Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En rakasta enää lastani

Vierailija
06.11.2020 |

Teinitytär. Jatkuvaa taistelua kaikesta. Ärhentelee, haukkuu hulluksi (jota toki olenkin), kaikki tekemäni ruoka on kategorisesti pskaa. En osaa auttaa oikein kotitehtävissä, mutta vaatii silti apua ja raivoaa. Uhkailee itsemurhalla. Mikään apu ei kelpaa, tarkoitan ammattiapua. Oon tehnyt töitä, että välimme parantuisivat ja jotain kehitystä on tapahtunutkin, mutta epätoivo iskee aina uudelleen, kun en tyttären mielestä tee mitään oikein. Itken paljon.

Tämä kaikki on vaikuttanut minuun niin, että en enää tunne rakastavani häntä. Suoritan pakolliset kuviot, mutta vain velvollisuudesta.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt apua hakemaan, kummallekin.

Hän kiittää sinua myöhemmin.

Vierailija
2/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rakastaa niin voi ajan kanssa helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt apua hakemaan, kummallekin.

Hän kiittää sinua myöhemmin.

Kieltäytyy puhumasta missään mitään, itse olen avun piirissä.

Vierailija
4/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis mennä psykoterapiaan, mutta kun en jaksa. Tytär vie kaikki mehut. Olen yh isänsä saatua sairaskohtauksen. Isän käytös aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Oon niin väsynyt.

Vierailija
5/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samoja tunteita. Jo esimurrosiästä asti ollut oikutteleva luonteeltaan. Ei kuitenkaan niin suuria ongelmia että saisimme apua, psykologia tai muuta. Luonteemme vain ovat täysin vastakkaiset. Opin uuden sanan jolla tyttöä kuvailisin ” toksinen”. Ja opin, ettei kannata antaa tuollaisen ihmisen myrkyttää omaa elämää. Nyt siis vain odottelen, että huoltajan vastuuni päättyy ja lapsi muuttaa omilleen. Olen toki surullinen siitä, etten olen pystynyt parempaan ja yrittämään kovemmin lapseni kanssa mutta olen tilanteessa, jossa lapsen kotiin tulon hetkellä päälleni laskeutuu musta pilvi ja paha olo valtaa koko kodin. Omat voimani eivät riitä muuhun kuin selviytymiseen.

Vierailija
6/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut tuon. Päällimmäisenä oli pelko tytön tulevaisuudesta. Epäonnistumisen tunne. Hirvittävä ahdistus, kunnes sattui jotakin. Tyttö tuli nyrkit pystyssä kotiin ja yritti lyödä. Siinä silmän räpäyksessä minä sain valtavan voiman. Tartuin häntä käsistä ja painoin koko voimallani sängyn päälle ja istuin itse hajareisin hänen päällee. Sanoin tytölle, että nyt ylittyi raja. Täällä määräävät vanhemmat. Nyt tuli kuri. Tyttö itki ja parkui. Siihen loppui kiukuttelu. Hänestä on tullut kunnon ihminen. Murkut etsivät rajojaan.

Vierailija
7/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raivonnut ja huutanut tuloksetta. En siis tee sellaista tavallisesti. Ehkä kerran vuodessa keittää yli. Se päivä oli tänään. Likka haukkui ruoan, se oli väärin valmistettu, niin ikään olin ostanut väärää juomaa ja kaikki oli taas huonosti. Paiskasin likan ruokalautasen lattialle ja sanoin, että ei oo pakko syödä pskaa. Sen jälkeen olen lähinnä itkenyt.

Tunnistan tuon, miten musta pilvi laskeutuu tyttären kotiin tullessa. Sydän syrjällään saa pelätä, että mistä nyt tuulee. Lasken vuosia, että tytär tulee täysi-ikäiseksi. Sen jälkeen pesen kädet. En ole kaikkivoipa, en voi tyttären luonnetta muuttaa, mutta sitten asiat ovat hänen omalla vastuullaan.

Tytär on ollut vaikea luonne aina, muistuttaa suuresti edesmennyttä äitiäni, joka oli vaikein tuntemani ihminen.

Vierailija
8/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lyödä mistä tahansa vetoa, että olette eroperhe ja sinä yh-äiti. Nykyajan trendi tuppaa olemaan, että nuorena nussitaan lapset ja sitten kohta erotaan. Ei ihme, jos lapsetkin myöhemmin oireilee.

Vierailija
9/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa taas erikoiselta touhulta. Hohhoijaa...

Vierailija
10/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja hakemaan apua itselle ja tyttärelle

Vierailija
11/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että lähdet mulle äidiksi:) Kun maailmaan mahtuu myös mun kaltaisia, keillä ei ole perhettä ollenkaan.

Vierailija
12/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon tämän ihan tos<issani kirjoitti:

Voisin lyödä mistä tahansa vetoa, että olette eroperhe ja sinä yh-äiti. Nykyajan trendi tuppaa olemaan, että nuorena nussitaan lapset ja sitten kohta erotaan. Ei ihme, jos lapsetkin myöhemmin oireilee.

Et sitten osannut lukea, että näin tosiaan on. Tosin en ollut nuori lasten syntyessä, joskaan en vanhakaan. Jos olisit vaivautunut lukemaan, niin isänsä sairastui ja ero johtui siitä. Isän käytös muuttui sairastumisen myötä epätoivottavaan suuntaan. Oltiin yhdessä pitklti yli 20 vuotta, että ei tässä nyt miestä vaihdeta kuin paitaa.

Vierailija
13/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulisi tyttären olevan niin tyhmä, että luulee pärjäävänsä ilman apuasi. Koti, ruoka, vaatteet ym

14/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuulostaa hirveältä. Ei ihme, että koet noin.

Ajattelen kyllä, että se että suoritat "pakolliset kuviot, velvollisuudesta" on jo rakkautta. Mutta ilman muuta tilanne on hankala ja tarvitsette apua. Jo tuo tyttären uhkailu itsemurhalla on huolestuttavaa.

Vierailija
15/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yhdessä keskustelleet siitä, minkälaista ruuan pitäisi olla? Oletko ottanut hänet mukaan ruuanlaittoon tai pistänyt hänet laittamaan ruokansa itse? Yhteinen kauppareissu, sitten tytär kokkaamaan sinun avustuksellasi.

Yritä olla aikuinen ja vähemmän tunteellinen. Älä ota itseesi kaikkea, mutta pidä rajat.

Vierailija
16/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos on itse masentunut (?) ja laittaa ruuaksi vaikka pelkkää makaronia (kärjistäen) ja sitten jos joku siitä sanoo että voisi olla ravitsevampaakin ruokaa, uhriutuu. Minun äidillä oli tämän tyylistä. Tarpeisiin ei vastattu, jos niitä erehtyi pyytämään, loukkaantuminen, huuto ja itku päällä. Ei tule siitä rakastettu olo varsinaisesti. Ja niinhän täälläkin puhutaan, ei ole rakkauden tunnetta.

Vierailija
17/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon tämän ihan tosissani kirjoitti:

Päivän hyödyllisin kommentti!

Vierailija
18/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat ongelmat on varmaan muualla kuin ruoassa. Miksi olet avun piirissä?

Vierailija
19/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se ruoka on vääränlaista? Voisiko tytär auttaa sinua laittamaan mieleisempää ruokaa? Tai osta hänelle valmisruokia jos kerran ei kodin tarjonnat kelpaa. Itselläni on aina ollut hyvin erilainen maku ruokien suhteen kuin äidilläni, joten heti kun olin tarpeeksi iso tekemään itse ruokaa, myös tein. Meidän ei tarvinnut sitten riidellä siitä asiasta. 

Vaikuttaa kuitenkin siltä, että teillä on kyseessä vähän isommat ongelmat yhteiselossa kuin vääränlainen ruoka. Tarvitsette ulkopuolista apua.

Vierailija
20/111 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko yhdessä keskustelleet siitä, minkälaista ruuan pitäisi olla? Oletko ottanut hänet mukaan ruuanlaittoon tai pistänyt hänet laittamaan ruokansa itse? Yhteinen kauppareissu, sitten tytär kokkaamaan sinun avustuksellasi.

Yritä olla aikuinen ja vähemmän tunteellinen. Älä ota itseesi kaikkea, mutta pidä rajat.

Ei kiinnosta kuulemma. Keskustellaan paljon ruoasta ja syömisestä, hyvässä ja pahassa. Oon yrittänyt positiivisen kautta, mutta laihoin tuloksin. Niin, tytär on alipainoinen ja äärimmäisen valikoiva. Menee kieltämättä tunteisiin. Mietin joka jumalan päivä, että mitä ruokaa keksisi, ettei taas mene riitelyksi. No, jos ruoasta ei saa riitaa aikaiseksi, niin kyllä syitä löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän