Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies saivartelee käytöksestäni

Vierailija
27.02.2014 |

Mies valittaa joka kerta käytöksestäni, kun tulemme jostain kyläpaikasta. Olen joko sanonut jonkin asian väärin, katsonut muualle jos joku on puhunut mulle tai en ole ottanut ihmisiä tarpeeksi hyvin huomioon. Itse en edes moisia tilanteita huomaa, ja joskus noi valitukset tulevat päiväkausia kyläreissun jälkeen jolloin en edes muista mistä mies puhuu. 

Ensimmäinen kerta kun mies tuli silmilleni oli hänen kummityttönsä ristiäisissä. Sanoin vain meidän kahden kuulten kuiskaten lapsen itkusta (pidin siis huolen, ettei kukaan kuule sitä) että siinä on tarpeeksi syytä miksemme vielä hanki vauvoja kun lapsi alkoi parkua. Mies suuttui ihan älyttömästi ja tiuskaisi minulle että turpa kiinni. Jos olin hetkeä aikaisemmin ollut juhlatuulella, ton kiukunpurkauksen jälkeen pidättelin itkua ja mietin tosissani poistuisinko paikalta. 

Toisella kerralla istuimme hänen isovanhempiensa luona päivällisellä. Pyysin, että lähtisimme nopeammin kuin tavallisesti, koska minulla oli kiire hoitamaan asioita. Lopulta, 45 minuutin vetkuttelun jälkeen, mies vihdoin sanoi, että voidaan mennä ja sanoin siihen että "vihdoin". Heti, kun olimme autossa ja matkalla kotiin, mies alkoi natkuttamaan että "vihdoin" kommenttini oli liian epäkohteliaasti lohkaistu. 

 

Jostain syystä loukkaannun miehen huomauttelusta. Ymmärtäisin, jos en oikeasti osaisi käyttäytyä tai olisin suoranainen sika, mutta tuollaiset ihan ihme pienet jutut ihmetyttävät. Sitä paitsi sanoin miehelle, ettei hänen valittamisellaan ole merkitystä tai ainakaan sillä ei ole toivottua lopputulosta, vaan jään jatkossa pois heidän päivällisiltään, ettei tule kiusausta mokailuun mikä häntä häiritsee. En ole kynnysmatto tai lapsi, ja hän itsekään ei käyttäydy aina aivan priimasti. 

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyt kyllä tolkuttoman tökerösti.

Vierailija
2/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen täällä ihan aina tätä ihme pomottamista ja toisen käytöksen ja toiminnan arvostelua. Tosin, en oo sellaista omassa parisuhteessani kohdannut, koska mun mielestä se menee niin päin, että arvostus ja sen mukainen kohtelu on vaan niin paljon hedelmällisempää. Toisaalta ajattelen myös niin, että jokainen aikuinen on vastuussa itsestään ja tekemisistään ja siis mulla ei oo siinäkään mielessä syytä puuttua mieheni käytökseen. Ja onhan hänet jo omat vanhempansa kasvattaneet. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettei me voitais keskustella esim. perheen sisäisistä asioita, joista ei olla ihan samaa mieltä, mutta ei siinä ikinä kyllä ole mitään tuollaista arvostelevaa sävyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vähän tökeröjä kommentteja sinulta.

Vierailija
4/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:38"]

On kyllä vähän tökeröjä kommentteja sinulta.

[/quote]

 

Mä arvasin että tähän takerrutaan, mutta sisälukutaitoisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että vauvasta heitetty kommentti oli kahdenkeskinen läppä josta ei pitäisi suuttua jos sitä viljelee muulloinkin. Toinen tilanne oli se, että olin kaikkien kuuluvasti pyytänyt kohteliaasti voidaanko jo ruveta lähtemään, koska kello käy ja ihmiset jäivät vain istumaan kuuntelematta edes vaikka näkivät stressaantuneisuuteni. Isovanhemmat kuitenkin kartalla pyynnöistäni, ja vihdoinkin- kommentti oli miehelle itselleen.

Kiitos empatiasta.

 

Vierailija
5/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:38"]

Mä ihmettelen täällä ihan aina tätä ihme pomottamista ja toisen käytöksen ja toiminnan arvostelua. Tosin, en oo sellaista omassa parisuhteessani kohdannut, koska mun mielestä se menee niin päin, että arvostus ja sen mukainen kohtelu on vaan niin paljon hedelmällisempää. Toisaalta ajattelen myös niin, että jokainen aikuinen on vastuussa itsestään ja tekemisistään ja siis mulla ei oo siinäkään mielessä syytä puuttua mieheni käytökseen. Ja onhan hänet jo omat vanhempansa kasvattaneet. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettei me voitais keskustella esim. perheen sisäisistä asioita, joista ei olla ihan samaa mieltä, mutta ei siinä ikinä kyllä ole mitään tuollaista arvostelevaa sävyä..

[/quote]

 

Alusta loppuun word. 

 

ap

 

Vierailija
6/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on aika pelleä käytöstä sun mieheltä. Taitaa olla sen suku todella läheistä. Sano sillle suoraan et ei näin voi jatkaa!!! Kyl tosta puuttuu sun arvostus kokonaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan mollaaminen oli tökeröä, samaten siellä isovanhemmilla hosuminen. Kuulostat moukalta.

Vierailija
8/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet samanlainen kuin entinen kaverini, joka saattoi kävellessään minun kanssa kommentoida jostain ihmisestä että"hyi vittu mikä läskikasa". Sanoin minäkin sille joskus, että turpa kiinni koska todellisuudessa usein ihmiset kuulivat hänen juttunsa ja arvatkaapa mikä myötähäpeä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäisi tuollaista miestä. Meillä ex suuttui mulle milloin mistäkin, eivät olleet tuollaisia samanlaisia, mutta kuitenkin. Milloin olin vähätellyt häntä, millloin puhuin päälle. Loukkaantui milloin mistäkin. Joskus toki sanoin tökerösti, mutta mulle alkoi tulla jo ihan kamala olo. En voinut enää pyytää viemään roskia mennessään, sillä pelkäsin, että mies pitää sitä nalkuttamisena. Jos mulle ei riittänyt ruokaa (mies oli kotona lasten kanssa), mun piti sanoa, että ei mulla ollutkaan nälkä, sillä muuten olisin arvostellut ruoan riittävyyttä. En osannut puhua lapsillekaan oikein.

On ex.

Vierailija
10/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen "kahdnkeskiset läpät" on todennköissti kuullut iso joukko muitakin ihmisiä, ja kahdenkeskisinökin ne ovat sivistymättömiä, koska niillä aapee pilaa miehensä juhlailon ja ilon oman sukunsa tai kaveriensa tapaamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi vauvasta miehellesi oli minusta ihan ok, jos kerran olette päättäneet olla hankkimatta lapsia. Miehen reaktio siihen oli melkoisen raju, ja itsellänikin olisi noussut itku kurkkuun. Tuli vaan tuosta mieleen, että haluaisiko miehesi sittenkin lapsia ja olisi juuri niistä haaveillut? Tai kuiskasitko kenties niin kovaa, että joku toinen sittenkin kuuli (vaikka itse äitinä olen sitä mieltä, että noin saisi hyvin sanoa ääneen lapseni ristiäisissä). Ilman mitään selitystä miehesi reaktio oli todella outo.

Vierailija
12/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa..

 

Siis pääpointti ei nyt ollut käytöksessäni vaan mieheni tavassa saivarrella siitä. Jopa silloinkin, kun luulen kaiken menneen hyvin, mies alkaa mollata käytöstäni ihan ihme syistä. En katsonut silmiin, en ollut samaa mieltä siitä että Taru Sormusten herrasta on hyvä kirja (tästä keskustelin yhden sukulaisen kanssa, ja sanoin, etten pidä siitä. Mies sanoi automatkalla, että minua pidettiin sen vuoksi idioottina koska en suostunut myöntymään kaverin painostuksen alla ja sanomaan että joo, se oli ihan hyvä kokonaisuus ja se on epäkohteliasta mollaamista kuulemma..) tai en vain ollut tarpeeksi ihmisten jutuissa mukana. En vain enää tiedä, miten päin minun pitäisi olla, etten kuulisi taas tehneeni jotain väärin. Jostain syystä musta tuntuu, että siinäkin kohtaa mennään metsään, jos suhtautuisin miehen juttuihin rakentavasti, koska kritiikki ei todellakaan tule kauhean rakentavaan sävyyn. Olen tähän asti joka ikinen kerta saanut ison ryöpyn valituksia niskaani kun olemme tulleet jostain, ja mietin onko tuollainen kritisointi ja suoranainen silmille tuleminen noinkin vaarattomista jutuista ihan tervettä. Eikö parisuhteessa pitäisi suhtautua tuollaisiin pieniin kömmähdyksiin pienellä huumorilla ja kannustavammin, eikä arvostellen? Olen ihan alituisesti jatkuvan paineen alla, kun käymme jossain kyläpaikoissa tai juhlimassa, enkä uskalla enää avata suutani koska en tiedä mitä uskallan sanoa. Käytökseni ei olisi enää luonnikasta jos olisin sellainen perseennuolija millaiseksi mies minun haluaisi muuttuvan, ja se aiheuttaa ristiriitoja. Hän ei koskaan kehu, että olinpa hyvällä tuulella saati sano, missä onnistuin, vaan hän muistuttaa aina pikku takelteluistakin puheessa jne. Ei kukaan aikuinen ihminen jaksa tuollaista kasvatusta enää, äiti teki sen jo.

Sen sijaan, että mies aiheuttaisi tällä mitään parannusta aikaisempaan, olen alkanut vain etääntyä hänestä koska tuollainen arvostelu sattuu. Ihan kuin olisin jollain koeajalla. Sen avulla hän ainakin takaa sen, etten taatusti halua parantaa käytöstäni koska tuntuu että mies purkaa vain omaa pahaa oloaan. Kysyinkin kerran, kiinnittikö herra omaan tapaansa puhua mulle mitään huomiota? 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vinkkinä sanoisin, että kummilasta ei kannata pilkata ja isovanhempia kannattaa kunnioittaa. Sinulla on ilmeisesti tosiaan vaikeuksia tietää, mikä on hyvää käytöstä.

 

Mies selkeästi tosiaan on jo alkanut miettiä, onko sinusta mihinkään. Hyvä niin.

Vierailija
14/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:58"]

Aapeen "kahdnkeskiset läpät" on todennköissti kuullut iso joukko muitakin ihmisiä, ja kahdenkeskisinökin ne ovat sivistymättömiä, koska niillä aapee pilaa miehensä juhlailon ja ilon oman sukunsa tai kaveriensa tapaamisesta. 

[/quote]

 

Hyvä että olit paikalla ja näit, että olimme tasan kahdenkesken kun kuiskasin sen jutun miehelleni. Jos hetkeä aikaisemmin pelleilimme kuin vastarakastuneet pelleilevät ja yksi kuiskattu läppä (jota ei kuullut kyllä kukaan, mm. miehen isä ihmetteli miksi mies oli suuttunut niin kovin..) katkaisee kamelin selän, ei kaikki ole ihan kunnossa. Ja meidän keskinäinen huumorimme on suhteellisen rajua. 

 

ap

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöksesi on kertomasi perusteella todella moukkamaista ja tökeröä  - ja ilmeisesti et lainkaan itse sitä ymmärrä, koska tässäkin ketjussa vielä puolustelet käytöstäsi. Miehesi on oikeassa, sinun todellakin tulisi kiinnittää huomiota tuohon. Et taida ymmärtää, että puolisosi häpeää moukkamaisuuttasi.

Vierailija
16/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä ap:lta minun mielestä. Oli teidän yhteinen huumori minkä laista tahansa, ei noin sovi käyttäytyä kutsuvieraana. Kritisoit hänen kummityttöä ja hoputit mummolassa? Ei tuo ole hyvää käytöstä. Aikansa ja paikkansa huumorilla. Kotona voi vitsailla mutta vieraana kannattaa käytöstavoista pitää kiinni

Vierailija
17/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:52"]

Ehkä olet samanlainen kuin entinen kaverini, joka saattoi kävellessään minun kanssa kommentoida jostain ihmisestä että"hyi vittu mikä läskikasa". Sanoin minäkin sille joskus, että turpa kiinni koska todellisuudessa usein ihmiset kuulivat hänen juttunsa ja arvatkaapa mikä myötähäpeä..

[/quote]

 

Joo, joo, mä olen ihan samanlainen kuin kaverisi.:P Kiitos analyysistä. 

 

Olen tavallisesti hirveän kiltti ja ihmiset eivät edes tiedä, miten paljon pidättelen kun tekisi mieli sanoa ihan suoraan, milloin tiedän heidän valehtelevan ja milloin mielestäni heidän juttunsa ovat todella törkeitä tai epäkohteliaita. Tässäkin valossa ajateltuna itseeni kohdistuvat syytökset käytökseni huonoudesta ovat jotenkin todella nurinkurisia. Itseään ei näköjään kohdella yhtään sen paremmin kuin antaa kohdella itseään. Karttelen tavallisesti ihmisiä, joiden käytös on ihan kipeetä. 

 

 

Vierailija
18/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti miehesi ei jaa huumorintajuasi.

Esimerkki tapauksissa käyttäydyit huonosti. Miksi kuljet miehen mukana, kun jatkuvasti nolostuu susta?

Muutenkaan ei voi sietää kaltaistasi kommentaattoreita. Enkä miehesi kaltaista nipoa. Jotenkin ette kuulosta yhtään sointuvalta pariskunnalta.

Vierailija
19/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen moukkamaista supatella juhlissa ja mollata juhlakalua! Ja isovanhemmille ei pidä lähteä, jos siellä sitten hoputtaa ja hosuu. Ja kuka käskee sopia aikataulut tuollaisiksi?

Vierailija
20/114 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:11"]

käytöksesi on kertomasi perusteella todella moukkamaista ja tökeröä  - ja ilmeisesti et lainkaan itse sitä ymmärrä, koska tässäkin ketjussa vielä puolustelet käytöstäsi. Miehesi on oikeassa, sinun todellakin tulisi kiinnittää huomiota tuohon. Et taida ymmärtää, että puolisosi häpeää moukkamaisuuttasi.

[/quote]

 

Mä käyttäydyn todella moukkamaisesti. Av- palstan suurin synti toistuu taas. Haukutaan aloittaja, ja löydetään vika hänestä itsestään ja unohdetaan alkuperäinen pointti. ap