Sanna Ukkolan kolumni
Sanna Ukkola uskaltaa haastaa toimittajakollegansa. Trump meni tunteisiin ja toimittajista tuli poliittisia agitaattoreita ja USAn liberaalin lehdistön kritiikittömiä copypeistaajia. Itsesensuuri ja asennevamma teki jutuista vääristyneitä, toimittajat menivät Trumpin ansaan. Analyyttista ja faktapohjaista uutisointia ei ole juuri nähty. Trumpin persoona on estänyt näkemästä mitään hyvää Trumpin politiikassa, edes ymmärrystä tai näkökulmaa suosiolle ei ole uskallettu ilmaista. Nyt taas ihmetellään miksi niin moni antoi äänensä Trumpille.
Kommentit (96)
No Ukkola on Trump-kulttilainen. Mutta on Suomessakin nähty syvääluotaaviakin analyysejä Trumpin ajasta ja hänen kannattajiensa ajatuksista.
Mutta eihän sille mitään voi että ne älyttömät twiitit vievät ilmatilan, niin meillä kuin muualla. Uskon sen olevan myös Trumpin strategia, hän haluaa olla joka päivän puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna huutaa jo niin kovaa kuin lähtee eikä kukaan muu välitä kuin persujen kovin ydin. Kaikki eväät on syöty.
Sila cca laittaa sanoja peräkkäin.
Syömistä ja rääpimistä riittää sila calle vaikka mistä.
Nokkelaa, äly cästä.
Parviäly#
Et osaa kirjoittaa etkä lukeakaan niin miksi Ukkola kiinnostaa?
Sanna Ukkola on ihan oikeassa.
Todella epämiellyttävää seurata kuinka yhtä ihmistä parjataan julkisuudessa.
En ole koskaan ymmärtänyt kehenkään kohdistettuja ajojahteja. Kokemusta on näistä Pertti Paasion änkytyksen ajoista asti.
No eihän niitä objektiivisia ja analyyttisia juttuja Trumpista huomaa jos ei niitä halua huomata. Monet muut ovat kyllä sellaisia löytäneet vaikka kuinka paljon.
Lisäksi voisi miettiä että jos Trumpin melskaaminen ja möläytykset ovat se hänen pääasiallinen mielikuvansa niin eikö se ole sitten juuri Trumpin heikkous? Eli että asiakysymykset eivät pääse esiin koska ne hautautuvat kaiken muun mehkauksen alle. Tuskin presidentin päätehtävä on pitää yllä jotain omaa yhden miehen komediaa vaan saada asioita eteenpäin. Onko Trump onnistunut tässä hyvin? Tuskin vaikka onkin saanut myös onnistumisia politiikassa mutta häntä ei niistä muisteta.
Persutoimittajalla on persumielipiteet.
Sikäli siinä on totuutta, että ei normaalisti presidentistä kirjoiteta noin, mutta eipä nyt ole normaali presidenttikään. Täysi diktaattori.
Sori nyt kovasti mutta Sanna on oikeassa. Lyhytnäköinen ajattelee että hän kritisoi Trumpin haukkumista. Ajatteleva ihminen tajuaa että hän on politisoitunutta uutisointia vastaan. Trumpista en pidä mutta olen Sannan kanssa samaa mieltä.
Hölmö lähtökohta Sannalla. Eihän presidenttiä voi analysoida pelkästään sen perusteella mitä lehdet kirjoittaa vaan on otettava sekin huomioon mitä presidentti tekee ja sanoo. Trumppi ei tosiaan ole säästellyt sählinkiensä ja twiittiensä ja valeidensa kanssa ja käytöksensä tuolla on kuin pikkuvauvalla tai kuten syytetään, narsistilla.
Pikemminkin kansalta katoaisi loppukin usko mediaan jos ne vaan kehuisi herra presidenttiä samalla kun tää vetelee rahaa surutta omaan konserniinsa, pistää lapsensa tienaamaan valkoiseen taloon vastuuasemiin, golfaa siihen tahtiin että tuo on ilmeisesti viettänyt vuoden neljästä vuodestaan golfaamassa, loppuajat twiittaa ja katsoo tv:tä. Golfreissuillaan tuo asuu omissa hotellissaan ja laskuttaa salaiselta palvelulta maksimihinnat agenttien majoituksesta. Jokainen tuon livehaastattelu lienee hermoromahduksen paikka avustajille kun ikinä ei tiedä mitä tuo saa päähänsä mölistä.
Presidentin hommia tuo hoitaa siihen malliin että esim. tiedustelubriiffit pitää tyhmentää tuolle (eli selittää todella yksinkertaisesti) kun se ei kovinkaan monimutkaisia asioita jaksa seurata eikä se lue ennakkomateriaalejakaan. Alkuaikansa tuolla oli avustajia estämässä suuria katastrofipäätöksiä mutta nythän tuo on potkinut suurimman osa pois ja vaihtanut jeesmiehiä ja naisia tilalle koska tuo ei narsistina kestä vastaansanomista ja muutenkin haluaa roolileikkiä ehdotonta bossia.
Että keksi tuosta sitten jotain kehumista.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkola on ihan oikeassa.
Todella epämiellyttävää seurata kuinka yhtä ihmistä parjataan julkisuudessa.
En ole koskaan ymmärtänyt kehenkään kohdistettuja ajojahteja. Kokemusta on näistä Pertti Paasion änkytyksen ajoista asti.
Oli hyvin kirjoitettu juttu ja täyttä asiaa.
Oksettavia tuollaiset ajojahdit. Ketä muuta saa muka herjata yhtä paljon kuin Trumpia? Trump on saanut myös paljon hyvää aikaan, mutta eipä siitä ikinä mainita. Ja aina, jos sanot tämän, olet persu. Siis miten jollain voi olla noin yksinkertainen maailmankuva?
Saisiko esim. Venäjän presidentistä kirjoittaa samantyylisiä juttuja ja miksi ei?
Eipä ole ensimmäinen kerta kun tää sanna pongahtaa toiseen äärimmäisyyteen. Kun ihminen kypsyy, löytyy monesti se kultainen keskitiekin, eli toivossa on hyvä elää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ukkola on niin kuvottavan näköinen, että on varmasti sopiva ja pätevä persuksi. Aivoja sillä ei ole, siinäkin täyttää persun vaatimuksen.
Kun argumentaatiotaidot on tuota tasoa niin kannattaa pysyä hiljaa.
Sanna Ukkola ja Seida Sohrabi - siinä 2 upeaa fiksua naista joita feministit eivät 'huomaa'. Lukekaa Sohrabinkin kolumni islamista Iltasanomista.
Tämä oli Sanna Ukkolan ensimmäinen vihervasemmistosta pois päin oleva kolumni, jonka olen ikinä lukenut. Ei ole kyllä mistään "persuilusta" ollut aiemmin tietoakaan, että tätä toimittajaa on kyllä miksikään persumyönteiseksi lähinnä vitsikästä kutsua. Tämäkin juttu todennäköisesti on kirjoitettu humaanilta vihreältä ajatuspohjalta, jossa pyritään näkemään ihminen ihmisenä.
Minä olen PS-äänestäjä ja minua on tämän tyypin sepustukset aina lähinnä veetuttanu. Kerranki selitti jotain siihen suuntaan viestisisällöllisesti, että maahanmuuttokriittiset on takapajuisia juntteja. Hän itse kun oli vaihto-oppilaana, niin oppi näkemään ja tuntemaan eri maista tulleita ihmisiä ja ennakkoluulot ovat naurettavia. Joo, puhutaan varmaan samasta asiasta, kun puhutaan korkeakouluopiskelijoista vaihto-oppilaina ja sitten näistä meidän kotimaan hyvätapaisista pa.rta-lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkola ja Seida Sohrabi - siinä 2 upeaa fiksua naista joita feministit eivät 'huomaa'. Lukekaa Sohrabinkin kolumni islamista Iltasanomista.
Viimeksi mainittua onkin tullut luettua. Ensiksi mainittua ei. Arvomaailmamme ovat liian erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ensimmäinen kerta kun tää sanna pongahtaa toiseen äärimmäisyyteen. Kun ihminen kypsyy, löytyy monesti se kultainen keskitiekin, eli toivossa on hyvä elää.
Mulle on ihan sama onko keskellä vai laidassa kunhan on oikeassa. Nyt sanna tuntuu mutuilevan vahvasti eikä saa perusteltua ideaansa siten että sen voisi objektiivisesti hyväksyä kun on katsonut tämän oranssin tuholaisen mellastamista nelisen vuotta. Eli siis miksi Trumpista pitäisi kirjoittaa kauniisti? Kait siihen parempikin syy on kuin se että persut tai amerikanpersut on suu mutrussa kun heidän idoliaan aina haukutaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli Sanna Ukkolan ensimmäinen vihervasemmistosta pois päin oleva kolumni, jonka olen ikinä lukenut. Ei ole kyllä mistään "persuilusta" ollut aiemmin tietoakaan, että tätä toimittajaa on kyllä miksikään persumyönteiseksi lähinnä vitsikästä kutsua. Tämäkin juttu todennäköisesti on kirjoitettu humaanilta vihreältä ajatuspohjalta, jossa pyritään näkemään ihminen ihmisenä.
Minä olen PS-äänestäjä ja minua on tämän tyypin sepustukset aina lähinnä veetuttanu. Kerranki selitti jotain siihen suuntaan viestisisällöllisesti, että maahanmuuttokriittiset on takapajuisia juntteja. Hän itse kun oli vaihto-oppilaana, niin oppi näkemään ja tuntemaan eri maista tulleita ihmisiä ja ennakkoluulot ovat naurettavia. Joo, puhutaan varmaan samasta asiasta, kun puhutaan korkeakouluopiskelijoista vaihto-oppilaina ja sitten näistä meidän kotimaan hyvätapaisista pa.rta-lapsista.
Kyseessä on Homman inhokista tiensä Homman maskotiksi taistelleesta naisesta, jonka rähinää harva täysipäinen jaksaa. Ukkolan meriitteihin kuului myös yritys saada potkut häntä netissä kritisoineelle ihmiselle. Se sananvapaudesta, käytöstavoista ym. perushyveistä.
Taisi mennä Bidenin voitto Sannalla tunteisiin.
Persuilla on ollut tällainen jännä strategia, ettei ollenkaan mietitä Trumpin häviötä vaan syytellään edelleen punavihervasemmistoa esim. neljän vuoden takaisista otsikoista.
Kyllä se totuus alkaa kohta teillekin valjeta, ja Sannakin vähän rauhoittuu kun pääsee pettymyksestä ylitse. Hali teille kaikille.
Ukkola on surullinen 'cool girl'in perikuva. Tuollaista huomionhakupaskaa nyt voi odottaakin joltain, joka oikeasti pitää Trumpia sirkuspellen sijaan poliitikkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna huutaa jo niin kovaa kuin lähtee eikä kukaan muu välitä kuin persujen kovin ydin. Kaikki eväät on syöty.
Sila cca laittaa sanoja peräkkäin.
Syömistä ja rääpimistä riittää sila calle vaikka mistä.
Nokkelaa, äly cästä.
Parviäly#
Et osaa kirjoittaa etkä lukeakaan niin miksi Ukkola kiinnostaa?
Acricolan aikana suomen kieli oli kaukonäköisesti somen kieli
("Oppe nyt wanha ia noori, iotca taidhat Somen kielen").
Kritisoimasi kirjoittaja käyttää nähtävästi sitä automaattisensoreiden takia väistökielenä.
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt kovasti mutta Sanna on oikeassa. Lyhytnäköinen ajattelee että hän kritisoi Trumpin haukkumista. Ajatteleva ihminen tajuaa että hän on politisoitunutta uutisointia vastaan. Trumpista en pidä mutta olen Sannan kanssa samaa mieltä.
Minulla ei ole iloa tuntea Trumpia, että osaisin sanoa, että pidänkö hänestä.
luin otsikon ja oli kyllä sellasta uhriutumista ja mielensäpahottamista jo se täynnä että enpä antanut klikkausta. tuo on kyllä jännä kun sanna ukkola kirjoittaa muutenkin aivan kuin miehensä kynällä. onkohan tuo nyt joku naisvastine tossukalle että omat mielipiteet katoaa täysin parisuhteen myötä?