33 vuotta sinkkuna ja neitsyenä
Jossain ketjussa luin naisten ihmettelyä siitä, miksi yli kolmekymppiset miehet ovat aina rumia, kaljuja ja läskejä.
Itse olen 33-vuotias mies, joka pyöräilee ja on fyysisesti hyvässä kunnossa. Hiukset on tuuheat. Näytän mielestäni hyvältä ja minulla on yliopistotutkinto. En juo enkä polta lainkaan.
Olen kuitenkin ollut koko elämäni ilman parisuhdetta tai yhden yön juttuja. Nykypäivän yläasteikäisellä pojalla on enemmän kokemusta kuin minulla, mikä on aika hirvittävä ajatus. Petetyksi tulleille tiedoksi, että suhteessa olisin ehdottoman lojaali (jo senkin takia ettei kukaan huolisi minua tai suostuisi pettämään kanssani :).
Harva tuntuu ymmärtävän millaista tämä on, mikä on surullista.
Minulla ei ole mitään yhteyttä ihmiskuntaan, omaan lajiini. Silti pitää käydä töissä, maksaa verot ja kantaa korteni kekoon maailmassa, josta en saa itse mitään irti.
Miksi valitan tästä täällä ja nyt?
Koska monesti sanotaan "ei se nyt niin kamalaa ole", "ei parisuhde korjaa koko elämää", "ei suhteet aina mitään herkkua ole" ja niin edespäin.
Toivoisin etten joutuisi kuulemaan näitä alentavia lauseita enää koskaan. Pidän niitä nimenomaan alentavina. Niissä aivan kuin yritetään kieltää inhimillinen tarpeeni rakkaudelle ja hyväksynnälle. Tulen niistä vain vihaiseksi, koska näiden sanoja itse olisi jo hysterian partaalla oltuaan 3kk yksin ja ilman seksiä. Ja tätä on nähty. Turha tulla kumppanin kainalosta huutelemaan että minä en tarvitse suhdetta. Ei se pitkä suhde välttämättä tunnukaan lopulta mitenkään normaalilta poikkeavalta olotilalta, mutta kokeilepa olla koko elämä ilman.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täälläkin on näin monta ikisinkkua kumpaakin sukupuolta, niin miksi ette järjestä toisianne jotenkin yhteen. Jos facebookryhmä tuntuu liian rajulta, kun pitää heti omalla nimellä ja naamalla tunnustaa tilanne, niin kai nyt netistä löytyy anonyymejäkin keskustelupaikkoja jonne voisitte kokoontua ja yrittää tutustua toisiinne.
Teillä on todennäköisesti yhdistävänä tekijänä introverttius, ujous, huono itsetunto ym. tällaisia tekijöitä joiden takia teidän on vaikea tutustua enemmän ulospäinsuuntautuneisiin ihmisiin. Sitten vielä nolostelette tuota kokemattomuuttanne. Mutta kun molemmilla puolilla olisi sama tilanne, niin luulisi että siltä pohjalta voisi aika hyvin lähteä tutustumaan.
Nyt vaan mietitään mikä se sivu tai appi olisi, missä teidän olisi helppo tavata ja tutustua.
Minulla on tuohon kaksi syytä.
1)jos minusta ei olla kiinnostuttu tähänkään mennessä, niin mikä on muuttunut että kiinnostuttaisiin nyt?
2)itsekään en osaa luoda kiinnostusta ihmiseen, jos sellaista ei luonnostaan tule.Mitä enemmän aikaa kuluu, vuosia vierii, sitä mahdottomampaa on oppia taipumaan parisuhdekelpoiseksi jos ei mitään kokemusta toisen kanssa elosta ja olosta ole - riippumatta haluamisesta. Hyvänä vertauskuvallisena esimerkkinä voin kertoa, että esimerkiksi lapsena lasketelleena minulla ei ollut mitään pelkoja vetää koko rinnettä syöksylaskulla alas. Nyt noin 20 vuoden tauon jälkeen en uskalla edes lastenrinnettä laskea.
Jauhatko siitä laskettelustakin vähän väliä, että kyllä ne muut ihmiset sitten vaan laskettelee mutta minä en yhtään voi voi. Sitten kun sinulle sanoo että siinä olisi nyt lastenrinne ja siellä on muitakin aikuisia jotka ei osaa ja yhdessä voisitte harjoitella, niin sinä vaan toistelet että ei pysty ei pysty. Silti aina palaat puhumaan laskettelusta.
Serustelleilla/seurustelevilla tosi ihanan vähättelevä sävy meitä "ihmisjätteitä" kohtaan. Olette yli-ihmisiä, oi kyllä. Siksi teillä on oikeus puhua meistä seurustelemattomista vähättelevään ja piiloivalliseen sävyyn. Olette kaikin puolin tasokkaita ja muutenkin parempia ihmisiä kuin me kuona-ainekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua... Eikö "seuranhausta" löydy ketään?
Naisena varmaan vaikea tajuta kun ei asian eteen tarvitse muuta tehdä kuin profiili ja sinnekään ei tarvitse edes kirjoittaa mitään.
Niinpä. Itsellä kai hyvä profiili miehenä, sillä osaan kirjoittaa varsin hyvin. Eräs nainen, johon otin yhteyttä, sanoi että on paras, jonka hän on lukenut. Vitsailin ja sanoin, että no oliko tuo toinen profiili, jota kävit katsomassa. Kuulemma lukenut lähemmäksi sata, sillä yhteydenottoja on tullut paljon. Ja sillä aikaa olen itse saanut jotain flirttejä vaan ja muutamia noin kahden rivin viestejä tai ehkä max. 5. Aloitusviesteihini vastataan noin ehkä joka kolmas kerta ja toista viestiä tulee enää harvemmin.
Tiesin haasteellisuuden jo kokemuksesta, mutta pakko nyt jotain yrittää. Ja joku miettii, että no ulkonäössä on pakko olla vikaa tai koulutuksessa tai jossain. Olen ihan hyvännäköinen mies, tumma, pituutta päälle 190, urheilullinen, korkeasti koulutettu ja kivat harrastukset. Olen toki seurustellut joskus, mutta noi nettideittailut ja Tinderit on miehenä todella haasteellisia ja jopa ikäviä paikkoja. Varmasti myös osalle naisista.
Ap:lle ja kaikille tsemppiä kuitenkin! Kannattaa yrittää löytää kivoja harrastuksia ja mielekästä tekemistä, turhaan jäädä kotiin makailemaan ja miettimään yksinäistä elämää. Jos ei löydy ketään, sitten ei, mutta ainakin on yrittänyt ja elänyt elämäänsä.
Tunnustan:
Tein kerran nettideitteihin (ajalla ennen Tinderiä) kokeeksi profiilin 40+ vuotiaana miehenä. Juuri sen takia, kun olin lukenut sitä jatkuvaa valitusta, kuinka miehille ei koskaan anneta flirttejä eikä naiset koskaan lähetä ensimmäistä viestiä. Etsin valokuvan netistä ja mies oli juuri sen näköinen kuin 40+ suomalainen mies voisi olla, sellainen "Biltema-miehen" tyyppinen eli vanttera, 170+ maantienvärinen mies. En kertonut ammattia enkä tuloja mutta laitoin korkeakoulutuksen ja että on kokopäivätöissä. Ja siihen hyvän, spontaanin, hauskan profiilitekstin. Profiili sai saman päivän aikana naisilta kaksi tai kolme viestiä ja koemielessä lähetettyihin flirtteihin vastauksena flirttejä.
Eikä siis varmasti ulkonäön ansiosta.
Koska koe oli moraalini rajoilla muutenkin, laitoin naisille pahoittelut siitä, että he olivat tietämättään osallistuneet kokeeseen ja poistin profiilin vielä saman vuorokauden puolella.
Mutta ei ihan oikeasti pidä väheksyä tekstin merkitystä. Se ei korvaa ulkonäön puutteita, jos toisella osapuolella on haussa tietyn näköinen tai pituinen ihminen, mutta jos ulkonäössä ei ole mitään häiritsevää, sillä on ratkaiseva rooli kiinnostuksen herättäjänä.
Toinen, mitä se ei kuitenkaan korjaa, on myös se että jos ihmisellä ei ole mitään muuta sisältöä elämässään kuin työt, sali/juoksu ja kotona netissä oleminen, niin paraskaan teksti ei tee hänestä kiinnostavaa sellaisen naisen silmissä, joka hakee kumppania matkoille, elokuviin, muihin harrastuksiin jne.
Sanoisin, että varmaan naisena osasit tehdä naisia kiinnostavan tekstin. Suurimmalla osalla miehistä ei ole mitään hajua minkälainen on naisia kiinnostava esittely.
Minä kokeilin kerran tinderissä vaihtaa kuvan jonkun netistä löytämäni itseä komeampaan mieheen(ei kuitenkaan mikään malli ollut, ettei ollut liian ilmiselvät kuvat). Heti alkoi sadella tykkäyksiä, esittelyteksti oli siis sama kokoajan. Silloin tiesin, että ulkonäkö ei riitä itsellä tinderiin.
M38
Niinpä. Ja kun me yritämme kertoa, te vastaatte tyyliin "ei kaloilta kannata kysyä, millä niitä kannattaa pyydystää".
Minäkin olisin saanut varmaan kymmenen kertaa enemmän aloitteita ja flirttejä, jos olisin vaihtanut valokuvani, mutta mitä iloa siitä olisi ollut? Eihän ne olisi johtaneet todellisuudessa mihinkään. Mutta kirjoittamalla paremman, silti rehellisen profiilitekstin, sinun profiilisi voisi herättää paljon enemmän kiinnostusta.
Tässä ei nyt ole päätä eikä häntää.
Tinder-miehen pitäisi siis kirjoittaa naisia paremmin miellyttävä mutta silti rehellinen teksti???
Tällä siis oletat että mies on juurikin naisten mieleen oleva mies. Entä jos ei ole?
Sitä paitsi kyllä vanttera (vrt. hoikka tai hintelä), korkeakoulutettu ja hyvässä työssä oleva mies on keskiarvon yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua... Eikö "seuranhausta" löydy ketään?
Naisena varmaan vaikea tajuta kun ei asian eteen tarvitse muuta tehdä kuin profiili ja sinnekään ei tarvitse edes kirjoittaa mitään.
Niinpä. Itsellä kai hyvä profiili miehenä, sillä osaan kirjoittaa varsin hyvin. Eräs nainen, johon otin yhteyttä, sanoi että on paras, jonka hän on lukenut. Vitsailin ja sanoin, että no oliko tuo toinen profiili, jota kävit katsomassa. Kuulemma lukenut lähemmäksi sata, sillä yhteydenottoja on tullut paljon. Ja sillä aikaa olen itse saanut jotain flirttejä vaan ja muutamia noin kahden rivin viestejä tai ehkä max. 5. Aloitusviesteihini vastataan noin ehkä joka kolmas kerta ja toista viestiä tulee enää harvemmin.
Tiesin haasteellisuuden jo kokemuksesta, mutta pakko nyt jotain yrittää. Ja joku miettii, että no ulkonäössä on pakko olla vikaa tai koulutuksessa tai jossain. Olen ihan hyvännäköinen mies, tumma, pituutta päälle 190, urheilullinen, korkeasti koulutettu ja kivat harrastukset. Olen toki seurustellut joskus, mutta noi nettideittailut ja Tinderit on miehenä todella haasteellisia ja jopa ikäviä paikkoja. Varmasti myös osalle naisista.
Ap:lle ja kaikille tsemppiä kuitenkin! Kannattaa yrittää löytää kivoja harrastuksia ja mielekästä tekemistä, turhaan jäädä kotiin makailemaan ja miettimään yksinäistä elämää. Jos ei löydy ketään, sitten ei, mutta ainakin on yrittänyt ja elänyt elämäänsä.
Tunnustan:
Tein kerran nettideitteihin (ajalla ennen Tinderiä) kokeeksi profiilin 40+ vuotiaana miehenä. Juuri sen takia, kun olin lukenut sitä jatkuvaa valitusta, kuinka miehille ei koskaan anneta flirttejä eikä naiset koskaan lähetä ensimmäistä viestiä. Etsin valokuvan netistä ja mies oli juuri sen näköinen kuin 40+ suomalainen mies voisi olla, sellainen "Biltema-miehen" tyyppinen eli vanttera, 170+ maantienvärinen mies. En kertonut ammattia enkä tuloja mutta laitoin korkeakoulutuksen ja että on kokopäivätöissä. Ja siihen hyvän, spontaanin, hauskan profiilitekstin. Profiili sai saman päivän aikana naisilta kaksi tai kolme viestiä ja koemielessä lähetettyihin flirtteihin vastauksena flirttejä.
Eikä siis varmasti ulkonäön ansiosta.
Koska koe oli moraalini rajoilla muutenkin, laitoin naisille pahoittelut siitä, että he olivat tietämättään osallistuneet kokeeseen ja poistin profiilin vielä saman vuorokauden puolella.
Mutta ei ihan oikeasti pidä väheksyä tekstin merkitystä. Se ei korvaa ulkonäön puutteita, jos toisella osapuolella on haussa tietyn näköinen tai pituinen ihminen, mutta jos ulkonäössä ei ole mitään häiritsevää, sillä on ratkaiseva rooli kiinnostuksen herättäjänä.
Toinen, mitä se ei kuitenkaan korjaa, on myös se että jos ihmisellä ei ole mitään muuta sisältöä elämässään kuin työt, sali/juoksu ja kotona netissä oleminen, niin paraskaan teksti ei tee hänestä kiinnostavaa sellaisen naisen silmissä, joka hakee kumppania matkoille, elokuviin, muihin harrastuksiin jne.
Sanoisin, että varmaan naisena osasit tehdä naisia kiinnostavan tekstin. Suurimmalla osalla miehistä ei ole mitään hajua minkälainen on naisia kiinnostava esittely.
Minä kokeilin kerran tinderissä vaihtaa kuvan jonkun netistä löytämäni itseä komeampaan mieheen(ei kuitenkaan mikään malli ollut, ettei ollut liian ilmiselvät kuvat). Heti alkoi sadella tykkäyksiä, esittelyteksti oli siis sama kokoajan. Silloin tiesin, että ulkonäkö ei riitä itsellä tinderiin.
M38
Niinpä. Ja kun me yritämme kertoa, te vastaatte tyyliin "ei kaloilta kannata kysyä, millä niitä kannattaa pyydystää".
Minäkin olisin saanut varmaan kymmenen kertaa enemmän aloitteita ja flirttejä, jos olisin vaihtanut valokuvani, mutta mitä iloa siitä olisi ollut? Eihän ne olisi johtaneet todellisuudessa mihinkään. Mutta kirjoittamalla paremman, silti rehellisen profiilitekstin, sinun profiilisi voisi herättää paljon enemmän kiinnostusta.
Tässä ei nyt ole päätä eikä häntää.
Tinder-miehen pitäisi siis kirjoittaa naisia paremmin miellyttävä mutta silti rehellinen teksti???
Tällä siis oletat että mies on juurikin naisten mieleen oleva mies. Entä jos ei ole?
Sitä paitsi kyllä vanttera (vrt. hoikka tai hintelä), korkeakoulutettu ja hyvässä työssä oleva mies on keskiarvon yläpuolella.
Ja huomaa että tuo oli aikana ennen Tinderiä.
Ennenhän nettideiteillä oli melko tavallisillakin miehillä mahdollisuuksia, kunhan oli sana hallussa. Nyt se on vasemmalle heti ellei ole komea naama.
5/5 Tämän tekemiseen oli nähty vaivaa. 10+
Voivoi. Silloin jos ei saa naista niin pitää tehdä aloitteita. Ei naiset itsestään tule luokse varsinkin jos on naisia pelkäävä persoona joka ei uskalla tehdä aloitteita
Nuorena, alta kolmekymppisenä, yritin tsempata poikaystävän veljen, itseäni pari vuotta nuorempaa miestä, joka oli ikisinkku, kovasti haku päällä ja tuskaili tilannetta. Itsekin olin ollut ikisinkku suunnilleen samanikäiseksi asti, sitten tapasin tämän veljen.
Oli minulla kavereita, eli en ollut kaikin tavoin yksinäinen, mutta ihan ilman mitään sutinaa saatoin olla vaikka 6kk..vuoden..aika harvoin oli mitään, pientäkään. Vaikka olin ihan ok näköinen nuori nainen. Ei ole aina helppoa.
Sinkku-veli ei selvästi ikinä sekuntiakaan kokenut, että minä voisin yhtään ymmärtää mitä tuskia hän kokee. Se oli ihmeellistä. Aivan sama mitä sanoin! Ihan eri asia! Kun hänen vaikeutensa ja osattomuutensa oli NIIN suurta.
Ja jos joku väittää että kyse oli siitä, että olisin voinut saada jonkun, jos olisin oikeasti halunnut, niin tuo sinkku-veli torjui yllättäen ylipainoiset naiset..ei kuulemma ollut kemiaa.
Voi ei, en tiedä olenko kuitenkaan ihan normaali tai liekö hormoonit vaivaa mutta kyllä liikutuin tuosta viestistäsi. Siis, en muista milloin joku on viimeksi osoittanut minulle empatiaa noin - kiitos siitä!