla muita. Näinhän se on kaikkien " isompien" kysymysten kanssa, vai mitä?

Itse yritän kyllä hienovaraisesti käännyttää ihmisiä heräämään siihen että maailma hukkuu paskaan jos kukaan ei edes yritä tehdä mitään. En kuitenkaan paasaa tai saarnaa vaan jos tulee puheeksi niin kerron miten itse teen.

t. 24

Vierailija
27/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen, minkä osaltani voin. Imettänyt olen 8kk. Käyn töissä, ajan autolla ja syön lihaa. Lapsillani on kuri. Yhden asian haluan heti korjata jonkun edellisten kirjoituksista:

Kestoista ei tule ihottumaan. Kertakäyttövaippojen käyttö on ympäristöterrorismia ja on puppua, että ne jotenkin edistävät lapsen terveyttä tai hyvinvointia. Älä paasaa sellaisesta, mistä et tiedä mitään. Kiitos. :)

Vierailija
28/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut sanaakaan siitä, että ne edistäisivät lapsen terveyttä.

Jos haluatte jotain oikeasti tehdä ympäristön hyväksi, niin hakeutukaa politiikkaan. Mistään muusta ei ole mitään hyötyä. Kuin ehkä teidän egopönkitykseen.

Vierailija:

Teen sen, minkä osaltani voin. Imettänyt olen 8kk. Käyn töissä, ajan autolla ja syön lihaa. Lapsillani on kuri. Yhden asian haluan heti korjata jonkun edellisten kirjoituksista:

Kestoista ei tule ihottumaan. Kertakäyttövaippojen käyttö on ympäristöterrorismia ja on puppua, että ne jotenkin edistävät lapsen terveyttä tai hyvinvointia. Älä paasaa sellaisesta, mistä et tiedä mitään. Kiitos. :)

Vierailija
29/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain aina ärsyttää toisten elämänarvot niin kovasti:) itseasiassa en ole muuten koskaan tavannut ihmistä joka olisi samaan aikaan kestoilija, liinailija, taaperoimettäjä, kierrättäjä, kasvissyöjä, perhepeteilijä, luomusynnyttäjä jne. Miksi esim. luomuruuan ostaminen ärsyttää? Itse en osta, olen opiskelija vielä ja se on lähinnä rahakysymys. Kierrättämisestä ja kestovaippailusta saan itselleni hyvän mielen. En voi pelastaa maailmaa, vain yhdessä voimme tehdä sen. Vaan ei hyvältä näytä sekään kun nykymuotia on halveksua vihreitä arvoja..

Vierailija
30/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olet lukenut netistä, että kestoista tulee ihottumaa. Entä jos kirjoitan tähän, että meillä kertseistä tuli ihottumaa ja kestovaipoista ei: muutatko mielipidettäsi?

Uskotko todella, ettei sinun teoillasi ole mitään vaikutusta ympäristöön?

Vierailija
31/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ekologinen tase heikkenee lentomatkoista.

Mutta mies ja lapsi syö lihaa, eikä mua häiritse muiden lihansyönti, ainoastaan ne jotka vielä 2000-luvulla jaksaa taivastella.

Vierailija
32/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät sen niin vaikeaksi, että vievät kipin kapin hoitoon heti kun äitiysloma loppuu.

Kun lapsi täyttää 2v. ei enää saa kruunua päälaelle kun ei enää imetetä ja kanneta liinoissa.

Sitten tehdään toinen, että päästään taas hörhöilemään. Mutta esikoinen jää hoitoon kun hänelle ei enää ole aikaa kun pitää pestä niitä paskavaippoja ja imettää je kehua itseään eri keskustelupalstoilla.

Vierailija
33/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että luomohörhöily on jotenkin halveksuttavaa, jos se sopii itselle tietyssä elämänvaiheessa? Tekeehän ihminen muutenkin eri asioita eri elämäntilanteessa. HÖH!!

Sua taitaisi itseä oikeasti vähän kiinnostaa kokeilla jotain hörhöilyyn kuuluvaa, mutta olet niin laiska ettet vain viitsi.

Vierailija
34/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. kestovaippayhdistys. fi/kirjoituksia/k_kuormitus. php

Tuolta voi käydä lukemassa siitä ekologisuudesta. Väittäisin myös, että näissä kestovaippa perheissä käytetään myös yleisesti ottaen ympäristöystävällisempiä pesuaineita kuin keskivertoperheissä. Meillä käytetään vaippojen pesuun pesupähkinöitä, puhdas luonnontuote. Vaippoja pestään joka kolmas päivä koneellinen.

Vierailija
35/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että aina vedotaan paskavaippojen pesemisen vaikeuteen ja työläyteen:

a) pesukone pesee,

b) meilläkin on koko vauva-ajan riittänyt koneellinen kolmen päivän välein, onko se jotenkin paljon muka??

se, että yhdistetään luomuhörhöily ja imetys!! Huolestuttavaa korvikemarkkinoinnin aivopesua.

se, että yhdistetään ekologiset valinnat (kestovaipat, luomuruoka) lastenhoidollisiin valintoihin (mm. perhepeti, unipussi, kantoliina, kotihoito). Paikoista, joista löytyy tietoa mm. kestovaipoista, löytyy kyllä usein tietoa noista lastenhoitoon liittyvistä asioista, mutta eiväthän ne ole muuten mitenkään yhteismitallisia asioita.

Vierailija
36/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertikset on suurin yksittäinen kuormittaja muistaakseni ainakin Helsingin, Espoon ja Vantaan, Turun, Tampereen, Jyväskylän ja Oulun sekä Kuopion kaatopaikoilla. Vaippa hajoaa noin 500 vuodessa, mutta ei maadu ikinä. Se riittää minulle syyksi käyttää kertiksiä niin vähän kuin mahdollista.

Juu, et sinä sanonut, että kertikset edistää terveyttä, mutta monet niin väittävät. Esim. juuri tuo väite, että kestoista tulee ihottumaa, kertiksistä ei. Meillä oli toisinpäin.

Politiikassa olen mukana paikallisella tasolla. Vanha sanonta pitää ympäristöasioissa niin hyvin paikkansa: pienistä puroista syntyy suuret virrat. Yritän tehdä itse asioita niin, että myös lapsillani ja heidän lapsillaan olisi puhdasta vettä ja ilmaa. Pidän sitä tärkeänä.

Älä vedä hernettä nenään. Keskutellaan rakentavasti, hyvässä hengessä... :)

Terkui ei niin hörhö, mutta hörhö kumminkin. :D

No, näin olen lukenut, että KESTOISTA TULEE IHOTTUMAA. Ja saisko linkin sinne kertakäyttövaippojen ympäristöterrorismiin vs. kestisvaipat ja pesukoneet.

En sanonut sanaakaan siitä, että ne edistäisivät lapsen terveyttä.

Jos haluatte jotain oikeasti tehdä ympäristön hyväksi, niin hakeutukaa politiikkaan. Mistään muusta ei ole mitään hyötyä. Kuin ehkä teidän egopönkitykseen.

Vierailija
37/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elämä kohdellut sellaisia ihmisiä hellästi kun on aikaa tupertaa tyhjänpäiväisten asioiden kanssa.

Kun oikea elämä tulee eteen niin sitten ollaankin hukassa ja itketään yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
38/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää luomuhörhöt jaksakaan kauaa lastaan itse hoitaa

Tekevät sen niin vaikeaksi, että vievät kipin kapin hoitoon heti kun äitiysloma loppuu.

Kun lapsi täyttää 2v. ei enää saa kruunua päälaelle kun ei enää imetetä ja kanneta liinoissa.

Sitten tehdään toinen, että päästään taas hörhöilemään. Mutta esikoinen jää hoitoon kun hänelle ei enää ole aikaa kun pitää pestä niitä paskavaippoja ja imettää je kehua itseään eri keskustelupalstoilla.

Olet hassu ihminen! Niin monta asiaa samassa viestissä, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Onko joku kestovaippailija syönyt sun eväät vai mikä noin hermostuttaa? :D

Vierailija
39/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä saa ihan semmosen kuvan että hyväksyttävää siis on olla koskaan imettämättä, vaatia pelkosektio/ synnyttää kaikki mahdollinen kivunlievitys apuna, tarvitsi sitä tai ei, nukuttaa vauva omaan huoneeseen pienestä pitäen, käyttää kalleimpia kertiksiä, vaunut ainoa oikea vauvan kuljetustapa, viedä 10kk ikäinen vauva hoitoon, käyttää pelkkiä merkkivaatteita, haistattaa pitkät luomuruualle, saastuttaa luontoa niin paljon kuin se on mahdollista ja olla mahdollisimman fanaattinen omasta elämäntavastaan. muita tulee halveksua, huonoja ihmisiä:p

Vierailija
40/103 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen/katkera?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme