menisitkö töihin jos tiemaisit vain 200e enemmän kuin
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:55"]Olen sitä mieltä, että jos yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kaikille sopivaa ja edes jotenkuten koulutusta tai osaamista vastaavaa työtä, yhteiskunnan velvollisuus on kustantaa näille riittävä elintaso. Olin eri mieltä silloin, kun olin työssä hyvissä ansioissa. Nykyään on näkökulma muuttunut. Kaikkeen ei kenenkään tarvitse suostua! Jos itse on yrittänyt, yrittänyt ja yrittänyt ja yhteiskunta vain potkii päähän, niin kyllä se silloin on nimenomaan yhteiskunnan rakenteellinen vika, ei yksilön.
[/quote]
Yök, oksennus! Toivottavasti ei koskaan tavata.
Oon siis tuo kohta 27v, me on kasvatettu lapset niin isoiksi että vain yksi menee päiväkotiin ja isommat kouluun. Aikanaan ei olisi ollut varaa laittaa 3 lasta kokopäivähoitoon..
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:55"]Olen sitä mieltä, että jos yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kaikille sopivaa ja edes jotenkuten koulutusta tai osaamista vastaavaa työtä, yhteiskunnan velvollisuus on kustantaa näille riittävä elintaso. Olin eri mieltä silloin, kun olin työssä hyvissä ansioissa. Nykyään on näkökulma muuttunut. Kaikkeen ei kenenkään tarvitse suostua! Jos itse on yrittänyt, yrittänyt ja yrittänyt ja yhteiskunta vain potkii päähän, niin kyllä se silloin on nimenomaan yhteiskunnan rakenteellinen vika, ei yksilön.
[/quote]
[/quote]
Todennäköisesti itselläsi on ollut tuuria työelämässä, ja siksi ajattelet noin. Nimenomaan tuuria, ei se nykyaikana ole enää taidoista yms. kiinni, vaan suurimmaksi osaksi onnesta. Jos jonain päivänä asemasi horjuu, muutat ehkä itsekin mielipiteesi.
En menisi kokopäivätöihin 200 euron erotuksella. Koska kiirettä pitää muutenkin ja elämä on lyhyt. Riippuu tietysti vähän työstä.
Työharjottelusta saa korotuslisää juuri sen verran, että se on noin 200e/kk työmarkkinatuen päälle...
Sehän menisi 200 jo korkeampiin veroihin.. En todellakaan menisi töihin. Tällähetkellä saan ansiosidonnaista käteen n. 900, 1100 en todellakaan liikauttaisi eväänikään :D.
[/quote]