Miten työttömät ym.kotona olevat saa aikansa kulumaan?Olen ollut viikon sairaslomalla...
ja niiiiin tylsistynyt jo!Kaipaan työkavereita ja ihmisiä ylipäänsä.Hulluksi tulisin,jos joutuisi kotona olemaan kokoajan!
Kommentit (135)
Tyhjäntoimittajat nauttivat ei minkään tekemisestä
Mahtaa sulla tulla vaikeaa eläkkeellä.
Voi oot sä niin hyvä ihminen kun käyt töissä. Käytä aikasi sädekehän kiillotukseen.
Ei kukaan siellä kotona pakota olemaan koko aikaa.
Harrastan mm liikuntaa ja käsitöitä, kierrän kirppareita, tuunailen kaikenlaista ja myyn pois, lueskelen, laulan, kuuntelen musiikkia jne.
Olin tosin viime kuun koronan kourissa joka veti sänkypotilaaksi, se alkoi jo turhauttamaan kun vaikka mitä tekemistä ois mutta ei pystynyt.
Työttömyys ei pakota pysymään kotona, jos et vielä tiennyt.
Sääliksi käy, jos ihminen ei keksi mitään tekemistä töissäkäynnin lisäksi.
Kun työ loppuu, ei ole mitään.
Et sinäkään kertonut kaipaavasi töitä, vaan niitä ihmisiä.
Helvetin köyhä elämä, jos tylsistyy ilman töitä.
t. aktiivinen eläkeläinen
Ulkoilu, lukeminen, pelailu, ystävien näkeminen, matkailu...onhan noita vaikka mitä mukavaa tekemistä 👌
Jos en jostain syystä pääsisi pois kotoa, lukisin kirjoja, surffaisin netissä, katsoisin elokuvia jne. jne.
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
M39 työkyvyttömyyseläkkeellä
Kun olin sairaana, oli 39 kuumetta ja aika kului hyvin nukkuessa, hijoillessa ja oksentaessa.
Kun olin työttömänä, kävin kansanopistossa iltaisin, luin päivisin ja juhlin kavereideni kanssa viikonloppuisin.
Avovaimokin auttoi kummasti ajankulumisessa. Välillä tosin olisin halunnut tehdä jotain, mihin ei rahat riittäneet, mikä tympäisi.
Mitä sinä siis haluaisit tehdä?
Voi olla hyvä herätys sulle, jos elämän sisältö on työkavereissa ja työpaikassa. Siis herätys pohtia sitä, mitä oikeasti elämästäsi haluat.
On hyvä, että sulla on tää missä viihdyt. Mutta kai tiedät, että työnantajallesi olet loppujen lopuksi vain yksi resurssi, jonka voi korvata?
Toivottavasti löydät jotain, mikä pitää pystyssä ja järjissään silloinkin kun firma myydään ulkomaille ja suomalainen työpiste tehostetaan ja ajetaan alas. Tai mitä muuta sitä nyt maailmalla sattuu. Kaatuu niitä valtamerilaivojakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Nyt jonne suuta soukemmalle. Älä puutu aikuisten asioihin, kun et niistä mitään ymmärrä.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalka meni paskaksi rakennustyömaalla työtapaturmassa.
Kai olo nyt sairaslomalla on erilaista kuin terveenä työttömänä kuitenkin.