Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitteko vääntää mulle rautalangasta mitä teen väärin?

Vierailija
24.02.2014 |

Olen lakannut kyselemästä kuulumisia ja aloittamasta keskusteluja ihmisten kanssa, koska en halua kuulla kysymystä "no mitäs sulle?".

Mulla ei ole mitään muuta kuin ihan pelkää hyvää sanottavaa, hehkuttamista. Kaikin puolin elämäni on mielenkiintoista, ylellistä, hauskaa, mielekästä, rakkaudentäyteistä..
Elämäni harmitukset ovat niin ohimeneviä, etten edes muista niitä kun ne ei ole käsillä koska en ole katkeraa jauhajatyyppiä.

Vääntäisittekö te minulle urpolle, että miten minä voin keskustella kuulumisistani ilman, että "leveilen rahoillani", "hieron onneani naamaan" tai "olen omahyväinen"? Mulla ei ole mikään tarkoitus korostaa itseäni muiden kustannuksella tai ärsyttää ketään. Haluaisin että kaikilla olisi yhtä kivaa kuin mulla.

Olen nykyään suorastaan vainoharhainen. Kuulumisia kysellessä pelkään kuulevani "no ei v..u yhtä hyvin ku sulla"

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin täynnä kateellisia ja katkeria, että ainut keino miten säilytät mielenrauhan on hakeutua menestyjien seuraan ja jättää yhteydenpito luusereihin.

Vierailija
2/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osa niistä nk. luusereista on ihan mahtavia tyyppejä! Kyllä minä tarjoan bissen, muuttoapua tai olkapäätä jos tarvitaan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kelaa eteenpäin, älä pysähdy tervehtimään. Pysähdy jos sua tervehditään.. sua siis kadehditaan ja siksi ihmiset etvät välitä keskustella kanssasi. Ota opiksi, älä keskustele kuin niiden kanssa jotka keksustelun avaavat. Joskus kantsii unohtaa mainita ne asiat joista on tyyytyväinen. Suomalaiset nääs rakastavat vähättelijöitä.

Vierailija
4/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sellainen tilanne, että menee tosi hyvin ja kaikilla kavereilla ei niinkään. Jos he kysyvät kuulumisiani, niin ihan lyhyesti sanon että ei kuulu mitään erikoista ja kaikki on ennallaan. Sitten kuuntelen mielelläni ystävieni kuulumisia ja annan mielelläni neuvoja ja tuen eri elämäntilanteissa. Oon oikeestaan aina ollut tällanen, että mieluummin kuuntelen kun kerron omia asioitani.

Vierailija
5/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun minulta kysytään "mitäs sulle"; sanon että "mitäpä tässä" tai "sitä samaa", vaikka minulla olisikin paljonkin hehkutettavaa... Minusta kysymykseen hehkutuslistalla vastaaminen on yhtä moukkamaista kuin siihen vastaaminen yksityiskohtaisella valituslistalla. 

Vierailija
6/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoa: Eräs ystävä sanoi, ettei sillä tee mieli kertoa mulle iloja tai huoliaan, koska mun elämä on aina niin jännittävää ja erikoista. Siis mitä?? Mulla tulee kohta itku.

-ap

Vierailija
7/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat tähän vastauksen ni kuulen kans mielelläni. Oon ollu aina kanssa perusonnellinen ihminen ja se on monille täysin sietämätöntä. Tuntuu että pitäis alkaa esittää vittuuntunutta että sopis joukkoon.

Vierailija
8/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:16"]

No, kun minulta kysytään "mitäs sulle"; sanon että "mitäpä tässä" tai "sitä samaa", vaikka minulla olisikin paljonkin hehkutettavaa... Minusta kysymykseen hehkutuslistalla vastaaminen on yhtä moukkamaista kuin siihen vastaaminen yksityiskohtaisella valituslistalla. 

[/quote]

Vastasin kerran juhlien emännälle näin. Mulla jäi sellainen olo, että olin epäkohtelias ja  nyt hän luulee etten halua keskustella hänen kanssaan..!

Vierailija
9/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vähän riippuu siitä, missä kohdassa tarjoaa niitä omia mahtavia kuulumisiaan. Jos tarjoaa heti sen perään, kun toinen on valittanut jostain samaan asiaan liittyvästä aiheesta, voi omat kuulumiset tuntuakin vittuilulta.

Vierailija
10/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:15"]

Mulla on myös sellainen tilanne, että menee tosi hyvin ja kaikilla kavereilla ei niinkään. Jos he kysyvät kuulumisiani, niin ihan lyhyesti sanon että ei kuulu mitään erikoista ja kaikki on ennallaan. Sitten kuuntelen mielelläni ystävieni kuulumisia ja annan mielelläni neuvoja ja tuen eri elämäntilanteissa. Oon oikeestaan aina ollut tällanen, että mieluummin kuuntelen kun kerron omia asioitani.

[/quote]

Tuo on ihan hyvä mutta miten kauan sellaista jaksaa kun ei voi puhua kenellekään.. Itse olen todella suulas vaikak toki aidosti kinnostunut muiden kuulumisista.

Vierailija
11/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suomen kielessä hyviä vastausfraaseja mitä kuuluu -kysymykseen. Tällaisia: siinä ne isoimmat, paskaaks tässä, niinku jäitä polttelis, hautaa kohti tässä.

Vierailija
12/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:19"]

Ehkä se vähän riippuu siitä, missä kohdassa tarjoaa niitä omia mahtavia kuulumisiaan. Jos tarjoaa heti sen perään, kun toinen on valittanut jostain samaan asiaan liittyvästä aiheesta, voi omat kuulumiset tuntuakin vittuilulta.

[/quote]

Tämä on itseasiassa aika käyttökelpoinen neuvi. Saatan tehdä noin, ihan puhtaasti assosiaatiosyistä enkä tietenkään vittuiluna. Haluaisin ,että ihmisillä olisi mukavaa mun kanssa.

Vierailija
13/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:21"]

[/quote]

Tämä on itseasiassa aika käyttökelpoinen neuvi. Saatan tehdä noin, ihan puhtaasti assosiaatiosyistä enkä tietenkään vittuiluna. Haluaisin ,että ihmisillä olisi mukavaa mun kanssa.

[/quote]

Se on ihan luonnollista, että toisen kertomisista tulee samankaltaiset asiat mieleen. Kannattaa kuitenkin kiinnittää asiaan huomiota, se on kuitenkin jonkinasteista sosiaalista kömpelyyttä, joka voi jopa loukata keskustelun toista osapuolta.

Vierailija
14/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:21"]

[/quote]

[/quote]

Se on ihan luonnollista, että toisen kertomisista tulee samankaltaiset asiat mieleen. Kannattaa kuitenkin kiinnittää asiaan huomiota, se on kuitenkin jonkinasteista sosiaalista kömpelyyttä, joka voi jopa loukata keskustelun toista osapuolta.

[/quote]

Kiitos, yritän opetella tämän jos se auttaisi.

Vierailija
15/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden neuvon olen isältäni saanu: suomalaiset ovat niin kateellisia varallisuudesta, että älä ikinä kerro, mikäli raha-asiasi ovat erittäin hyvin -  mieluummin vähättelet varallisuuttasi, mikäli kysytään suoraan. Et saa muuta ku kateutta ja paskaa niskaas siitä hyvästä, jos raha-asiat hyvin tai erittäin hyvin.

Vierailija
16/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit eivät pysty iloitsemaan toisen onnesta. Heti ollaan kateellisia ja varmasti toivotaan, että kaveri vajoaisi yhtä alas. Jokaisella on oikeus onneen ja jos tämä ei jollekkin sovi, niin dumppaisin tälläisen epäonnistujan samantien.

Vierailija
17/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖh. Suomalaisen kuluu vastata "ei tÄssÄ mitÄÄn ihmeempiÄ, samaa vanhaa" ja sitten ollaan taas vaivaituneessa hiljaisuudessa.

Vierailija
18/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin selaisen suodattimen joka estää puhumasta rahasta ja ylellisyyksistä. Sitten mulle jää puhenaiheeksi ihana avioliittoni, hauska ja erikoinen työni (jota en voi paljastaa tunnistamissyistä), poikkeuksellisen upea kotini (vai lasketaanko se ylellisyyksiin), harrastukset jotka nekin ärsyttävät: Intellektuelli kirjallisuus ja liikunta. Suloinen (rotu)lemmikkini, matkustelu..
Ehkä keskustelen vain elokuvista ja vaateostoksistani (kertomatta hintoja)..

Vierailija
19/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:33"]

Tarvitsisin selaisen suodattimen joka estää puhumasta rahasta ja ylellisyyksistä. Sitten mulle jää puhenaiheeksi ihana avioliittoni, hauska ja erikoinen työni (jota en voi paljastaa tunnistamissyistä), poikkeuksellisen upea kotini (vai lasketaanko se ylellisyyksiin), harrastukset jotka nekin ärsyttävät: Intellektuelli kirjallisuus ja liikunta. Suloinen (rotu)lemmikkini, matkustelu..

[/quote]

Äläs nyt yli trollaa.

Vierailija
20/84 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:33"]

[/quote]

Äläs nyt yli trollaa.

[/quote]

Otin tuon kohteliaisuutena, että luulit trolliksi. Tosin se vain alleviivaa pointtiani!