Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Se, että miehet ovat tekopyhiä ja kaksinaamaisia.
Oikeuttavat itselleen tekoja, joita eivät missään tapauksessa salli naiselleen. Mm. Katsoo normaaliksi toiminnaksi salaa kahvilla käymisen toisen naisen luona, kun samalla varmistelee, ettei naisella ole vastaavia ystävyyssuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuttavat itselleen tekoja, joita eivät missään tapauksessa salli naiselleen. Mm. Katsoo normaaliksi toiminnaksi salaa kahvilla käymisen toisen naisen luona, kun samalla varmistelee, ettei naisella ole vastaavia ystävyyssuhteita.
Rasittavaa kuunnella tuollaista yleistystä. Miehet sitä ja miehet tätä. Luulet että naiset eivät tee tätä, vähintäänkin samassa määrin? Itse teosta (kahvittelusta, ja monta askelta pahemmasta) olen täysin samaa mieltä. Ei ole toivoa eikä mieltä jatkaa tuollaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa kuunnella tuollaista yleistystä. Miehet sitä ja miehet tätä. Luulet että naiset eivät tee tätä, vähintäänkin samassa määrin? Itse teosta (kahvittelusta, ja monta askelta pahemmasta) olen täysin samaa mieltä. Ei ole toivoa eikä mieltä jatkaa tuollaisen kanssa.
Rasittavaa kuunnella sellaista yleistystä, että naiset sitä ja naiset tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa kuunnella sellaista yleistystä, että naiset sitä ja naiset tätä.
Vaikkapa esimerkkinä, että KAIKKI naiset, joilla on lapsia, etsivät vain hyväksikäytettävää elättäjää lapselleen. Eivät koskaan etsi itselleen elämänkumppania. Ja miehet ei koskaan harrasta taloudellista väkivaltaa.
Valtataistelu, alas painaminen, tahallinen provosointi ja ärsyttäminen kumppanin taholta. Miksi hän edes ryhtyi suhteeseen kanssani, kun ei tuntunut edes pitävän minusta? Näin jälkikäteen ihmettelen, miksi tuhlasin aikaani sellaiseen.
Se, että mies ei oikeasti alunperin edes ollut ihastunut minuun.
Minulle selvisi vuosia myöhemmin, että oli oikeasti ihastunut toiseen, mutta ei tehnyt asialle silloin mitään, koska tämä oli varattu. Myöhemmin naisen erottua kehitti tämän kanssa salasuhdekuvion, mutta ei sitten lopulta kuitenkaan jättänyt minua tämän toisen takia.
Se että seksuaalinen vetovoima ei kehity tyhjästä. Nuorena opetettiin, että kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa. Valitse siis kumppani järjellä.
Se siitä, ei tullut pitkä liitto.
Miehen aloitekyvyttömyys ja passiivisuus yllätti ja pahasti.
Ilmeisesti pitkään yksin elänyt mies oli oppinut olemaan jossain määrin itsenäinen, sillä tavatessa luulin häntä ns. aikuiseksi mieheksi. 14 vuotta myöhemmin mies ei osaa edes ruokakaupassa käydä tsekkaamatta ensin minulta, mitä pitäisi ostaa. Toisaalta hän ei myöskään pistä tikkua ristiin kun auto täytyisi viedä katsastukseen tai anopille on hankittava joululahja. Tai jos olisi sauma s e k siin ilman häiriötekijöitä.
Nyt kun miehen vanhempien ja sisarusten lisäksi miehen ystävätkin ovat alkaneet tarkistaa minulta, olemmeko tulossa juhliin tai onnistuisiko talkooapu, olen havahtunut siihen että elämänkumppanini on todella passiivinen tyyppi.
Moinen käytös syö kaiken intohimon ja lopulta myös kunnioituksen :/
Yllätyin, miten aggressiiviseksi muutun kumppanin välttelevästä kiintymysmallista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuus omasta äidistään ja suvustaan.
Tämä! Tuli todellakin yllätyksenä, että vaikean paikan tullen mies käyttää äitiään kilpenä, kun on itse hölmöillyt suhteessa. Ei asetu ristiriitatilanteissa naisen rinnalle, vaan äitinsä rinnalle.
Nuorempana naisten halukkuus pihtaamiseen. Se vaan lienee matriarkaatin tapa polkea miestä tossun alle.
Kiitos feministit!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon työtä se vaatii.
Hyvä suhde ei ole mikään työmaa.
Se yllätti, että kun seksi loppui miehen toimesta vuoden päästä seurustelun aloittamisesta, niin ollaan nyt vielä 6 vuoden päästäkin yhdessä. Pari vuotta vitutti, mutta nyt en harrastaisi seksiä vaikka pyydettäis. Kaikkeen näköjään tottuu. Surullistahan se on .
Se, että tuonko kanssa sitten hamaan tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tuonko kanssa sitten hamaan tappiin.
Lisään, ettei hän ole huono kumppani. Ihmetystä herättää se lohduton näköalattomuus, jonka tuo ajatus tuo.
Jos mies tekee jotain kehumisen arvoista, silloin kehutaan. Häneltä ei itseltään kyllä kehuja heru, koska mottona on, että jos aiheuttaa muille hyvää mieltä, niin siinä sivussa voi tulla itselleenkin hyvä mieli, ja sehän ei käy. On kuulemma merkki itserakkaudesta. Huokaus.
Ehkä suurin yllätys on ollut se, kuinka vaikeaa on keskustella kenenkään kanssa vaikeasta parisuhteesta.
Olen huomannut, miten paljon kukaan ei ole aikuinen. Jotain ihmeen mieslapsia kaikki.
Itsellä eniten yllätti se kuinka nykyään en edes tunne tuota ihmistä, ei puhuta, mitään ja odotan vaan että poistuu kotoa.
Niinpä. Keskustella ei voi yhtään mistään, keskustelen siskoni tai ystävieni kanssa.
Kaikkeen sanoo vaan: ei voi mitään.
Siskoni mies kuoli: ei voi mitään.
Sain potkut: ei voi mitään. Turha siitä on puhua, ei muuta mitään.
Siinä kaikki mihin hän kykenee keskustelun tasolla.
En saa häneltä yhtään mitään enää. Seksi loppui viimeiseen lapseen 9 vuotta sitten.
Koskaan ei kehu mitään, tekemäni ruokakin on auttamatta pahaa.
Ostaa lahjoja täysin pakosta, ja niitäkin toki on sitä mieltä ettei aikuiset lahjoja tarvitse. Joten mitäpä sitä muiden toiveista välittämään.
Hoitaa lapsen harrastuksia ja omiaan, ei mitään muuta. Ei osallistu mihinkään lomien suunnitteluihin, eli ellen minä varaa jotain, emme tee yhtään mitään perheenä.
Emme katso samoja ohjelmia, elämme täysin erillään nykyään. Räplää puhelintaan koko ajan.
En oikeasti jaksa enää. Aion erota kunhan lapset kasvaa. Ei voi olla yhteiselo tälläistä.
Sitä en ymmärrä miten joku voi olla noin kylmä ja tunnerajoittunut. Ei hän aina sitä ollut.
Tämä yllätti eniten, en tiedä miten tähän päädyttiin edes.
Se, että mies pettää, vaikka on itse sanonut tulleensa petetyksi, eikä voisi koskaan tehdä sellaista minulle.