halpoja apukeinoja selättää akne
Mulla on parin kuukauden aikana ilmestynyt aikuisiän akne. En tiedä mistä johtuu, mutta mitä voisin tehdä?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:50"]
Mulla aina akne pahenee jos olen käyttänyt alkoholia. Tein viime vuonna kokeeksi niin että en käyttänyt tippaakaan alkoholia, en edes yhtä saunakaljaa, lasillista viiniä ruuan kanssa tms, en mitään. Ja voi ihana sitä ihon kuntoa! En olisi ikinä uskonut että näen ihoni niin siloisena :) Nyt taas aika heikossa kunnossa. Uutena vuotena, sekä 2 kertaa sen jälkeen tullut vietettyä kosteita illanistujaisia kavereiden kanssa.
Alan enemmän kallistumaan siihen että akne liittyy enemmänkin siihen mitä sisällämme on menossa. Suoliston bakteerikantaan.
[/quote]
Ruusufinni pahenee saunasta ja alkoholista
[/quote]
ja akne myös, koska alkoholi laittaa hormoonit heittelehtimään.
Mun kokemuksella aknea aiheuttaa:
-gluteeniviljat!!!
-sokeri
-alkoholi
-rypsiöljy
-e-pillerit/niiden pois jättäminen, hormonalliset syyt siis
Aknen syihin eivät oikeasti auta basironit, roat, muut myrkyt. Ne voivat helpottaa oireita, eivät poista syytä. Käytön lopettamisen jälkeen ongelma palaa.
liian voimakkailla pesuainella peseminen ja ihon kuivattaminen eri keinoin eivät auta, pahentavat ihon kuntoa kokonaisuudessaan.
olen ollut finnitön nyt muutaman vuoden näillä:
Itsellä käytössa vain Nubian Heritage black soap pesuun, Weledan manteli lotion kosteutukseen, joskus manteli- tai jojobaöljyä iholle.
Täysin viljaton ruokavalia, sokeri ja alkoholi minimissä.
Runsaasti rasvoja, voita, oliivi- ja kookosöljyä, kermaa. Kasviksia, lihaa.
Lisänä d-vitamiinia 125 microa ja piitä.
Ihon lisäksi myös vatsa on onnellinen :) eikä yhtään flunssaa tällä setillä!
E
Mulla on iho pysynyt hyvänä Erisanin hoitavalla puhdistusgeelillä.
Kannattaa miettiä onko sinulla herkkä iho! Itsellä akne loppui siihen kun tajusin lopettaa erään puhdistustuotteen käytön. Nyt käytän herkän ihon tuotteita ja iho kiittää!
Jos käytät rakeista kuorintaa, lopeta sen käyttö. Rakeet rikkovat iho pintaa ja levittävät tulehdusta!
Myös kannattaa syödä omega-3 lisää, jos ei tule syötyä kalaa!
Mulla kans puhjennut naama kukkaan. Olen saanut finnit karistettua kaikki pois, jälkiä lukuunottamatta vielä merisuolalalla. Minulla on sekaiho, eli rasvoittuu päivän mittaan, mutta kiristää.
pesen suihkussa loppuvaiheessa ihan palasaippualla naaman (saa käyttää puhdistustuotteita, saippua on mulle vaan hyvä) puhdistan kasvovedellä ja lopuksi sivelen kasvot merisuolavedellä. (3 tl merisuolaa pulloon ja kuumaa vettä että rakeet sulaa, käytän tätä 2-3 pv) annan veden olla kasvoilla ja taputtelen rasvaa kasvoille. Kerran viikossa kuorin kasvot merisuolalla. Ja on oikeasti auttanut. Yksittäisiin finneihin, niin hurjalta kun kuulostaakin, käytän käsidesigeeliä. Sitä isompiin paiseisiin ja kuivuu nopeasti!
44 jatkaa. Rasvoittuminen on jäänyt nyt merisuolakuurin aloitettuani. Juon myös vettä enemmän päivän mittaan, mutta muuten ei muutoksia.
Hammastahnaa näppylöiden päälle yöksi. Toimii meidän teineillä:)
Mulla auttaa basiron voide. Saa apteekista.
Sokeri ja maitotuotteet minimiin.
Kannattaa kokeilla.
Ja tietysti riittävä kosteutus iholle huolellisen puhdistuksen päälle.
Minullakin OLI aikuisiän akne. Painin sen kanssa viitisen vuotta ja arvet jäi. :( Sain lääkäristä antibioottikuurin ja kokeilin vaikka mitä muutakin...
Mutta minulla on sinulle ratkaisu: kylmäpuristettu kookosöljy! Laitan sitä joka ilta kasvoille ja akneni on hävinnyt aivan kokonaan. :) En meinannut lähteä kokeilemaan ollenkaan, kun uskoin öljyn vain pahentavan asiaa. Olin väärässä. Jos sinulla ei ole juuri nyt kookosöljyä saatavilla, niin öljyhoidon voit silti aloittaa heti vaikkapa oliiviöljyllä. :)
Onko ruokavaliosi terveellinen? Kovat rasvat pois ainakin.
Mulla ei auttanut loppujen lopuksi mikään muu kuin tetrasykliini kuuri ja Avitcid-voide siihen kylkeen. Sillä lähti.
Jos kyseessä on ruusufinni vain antibiootti ja iholääkärin määräämät voiteet helpottavat, parane ei
Teitkö jotakin muutoksia ruokavaliossasi pari kuukautta sitten, kun akne alkoi?
En tie mikä on mutta ihan teinin iholta posket näyttää.. kokeilen vielä noita öljyjä. Nyt mulla on kasvoilla d-vitamiinitabletista puristettu öljy, että iho vähän pehmenisi
Kookosöljyä kannustan testaamaan minäkin. Mulla on epäpuhdas, pintakuiva iho ja finnejä jonkin verran myös silloin tällöin. Käytän nykyään kookosöljyä puhdistuksen viimeistelyyn kasvoveden tapaan. Levitän kookosöljyä kasvoille, hieron sormenpäillä ja pyyhin vanulapulla pois. Meikinjämät lähtevät tosi hyvin ja iho jää pehmeäksi. Muuta kosteusvoidetta en tarvitse. Iho voi hyvin, ei kiristä ja näppyjä on vähemmän kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:30"]Teitkö jotakin muutoksia ruokavaliossasi pari kuukautta sitten, kun akne alkoi?
[/quote]
En mielestäni. Paitsi kahvia ja colaa oon alkanut juomaan
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:39"]
e-pillerit
[/quote]
Kohtalokas e-pilleri
Otetaanko uusien ehkäisypillerien kohonnut veritulppariski tarpeeksi vakavasti? Kerrotaanko siitä nuorille naisille riittävästi? Sveitsiläinen raportti kohutuista e-pillereistä.
- Tyttäreltäni on varastettu elämä. Kaikki on nyt yhtä kaaosta.
Näin kuvaa sveitsiläinen Claudia Pfleger. Hänen tyttärensä Celine sai keuhkoveritulpan pian sen jälkeen, kun hän oli aloittanut pillerien käytön. Kohtaus oli niin raju, että tytär on nyt pysyvästi pyörätuolissa eikä pysty puhumaan.
Katso puolen tunnin mittainen Ylen Silminnäkijä jakso täältä: http://yle.fi/uutiset/kohtalokas_e-pilleri/6786195