Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit antaa vain yhden neuvon synnyttämiseen liittyen, mikä se olisi?

Vierailija
07.11.2020 |

Otsikossa aihe. Mikä siis olisi sun 50 senttiä synnytykseen liittyen?

Kommentit (767)

Vierailija
261/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa voimiasi huutamiseen vaan käytä ne synnyttämiseen.

Vierailija
262/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa voimiasi huutamiseen vaan käytä ne synnyttämiseen.

Ei se ole kaikilla mikään valinta. En itse voinut olla huutamatta vaikka kätilö käskikin minua olemaan hiljempaa kun pelotin muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kivunlievitystä niin pyydä suoraan epiduraali tai spinaali. Muista ei ole mitään hyötyä. Ei mitään.

Vierailija
264/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi. Minä jouduin taistelemaan, että kätilöt kuuntelivat minua. "Et sinä tänään synnytä" = lapsi ulkona parin tunnin kuluttua. Ja toisen kohdalla sama juttu, ei uskottu. Ja siksi jäi epiduraalit saamatta, ei enää ehtinyt antaa. Ja kummassakin synnytyksessä lapsi jäi jumiin, jouduttiin repimään imukupilla ulos, napanuora vielä kaulan ympärillä. Karmeat repeämät tuli. Todella karmeat muistot molemmista.

Vierailija
265/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että kakattaa. Minulle se tuli yllätyksenä, vaikka ymmärtäähän sen, kun tietää, mikä paine peräpäässä on. Oli outoa kakkia siihen synnytyspöydälle, kyljelläni olin, huusin, että apua...kätilö sanoi, että anna tulla vaan ja pyyhki sen pois. Kai se on heille ihan normaalia,mutta en ole kenenkään kuullut puhuvan siitä. Peräruiske kai annetaan yleensä ennen synnytyssaliin menoa? Mulle ei ehditty.

Eikö vanha sanonta "Ei tästä tule lasta eikä paskaa" ole tuttu?

Vierailija
266/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valitse sektiota. Jos se on pakko tehdä niin sitten on, mutta muuten luonnollinen tapa on parempi. T. Hyvin menneen sektion ja hyvin menneen normaalin synnytyksen kokenut

Vierailija
267/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään tarkkoja suunnitelmia etukäteen vaan mennä tilanteen mukaan.

Vierailija
268/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sukanvarsista kii!

Vierailija
269/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu unohtuu heti kun vauva on sylissä. T. Kaksi isoa lasta ilman kipulääkkeitä synnyttänyt

Kipu ei välttämättä todellakaan lopu siihen kun vauva on ulkona. Nimimerkillä lähes 3. asteen repeämät ison vauvan synnyttämisestä.

Vierailija
270/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valitse sektiota. Jos se on pakko tehdä niin sitten on, mutta muuten luonnollinen tapa on parempi. T. Hyvin menneen sektion ja hyvin menneen normaalin synnytyksen kokenut

Itse taas kadun alatiesynnytystä ja vuosien jälkeenkin kaduttaa etten valinnut sektiota. Kannattaa vain luottaa omaan vaistoonsa, eikä muiden neuvoihin.

Vierailija
271/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa yritä saada jalat ja lantio auki, älä vastusta. Mulla vasta kolmannen kohdalla pääsin jyvälle tuosta, kun jotenkin kivun tullessa enemmän jännitti ja samalla vastusti ponnistusta.

Toisaalta taas itselläni piti myös oppia kuuntelemaan omaa kroppaa, eikä kätilöitä. Kun olin auki, niin kehoittivat aina ponnistamaan, mutta vasta kun totesin etten pysty ja tarvitsen pienen tauon ennen kuin alan ponnistamaan, niin homma sujui. Mulla ei vaan alkanut työntövaihe ihan täysillä heti, vaan siihen meni jonkun aikaa.

Elimistön kipu on viesti siitä että nyt on jotain vialla. Miksi sitä ei huomioda synnytyksessä? Synnytyksessähän naisen keho vaurioituu pysyvästi ja kipu on viesti siitä että nyt menee rikki.

Ai että synnytyksessä naisen keho vaurioituu pysyvästi?! :D omakohtaisena kokemuksena väitän todella lujaa vastaan tuolle :D luomusynnytykset, jokaisessa olen lillunut avautumisvaiheen ajan lämpimässä altaassa, veteen en kuitenkaan ole ponnistanut, mutta 0 repeämää, eikä episiotomioita ole tarvittu! Palaudun kahdessa viikossa, siis silloin ei enää kipuja ja virtsanpidätyskyky oli sama kuin ennen, seksiä 4 viikkoa synnytyksestä, ja tuntuu yhtä hyvältä kuin ennen synnytystä :) älytöntä propagandaa väittää, että naisen keho jotenkin pilaantuu synnytyksestä automaattisesti.....

Ihana lukea täydellisten ihmisten täydellisiä synnytyksiä, kun itselläni kesti 2 vuotta toipua synnytysvaurioista enkä puhu mistään raskauskiloista.

Vierailija
272/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku koko raskausden ajan. Joogaa, kävele, tee lempeää jumppaa. Synnytys menee helpommin ja palautuminen on nopeampaa. 

Vierailija
273/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnista!

Vierailija
274/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin selälläni 17, 5 tuntia. Kävin vain vessassa välillä pissalla.

Mont tunti epiduraalilla hoidettuna. Tästä seurasi se, että selän nikamat löystyivät. (mulla vissiin taipumusta) Tämän seurauksena vielä vuosienkin päästä selästä tulevia jalkasärkykausia, joita ei milloinkaan ennen ollut.

Joten pyydä selän alle jokin tuki, jos olet selälläsi.

Mulle kyllä tarjottiin ammettakin, mutten mennyt siihen enkä jaksanut edes kysyä. Siis siksi en mennyt, että minuun tuli 5 johtoa. vauvan päähän anturi, anturi vyötärön ympäri, nestettä tippapullosta ja en muista mitkä kaksi muuta.

Vierailija
275/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että kakattaa. Minulle se tuli yllätyksenä, vaikka ymmärtäähän sen, kun tietää, mikä paine peräpäässä on. Oli outoa kakkia siihen synnytyspöydälle, kyljelläni olin, huusin, että apua...kätilö sanoi, että anna tulla vaan ja pyyhki sen pois. Kai se on heille ihan normaalia,mutta en ole kenenkään kuullut puhuvan siitä. Peräruiske kai annetaan yleensä ennen synnytyssaliin menoa? Mulle ei ehditty.

Tays oli tapan otta peräruiske ennen synnytystä.

Vierailija
276/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoma-asento auttaa ponnistamaan jos suinkin jaksaa. Epiduraali voi viedä tunnon ja sada ponnistamaan väärään aikaan tai lakkauttaa supistukset, jolloin saat oksitosiinia ja kivut ovat entistäkin kovemmat.

Vierailija
277/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi tämä: ei se synnytys ole se lapsen tai vanhemmuuden tarina vaan ne 18 vuotta sen jälkeen (+toki vanhempana olo myös aikuiselle lapselle). Synnytys ei ole kilpailu, eikä elämysmatka. Tarkoitus on, että lapsi ei vahingoitu synnytyksessä, jotta saa hyvän startin elämään.

Vierailija
278/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan joku nenän avaussuihke, otrivin tms. Itsellä meni ilokaasusta nenä totaalisen tukkoon ja meinasin tukehtua. Vauvakin kärsi hapenpuutoksesta.

279/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennoidu synnytykseen siten, että se on tosi kivulias kokemus

Vierailija
280/767 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tays oli tapan otta peräruiske ennen synnytystä.

WHO listaa sen nykyään turhana toimenpiteenä, aivan kuten karvojen ajelunkin. Varmaan molemmat saa pyytäessään, jos niin kovasti niistä tykkää.