Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin asunnon, nykyinen vuokralainen uhkaa rikkoa sen jos joutuu lähtemään

Vierailija
10.09.2026 |

Ostin asunnon, joka on ollut edellisellä omistajalla sijoitusasuntona. Asunnossa asuu tällä hetkellä vuokralainen.

Kun kävin asuntonäytössä, ostopäätös oli jo käytännössä tehty. Vuokralainen, joka oli paikalla, alkoi silloin itkeä ja vaikeroida, että miksi vien häneltä kodin alta ja miksi heitän hänet kadulle.

Kaupat tehtiin ja irtisanoin vuokrasopimuksen asianmukaisesti kaikkia irtisanomisaikoja noudattaen. Eli omalta osaltani olen hoitanut kaiken ihan oppikirjan mukaan. Vuokrasopimus päättyy kuluvan kuun viimeisenä päivänä ja silloin asunto pitäisi luovuttaa minulle avaimineen. 

Soitin tänään vuokralaiselle muistuttaakseni asiasta ja sopiakseni käytännön järjestelyistä. Hän oli aivan raivoissaan. Hän ilmoitti puhelimessa, ettei aio lähteä mihinkään. Kuulemma hänet täytyy kantaa ulos. Lisäksi hän uhkasi, että rikkoo asunnon, jos en pysy poissa.

Olen ensiasunnon ostaja, en mikään kroisos. Kaiken lisäksi oma vuokrasopimukseni päättyy myös kuun viimeisenä päivänä, eli minun pitäisi päästä muuttamaan suoraan tähän asuntoon!

Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaa tehdä? Jos menen kuun viimeisenä päivänä oman muuttokuormani kanssa paikalle ja vuokralainen kieltäytyy lähtemästä, ottaako poliisi tällaisen tilanteen hoitaakseen vai pitääkö minun käynnistää jokin erillinen häätöprosessi? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit asunnon joka on vuokrattu toiselle, jos sun tarvii itse päästä siihen asumaan? Kai olisit voinut vaatia että edellinen omistaja hoitaa vuokrasopimuksen lopettamisen?

Vierailija
2/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, kun se mikä on sinulle sijoitus-asunto oli jo jonkun muun koti, toimit oikein lakien mukaan ja nyt ihmettelet miksi se ei ole kaikki kaikessa.

Säännöt ei pakota ketään olemaan hyvillään sen seuraamuksista.

Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tarvitset poliisin apua. 

Vierailija
4/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit asunnon joka on vuokrattu toiselle, jos sun tarvii itse päästä siihen asumaan? Kai olisit voinut vaatia että edellinen omistaja hoitaa vuokrasopimuksen lopettamisen?

Kyllä asunnon voi ostaa  vaikka on vuokralainen ja tarvitsee itselle sen. Vuokralainen varmaan tiennyt että asunto on myynnissä. 

Vierailija
5/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä satu.

Mutta jos joku oikeasti on tuossa tilanteessa, niin kysyköön toimintaohjeet kansalaisen lakipalvelusta laki24:stä puhelumaksun hinnalla.

kaikki kävivät peruskoulun jotta oppivat toimimaan yhteiskunnassa. Vauva.fi ei ole luotettavan tiedon lähde eikä oikeusneuvontataho.

Tässä kuitenkin ensiapua tollerolle, joka ei kykene tiedonhakuun:

https://www.asunnonvuokraus.com/blogi/asunnon-myynti-vuokrattuna-vuokra…

Vierailija
6/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh kuulostaa hankalalta. 

Vierailija
7/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt vaatia tuollaisia. Olen ensimmäistä kertaa pappia kyydissä! Ja koska olen ollut itse normaalikäytöksinen vuokralainen, niin en osannut odottaa tällaista. Kaupat tehtiin melko nopeasti. Kysyin vuokralaisesta välittäjältä ja hän sanoi että irtisano sopimus sitten, kun kaupat on tehty. Samaa neuvoi silloin googletuksen hakutulokset.

Vierailija
8/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen vuoksi irtisanoit oman kämppäsi ennenkuin seuraava on  tyhjä. Häätöön voi mennä puolikin vuotta ennenkuin olette tilanteessa jossa  vuokralaisesi kannetaan kamoineen ulos.

Vierailija
9/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aika pahalta vuokralaisen puolesta. Mieti, jonkun koti lähtee alta. Koko elämänsä rakentanut sen ympärille ja ehkä ei ole helppoa löytää uutta. Tulee paha mieli tästä aloituksesta, toivottavasti olet Rölli.

Vierailija
10/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse taloyhtiön asunto-osakkeesta? Siinä tapauksessa taloyhtiön isännöitsijään kannattaa olla yhteydessä heti huomisaamuna.

Vierailija
11/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu aika pahalta vuokralaisen puolesta. Mieti, jonkun koti lähtee alta. Koko elämänsä rakentanut sen ympärille ja ehkä ei ole helppoa löytää uutta. Tulee paha mieli tästä aloituksesta, toivottavasti olet Rölli.

No ei tuo ole eka vuokralainen jolle noin käy ja ihan tiedossa oleva riski.

Vierailija
12/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julmaa ja kovaa, mutta niin se vaan menee.  Jos haluaa varman vuokra-asunnon, kannattaa hakea jonkun vuokrataloyhtiön asuntoa.

Vierailija
13/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse taloyhtiön asunto-osakkeesta? Siinä tapauksessa taloyhtiön isännöitsijään kannattaa olla yhteydessä heti huomisaamuna.

Ei kuulu isännöitsijälle mitenkään.

Vierailija
14/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta isännöitsijältä saa hyvät neuvot siihen, mitä voi tehdä, ja samalla tulee tämä tilanne isännöitsijän tietoon.

Vierailija
15/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että tarvitset poliisin apua. 

Poliisi voi avustaa niiden rikollisten löytämisessä jotka tuhoavat asuntoa vuokralaisen puolesta. Sellaisista häiriköistä on ihan omaa kokemusta. Sellaista kotimaan terrorismia. Supo HOI !!

Vierailija
16/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että laadit kaikesta sen hajottamasta laskun jonka myyt liivijengin velanperijöille.

Vierailija
17/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta isännöitsijältä saa hyvät neuvot siihen, mitä voi tehdä, ja samalla tulee tämä tilanne isännöitsijän tietoon.

Isännöitsijän palkkalistoilla voi myös olla sopiva häirikkö kiusantekoon. Ihanaa rikollisuutta, pus och kram 💋

Vierailija
18/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että laadit kaikesta sen hajottamasta laskun jonka myyt liivijengin velanperijöille.

Peitepoliisi apuun järjestelyihin. Kiitos jo etukäteen 🤡

Vierailija
19/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julmaa ja kovaa, mutta niin se vaan menee.  Jos haluaa varman vuokra-asunnon, kannattaa hakea jonkun vuokrataloyhtiön asuntoa.

Kadehditko sinä jo toisen vuokra-asuntoa?

Vierailija
20/35 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku irtisanomisaikahan siinä on, jos asunnon omistaja tai hänen sukulaisensa haluaa muuttaa omaan asuntoonsa. Sitä vetkutteluaikaa taidettiin äskettäin lyhentää. Etsimään vain  uutta vuokra-asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi