Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Se, että nelikymppiset ihmiset, joilla molemmilla on 2 lasta, joutuvat eroamaan, koska toinen haluaa vielä lapsen :'( luulin ihan oikeasti, ettei tällä ikää enää tarvitsisi tällaista edes miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon pitkävihaisuus... :-/
Aina riitojen yhteydessä vaimo jaksaa muistuttaa varpajaisista joita olin viettämässä kaveriporukalla, vaikka tuosta on aikaa jo monta vuotta.Avaatko vähän mitä varpajaisissa tapahtui?
Oliko kyseessä omat varpajaisesi?No juu oli. Kaverit haki pian synnytyksen jälkeen mut sairaalalta, oli tarkoitus hoitaa tuo riento pois alta ennenkuin vaimo kotiutuu vauvan kanssa, lähdettiin mökille. No kaverit oli sitten hommanneet sinne viihdyttäjiä, ja lähti siinä tunnekuohussa vähän lapasesta touhu.
Eli kävit vieraissa, samaan aikaan kun vaimosi oli vielä sairaalassa toipumassa synnytyksestä?!?
:-o
Kaduttiko edes jälkeenpäin!!?No en nyt varsinaisesti käynyt, en edes tiennyt mökille järjestetystä ohjelmasta mitään etukäteen.
Se tilanne tuli nyt vaan niin yllättäen, ja kiihotuin siitä sylitanssista. Kaverit siinä vielä yllytti että kokeile nyt kerran elämässäsi sinäkin, kotona ei kuitenkaan sitä ole tarjolla pitkään aikaan nyt.
Kadutti kyllä, ja tunnustin vaimolle kyllä heti seuraavana päivänä.
Sun kaverit on yksiä sontiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen seksuaalisuus. Se on niin voimakas... jos itellä on joskus vaikka viikon haluttomampi kausi, tuntuu, että tukehdun siihen paineeseen, että pitäisi. Toisaalta itselläni ei tarvi puutteessa elellä. Olen itsekin ihan kohtuu seksuaalinen. Vaikkakaan ei voi mieheen edes verrata.
Tällaiset asiat olisi hyvä jutella viimeistään ennen yhteen muuttamista, jos sellainen kuuluu suunnitelmiin. Itse en esimerkiksi ottaisi vakavampaan suhteeseen naista, jolle on ihan normaalia menettää seksihalunsa viikoksi kerrallaan.
Eli naisen tehtävä on siis haluta seksiä, tai vähintään suostua seksiin, vaikka olisi sairastunut vaikkapa flunssaan tai vatsatautiin, tai olisi harvinaisen pahat ja kipeät kuukautiset? Liukastuit, kaaduit pahasti ja nyrjäytit nilkkasi - ei se mitään, seksiä on harrastettava vaikka toinen puoli vartalosta on mustelmilla ja nilkkaa särkee pieninkin liikahdus? Nämä ovat ihan normaaleja asioita, joita ihmisille tapahtuu ja jotka tavanmukaisesti vaikuttavat seksihaluihinkin. Ihana parisuhdeprospekti sinä kyllä olet, ei voi muuta sanoa.
Kyllä.
Se tottakai kuulostaa ikävältä, kun asian noin esität, mutta entäpä siitä toisesta vinkkelistä?Mikä oikeus naisella on kieltää ja estää mieheltä tämän seksuaalisuus ja sen luonnollinen toteuttaminen?
Älä vaan mene sairastumaan eturauhassyöpään. Vaimo heittää sinut pihalle samoin tein, kun et kykene enää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Että miehen on pakko puhua koko helvatun ajan tunteista. Oi jeesus armahda.
Mitä ne tuntit on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yllättänyt, että pillun saaminen on edelleen hankalaa. Vaimo ei suostu uskomaan, että e-pillerit ovat hävittäneet hänen seksihalunsa vaikka asiassa ei ole mitään epäselvää. Pari viikkoa pillereiden aloittamisen jälkeen ei enää panettanut. Kyllä reilu kolmekymmpisellä naisella luulisi himojen hyrräävän. Ei halua kuitenkaan luopua pillereistä vaikka olen pyytänyt lopettamaan sen hormonipaskan syömisen koska se pilaa parisuhteen. Erohan tästä tulee kun olen kuitenkin yrittänyt puhua ja vastaus oli ei. Ei minua kiinnosta hengailla pelkkinä kämppäkavereina. M50v
Mitä ehkäisyä haluaisit teillä käytettävän? Oletko ehdottanut, että sinä käyt vasektomiassa?
Kyllä olen. Vaimo ei halua luopua pillereistä koska kuukautiset ovat helpommat. M50v
Ok, ymmärrän vaimoasi oikein hyvin. Hän on valinnut kahdesta pahasta sen pienemmän. Minulla halut lähti kuin napista painaen kun otin hormonikierukan, mutta en halunnut luopua siitä, koska sen myötä kuukautiset loppuivat kokonaan.
Mitä tapahtui parisuhteelle? Kuukautiset ovat tärkeämmät kuin mies ja se, että saa itsekin kullia koska kyllähän se paneminen pillussakin hyvältä tuntui silloin kun vielä panetti?
Noh, aina viikon kestävä todella runsas vuoto tajunvievine kramppeineen joka neljäs viikko, lisäksi runsaan vuodon aiheuttama anemia ja sen epälukuisat vaikutukset hyvinvointiin olivat itselläni ainakin erittäin suuri kannuste kuukautisista eroon hankkiutumiseen.
-eri
Tätä en olisi arvannut kirjoitti:
Se, että hoikasta, liikunnallisesta, fiksusta ja aktiivisesta miehestä on tullut 40 kg ylipainoinen, alkoholia liikaa käyttävä ja ruutuja tauotta tuijottava flegmaattinen otus, joka ei tee mitään ellei pyydä kymmentä kertaa. Makaa sohvalla, syö epäterveellisesti ja liikaa sekä piereskelee estoitta vähän väliä. Hygienia mitä sattuu, pöytätapoja ei ollenkaan. Näyttää 10 v vanhemmalta kuin on. Pettänyt myös.
Itse liikunnallinen, aktiivinen ja hyvännäköinen nelikymppinen nainen, jolla vientiä riittäisi. Erosin mielessä. Mutta kun on ne ihanat lapset ja perheenä vielä kivaa. Mietityttää vaan minkä esimerkin pojat saavat isältään...
Arvosta itseäsi enemmän! Kannattaa tosiaan miettiä, minkälaisen esimerkin pojat saavat parisuhteesta :( Jos he eivät ymmärrä esimerkkinne olevan karmea ja jatkavat alitajuntaisesti lapsuudenperheessä vallinnutta mallia, heidän parisuhteensa tulevat todennäköisesti epäonnistumaan. Seuraavista sukupolvista löytyy yhä vähemmän kynnysmatoiksi suostuvia naisia. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden avioliiton kokemuksella se kuinka paljon mies miettii ja elää sek sin kautta. Koko ajan puhuu siitä, koko ajan sitä pitäisi olla , koko ajan pitäisi räplätä sieltä.
Kaikki asiat linkittyy sek siin. Jos ostan uudet alusvaatteet niin mies luulee että se on kutsu sek siin. Jos hymyilen, mies luulee että olen puutteessa. Jos menen suihkuun yksin, mies näkee sen mahdollisuutena sek siin.
Voisko olla vaikka viikon hiljaa ja selibaatissa!?!? Tässä elämässä on muutakin tekemistä ja ajateltavaa.
Ihan kuin suoraan mun elämästä, hermot kireällä harva se päivä kun mies on tollanen🙄 ja jos ei aina ole valmiina ja tuhahdat ärsytyksestä niin tulee perus "just okei ei sitten en enää koske tai kehu tai mitään muutakaan" hohhoijaa....
Olin hyödyke. Otti esille kun tarvitsi. Mua ei kuultu eikä nähty.
Vittumainen nalkuttaja, oikea kiusanhenki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon pitkävihaisuus... :-/
Aina riitojen yhteydessä vaimo jaksaa muistuttaa varpajaisista joita olin viettämässä kaveriporukalla, vaikka tuosta on aikaa jo monta vuotta.Avaatko vähän mitä varpajaisissa tapahtui?
Oliko kyseessä omat varpajaisesi?No juu oli. Kaverit haki pian synnytyksen jälkeen mut sairaalalta, oli tarkoitus hoitaa tuo riento pois alta ennenkuin vaimo kotiutuu vauvan kanssa, lähdettiin mökille. No kaverit oli sitten hommanneet sinne viihdyttäjiä, ja lähti siinä tunnekuohussa vähän lapasesta touhu.
Eli kävit vieraissa, samaan aikaan kun vaimosi oli vielä sairaalassa toipumassa synnytyksestä?!?
:-o
Kaduttiko edes jälkeenpäin!!?No en nyt varsinaisesti käynyt, en edes tiennyt mökille järjestetystä ohjelmasta mitään etukäteen.
Se tilanne tuli nyt vaan niin yllättäen, ja kiihotuin siitä sylitanssista. Kaverit siinä vielä yllytti että kokeile nyt kerran elämässäsi sinäkin, kotona ei kuitenkaan sitä ole tarjolla pitkään aikaan nyt.
Kadutti kyllä, ja tunnustin vaimolle kyllä heti seuraavana päivänä.
Ja kyllä kaverit tietää.
Itsehän olin valmis synnytyksen jälkeen vajaassa kuukaudessa, mutta mies ei, koska kummatkin olimme vain jälkeläisen lumoissa, joten taas yksi idioottimainen idea. Sellainen olo, että tuossa on tahallaan yritetty sabotoida toisten perheonni, joten onnittelut sinne älykkyydestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies hoitaa llomukisematta oman osuutensa siivoamisesta ja pyykeistä ja tiskeistä, mutta ruoanlaittotaidon se "unohti" ensimmäisten avioliittovuosien jälkeen. Tiedän, että se osaa tehdä ruokaa ja vieläpä hyvää ruokaa, mutta ei vaan suostu tekemään enää. Ei suoraan kieltäydy, mutta jos pyydän, niin kaikki menee niin tosi vaikeaksi. Ensin se istuu 3 tuntia keittokirjoja selaillen, sitten käy kaupassa ja jotenkin onnistuu viipymään siellä ainakin tunnin, ja vasta se pääsee kokkailun pariin. Siinä vaiheessa muu perhe on jo kuollut nälkään. Yleensä en edes viitsi tätä show'ta katsella, on helpompi vain itse tehdä. Samoin jos pyydän sitä tuomaan kaupasta "jotain syötävää", niin se menee ihan lukkoon ja pyörii siellä kuin puolukka p*llussa iät ja ajat sen sijaan, että ostaisi vaikka maksalaatikon. Olen muutaman kerran testannut, mitä se tekee, jos en tee mitään ruokaa enkä ota asiaa puheeksi. Lopputulos: se käy keittiössä tekemässä voileipiä läpi illan parin tunnin välein ja menee sitten ihan tyytyväisenä nukkumaan.
Tämä on melko lähellä omaa tilannettani.
Periaatteessa osaan tehdä ruokaa ja joskus se on ihan kivaakin, mutta ensinnäkin suhteen alkuaikoina vaimo latisti ruuanlaittohaluni, kun kaikki mitä tein, tuntui olevan aina väärin. Joko siihen meni liian kauan aikaa (ei ollut lapsia vielä, joten mitä väliä) , tai tein jotain liian erikoista (mitä hän ei olut aiemmin maistanut), jolloin motkotti näistä seikoista.
Itse en loppujen lopuksi kuitenkaan ole mikään kulinaristi, jolle ruoka olisi mitenkään tärkeää - mielestäni ruoka on välttämätön paha, jota on pakko syödä, ettei kuole nälkään.
Joten sitten kun olen myöhemmin tehnyt lapsille helppoja perusruokia (joista tykkäävät) tai tarjonnut valmisruokia, olen saanut kuulla aina siitäkin. On tuntunut, että koskaan ei ole hyvä.
Yllättäen en enää nykyään edes pyri osallistumaan ruuanlaittoon, kun nainen tietää aina paremmin.
Tämä on kieltämättä yllättänyt, kun joskus nuorena kuitenkin kuvittelin, että olisi kiva sitten parisuhteessa touhuta asioita yhdessä - myös keittiössä.Tämä sama dynamiikka tuntuu olevan monessa muussakin asiassa. Aluksi mies tekee asioita, mutta naisen mielestä ne tehdään väärin ja tämä tehdään miehelle selväksi. Lopulta mies lakkaa tekemästä asioita ja sitten nainen nalkuttaa kun mies ei tee mitään ja itse joutuu kaikkea pyörittämään. Sitten miehelle tulee se olo, että hän on vain joku apumies jota komennellaan sinne tänne ja sitä alun rakastavaa naista ei enää ole, joten pitää paeta töihin ja harrastuksiin että kestää arkea. Miten tämä kaava murretaan?
Imuroi väärin. Tiskaa väärin. Tekee kaiken väärin. Sitten ihmetellään miksei enään tee. No, aivan varmasti paksunahkaisinkin kyllästyy tekemään väärin. Olet tehnyt kaikki mahdolliset kotityöt, puutarhatyöt ja korjannut auton mutta turjake unohdit pyyhkiä pölyt siivouskaapin pohjalta ja siitä saat huomautuksen. Voi seuraavalla kerralla jäädä työt tekemättä.
Kannattaa hieman miettiä ennen kuin alkaa etsimään virheitä toisen töistä. Siinä voi käydä niin, että kohta saat siivoilla omaa huusholliasi aivan yksinään.Se nyt vaan on niin, että joku imuroinnin laatu on täysin mahdollista objektiivisesti määritellä, ja jos imuroinnin jälkeenkin sohvanalusen pölypallerot siellä pyörivät on imurointi suoritettu huonosti. Itse olen elämässän tavannut yhden (1kpl) himohygieenikonjoka kyllä toteutti fetissiään ihan itsekseen eikä velvoittanut ketään muuta osallistumaan, mutta toisaalta tusinoittain ihmisiä (enemmistö miehiä tai poikia) joiden käsitys imuroimisesta on nopea pyörähdys keskilattialla. Se että tuollaisen suorituksen jälkeen moni vielä kehtaa avautua siitä miten on kauheaa kun joku kritisoi ja pitäisi olla tyytyväinen että edes jotain on tehty aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Ja siinä todellakin voi käydä niin, että lusikat menevät jakoon jos ukko ei kykyene edes normaalista imuroinnista tai muista kotitloushommista suoriutumaan ilman että jälki on kuin juosten kustu ja ukko märisee miten hänen luokaton työnsä jälki ei kelpaa. Ja siinä vaiheessa se siivoaminenkin helpottuu, kun on yksi kiviriippa vähemmän sotkemassa.
Aamen!
Ps. Miksi se vaimo jätti minut....pyääää
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 20 vuotta. Tutustuin aikoinaan tähän hauskaan, rentoon, hällä väliä tyyppiseen hippiin. Nyt huomaan olevani naimisissa huumorintajultaan jäyhän tohtorismiehen kanssa. Ajattelu mustavalkoista ja raivarit jos joku ei mene oman mielen mukaan. On aina oikeassa eikä jousta piiruakaan. Rentous näkyy ainoastaan välinpitämättömyytenä kotitöitä kohtaan. Hippivaatteet on vaihtuneet kauluspaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yllättänyt, että pillun saaminen on edelleen hankalaa. Vaimo ei suostu uskomaan, että e-pillerit ovat hävittäneet hänen seksihalunsa vaikka asiassa ei ole mitään epäselvää. Pari viikkoa pillereiden aloittamisen jälkeen ei enää panettanut. Kyllä reilu kolmekymmpisellä naisella luulisi himojen hyrräävän. Ei halua kuitenkaan luopua pillereistä vaikka olen pyytänyt lopettamaan sen hormonipaskan syömisen koska se pilaa parisuhteen. Erohan tästä tulee kun olen kuitenkin yrittänyt puhua ja vastaus oli ei. Ei minua kiinnosta hengailla pelkkinä kämppäkavereina. M50v
Miksi et mene steriloimaan itseäsi? Sillähän molempien seksielämä olisi ihanaa.
Minä kävin. Peenis ei enää toiminut.
m33
Eniten yllätti huomata etten itse olekaan täydellinen ja virheetön♥️
Se, että parisuhteen ongelmien nostaminen pöydälle ja asioista sopiminen ei loppuviimein johtanut mihinkään sovittuihin muutoksiin. Kaikki jatkuin entiseen tapaan, surkeasti.
Ja kyllä, asiat sovittiin yhdessä ja kirjattiin jopa paperille. Kumpikaan ei tässä kohtaa päsmäröinyt. Tahto muutosten tekemiseen jäi uupumaan.
"Ihminen toistaa samoja virheitä parisuhteesta toiseeen. "
Se on yllättävää, ettei mitään opita ja myös se on yllättävää, ettei tätä fraasia uskota, vaikka kaikki tämän ovat kuulleet. Itse olisin pystynyt ennustamaan oman parisuhteeni kulun kuuntelemalla tarkasti eksäni tarinaa hänen edellisestä suhteestaan.
Pihamittari kirjoitti:
"Ihminen toistaa samoja virheitä parisuhteesta toiseeen. "
Se on yllättävää, ettei mitään opita ja myös se on yllättävää, ettei tätä fraasia uskota, vaikka kaikki tämän ovat kuulleet. Itse olisin pystynyt ennustamaan oman parisuhteeni kulun kuuntelemalla tarkasti eksäni tarinaa hänen edellisestä suhteestaan.
Sama, mutta olin nuori & naiivi! Sieltä löytyi lopulta se sama pettäjä kuin mikä oli ollut kahdessa edellisessäkin suhteessaan. Kolmas kerta toden sanoi... Mihinpä koira karvoistaan pääsisi.
Minua ihmetyttää, että kun seksi loppuu, loppuu myös parisuhde. Onko se toinen vain joku oman halun tyydyttämisen laukaisualusta? Ette ole varmaan joutunut elämässänne kokemaan sairautta, joka voi viedä halut ja kyvyn vuosiksi.
Ilman seksiäkin se toinen, johon on sitoutunut, on niin rakas, ettei tule mieleenkään jättää häntä. Läheisyys, toisen tuki kaikissa ongelmissa, yhdessä tekeminen ja kokeminen ovat liima, joka pitää yhdessä ja auttaa selviytymään elämän eteen tuomista vaikeuksista. Sooloseksillä voi purkaa paineitaan, jos halu käy ylivoimaiseksi.
Sanoohan eräs näyttelijäkin jossain ohjelman esittelypätkässäkin, että tervetuloa nyrkkiin!
Se nyt vaan on niin, että joku imuroinnin laatu on täysin mahdollista objektiivisesti määritellä, ja jos imuroinnin jälkeenkin sohvanalusen pölypallerot siellä pyörivät on imurointi suoritettu huonosti. Itse olen elämässän tavannut yhden (1kpl) himohygieenikonjoka kyllä toteutti fetissiään ihan itsekseen eikä velvoittanut ketään muuta osallistumaan, mutta toisaalta tusinoittain ihmisiä (enemmistö miehiä tai poikia) joiden käsitys imuroimisesta on nopea pyörähdys keskilattialla. Se että tuollaisen suorituksen jälkeen moni vielä kehtaa avautua siitä miten on kauheaa kun joku kritisoi ja pitäisi olla tyytyväinen että edes jotain on tehty aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Ja siinä todellakin voi käydä niin, että lusikat menevät jakoon jos ukko ei kykyene edes normaalista imuroinnista tai muista kotitloushommista suoriutumaan ilman että jälki on kuin juosten kustu ja ukko märisee miten hänen luokaton työnsä jälki ei kelpaa. Ja siinä vaiheessa se siivoaminenkin helpottuu, kun on yksi kiviriippa vähemmän sotkemassa.