Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko täällä joku hyväksynyt lopulta ikuisen lihavuutensa? Mä en laihdu ikinä, n. 40kg ylipainoa.

Vierailija
02.11.2020 |

Joskus ollut normaalipainoinen, mutta se vaati säännöllistä oksentelua ja askin tupakkaa päivässä.

Nyt kolme vuotta yrittänyt laihduttaa mutta kuitenki paino sen 98kg.

Ei enää jaksa yrittää.

Kommentit (220)

Vierailija
81/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt verikokeissa? Eräällä entisellä työkaverillani todettiin akromegalia, joka aiheuttaa lihomista vaikka syö terveellisesti. Tosin siinä on myös monia muita oireita, esim. raajojen kasvaminen, nivelkivut ym.

Kyse on kasvuhormonin häiriöstä.

Ap! Huomaa tämä

Ihan juomalla ja syömällä nämä on tulleet.

Ap

Vierailija
82/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla jokin hormonaalinen häiriö, esim. kilpirauhasen sairaus, tms.? Jotkin häiriötilat aiheuttavat mm. nesteen kertymistä elimistöön, joka ei lähde millään laihduttamisella pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinka ylläpidät tuota painoa sitten?  vaatii paljon ruokaa

Laskin kalorit päivälle viime viikolla 2400 kaloria tuli. Ja kävelen 6km päivä.

Olen 161cm pitkä, joskus nuorena saanut painoa pois normaalipainon sisällä, kun söin 1000-1200 kaloria päivä ja tunnin juoksulenkki 5x vko.

Energiantarpeesi on noin 1600kcl/vrk joten ei ihme että lihot. Syöt nyt lähes joka viikko itsellesi ylimääräistä kiloa.

Vierailija
84/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan myös 98kg. Tosin olen pitkä enkä silti kovin ylipainoinen. Aamuisin syön 2 siivua paahtoleipää, lounas itse tehty kasvissoeskeitto jossa vähän sulatejuustoa laitettu tekovaiheessa. Illalla normaaliruoka, kalaa tai kanaa. Vihannesten kera, ei pastaa tms. lihottavaa. Illalla vielä pari näkkäriä.

Joka ilta lenkkeilen reilu tunnin. Askelia tulee 15 000-20 000 päivässä. Salilla ei ole tullut käytyä kevään jälkeen. Siihen asti kävin joka toinen päivä. Painoin 94kg silloin kun todella rajusti urheilin.

Et kyllä vaan helposti pysyy paino 100 tietämissä. Tiesän et moni laiha syö moninverroin plus vielä herkut. Ei ole reilua ei. Pakkohan tää on hyväksyä kun ei mikään auta.

Vierailija
85/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painan myös 98kg. Tosin olen pitkä enkä silti kovin ylipainoinen. Aamuisin syön 2 siivua paahtoleipää, lounas itse tehty kasvissoeskeitto jossa vähän sulatejuustoa laitettu tekovaiheessa. Illalla normaaliruoka, kalaa tai kanaa. Vihannesten kera, ei pastaa tms. lihottavaa. Illalla vielä pari näkkäriä.

Joka ilta lenkkeilen reilu tunnin. Askelia tulee 15 000-20 000 päivässä. Salilla ei ole tullut käytyä kevään jälkeen. Siihen asti kävin joka toinen päivä. Painoin 94kg silloin kun todella rajusti urheilin.

Et kyllä vaan helposti pysyy paino 100 tietämissä. Tiesän et moni laiha syö moninverroin plus vielä herkut. Ei ole reilua ei. Pakkohan tää on hyväksyä kun ei mikään auta.

Jatkan vielä että peruskulutus mulla 2000 päivässä kun kävin mittauksissa. Eli kalorivaje on suuri mutta silti pysyn 100 kiloisena.

Vierailija
86/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä on mahdotonta lihoa ilman hiilihydraatteja/sokeria.

Rasvahan ei lihota...

Kumma kun karppaajat laihtuvat syövätpä miten paljon tahansa muuta kuin hiilihydraattia?

Vierailija
87/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 161cm pitkä, joskus nuorena saanut painoa pois normaalipainon sisällä, kun söin 1000-1200 kaloria päivä ja tunnin juoksulenkki 5x vko.

Energiantarpeesi on noin 1600kcl/vrk joten ei ihme että lihot. Syöt nyt lähes joka viikko itsellesi ylimääräistä kiloa.

Niinhän se on, mutta vaikea olla syömättä, ei ole mitään syytä laihduttaa, mikä motivoisi.

Joskus kun on paljon tekemistä ja seuraa, niin ehtii tulla nälkä. Nyt kotona työttömänä syön piristykseksi.

Ap

Vierailija
88/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2400 kaloria päivässä on IHAN LIIKAA kenelle tahansa naiselle, ellei ole samaan aikaan pitkä JA todella urheilullinen!

Ja koska olet lyhyt niin tuosta luvusta pitäisi poistaa ainakin tuhat kaloria jotta pääset normaalipainoon!

Toki olet ylensyönyt vuosikausia, joten olisi liian vaikeaa yhtäkkiä ruveta syömään 1400 kaloria päivässä, koska vatsalaukkusi on venynyt ja kylläisyydensäätelysi on päin persettä. Aloita hiljakseen, ensimmäinen kuukausi syö 2100-2200 kcal päivässä, seuraavana kuukautena 1900-2000, jne.

Valitse vähäkalorisia ruokia, kuten vihanneksia, joita voi syödä kaksin käsin vatsan täyteen, niin olo tuntuu kylläiseltä mutta kalorit jäävät vähemmälle. Pikkuhiljaa lisäät kasvisten osuutta ruokavaliossasi.

Ja tärkein ja helpoin muutos: lopeta kalorien juominen! Juo tästä lähtien vain nollakalorisia juomia, eli vettä, teetä ja mustaa kahvia. Heitä pois kaikki tuoremehut, limut, ja alkoholijuomat äläkä enää osta niitä koskaan.

Tiedetään, ei vaan ole mitään motivaatiota noudattaa pitempään.

Jos joku lupaisi, että saa vuoden päästä marraskuussa miljoona euroa, kun laihdut siihen mennessä normaalipainoon, niin tottakai onnistuisi!

Nyt se laihdutus kestää 2- 4 päivää tai 6h. Kun ei motivaatio pysy.

Ap

Raha motivoi ihmisiä kaikessa. Kärsimyksestä pitää saada palkka. Laihdutuksessa sitä ei tule.

Tää! Laihduttihan normaalipainoinen Beyoncekin 10kg kuukaudessa, mutta sille luvattiin miljoonasopimus elokuvasta :D

Vierailija
89/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile:

Lopeta maitotuotteet (kahvissakin!).

Joku mainitsikin, että ne prosessoidut ruuat pois: leivän päälle jatkossa vihanneksia & pääruoka: vihanneksia / juureksia ja sitten kalaa / kanaa.

Vierailija
90/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile:

Lopeta maitotuotteet (kahvissakin!).

Joku mainitsikin, että ne prosessoidut ruuat pois: leivän päälle jatkossa vihanneksia & pääruoka: vihanneksia / juureksia ja sitten kalaa / kanaa.

Tämä oli galluppi.

Ap

Vierailija
91/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt ihan samaa kuin ap. Olen 40 vuotias 165cm/98 kg. Olen ollut ylipainoinen aina, muistan että neuvolassa kouluunmenotarkastuksessa jo asiasta puhuttiin. 17-vuotiaana painoin 88 kg, tämän painoinen kuin nyt olen ollut kymmenkunta vuotta. 

Olen yrittänyt laihduttaa ties kuinka monta kertaa ja vaikka millä keinoilla: Painonvartijat, Cambridget, paastot, personal trainer, ruokapäiväkirja, monia verkkokursseja... Parhaimmillani olen laihtunut noin viisi kiloa, mutta motivaatio loppuu muutaman viikon jälkeen ja kilot tulevat takaisin samoin tein. 

Nyttemmin olen vain ruvennut ajattelemaan, että tämä jatkuva laihduttamisen ja painon ajattelu ei ole järkevää, olen tämän kokoinen lopun ikääni. Liikun kuitenkin muutaman kerran viikossa ja syön mielelläni ja päivittäin kasviksia, marjoja ja ruisleipää. Kaikki veriarvot ja verenpaine tsekattiin juuri perinpohjaisessa terveystarkastuksessa, kaikki kunnossa. Ei tavallaan ole mitään syytä (paitsi ulkonäkö ja ympäristön asenne) miksi pitäisi laihduttaa. Olen kyllästynyt koko touhuun.  

Vierailija
92/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopullinen ahmiminen loppui sillä, kun olin jonkun seurassa melkein koko ajan.

Miksi annat tällaisen ohjeen korona-aikaan? 

Vierailija
93/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi käsittää miten ihmiset ei löydä kuria itse itsestään. Herkut pois ja aerobista liikuntaa joka päivälle. Ajattelet sen mielessäsi vaikka kuin se olisi kiinalaisen armeijan kuri ja sinä itse olet itsesi kouluttaja. Et yksinkertaisesti anna tuumaakaan periksi, vaikka mikä olisi. Tunti juostaan päivittäin vaikka ulkona sataisi teräviä piikkejä tai napalmia. Herkkuja ei vain syödä, niitä ei siinä "armeijassa" ole tarjolla. Syöt suunnitellusti ja vain siinä pysyt. Nälkä? Annat olla... ei siellä kiinan armeijassakaan voi kapteenille voivotella, että kun jäi nälkä. Sitten se jäi, deal with it... näin sanot omalle kehollesi ja mielellesi.

Liha tottelee kuria - ne sanovat. Ja niin siinä käy. Kohta päivittäinen liikunta vain alkaa sujumaan ilman tuskaa. Kohta ei jää nälkä, vaikkei syö toista lämmintä ateriaa päivän aikana. Se on rääkkiä alokas aikana, mutta sen jälkeen susta kuoriutuu kunnon sissi. Kroppa alkaa muuttaa muotoaan. Rasva vain katoaa ja lihasta tulee vahingossakin, vaikket edes yritä. Solakoidut, hoikistut ja vanhat vaatteetkin oikein sujahtavat päälle. Pelikuva antaa lisää tahdonvoimaa ja super-boostia tulee, kun ihmiset ympärilläsi alkavat kehua hoikistunutta ulkonäköäsi. 

Ja mikä tärkeintä: aina ja kaikilla tulee repsahduksia. Niistä ei vain luovuteta. Ei. Sen jälkeen kun on mennyt mokaamaan ja syömään suklaakakkua karkeilla kaverin synttäreillä, niin se oma sisäinen vääpeli huutaa rääkyy kurjan kropan treenaamaan kahta kauheammin. Vääpeli kostaa juoksuttamalla kehoa seuraavana päivänä 2 tuntia ja nipistämällä välipalalta pähkinätkin pois. Kroppa voi siinä kärvistellä ja itkeä, mutta oppiipahan olemaan seuraavalla kerralla - sanoo se sisäinen vääpeli.

Järkyttävä syömishäiriön kuvaus. Ensinnäkin, en ole Kiinan armeijassa ihan syystä. Ja toisekseen, tällainen suhde ruokaan on äärimmäisen epäterve. Kerronpa tässä miten itse laihdutin ja pysyn laihana:

Liikunta on toki tärkeä osa prosessia, mutta ei tuntikausien aerobinen. Päinvastoin keskityin painojen nostamiseen (ihan kotona), koska painoharjoittelu kasvattaa pikkuhiljaa enemmän lihamassaa ja nostaa kokonaiskulutusta. Lisäksi mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on olla vahva. Ja kroppa muokkautuu (omasta mielestäni) kauniimmaksi. Toki tein vähän aerobistakin, mutta esim. 20 min HIITiä tai 45 min lenkki.

Nälkä? Sitä siedän tiettyyn rajaan asti, mutta en todellakaan istu varsinkaan liikunnan jälkeen nälkäisenä kärvistelemässä. Kroppa tarvitsee polttoainetta, ruoka on ystävä, ei vihollinen. Kukaan ei jaksa taistella nälkää vastaan loputtomiin!

Entäs herkuttelu? Se ei ole normaalissa suhteessa ruokaan mikään "repsahdus". Todellakin otan kaverin synttäreillä suklaakakkua ja syön sen nautiskellen ja hyvällä omallatunnolla. Ja seuraavana päivänä en juokse metriäkään polttaakseni ne kalorit! Liikun päivittäin siksi että siitä tulee hyvä olo, en siksi montako kaloria se kuluttaa tai koska vääpeli käskee.

Kuuntelen itseäni ja syön intuitiivisesti. Tänään on kovempi nälkä joten syön enemmän. Huomenna ehkä maha ei kurni, ok, syön vähän vähemmän. En kuitenkaan rajoita enkä rankaise.

Rakastan itseäni sellaisena kuin olen. Niin kauan kuin vihasin kroppaani ja yritin laihduttaa, pysyin lihavana. Kun aloin olemaan lempeä itselleni, stressi katosi, ja liikunnan ilo löytyi, laihduin.

Vierailija
94/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

161cm ja syöt 2400 kaloria per päivä??? Jessus, ei ihmekään että olet noin ylipainoinen! Vertailuksi olen itse 177cm pitkä ja päivittäinen kulutukseni on vain n. 1700-1800 kaloria.

Mitä lyhyempi olet sen vähemmän kroppasi kuluttaa. 1000-1200 on ehkä liian vähän, mutta sinun pitäisi reippaasti vähentää syömisiäsi jos oikeasti haluat laihtua. Kokeile alkuun ~1500 kcal päivässä.

Ja kaikki, ihan kaikki, voi laihtua. Siihen tarvitaan vain kalorivaje. Ihan fysiikan lakien mukaan.

Pösilö, tajuatko että se painaa 98 kg?

Vierailija
95/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että hyväksyn ylipainoa... Painoin enimmillään 35 kg normaalipainon ylärajasta, nyt enää 20 kg. Jos tästä haluaisi laihtua, pitäisi kalorit pudottaa reilusti alle 1600 ja se ei niin kiinnosta. Seuraan sovelluksella syömisiä sekä liikun. Se saa riittää. Kannattaa keskittyä terveelliseen ruokaan (sokeri pois) ja syömisen säännöllisyyteen. Koko ajan ei voi laihduttaa.

Vierailija
96/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan päivän syömiset. Rehellisesti.

Minä voin kertoa, en ole ap. 

Painoa 89,3. 17 kiloa tuli syöpälääkkeen aloittamisen jälkeen. 

Syömiset eilen:

Neljän viljan puuro, mansikoita, proteiinihippuja, caffe latte mantelimaidolla 381 kcal

Bolognesepasta yosa kaurapalasta 503 kcal

Kasvispihvi, perunamuusi, punajuurisalaatti, tomaattia 600 kcal

Välipalana puolikas nuudeli annos härkisrouheella, ja juureksilla, viinirypäleitä, 4 palaa tummaa suklaata, appelsiinimehu 100 ml, riisikakku 426 kcal

yhteensä 1919 kcal

liikunta eilen: kävely 1 h 40 min 500 kcal

tanssi 1 h 30 min 500 kcal

Kulutus fat secretin mukaan 2878

Ongelma on siinä että en paljon tuon 1900 alle voi laittaa kaloreita, en jaksa treenata muuten tanssia, joinakin päivinä tulee treeniä jopa 1500 kcal edestä.

Paino ei inahdakaan alas päin. Syöpälääke kyllä kerää nestettä aika paljon, iho menee ihan painaumille ihan jo vaatteista tai lakanoista tms. Myös osteopaatti jolla kävin ennen koronaa sanoi että on todella paljon turvotusta. Samoin sädetetty alue on kärsinyt kovin ja on ihan pinkeänä turvotuksesta. Lymfahoitajalle en nyt korona-aikaan halua mennä, enkä uimahalliin.

Vierailija
97/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokseni huomasin että bmi mittarin mukaan olen sittenkin vielä nippa nappa normaalipainoinen, mutta vaikeassa oravanpyörässä silti painon kanssa. On siis kymmenen kiloa tullut liikaa alkuperäiseen normaalipainooni verrattuna, tämä johtui monista tupakkalakoista. Nyt en halua enää edes lopettaa polttamista etten lihoisi ainakaan yhtään enempää, mutta kroppa tuntuu omineen tämän ylimääräisen kymmenen kiloa nyt pysyväksi osaksi painoa, siihen pyrkii kipuamaan tein mitä vaan, ei onneksi nouse enempää, sen verran on hyvässä kuosissa olevia elämäntapojakin. Mutta ärsyttää hyväksyä tämä ”uusi normaali” kun ei millään minun ymmärtämällä kohtuudella lähdekään.

Vierailija
98/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samanpituinen ja lihoisin noilla kaloreilla. Pysyn hoikkana n. 1500 kcal/vrk, jos ei ole liikuntapäivä. Mutta lienee yksilöllistä. Laihtumisen pääpaino on ehdottomasti ravinnossa.

Vierailija
99/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi käsittää miten ihmiset ei löydä kuria itse itsestään. Herkut pois ja aerobista liikuntaa joka päivälle. Ajattelet sen mielessäsi vaikka kuin se olisi kiinalaisen armeijan kuri ja sinä itse olet itsesi kouluttaja. Et yksinkertaisesti anna tuumaakaan periksi, vaikka mikä olisi. Tunti juostaan päivittäin vaikka ulkona sataisi teräviä piikkejä tai napalmia. Herkkuja ei vain syödä, niitä ei siinä "armeijassa" ole tarjolla. Syöt suunnitellusti ja vain siinä pysyt. Nälkä? Annat olla... ei siellä kiinan armeijassakaan voi kapteenille voivotella, että kun jäi nälkä. Sitten se jäi, deal with it... näin sanot omalle kehollesi ja mielellesi.

Liha tottelee kuria - ne sanovat. Ja niin siinä käy. Kohta päivittäinen liikunta vain alkaa sujumaan ilman tuskaa. Kohta ei jää nälkä, vaikkei syö toista lämmintä ateriaa päivän aikana. Se on rääkkiä alokas aikana, mutta sen jälkeen susta kuoriutuu kunnon sissi. Kroppa alkaa muuttaa muotoaan. Rasva vain katoaa ja lihasta tulee vahingossakin, vaikket edes yritä. Solakoidut, hoikistut ja vanhat vaatteetkin oikein sujahtavat päälle. Pelikuva antaa lisää tahdonvoimaa ja super-boostia tulee, kun ihmiset ympärilläsi alkavat kehua hoikistunutta ulkonäköäsi. 

Ja mikä tärkeintä: aina ja kaikilla tulee repsahduksia. Niistä ei vain luovuteta. Ei. Sen jälkeen kun on mennyt mokaamaan ja syömään suklaakakkua karkeilla kaverin synttäreillä, niin se oma sisäinen vääpeli huutaa rääkyy kurjan kropan treenaamaan kahta kauheammin. Vääpeli kostaa juoksuttamalla kehoa seuraavana päivänä 2 tuntia ja nipistämällä välipalalta pähkinätkin pois. Kroppa voi siinä kärvistellä ja itkeä, mutta oppiipahan olemaan seuraavalla kerralla - sanoo se sisäinen vääpeli.

En voi käsittää miten liikunta on jollekin kostoa, kärvistelyä ja itkemistä ja rääkkiä. Minulle se on itseni hemmottelua ja nautintoa. 

terv. ylipainoinen

Vierailija
100/220 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sokerinhimoista eroon syömällä riittävästi oikeaa ruokaa. Ihan totta. Oli koko ajan joku alitajuinen pelko päällä, että syön liikaa, mutta se ruuasta nipistäminen johti sitten herkkuhimoihin ja tuli vedettyä suklaalevyjä nälkäänsä. Nyt kun syön kunnolla, ei tee herkkuja mieli. Se ruoka on ystävä, se ei lihota. Jokaisen pitää syödä. Ja oikealla ruoalla viittaan nyt terveelliseen, normaaliin kotiruokaan, en pelkästään siihen kanaan ja riisiin. Herkkujakaan ei pidä kieltää, se "ei koskaan"-ajattelu vain kostautuu. Tärkeää on, ettei ruokaa korvaa herkuilla.