menisitkö töihin jos tiemaisit vain 200e enemmän kuin
Kommentit (47)
En. Olen ollut tilanteessa, jossa erotus olisi ollut 400 euroa. Eli viikossa 100 euroa enemmän bruttoa, pitkä työmatka, huonot työajat, olemattomat etenemismahdollisuudet. Täydellinen sitoutuminen työhön 24/7 neljällä sadalla eurolla (ma-su). Ei kiitos.
Meillä on tilanne että työnantaja kilpailutti meidän hommat. Kaikki sanottiin irti, uusi toimitsija ilmeisesti joutuu palkkaamaan tai haluaa palkata meidät, mutta huomattavast huonommalla palkalla.
Sitä tässä nyt mietin. Kesälomatlin menee, ehkä palkatonta saisi viikon.
Oisko viisaampaa lähteä koulunpenkille.
Ap
Jos kotona työttömänä olemisesta olisi hyötyä perhetilanteen vuoksi, esim. lapset pieniä, saattaisin jonkun tietyn ajan olla kotona perheen ja lasten takia. Mutta en jäisi kovin pitkäksi aikaa työttömäksi, koska jokainen kuukausi työttömänä kasvattaa mahdollisuutta, ettei työllisty enää ollenkaan. Jos mitään erityistä syytä oleilla tyttömänä ei olisi, en jäisi siis työttömäksi. En menisi töihin ainakaan pelkästään, jos ollenkaan sen 200 euron vuoksi vaan siksi, että pääsisin normaaliin työelämään saisin työsuhteen edut vähitellen ja ehkä jossain vaiheessa isompaa palkkaa ja koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:57"]
Aivan heti ja välittömästi
Olen tarpeeksi köyhä, että 200e on todella hyvä kannustin
Jos pääsen näyttämään mihin pystyn, palkankoroitus/ eteneminen mahdollista
En tykkää kun cv:ssä on aukkoja. Se ei näytä hyvältä
Olen ahkera ja kasvatettu tekemään kunnon töitä. Kotona istuminen ei sovi luonnolle
[/quote]
tervetuloa kontouttavaan työtoimintaan! Siellä tehdään oikeita töitä, ja jos olet joka päivä paikalla, saat 9e päivä eli jopa 180e kuukaudessa.Kyllä näitä töitä riittää, kertaakaan en ole siellä seisonut kädet taskussa.
Riippuu työstä.. En välttämättä menis siivoojaks mihinkään julkiselle paikalle tms.
16:lla ei kyllä ole töissä juuri mitään sosiaalista elämää, olen ainoa palkattu työntekijä ja pomo on 75 % ajasta poissa, asiakkaita käy aniharvoin paikan päällä. Pieni yritys, mutta isot projektit, joiden asiakaskontaktit hoitaa pomo. Motiivini on vain saada alani kokemusta ja se, ettei tarvitse olla työtön. Pidän työstäni, vaikka palkasta verovähennystenkin jälkeen menee 40 % kustannuksiin.
Todennäköisesti en menisi, työssäkäyntikulut keikauttaisi palkan miinusmerkkiseksi. Onneksi ei tarvitse miettiä, minulla on työ.
No enpä menisi. Kyllä työstä pitää sen verran palkkaa saada, että se kannustaa käymään töissä. Kun minä en ainakaan tee työtä kuin vain ja ainoastaan rahasta.
Menisin, kohta 27v ja ollut vaan kesätöissä ennen lapsia. En siis ikinä yli 2kk kestävässä työssä
En, koska päiväkotimaksut 4 lapselle on niin huimat, että todellisuudessa jäisin reilusti häviölle.
Ai, jos tuloni olisivat vuodessa 2400€ enemmän? Aivan varmasti menisin ja tekisin tuolla rahalla pari reissua.
Menisin. Täytyy miettiä laajemmin asiaa - uran kehitys, paremmat tulevat työt, eläkkeen kertyminen yms.
Jos tämä työ olisi kiinnostava ja edistäisi uratavoitteitani, menisin. Hanttihommiin en.
menisin, jos työ olisi omalla alalla. Pitää ajatella tulevaisuuttakin eikä vaan sitä seuraavaa paria kuukautta. Kotona makaaminen passivoittaa, katkeroittaa, epäsosiaalistaa ja näyttää huonolta cv:ssä.
Toki jos töissä ei ole mitään mahdollisuuksia parempaan niin yrittäisin mieluummin johonkin koulutukseen.
Riippuu työstä. Jos työ olisi suurinpiirtein mielenkiintoista, niin menisin. Jos työ olisi paskaa, niin en menisi vaikka saisin kaksi tonnia enemmän.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:52"]
Kyllä!! Mä en jumankekka tajua näitä kotona makaavia!!!
Miten oma sosiaalinen elämä
[/quote]
Ai siis juoruilu, selkään puukotus, tupakkatauoilla lusmuilu ja idioottien sovinistivitsien kuuntelu? Arvostan enemmän positiivisia ja rakentavia keskusteluja ystävieni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:52"]
Miten oma sosiaalinen elämä
[/quote]
Ai siis juoruilu, selkään puukotus, tupakkatauoilla lusmuilu ja idioottien sovinistivitsien kuuntelu? Arvostan enemmän positiivisia ja rakentavia keskusteluja ystävieni kanssa.
[/quote]
Ja yhteiskunnan tulee kustantaa tämä sinulle??????????
En. Mietin juuri irtisanoutumista pitkäaikaisesta työstäni, koska haluan olla mielummin kotona poikani kanssa, töitä ehdin tehdä vielä 30 vuotta vaikka viettäisinkin muutaman vuoden kotona.
Olen sitä mieltä, että jos yhteiskunta ei pysty tarjoamaan kaikille sopivaa ja edes jotenkuten koulutusta tai osaamista vastaavaa työtä, yhteiskunnan velvollisuus on kustantaa näille riittävä elintaso. Olin eri mieltä silloin, kun olin työssä hyvissä ansioissa. Nykyään on näkökulma muuttunut. Kaikkeen ei kenenkään tarvitse suostua! Jos itse on yrittänyt, yrittänyt ja yrittänyt ja yhteiskunta vain potkii päähän, niin kyllä se silloin on nimenomaan yhteiskunnan rakenteellinen vika, ei yksilön.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:52"]
Miten oma sosiaalinen elämä, ajassa pysyminen, mikä malli se työttömyys on omille lapsille PLUS ei se yhteiskunta vaan toimi niin että me kaikki vaan kotona röhnötettäisiin - nih!
[/quote]
Kuule kun mä en voi sulle tässä syntipukiksi ryhtyä.Olen työtön mutta käyn toiminnassa tekemässä oikeita töitä.Kato, kaikki ei ole siltä mitä näyttää ja kuulostaa.