Varallisuus ja elatusmaksut
Miksi elatusmaksuja määrätessä ei oteta huomioon varallisuutta?
Tytön isällä tilillä kymmeniä tuhansia ja pääomatuloja. Jokin aika sitten heittäytyi työttömäksi kun ei huvita töitä tehdä.
Eilen isän toiveesta kävimme lastenvalvojalla. Isä halusi tarkastuttaa elatusmaksun määrän, kun ei ole maksukykyä :)
Minä en isän pikkuhiluja tarvitse eikä meidän talouteen ole muutamilla kympeillä mitään vaikutusta. Tuntuu vaan niin naurettavalle aikuisen miehen itkeä että hädin tuskin on pystynyt pienen elatusmaksunsa hoitamaan :) Ja sitten lastenvalvoja olettaa että minä alan täyttelemään Kelalle jonkin paperisodan jostain elatusmaksun osasta, mistä lie. Sehän on lähivanhemman velvollisuus. Lapselle kuuluvia rahoja. Halusi tai ei.
Vaikka samanlainen saita sutki se jätkä oli jo nuorena. Kiusa se on pienikin kiusa. Jostain on työttömänä keksittävä tekemistä :)
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:22"]Emotionaalisesti kaltoin?!? Taloudellinen laiminlyönti, et esim. hae lapsen elatukseen tarkoitettuja etuuksia, koska et niitä itse periaatteesta tarvitse. Lapsella on oikeus elatukseen, josta vastaavat molemmat vanhemmat. Lapsen kanssa asuvalla vanhemmalla on velvoolisuus huoletia lapsen oikeuksista.
Kysymyksesi: Miksi elatusmaksuja määrätessä ei oteta huomioon varallisuutta? Haet ilmeisti vikaa yhteiskunnan rakenteista ja lain säädännöstä, että se mahdollistaa epätasa-arvoisen taloudellisen vastuun, mutta näin ei ole. Sinä, et vaan itse ole lapsesi lapsesi puolella vaan annat se koiran nuolla pallejaan, kun yhteiskunta ei ota vastuuta sinun arvovalinnoista.
Tasa-arvo vanhemmuudessa ei tule koskaan toteutumaan täysin.
[/quote]
Kiitos! Minulla on muutenkin huono tapa antaa ihmisten kohdella itseäni huonosti. Yritän olla toisille ystävällinen, ymmärtää kaiken ja kaikkia. Samalla taidan opettaa myös lapseni samanlaiseksi. Johan lapsen isäkin on hylännyt lapsensa pitkiksi ajoiksi kerrallaan, ja nyt palannut kuvioihin kun ei ole ilmeisesti naisseikkailua tai muuta elämää päällä.
Emotionaalisesti kaltoin?!? Taloudellinen laiminlyönti, et esim. hae lapsen elatukseen tarkoitettuja etuuksia, koska et niitä itse periaatteesta tarvitse. Lapsella on oikeus elatukseen, josta vastaavat molemmat vanhemmat. Lapsen kanssa asuvalla vanhemmalla on velvoolisuus huoletia lapsen oikeuksista.
Kysymyksesi: Miksi elatusmaksuja määrätessä ei oteta huomioon varallisuutta? Haet ilmeisti vikaa yhteiskunnan rakenteista ja lain säädännöstä, että se mahdollistaa epätasa-arvoisen taloudellisen vastuun, mutta näin ei ole. Sinä, et vaan itse ole lapsesi lapsesi puolella vaan annat se koiran nuolla pallejaan, kun yhteiskunta ei ota vastuuta sinun arvovalinnoista.
Tasa-arvo vanhemmuudessa ei tule koskaan toteutumaan täysin.