Miksi työttömille maksetaan kalliit OMAT kämpät pk-seudulla? Miksei heitä majoiteta vaikka tyhjillään oleviin solu-asuntoihin syrjäseuduille?
Aivan järjetöntä verorahojen haaskuuta, vielä tällaisessa kriisissä.
Tässä olisi nyt ihan ensimmäisiä asioita joista pitäisi säästää.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syrjäseudulta kuljetaan töihin... miten? Enemmän niitä on pk-seudulla
Jos on vaikka ollut jo 5-vuotta työttömänä kaupungissa, niin tuskin henkilö niitä töitä hakisi muuallakaan, eli hyvin voitaisiin henkilö laittaa asumaan vaikka joutsaan tai peräseinäjoelle
Entä palvelut. Kohta alkaisi tarvita mt-palveluja, kun joutuisi itselleen epämieluisaan paikkaa kauas verkostoistaan ja köyhänä.
Kontaktit läheisiin saattavat olla auttamista. Eli läheinen tarvitsee lisää yhteiskunnan palveluja.
On eri asia, jos itse haluaa muuttaa jonnekin kauas vaikka työn perässä. Tällainen tietää, errä voi palata, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluasuntoihin pakottaminen on epäeettistä.
Ja syrjäseuduille pakottaminenkin siinä mielessä, että ihmiset joutuisi eroon läheisistään, jotka voi olla pk-seudulla. Lisäksi työllistymismahdollisuuksien kannalta ne syrjäseudut luultavasti on huonompi vaihtoehto kuin pk-seutu. Tavoite kun kai kuitenkin on, että eivät olisi pitkään työttöminä.
Ei ole lainkaan epäeettistä maa tujen kohdalla enkä sanoisi muidenkaan. Esim Kööpenhaminassa, jossa asuimme, suuri osa vuokra-asunnoista on yhteisasuntoja. Niissä asuu kaikenlaisia ihmisiä.
Kätevää ja ekomogistakin.
Näitä yhteisasuntohelvettejä on ollut itänaapurissa kymmeniä vuosia eikä se systeemi ole toiminut sielläkään: riitoja, tappeluita, rauhattomuutta, kiusantekoa, jopa tappoja! Naapurina voi olla narkkari, prostituoitu tai dementoitunut mummo!
Olen jo kauan vaatinut köyhäintaloja! Esim Helsingissä Sipoosta pakko-otetuille maille. Saataisiin sinnekin elämää.
Miksi hitossa kukaan haluaisi asua soluasunnossa syrjäseudulla 😂 Suorastaan epäeettinen ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin. Kun ei kerran töissä käy eikä aio mennäkään niin mitä väliä missä asuu? Suomessa on kyllä Sale pienimmissäkin kunnissa että saa röökii ja bissee.
Onneksi meillä Suomessa on laki, että jokainen saa asua siellä missä haluaa. Minä valitsen Helsingin.
Sää voitkin mennä landelle juomaan bissee ja polttaa röökii ihan miten haluat.
Saathan sinä asua missää vaan haluat jos rahat riittää. Voin hyvin maksaa sinun 250/kk vuokrasi Merimaskussa, mutta en 850/kk Töölössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin. Kun ei kerran töissä käy eikä aio mennäkään niin mitä väliä missä asuu? Suomessa on kyllä Sale pienimmissäkin kunnissa että saa röökii ja bissee.
Ai sulle ei olisi mitään väliä minkälaista elämää vietät ja että saisit itse siitä päättää?
En ole tuo edellinen. Itse haluaisin asua merenrantahuvilassa Hangossa ja tehdä 3 päiväistä työviikkoa. Jos siis saisin itse päättää. Valitettavasti työnantajani maksamalla palkalla tämä ei ole mahdollista. Olet varmaan valmis sponssaamaan minua koska täytyyhän minun saada itse päättää??
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, koska olen 53 v minua ei kukaan palkkaa. En edes siivoojaksi kelvannut. Saan työttömyyspäivärahaa, toimeentulotukea ja asumistukea. Käteen jää vajaa 500 euro kuussa, josta maksan puhelin - ja nettikulut ym.
Eli ei ole kehumista.
Ps. Asumistuella on raja, eli liian kalliissa asunnossa ei kannata taloudellisesti asua.
Edes siivoojaksi kelvannut?? Ei siivoojaksi kelpaa, eikä kuulu kelvata, jollei siihen raskaaseen työhön ole edellytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki pois Helsingistä!
Maataloustuet pois. Tuodaan halpaa ruokaa muista Euroopan maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki pois Helsingistä!
Maataloustuet pois. Tuodaan halpaa ruokaa muista Euroopan maista.
Eikös niitä marjapoimijoita majoitettu navettaan. Että sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap se sama, joka toisessa ketjussa ihmetteli, kun köyhät valittaa ettei rahat riitä ja hän perheineen käyttää 400e ruokakauppaan..
On! Sairas viisikymppinen sosiaalitantta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä solusta voisi sitten muuttaa johonkin mieluisampaan kun pystyy ITSE kustantamaan elämisensä
ap
Kyllä täytyy olla jotenkin vinksahtanut ja pieni ihminen, jos on työttömille kateellinen. Ehdottaisin lääkärissä käymistä, tai ehkä sittenkin paremmin ehkä Vastaamon asiakkaaksi, siellä on sinulle oikea paikka.
En ole kateellinen sosuun asukkaille. Minua vituttaa kun verorahat menee väärään osoitteeseen.
-Ei AP
Verorahat jaetaan kunnan toimesta sen mukaan mitä eduskunnassa on päätetty, joten ne eivät siksikään mene väärään osoitteeseen.
Eivät mene väärään osoitteeseen vaan meille, jotka tarvitsemme asumistukea. Ei se meidän syy, että meillä ei ole töitä ja että asunnot ovat kalliita, rikkaiden luoma systeemihän tää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap se sama, joka toisessa ketjussa ihmetteli, kun köyhät valittaa ettei rahat riitä ja hän perheineen käyttää 400e ruokakauppaan..
On! Sairas viisikymppinen sosiaalitantta...
On. Mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, koska olen 53 v minua ei kukaan palkkaa. En edes siivoojaksi kelvannut. Saan työttömyyspäivärahaa, toimeentulotukea ja asumistukea. Käteen jää vajaa 500 euro kuussa, josta maksan puhelin - ja nettikulut ym.
Eli ei ole kehumista.
Ps. Asumistuella on raja, eli liian kalliissa asunnossa ei kannata taloudellisesti asua.Edes siivoojaksi kelvannut?? Ei siivoojaksi kelpaa, eikä kuulu kelvata, jollei siihen raskaaseen työhön ole edellytyksiä.
Olen eri mutta tuli tuli mieleen - minulle soitettiin kerran, kun olin jättänyt hakemuksen, mutta kun kerroin koulutukseni, toisessa päässä oltiin heti lopettamassa puhelua. Vieläkin vähän ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Missähän muussa maassa yritetään polkea saavutettuja etuja alas sen sijaan että oltaisiin ylpeitä että kansalaisista pidetään huolta. Muuttakaa johonkin kehitysmaihin ponnistelemaan keskenänne jos sellainen elämäntapa kiehtoo.
Sanoisin, että joka maassa jotka kansalaisiaan tuloverottavat, on monia jotka vaativat veroja alemmaksi ja vastikkeettomia tulonsiirtoja pois. Suomessa ja muissa Pohjoismaissa sen sijaan ollaan keskimäärin harvinaisenkin solidaarisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä solusta voisi sitten muuttaa johonkin mieluisampaan kun pystyy ITSE kustantamaan elämisensä
ap
Koskee myös opiskelijoita.
Miksi eläkeloisten pitää saada asua kaupungeissa, hyvien palveluiden äärellä, kun ei ne kuitenkaan missään koskaan käy? varsinkaan nykyään, kun bingohalleja ei enää ole, eikä kauppojen hedelmäpelejä pääse pelaamaan.
Tai miksi maaseudulla syntyneet saavat muuttaa kaupunkeihin haisemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluasuntoihin pakottaminen on epäeettistä.
Ja syrjäseuduille pakottaminenkin siinä mielessä, että ihmiset joutuisi eroon läheisistään, jotka voi olla pk-seudulla. Lisäksi työllistymismahdollisuuksien kannalta ne syrjäseudut luultavasti on huonompi vaihtoehto kuin pk-seutu. Tavoite kun kai kuitenkin on, että eivät olisi pitkään työttöminä.
Ei ole lainkaan epäeettistä maa tujen kohdalla enkä sanoisi muidenkaan. Esim Kööpenhaminassa, jossa asuimme, suuri osa vuokra-asunnoista on yhteisasuntoja. Niissä asuu kaikenlaisia ihmisiä.
Kätevää ja ekomogistakin.
Näitä yhteisasuntohelvettejä on ollut itänaapurissa kymmeniä vuosia eikä se systeemi ole toiminut sielläkään: riitoja, tappeluita, rauhattomuutta, kiusantekoa, jopa tappoja! Naapurina voi olla narkkari, prostituoitu tai dementoitunut mummo!
Pari vuosikymmentä sitten muutin työn perässätoiselle paikkakunnalle, eikä ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi järjestynyt muuta kuin reppufirmojen työmiehillä kansoitettu asuntola. Vuokra huoneesta oli hirveä ja olot vielä hirveämmät: Kaljoittelijoita kulki soluhuoneiston ovista ees-taas ja yöksi niitä yhteisiin tiloihin majoittuikin. Asuntolanhoitajana hölösuinen juoruämmä. Joten ei kiitos enää sitä "herkkua" minulle! Eikä työttömillekään.
Pakkomuuttoja kannattavat muuttakoot ITSE hevonkuuseen yhteisparakkeihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koskee myös opiskelijoita.
Miksi eläkeloisten pitää saada asua kaupungeissa, hyvien palveluiden äärellä, kun ei ne kuitenkaan missään koskaan käy? varsinkaan nykyään, kun bingohalleja ei enää ole, eikä kauppojen hedelmäpelejä pääse pelaamaan.
Tai miksi maaseudulla syntyneet saavat muuttaa kaupunkeihin haisemaan?
Miksi joku saa kirjoitella täällä roskaa. Täytynee tehdä rikosilmoitus.
Miksi tämä vedetään aina pk-seudun ja maaseudun toimesta niiden väliseksi asiaksi? Ei tarvitse asua pk-seudulla eikä maaseudulla. Mikä helvetti näissä on niin vaikea aina ymmärtää?
Trolli kirjoittelee. Itse varmaan työtön tai työkyvytön.
Onks tää joku uus juttu vai enkö mä osannut vaan hakea oikeasta paikasta asuntoa silloin kun olin työttömänä? Mistä niitä saa, eihän se ole homma eikä mikään irtisanoa itseään.