Miksi työttömille maksetaan kalliit OMAT kämpät pk-seudulla? Miksei heitä majoiteta vaikka tyhjillään oleviin solu-asuntoihin syrjäseuduille?
Aivan järjetöntä verorahojen haaskuuta, vielä tällaisessa kriisissä.
Tässä olisi nyt ihan ensimmäisiä asioita joista pitäisi säästää.
Kommentit (114)
Aloitettaisiinko ikityöttömistä mammuista jotka isoine perheineen asuvat isoimpien kaupunkien parhailla paikoilla eikä veroja maksaneesta, asuntonsa ostaneesta suomalaisesta jonka työttömyys on tilapäistä.
Sieltä solusta voisi sitten muuttaa johonkin mieluisampaan kun pystyy ITSE kustantamaan elämisensä
ap
Vierailija kirjoitti:
Sieltä solusta voisi sitten muuttaa johonkin mieluisampaan kun pystyy ITSE kustantamaan elämisensä
ap
Motivoisi varmaan hieman eri tavalla näitä elämäntapatyöttömiäkin etsimään jotakin järkevää tekemistä
Ikityöttömät kirjakansalaiset voisi hyvin sijoittaa syrjäkylien tyhjiin tölleihin.
Ja syrjäseudulta kuljetaan töihin... miten? Enemmän niitä on pk-seudulla
Soluasuntoihin pakottaminen on epäeettistä.
Ja syrjäseuduille pakottaminenkin siinä mielessä, että ihmiset joutuisi eroon läheisistään, jotka voi olla pk-seudulla. Lisäksi työllistymismahdollisuuksien kannalta ne syrjäseudut luultavasti on huonompi vaihtoehto kuin pk-seutu. Tavoite kun kai kuitenkin on, että eivät olisi pitkään työttöminä.
Vierailija kirjoitti:
Ikityöttömät kirjakansalaiset voisi hyvin sijoittaa syrjäkylien tyhjiin tölleihin.
"kirjakansalaiset" ?
Ei työttömyys ole mikään rikos josta kuuluu rangaista
On muunkinlaista työttömyyttä kuin 'sossurottia' (lempisanasi, arvaan ma...). Moni on työtön tai työkyvytön tahtomattaan.
Siellä syrjäseudulla vasta vaikea työllistyä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kirjakansalainen?
Vierailija kirjoitti:
Siellä syrjäseudulla vasta vaikea työllistyä onkin.
No eivät ne loikoilijat mihinkään sieltä keskustan lukaaleista työllisty, ja kyllähän sen ymmärtää; Miksi pitäisi kun kaiken jo yhteiskunta kustantaa, hienoa keskustakämppää myöden.
Mikäänhän ei estä sinua heittäytymästä työttömäksi, jos noin kovasti kateeksi käy heidän tilanteensa, johon ei tule lukuisista, aktiivisista yrityksistä huolimatta muutosta, eikä auta edes koulutus, ja siitä kiitos kuuluu kaltaisillesi syljeksijöille, joita valitettavasti yllättävän paljon myös työnantajissa. Olen aivan varma, että suurin osa vaihtaa kiljuen kanssasi paikkaa, ja menee töihin, näin luovuttaen oman paikkansa sinulle. Katsotaan sitten, millainen ääni on kellossasi ..
Niin, että muuttorumbaa edes takaisin lyhyen työttömyydenkin ajaksi? Työttömilläkin on perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Motivoisi varmaan hieman eri tavalla näitä elämäntapatyöttömiäkin etsimään jotakin järkevää tekemistä
Hmm. Viime vuonnahan julkasitiin tutkimus, jonka mukaan kolmasosa pitkäaikaistyöttömistä on oikeasti työkyvyttömiä. Näitäkö sitten rankaistaisiin loppuelämä solukopilla ja kaukana läheisistä ja suvusta asumisella josssain syrjässä?
Vierailija kirjoitti:
Ja syrjäseuduille pakottaminenkin siinä mielessä, että ihmiset joutuisi eroon läheisistään, jotka voi olla pk-seudulla. Lisäksi työllistymismahdollisuuksien kannalta ne syrjäseudut luultavasti on huonompi vaihtoehto kuin pk-seutu. Tavoite kun kai kuitenkin on, että eivät olisi pitkään työttöminä.
Ei ole lainkaan epäeettistä maa tujen kohdalla enkä sanoisi muidenkaan. Esim Kööpenhaminassa, jossa asuimme, suuri osa vuokra-asunnoista on yhteisasuntoja. Niissä asuu kaikenlaisia ihmisiä.
Kätevää ja ekomogistakin.
Olen työtön, koska olen 53 v minua ei kukaan palkkaa. En edes siivoojaksi kelvannut. Saan työttömyyspäivärahaa, toimeentulotukea ja asumistukea. Käteen jää vajaa 500 euro kuussa, josta maksan puhelin - ja nettikulut ym.
Eli ei ole kehumista.
Ps. Asumistuella on raja, eli liian kalliissa asunnossa ei kannata taloudellisesti asua.
Otatko vastuun myös mielenterveysongelmien lisääntymisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lainkaan epäeettistä maa tujen kohdalla enkä sanoisi muidenkaan. Esim Kööpenhaminassa, jossa asuimme, suuri osa vuokra-asunnoista on yhteisasuntoja. Niissä asuu kaikenlaisia ihmisiä.
Kätevää ja ekomogistakin.
...siis ekologistakin...
Oot tehny tästä jo yhen alotuksen.