Millainen Tinder profiili on hyvä jos etsii pitempiaikaista ja fiksua seuraa?
Millainen kuva/kuvat kannattaa laittaa, millainen teksti jne? Että houkuttelisi fiksumpia ihmisiä seurustelumielessä? Harkitsen liittymistä kun ei livenä tapaa ketään ja Tinder taitaa olla kaikista käytetyin deittisovellus. Ainakin yksi ystäväni löysi sieltä aviomiehensä (ja erittäin hyvän sellaisen)
Kommentit (253)
Kyl se niin vaan on, että jos ikää on +30 ja etsii vakavasti elämänkumppania,
niin on laitettava kokovartalokuva tai vähintäänkin puolikuva. Vaikka häpeäisi omaa ylipainoaan. Koska ainakaan minä en pidä ”rehellisenä” sellaista profiilia, jossa kuvakulmilla kikkailulla jne yritetään luoda mahdollisimman vetävä mielikuva. Siitä tulee sellainen olo, että ihminen on todellisuudessa epävarma tai jopa vähän epävakaa eikä oikeasti valmis tutustumaan omana itsenään, vaan pitää yllä jotain fiktiivistä imagoa. On myös hemmetin epämiellyttävää kohdata livenä nainen, jota ei kahvilassa meinaa eka tunnistaa koska on todella erilainen kuin kuvissa.
Ehdottomasti paras kombo on:
1. Profiilikuvana tarkka, valoisa ja filtteröimätön kasvokuva, josta saa aidon käsityksen naisen ulkonäöstä. Mieluiten ei selfie. Ja vähän hymyä!
2. Tilannekuva: jos joogaat niin joogapose, jos olet työmatkapyöräilijä, kuva fillarin kanssa
3. Kokovartalokuva! Eikä mitään vessakaakeli-peilikuvaa tai 5v vanhaa sukujuhlissa räpsästyä kuvaa, jossa äitimuori rajattu käsikynkästä veke
4. ns. moneyshot, eli pynttäytymiskuva tai flirtimpi ”kirsikkana kakun päällä”
Jos haluaa laittaa täydet 6 niin erikoisempien taitojen tai harrastusten esittely kuvissa 👌🏼
Niin ja bioon kannattaa kyllä kirjoittaa ihan rehellisesti auki että etsii elämänkumppania tai haluaa perustaa perheen.
- M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäkösi miellyttää miestä, on aivan yhdentekevää, kirjoitatko profiilissasi olevasi ihmissilpoja tai arkkipiispa.
Ulkonäkö.Ulkonäkö. Ulkonäkö.
Mä mätsään kaikki sellaiset naiset, joiden ulkonäkö miellyttää silmää.
Poikkeuksena ainoastaan sellaiset tapaukset, joiden kuvista tai tekstistä paistaa läpi vakavat mielenterveysongelmat.
Miten kuvista voi paiataa läpi vakavat mielenterveysongelmat?!?
Esim. Harley Quinn-kuva + teksti ”It is sometimes an appropriate response to reality to go insane” tai joku paranoidiseen salaliittoteoriaan viittaava mietelausekuva. Nähty on.
- M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäkösi miellyttää miestä, on aivan yhdentekevää, kirjoitatko profiilissasi olevasi ihmissilpoja tai arkkipiispa.
Poikkeuksena ainoastaan sellaiset tapaukset, joiden kuvista tai tekstistä paistaa läpi vakavat mielenterveysongelmat.
Muutama esimerkki tosielämästä:
- puolet kuvista on jotain motivaatio mietelauseita
- teksti täynnä hymiöitä ja kirjoitusvirheitä
- kuvissa joku ihan sekopäinen meikki joka kuvassa, ei yhtään normaalia kasvokuvaa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako laittaa profiiliin esim. omia seksimieltymyksiä? Ammatti? Harrastuksia? Vai mitä siellä ihmiset haluaa ensimmäisenä tietää.
No se ainakin kannattaa kertoa jos et halua miehen elimeen koskea ollenkaan, saatika laitta sitä suuhusi. Monelta nololta tilanteelta säästyt, saat oikeasti sinua ihmisenä arvostavan kilttis miehen huomion.
Jos pitkäaikaista seuraa etsii, niin silloin on syytä olla rehellinen ja antaa tietoa itsestään mahdollisimman paljon. Hyvät kuvat, ainakin yksi kasvo- ja vartalokuva. Mikään ei ole niin turn-off, kuin huomata että treffikumppania ei meinaa tunnistaa, koska kuvat on photoshopattu tai vanhoja.
Lapsien lukumäärä ja ikä, haluaako lapsia. Koulutus ja ammatti. Minkälaisena luonteena itseään pitää, onko jotain suuntautumisia esim. vegaani, harras uskovainen tms. Harrastukset ja mitä tekee vapaa-aikanaan.
Karsii varmasti tykkäyksiä ja matchejä, mutta toisaalta jos etsii sitä oikeaa ja pitkäaikaista, niin turhien treffien määrä myös pienenee ja mahdollisuus löytää se oikea kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen suhteellisen tuore tapaus tinderissä.
Olen vaihdellut viestejä muutaman miehen kanssa ja jo muutaman viestin perusteella olen huomannut parista tyypistä ettei olla sopivia toisillemme.
Mutta miten se sanotaan?
Haluaisin olla ystävällinen enkä vaan kadota tai ingnoorata.
Jos et halua poistaa matchia sanomatta mitään, voit vain lakata kannattelemasta keskustelua huonosti sopivien miesten kanssa. Jos keskustelu ei luista, nämä tajunnevat itsekin, ettei jutusta tule mitään. Ventovieraiden kanssa on turha langeta "turhan kiltiksi" ja keksiä väkinäisesti tikusta asiaa, jos jo valmiiksi tiedät ettei mies kiinnosta itseäsi. Näin vältyt tuhlaamasta molempien aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää Tinderissä, kun menee niin veetusti aikaa noiden pildenvonkaajien ja muiden jämämiesten pois seulomisessa. Totta on, että ainoastaan naisen kuvilla on merkitystä ei miehet lue niitä profiilitekstejä. Suurin osa miehistä ei saa mitään huomiota Tinderissä, joten ne epätoivoisesti mätsää siellä kaikki jotka vaan voi
Mitä seulomista siinä on, kun laittaa vaan vasemmalle kaikki profiilit, joissa ei sanota etsinnässä olevan elämänkumppani? Ei se ole ongelma, jos oikealle menee vain 2 %, koska yksi löytö (kerrallaan) riittää.
Läheskään kaikki elämänkumppania etsivät eivät erikseen mainitse etsivänsä elämänkumppania: tämä pitää osata päätellä profiilin muista piirteistä. Elämänkumppanin etsintä on ihan perusteltua jättää mainitsematta, koska a) niinkuin täälläkin on tullut esiin, jotkut tohelot sinkoavat tykkäyksiä tällaisesta maininnasta piittaamatta ja b) joillekin elämänkumppanin etsinnän mainitseminen voi tuoda takertuvan ja epätoivoisen mielikuvan. Itse (miehenä) pidin normaalina lähtöoletuksena, että elämänkumppani on hakusessa - mutta tätä on turha liikaa alkuvaiheessa alleviivata, kun ensin täytyi selvittää, olivatko matchit mitenkään kanssani yhteensopivia.
Tekstissä iloinen ihminen - kuvassa totinen.
Harrastus valokuvaus - kuva epätarkka räpsy.
En etsi mitään, mutta oletko se sinä?
- Vaikea sanoa.
Ihan vain aloituksena huomauttaisin, että ei nettideittailu mikään häpeilemisen arvoinen asia suinkaan ole: Tutkimusten mukaan, noin joka toinen aviopari on tavannut toisensa netissä viimeisten 20:n vuoden aikana solmituissa parisuhteissa. Nettideittailu on siis ok ja yhtä lailla käytetty kumppanin löytämismuoto kuin jos löytäisi kumppaninsa harrastuspiireistä, työ- tai opiskelupaikalta tai baarista.
Deittisaiteilla näyttää kuitenkin olevan merkittäviä eroja: Tinder ei mahdollista syvempää esittäytymistä, ja Tinderistä näyttäkin muodostuneen yhden yön pikasuhteiden hankintapaikka jossa ulkonäkö korostuu yli kaiken muun. Mutta, kun menemme perinteisemmille nettisaiteille, kuten E-kumppani, Match, Happy pancake tai Eliittikumppani, paino esittäytymisellä on enemmän tekstissä kuin valokuvissa, joskin lopullinen päätös esittäytymisen painotuksesta on aina katsojan silmissä, sydämmessä ja mielessä.
Itse olen taviksen pahin ilmentymä, 56-vuotiaana ja lievästi ylipainoisena pienituloisena virkamiehenä. Silti minulla on käynyt viuhka nettideiteillä ja tarjontaa pidemmille suhteille on ollut enemmän kuin kylliiksi. Syynä on se, että olen ollut aidosti rehellinen. En ole yrittänyt olla mitään muuta kuin olen. Tekstissä kerron avoimesti mitä haen, mitä tarjoan ja mitä odotan, mistä pidän ja mitä en voi sietää. Vastauksista 80% on asiallisia, kohteliaita, ja tulee valokuvien kera. -Päivyrini on ollut enemmän kuin buukattu täyteen treffejä hyvin mielenkiintoisten ja mukavien ihmisten kanssa ja olen joutunut jo rajoittamaan tapaamisia. -Uskon, että löydän "Sen Oikean" kun aika, paikka ja hetki mätsäävät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä neljä kuvaa joista kaksi kasvoista ja kaksi vähän kauempaa. Peittävät vaatteet. Tekstissä ihan vähän perustietoa itsestäni, mutta ei todellakaan listaa mitä haluan tai en halua mieheltä, eikä muutenkaan mitään syvällistä.
Matchit on toistaiseksi olleet kivoja, en itse aloita keskusteluja (koska edellisillä kerroilla tein niin ja miehet pitivät helppona/epätoivoisena), ja minulla on kolme keskustelua tällä hetkellä. Kaikki tuntuvat järkeviltä enkä ole saanut yhtään seksiin viittaavaa viestiä. Eli toistaiseksi olen tyytyväinen, korttini on nyt piilossa koska en edes ehtisi jutella useamman kanssa.
Mikset keskity yhteen kerrallaan? Mielenkiintoni lopahtaa aina välittömästi, jos saan tietää etten kiinnosta tarpeeksi edes siihen.
Eikä keskustelun avaaminen naista pahenna. Päinvastoin kertoo, että nainen taitaa olla oikeasti kiinnostunut, koska naisten ei tarvitsisi tehdä aloitetta. Todellakin on plussaa, jos nainen avaa keskustelun. Jos sinua on joku pitänyt siksi epätoivoisena, kertoo se vain siitä, että kyseinen henkilö ei ole ollut sinusta kiinnostunut. On vain halunnut tölväistä. Match ei tarkoita vielä kiinnostusta, kun monilla on tapana matchailla kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suhteellisen tuore tapaus tinderissä.
Olen vaihdellut viestejä muutaman miehen kanssa ja jo muutaman viestin perusteella olen huomannut parista tyypistä ettei olla sopivia toisillemme.
Mutta miten se sanotaan?
Haluaisin olla ystävällinen enkä vaan kadota tai ingnoorata.Jos et halua poistaa matchia sanomatta mitään, voit vain lakata kannattelemasta keskustelua huonosti sopivien miesten kanssa. Jos keskustelu ei luista, nämä tajunnevat itsekin, ettei jutusta tule mitään. Ventovieraiden kanssa on turha langeta "turhan kiltiksi" ja keksiä väkinäisesti tikusta asiaa, jos jo valmiiksi tiedät ettei mies kiinnosta itseäsi. Näin vältyt tuhlaamasta molempien aikaa.
Tuossahan juuri tuhlataan molempien aikaa. Joko poistaa matchin tai sanoo suoraan, ettei meillä synkkaa niin että kiinnostuisin. Hyvää jatkoa sinulle tms.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun ei livenä oikein tapaa ketään. En tykkää yhtään kuvailla itseäni 😣
Tyypillinen nainen. Miehiltä odotetaan että profiilit olis viimosen päälle ja ite ei pystytä edes simppeliä kuvausta itestä tekemään, ja jos tehdään siinä on aina kaikki pahimmat kliseet, ei pisaaraakaan persoonaallisuutta. Odotetaan vaan aina että miehet hoitaa kaiken naisten puolesta ja se unelmien alfa ilmestyis muutamalla napin painalluksella siihen nenän eteen.
On se naisten elämä vaan rankkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että katsoja on ennakkoluuloinen ja halveksii syystä tai toisesta (aina se on sosiaalinen status) tietyntyylisiä ihmisiä, eikä hän voi myöntää itselleen omaa ennakkoluuloisuuttaan vaan se pitää jotenkin pistää kohteiden syyksi joten hän järkeilee inhotun tyylin tai käytöksen kertovan mielenterveysongelmista. Ennakkoluulot ja halveksunta mielenterveysongelmia kohtaan kun on täysin ok kunnon ihmiselle eikä uhkaa hänen omakuvaansa hyviksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun ei livenä oikein tapaa ketään. En tykkää yhtään kuvailla itseäni 😣
Tyypillinen nainen. Miehiltä odotetaan että profiilit olis viimosen päälle ja ite ei pystytä edes simppeliä kuvausta itestä tekemään, ja jos tehdään siinä on aina kaikki pahimmat kliseet, ei pisaaraakaan persoonaallisuutta. Odotetaan vaan aina että miehet hoitaa kaiken naisten puolesta ja se unelmien alfa ilmestyis muutamalla napin painalluksella siihen nenän eteen.
On se naisten elämä vaan rankkaa :D
Miten tätä voi äänestää alapeukulla? Tämähän on ihan totta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä neljä kuvaa joista kaksi kasvoista ja kaksi vähän kauempaa. Peittävät vaatteet. Tekstissä ihan vähän perustietoa itsestäni, mutta ei todellakaan listaa mitä haluan tai en halua mieheltä, eikä muutenkaan mitään syvällistä.
Matchit on toistaiseksi olleet kivoja, en itse aloita keskusteluja (koska edellisillä kerroilla tein niin ja miehet pitivät helppona/epätoivoisena), ja minulla on kolme keskustelua tällä hetkellä. Kaikki tuntuvat järkeviltä enkä ole saanut yhtään seksiin viittaavaa viestiä. Eli toistaiseksi olen tyytyväinen, korttini on nyt piilossa koska en edes ehtisi jutella useamman kanssa.
Mikset keskity yhteen kerrallaan? Mielenkiintoni lopahtaa aina välittömästi, jos saan tietää etten kiinnosta tarpeeksi edes siihen.
Eikä keskustelun avaaminen naista pahenna. Päinvastoin kertoo, että nainen taitaa olla oikeasti kiinnostunut, koska naisten ei tarvitsisi tehdä aloitetta. Todellakin on plussaa, jos nainen avaa keskustelun. Jos sinua on joku pitänyt siksi epätoivoisena, kertoo se vain siitä, että kyseinen henkilö ei ole ollut sinusta kiinnostunut. On vain halunnut tölväistä. Match ei tarkoita vielä kiinnostusta, kun monilla on tapana matchailla kaikkien kanssa.
Naisena ei siis voi voittaa. Jos vastaa kaikille viestin lähettäneille, puhuu liian monelle kun saisi jutella vain yhden kanssa kerrallaan. Jos ei vastaa, no niin taaa nähtiin että naiset eivät edes vastaa kivan mieheen kivaan aloitusviestiin!
Jos nainen laittaa aloitusviestin, hän on epätoivoinen. Jos nainen ei laita, hän ei ole tarpeeksi rohkea. Jos nainen laittaa paljastavampaa kuvaa, hän on helppo. Jos peittävämpää, hän ei ole tarpeeksi seksikäs tai piilottelee rumaa kroppaa.
Väännetään nyt vielä rautalangasta: sain ekan viikon aikana muutamia matcheja ja kolme viestiä joihin kaikkiin vastasin. Koska juttu luistikin kaikkien kanssa, piilotin korttini ja kenties tapaan nämä kolme lähiviikkoina (treffit minulle tarkoittaa juttelua, ei seksiä). Olen niin pahoillani että rikon sinun käsitystäsi siitä mikä on soveliasta deittailua.
Liian moni on siellä viettämässä aikaa, seksin perässä. Vaikkakin itse kirjottaisi kuinka asiallisen tekstin ja kuva hyvä. Väsyin 4 vuotta sitten tähän. Pancakessa olin myös vähän aikaa. Kaipaan sitä oikeaa kohtaamista.