Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairauslomaa pitää PYYTÄÄ??

Vierailija
28.09.2026 |

Se tuntuu niin nololta, vaikka sairausloma on tarpeellinen.

Tulee olo että pidetäänkö huijarina 😔

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Mut on aina määrätty sairaslomalle.

Vierailija
2/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että työterveydessä tiukempi linja. Ehkä ohjeistus takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri tiedä tarvitsetko sairauslomaa vai ei, sehän riippuu ihan siitä oletko töissä vai eläkkeellä vai jotain muuta. 

Vierailija
4/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukava jos lääkäri sanoisi esim että : Ehdottaisin että jäät nyt sairauslomalle.

Kuumesairaaltakin voidaan kysyä "tarvitsetko sairaslomaa".  

Vierailija
5/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri tiedä tarvitsetko sairauslomaa vai ei, sehän riippuu ihan siitä oletko töissä vai eläkkeellä vai jotain muuta. 

Ainakin työterveydessä pitäisi tämä jo tietää 

Vierailija
6/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työterveydessä pitäisi tämä jo tietää 

Kyllä, mutta aloituksessa ei puhuttu erityisesti työterveydestä.

Vierailija
7/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli sairauslomista keskustelua telkussa. Ja siinä joku sanoi, että Suomesta puuttuu sellainen tapa, että annettaisiin korvaavia tehtäviä sairaalle. Että ole nyt ap tyytyväinen, jos pitää vain pyytää sitä sairaslomaa, koska joillakin on tahtona se, että sairaslomalla tarttisi myös tehdä jotain kevyttä työtä. Kammottava ajatuksenakin kyllä minusta, koska ainakin itsellä on pienessäkin flunssassa niin huono olo, etten pysty kuin olemaan hiljaisuudessa paikallaan.

Vierailija
8/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vaan sanottava itse että tarvitsen sairauslomaa.  Ymmärrän pointtisi kyllä. 

Minustakin olisi mukavampi jos sitä lääkäri ihan itse ehdottaisi.

Vierailija
9/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee etätöitä ja jopa jalka turvoksissa oon sinnitellyt päätteen ääressä. Kamalaa...

Pienet flunssat sairastetaan etätöissä.. Mulla ei kuume yleensä nouse ja olo karmea.

Vierailija
10/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt. Pitäisikö vain jättää kertomatta kellekään että aikoo olla pois työvuorosta?

Meillä omailmoitussaikun saa nimen mukaisesti ilmoittamalla, eikä lääkäriltäkään ikinä tarvitse saikkua pyytää jos oikeasti on työkyvytön.

Vierailija
11/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt. Pitäisikö vain jättää kertomatta kellekään että aikoo olla pois työvuorosta?

Meillä omailmoitussaikun saa nimen mukaisesti ilmoittamalla, eikä lääkäriltäkään ikinä tarvitse saikkua pyytää jos oikeasti on työkyvytön.

Oikeasti työkyvytön....

Sitä juuri kysyy itseltään, milloin  kehtaisi pyytää sairaslomaa. Eikä kehtaakaan. Ainakin etätyössä oletetaan pystyttävän sairaanakin töihin. 

Vierailija
12/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti työkyvytön....

Sitä juuri kysyy itseltään, milloin  kehtaisi pyytää sairaslomaa. Eikä kehtaakaan. Ainakin etätyössä oletetaan pystyttävän sairaanakin töihin. 

Minä ainakin olen saikulla tasan silloin kun en pysty tekemään töitä. Ei tarvitse arpoa että kehtaako vai eikö. Se on hyvä ratkaisu.

Vierailija
13/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pyytänyt sairaslomaa, vaan olen ilmoittanut tarvitsevani.

Vierailija
14/14 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lääkäriin vaivojen takia ja sanon etten kykene tekemään töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi