Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä KUMPUAA rikkaan halu saada NÖYRYYTTÄÄ köyhää?

Vierailija
02.11.2020 |

Sen sijaan, että rikas auttaisi köyhää, hän haluaa nöyryyttää tätä. Muistuttaa, että köyhyys on hänen omaa syytänsä. Lisäksi auttaessaankin rikas ei anna köyhän itse valita vaan hän, rikas, kyllä tietää, minkä on köyhälle parhaaksi ja rahan sijasta antaa rojua. Mutta muista, sinä ahne rikas: helpompi on kamelin neulansilmän läpi mennä kuin rikkaan taivaaseen päästä. Se lohduttaa minua.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa, jossa on käytännössä ilmainen terveydenhoito ja koulutus, jälkimmäisestä jopa maksetaan. Mokomat rikkaat kun ovat tälläisen nöyryyttävän systeemin sallineet. 

Vierailija
82/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa köyhän alituinen epäluulo rikasta kohtaan?  Suomessa on tosi rikkaita minimaalisesti, ja he maksavat kyllä niin korkeita veroja, ettei kenenkään kannata heitä kadehtia. Tehkää itse sama perässä, kouluttautukaa ja suorittakaa korkeita tutkintoja, niin ei tarvitse narista. Ja pääsette maksamaan vaihteeksi tätä hyvinvointia. Yleensä ne, jotka kannattavat korkeaa verotusta, eivät itse tienaa mitään, vaan ovat vaan käsi toisten taskulla.

Leninkin totesi: Opiskelkaa, opiskelkaa, opiskelkaa, sillä nuoriso on vaahtoavaa energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te köyhät uskovaiset tajuatte, että teitä viilataan linssiin uskonnolla? Se on yhteiskuntakontrollia.

"Tehkää työnne, maksakaa veronne, muistakaa paikkanne. Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat!"

Nyt menee ehkä huonosti, mutta sitten kuoleman jälkeen teidät palkitaan kyllä. Eivätkä nuo rikkaat taivaaseen pääse, se on vain teille kilteille köyhille, kunnon ihmisille!

Sillä välin maan päällä rikkaat nauttivat elämästään tietäen, että muuta ei ole eikä tule.

Juuri näin ! Tolvanat eivät tajua.

-Sinkkiş

Vierailija
84/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa köyhän alituinen epäluulo rikasta kohtaan?  Suomessa on tosi rikkaita minimaalisesti, ja he maksavat kyllä niin korkeita veroja, ettei kenenkään kannata heitä kadehtia. Tehkää itse sama perässä, kouluttautukaa ja suorittakaa korkeita tutkintoja, niin ei tarvitse narista. Ja pääsette maksamaan vaihteeksi tätä hyvinvointia. Yleensä ne, jotka kannattavat korkeaa verotusta, eivät itse tienaa mitään, vaan ovat vaan käsi toisten taskulla.

Leninkin totesi: Opiskelkaa, opiskelkaa, opiskelkaa, sillä nuoriso on vaahtoavaa energiaa.

Koska vaahtosi itse nuorena ja matkusteli ulkomailla.

-Sinkkiş

Siksi halusi sulkea rajatkin.

Vierailija
85/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän itsetunto kysymys . Niinku kuka on käyttänyt opiskeluun aikaa ja tekee töitä oikeesti sen palkan eteen ja ei tuhlaa rahojaan vaan sijoittaa ne . Jo pieni lapsi voi joko säästää tai tuhlata . Varastettu raha ja tavara on tuhoon vihittyä joten se katoaa . Tavallisella rehellisellä työllä turvattu ja mitä saanut synttärilahjoja sukulaisilta ystäviltä ei ole varastettua . Ne on muistoesineitä . Niitä ei saa varastaa toiselta .

Vierailija
86/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat katsovat, että he ovat oikeutettuja nöyryyttämään köyhiä ja huonompi osaisin.

Se vaan jotenkin menee päähän kun on saanut kerryttää omaisuutta, keinolla millä hyvänsä. Ja alkaa luulla olevansa parempi. Se on kuin huume. Nostaa mielihyvää kun tuntee olevansa parempi.

Ja ei, rikkaat eivät aina ole itse omalla uutteruudellaan tai koulutuksella saavuttaneet elintasoon.

Tarvitaan myös hyvää onnea, hyviä sattumia ja tietynlaista luonnetta. Kovuutta, oveluutta, kieroutta, kyynärpäitä, ruskeakielisyyttä, jne. Ei saa olla tunteellinen, empaattinen ja oikeudenmukainen.

Myös jotkut syntyvät oikeaan sukuun.

Voitteko jo avata mitä tarkoitatte, tolla nöyryyttämisellä? Hirmuinen määrä katkeruutta viestissä, joka ei ole suunnattu nöyryyttämään? HALOO avatkaa vähän mitä tarkoitatte?

Jo on sivukaupalla, rikkaiden ruodintaa, mistäkin syystä, perusteluna rikkaat nöyryyttää, mutta yhtään vastausta siihen mitä sillä nöyryyttämisellä tarkoitetaan ei ole. Joo oli yksi "lähipiirin" pari, jossa toinen ainakin oletetusti rikas ja sen perusteella mennään...

Parempi otsikko olisi haukutaan ja kaivetaan sontaa rikas oletetuista.

Vierailija
87/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetut rahat tuhoonvihittyä Mooses oppi kirjoitti:

Se on vähän itsetunto kysymys . Niinku kuka on käyttänyt opiskeluun aikaa ja tekee töitä oikeesti sen palkan eteen ja ei tuhlaa rahojaan vaan sijoittaa ne . Jo pieni lapsi voi joko säästää tai tuhlata . Varastettu raha ja tavara on tuhoon vihittyä joten se katoaa . Tavallisella rehellisellä työllä turvattu ja mitä saanut synttärilahjoja sukulaisilta ystäviltä ei ole varastettua . Ne on muistoesineitä . Niitä ei saa varastaa toiselta .

Melko kryptinen viesti sulla, mihin tolla vastasit?

Vierailija
88/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä rahan puute ei kerro mitään, pitäisi tietää mihin rahat on käytetty.

Vierailija
89/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rikas? Minulla on ok. talo, mökki, kaksi autoa ja soutuvene. Velkaa on noin 60 tonnia. Hyvät tulot. Käteistä ja osakkeita toiset 60 tonnia. Olenko rikas? Jos en ole, niin missä menee rikkaan raja?

No eipä sua vielä rikkaaksi pääse sanomaan, jotain rajaa. Omasta mielestäsi olet, mutta realiteetti on, että et. Suuntaviivaa saat vaikka seuraavasta artikkelista, et kostaa nyt, vaikka oot värikkäämpi, kuin naapurin Pena, et oo rikas.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paljonko-rahaa-suomalaisella-pitaa-…

Vierailija
90/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rikas? Minulla on ok. talo, mökki, kaksi autoa ja soutuvene. Velkaa on noin 60 tonnia. Hyvät tulot. Käteistä ja osakkeita toiset 60 tonnia. Olenko rikas? Jos en ole, niin missä menee rikkaan raja?

No eipä sua vielä rikkaaksi pääse sanomaan, jotain rajaa. Omasta mielestäsi olet, mutta realiteetti on, että et. Suuntaviivaa saat vaikka seuraavasta artikkelista, et kostaa nyt, vaikka oot värikkäämpi, kuin naapurin Pena, et oo rikas.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paljonko-rahaa-suomalaisella-pitaa-…

et kostaa nyt, vaikka oot värikkäämpi, kuin naapurin Pena, et oo rikas. = koeta nyt, vaikka oot varakkaampi, kuin naapurin Pena, et oo rikas.

Vierailija
91/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku köyhä kehtaa olla onnellinen ja itse ei ole.

Vierailija
92/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta KAIKKI tuo, mitä AP sanoo.

Vierailija
93/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko? Miten rikkaat sitten nöyryyttää köyhiä? En ole huomannut tällaista vaikka itse olen sieltä köyhemmästä päästä. Mulla ei ole oikeastaan mitään tekemistä varainaisesti rikkaiden kanssa. Ei meidän arki ja elämä kohtaa millään tavalla. He elävät omaa elämäänsä, ja me köyhemmät eletään omaamme. Mitä se nöyryyttäminen siis on?

Vierailija
94/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunajan lasten lahjakeräyksissä taivastellaan köyhien toiveita. Sitten ostetaan joku pulkka tai värikynät, joihin perheellä itselläänkin olisi varaa. 

Vierailija
95/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tuohon, että rikkaat haluaisi nöyryyttää, vaan ne ovat keskituloisia ja uusporvareita, jotka pelkäävät itsekin putoavan köyhyysloukkuun.

Jos ajatellaan vaikka Suomen sadatta rikkaita, niin he poikkeuksetta tekevät paljon hyväntekeväisyyttä ja perustavat säätiöitä, jotka jakavat yhteiseen hyvään.

Vierailija
96/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tuohon, että rikkaat haluaisi nöyryyttää, vaan ne ovat keskituloisia ja uusporvareita, jotka pelkäävät itsekin putoavan köyhyysloukkuun.

Jos ajatellaan vaikka Suomen sadatta rikkaita, niin he poikkeuksetta tekevät paljon hyväntekeväisyyttä ja perustavat säätiöitä, jotka jakavat yhteiseen hyvään.

Minä uskon, ja olen myös henkilökohtaisesti tämän kokenut.

Akateeminen minimisairaseläkeläinen

Vierailija
97/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetut rahat tuhoonvihittyä Mooses oppi kirjoitti:

Miksi? Miksi IHMEESSÄ laitat välilyönnin ennen pistettä?

Vierailija
98/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Miten rikkaat sitten nöyryyttää köyhiä? En ole huomannut tällaista vaikka itse olen sieltä köyhemmästä päästä. Mulla ei ole oikeastaan mitään tekemistä varainaisesti rikkaiden kanssa. Ei meidän arki ja elämä kohtaa millään tavalla. He elävät omaa elämäänsä, ja me köyhemmät eletään omaamme. Mitä se nöyryyttäminen siis on?

Kirjoittaja on kokoomuksen lähettämä trolli.

AP

Vierailija
99/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas ei ymmärrä, että pelkällä rehellisellä työnteolla harvemmin vaurastuu, vaan pitää olla suhteita, onnea tai valmiiksi parempi asema syntymän kautta.

Pitää olla myös itsekkyyttä ja narsismia rutkasti. Kyynärpäätaktiikalla eteenpäin...

Vierailija
100/101 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat on ilkeitä jos ne ei auta muita.

Ajatellaan että mulla on 5,5 miljoona euroa. Olen siis rikas.

Haluan auttaa muita suomalaisia tasapuolisesti, siispä jaan rahani heille.

Yksi euro jokaiselle.

Nyt mäkin olen köyhä mutta muut kait sitten onnellisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän