Raskaustestiin tuli todella haalea just ja just erottuva viiva- Nyt tein toisen ja se oli negatiivinen
Tein äsken raskaustestin, johon tuli todella haalea viiva jonka just ja just erotti. Tein just toisen ja se oli negatiivinen. Mitään vuotoa ei ole ollut. Menkkojennpitäisi alkaa 6 päivän päästä. Miksi tuommoinen viiva ilmestyi? Onko alkava keskenmeno?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Testasit liian aikaisin, siksi sait toisella testillä negatiivisen.
Mitä tarkoitat?
Sanotaan, että vääriä positiivisia ei tule, joten onnea! Testaa parin päivän päästä vielä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Olen eri, mutta noin aikaisin ei voi saada luotettavaa tulosta kumpaankaan suuntaan. Odota, että olisi vähintään kuukautisten alkamispäivä.
Olikos se niin että raskaushormonin pitoisuus aamulla korkeimmillaan, ehkä testasit ekan positiivisen aamulla?
Noin aikaisessa vaiheessa on myös virtsan väkevyydellä iso merkitys.
Odota pari päivää ja testaa sitten aamuvirtsasta.
Jep, ensimmäisessä pissassa virtsa oli väkevämpää, joten se näytti (oikean) tuloksen, todennäköisesti. Testaa ylihuomenna uudelleen.
Miksi ihmeessä pitää testata vaikka menkat eivät ole edes myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti yrittänyt vauvaa :D
Voi olla kemiallinen, herkillä testillä nekin mäkee ja siksi sanotaan ettei kannata testata liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti yrittänyt vauvaa :D
Mä oon yrittänyt jokaista lastani yli 1,5 vuotta ja koskaan en ole testannut negatiivista. Hötkyily ei auta, siinä vaan sekoaa kuten nyt ap.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kiirehtimällä testiä surmasit sikiön.
Virtsan pitää olla mahdollisimman vahvaa, jotta pitoisuus on riittävä testiin. Siksi testataan siitä aamun ensimmäisestä virtsasta. Myöhemmin päivällä virtsa on laimeampaa. Monessa muussakin virtsakokeessa pitää olla aamuvirtsa, jotta tulokset ovat vertailukelpoisia.
Mieti vielä kaksi kertaa. Tää raskaana olo ei oo herkkua 🤢
Tulethan ap kertomaan miten se oli?
Onnea!
Muusta, että voi olla noin aikaisin kemiallinen raskaus, joten älä vielä liikaa innostu. Yleensä kannattaa testata vasta kun menkkojen pitäisi alkaa tai sen jälkeen.
Tee testi uudelleen tänään.
Itse olen raskaana nyt. Eka testi Todi haalea plussa, sitten voimistui ja sitten väliin melkein negatiivinen/negatiivinen. Elektroninen testi on paras.
Nyt kuitenkin varhaisultrassa jo nähty, rv 8 ja sydän sykkii. Joten luota positiiviseen ja toivotaan parasta!
Vierailija kirjoitti:
Mieti vielä kaksi kertaa. Tää raskaana olo ei oo herkkua 🤢
Kuinka pitkällä olet? Olen rv 8 ja ei mitään oireita muuta kuin pissaamisen tarve.
Mulle kävi samanlailla ja kolmas testi näytti taas plussaa. Nyt tämä plussa on vajaan vuoden :)