Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja herkuttelu

Vierailija
18.02.2014 |

Kuinka paljon kerralla ja kuinka usein syötte karkkia/sipsiä/leivonnaisia yms. raskauden aikana? Onko jotain haittaa vauvalle tai onko teille sanottu herkuttelusta mitään esim. neuvolassa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno historiani takia en kertonut. Keskenmenot ovat olleet fyysisesti ja henkisesti niin rankkoja että olisi ihan itsensä kidutusta joutua kertomaan asiasta kaikille. Aika intiimi juttu keskenmeno on myös.

Sukupuolta en kertonut kun en itsekkään yiennyt. Nimivalintakin tuli tehtyä myöhään.

Vierailija
2/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 16:37"]Keskenmeno historiani takia en kertonut. Keskenmenot ovat olleet fyysisesti ja henkisesti niin rankkoja että olisi ihan itsensä kidutusta joutua kertomaan asiasta kaikille. Aika intiimi juttu keskenmeno on myös.

Sukupuolta en kertonut kun en itsekkään yiennyt. Nimivalintakin tuli tehtyä myöhään.

[/quote]

Äh tämä tuli väärään ketjuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden puolenvälin jälkeen on hyvä välttää turhia hiilihydraatteja ja sokereita, koska ne kasvattavat sikiön kokoa. Olen sitten yrittänyt vältellä. Ei ole helppoa, kun mulla on raskausaikana tää, että ruoka ja herkut on mielessä koko ajan!

Vierailija
4/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin mitä halusin milloin mieli teki. Painoa tuli 12 kg ja vauva pieni 2,8-kiloinen. Ylipainoa löytyy kyllä jo ennestään minultakin.

Vierailija
5/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:15"]

Syöm päivittäin herkkuja, lähinnä suklaata, johon mulla taitaa olla addiktio. Eihän tämä mitenkään terveellistä ole, sokerirasitus 2 viikon kuluttua. Olen rv 23 ja 4 kg tullut lisää. Aineenvaihdunta on kyllä lähtenyt käyntiin hyvin raskaudenaikana. Ei multa ole edes neuvolassa kysytty mitään herkuttelusta.

[/quote]

Miten on mahdollista että ei tule painoa?

Itse olen viikolla 34 ja painoa tullut 20kg, vaikka olen herkutellut KERRAN viikossa pienen pussin karkkia/pullaa/suklaalevyn.... Mistä mulle noi kilot on tullut?

Lähtömitat 173/55.

Ruokavalioon kuulunut muutenkin kaurapuuro, ruisleipä, avokado, kreikkalainen jogurtti, hedelmät, kasvikset, peruna, liha, salaatti...

Vierailija
6/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, ei se painon kehittyminen ole niin suoraviivainen juttu. Ainakin mulla tuntuu, että raskauden ylläpitäminen vaatii aika palojn ravintoa. Ekassa raskaudessa painoa tuli 12 kg, vaikka herkuttelin aika paljon. Siitä ei paljoa jäänyt synnytyksen jälkeen.

27

Vierailija
7/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sokerihiiriodottaja rv 36. Olen syönyt raskausaikana samalla tavalla kuin normaalistikin, eli makeita herkkuja kuluu lähes päivittäin. Sokerirasitustestin tulokset olivat suorastaan erinomaiset ja painoa on tullut tähän mennessä noin 13 kiloa. En koe huonoa omaatuntoa.

Vierailija
8/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:13"]

Täällä sokerihiiriodottaja rv 36. Olen syönyt raskausaikana samalla tavalla kuin normaalistikin, eli makeita herkkuja kuluu lähes päivittäin. Sokerirasitustestin tulokset olivat suorastaan erinomaiset ja painoa on tullut tähän mennessä noin 13 kiloa. En koe huonoa omaatuntoa.

[/quote]

Samoin! Identtisen viestin olisin voinut kirjoittaa. Lähtömittani 171cm/57kg.

Vierailija
9/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin suuri sukuraitus diabetekseen ja lisäksi hiukan liikaa lähtöpainoa ( 167cm/72kg), joten olen ollut koko raskauden herkuttomalla 1800 kcal dieetillä. Nyt viikolla 37 ja 8 kiloa on tullut painoa. Sokerirasitus ollut normaali. Silti vauvan painoarvio oli 3800g kun kävin perätilan ulkokäännöksessä. No , ei kääntynyt ja nyt sitten on sektio sovittuna synnytystavaksi. Harmittaa ja jännittää. 

Vierailija
10/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yksittäiset herkut ratkaise vaan se ruokavalion kokonaisuus. Herkkujen laatua kannattaa myös miettiä. Esim. sipsit jättäisin syömättä suolapitoisuuden vuoksi. Tummaa suklaata tai raakasuklaata söin lähes päivittäin, koska se auttaa ihoa kestämään venymistä.

Vierailija
11/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:17"]

Mulla on niin suuri sukuraitus diabetekseen ja lisäksi hiukan liikaa lähtöpainoa ( 167cm/72kg), joten olen ollut koko raskauden herkuttomalla 1800 kcal dieetillä. Nyt viikolla 37 ja 8 kiloa on tullut painoa. Sokerirasitus ollut normaali. Silti vauvan painoarvio oli 3800g kun kävin perätilan ulkokäännöksessä. No , ei kääntynyt ja nyt sitten on sektio sovittuna synnytystavaksi. Harmittaa ja jännittää. 

[/quote]

Ai "hieman liikaa lähtöpainoa" kun tosiasiassa sitä on ainakin 10 kiloa liikaa!

Itselläni ei herkut ole ongelma, kun syön niitä harvoin muutenkin.

Vierailija
12/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön silloin kun mieli tekee. Jos olisi diabeteksen riski niin varmaan miettisin vähän tarkemmin mutta paino on pysynyt hyvänä eikä mitään ihmeellistä muutenkaan niin en jaksa tuntea huonoa omatuntoa herkuttelusta kun syön kuitenkin ihan terveellisesti.

Vierailija
13/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön silloin kun mieli tekee. Jos olisi diabeteksen riski niin varmaan miettisin vähän tarkemmin mutta paino on pysynyt hyvänä eikä mitään ihmeellistä muutenkaan niin en jaksa tuntea huonoa omatuntoa herkuttelusta kun syön kuitenkin ihan terveellisesti.

Vierailija
14/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä elin ihan normaalisti odotusajat. söin mitä halusin ja join jopa alkoholia silloin tällöin. olen huono kuuntelemaan neuvoja.

ja ei, kellään viidestä lapsesta ei ole isoa päätä

Vierailija
15/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:17"]

[/quote]

Olen syönyt herkkuja sen verran kun on huvittanut. Pituutta 171cm ja painoa silti vähemmän kuin tällä kenen viestiä tässä lainaan. Rv 39 menossa.

Vierailija
16/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:24"]

mä elin ihan normaalisti odotusajat. söin mitä halusin ja join jopa alkoholia silloin tällöin. olen huono kuuntelemaan neuvoja.

ja ei, kellään viidestä lapsesta ei ole isoa päätä

[/quote]

Ajatteletko, että jos lapsesi ei ole FAS-lapsi, ei alkoholista ole ollut hänelle haittaa? Haitta voi näkyä vaikka siten, että tulevasta lääkäristä tuleekin lähihoitaja. Ihan yhteiskuntakelpoinen, mutta esim. muisti ei kehity siihen kapasiteettiin, johon se kehittyisi ilman turhaa alkoholialtistusta.

Vierailija
17/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaa blaa. vanhin lukee ulkomailla lakia.

t. 7

Vierailija
18/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia viestejä tässä ketjussa. Jos 167cm pitkä ihminen painaa 72 kiloa, hänellä ei ole 10 kiloa ylipainoa. Hänellä on 3kg ylipainoa, jos senverran laihtuisi hän olisi BMI 24. Upeaa , että joku on pysynyt raskauajan olemaan noin kurinalaisesti ja painoa tullut vaan 8 kiloa!

Itse en syö herkkuja lainkaan nyt raskaana ollessa. Olen normaalipainoinen

( 166/60kg) , mutta suvussa on diabeestä ja sokerirasituksessa oli 2 poikkeavaa arvoa.Eli tiukalla dieetillä mennään.

Vierailija
19/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:36"]

blaa blaa. vanhin lukee ulkomailla lakia.

t. 7

[/quote]

Olisi ehkä läpäissyt Suomessa oikiksen pääsykokeet jos olisit pärjännyt ilman alkoholia raskausaikana ;)

Vierailija
20/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinko juoneeni pullollisia kossua raskausaikana? myös lasillinen shampanjaa on alkoholinkäyttöä tai olutpullollinen.

i rest my face

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän