Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä KUMPUAA rikkaan halu saada NÖYRYYTTÄÄ köyhää?

Vierailija
02.11.2020 |

Sen sijaan, että rikas auttaisi köyhää, hän haluaa nöyryyttää tätä. Muistuttaa, että köyhyys on hänen omaa syytänsä. Lisäksi auttaessaankin rikas ei anna köyhän itse valita vaan hän, rikas, kyllä tietää, minkä on köyhälle parhaaksi ja rahan sijasta antaa rojua. Mutta muista, sinä ahne rikas: helpompi on kamelin neulansilmän läpi mennä kuin rikkaan taivaaseen päästä. Se lohduttaa minua.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen hyökkäävä aloitus, jonka tarkoituksena ei taida olla yhteisymmärryksen löytyminen.

Ihminen on siitä jännä olento, että mieltää oman maailman kuvansa normaaliksi ja usein ei kykene näkemään sen ulkopuolelle. Tämä korostuu köyhä- rikas kaksi eri maata keskusteluissa.

Köyhyys Suomessa on usein subjektiivista. Useat ketjuun vastanneet ovatkin tuoneet tätä esiin. Auttaako köyhää pidemmällä tähtäimellä kertaluontoinen tonni vai mahdollisuus terveydenhoitoon, sivistykseen ja koulutukseen? Kannettu vesi ei kaivossa pysy tai Anna miehelle kala, hän syö kerran, mutta on myöhemmin nälkäinen. Opeta mies kalastamaan hän ... sananlaskuja jotka olemme kaikki varmasti kuulleet, joissa on selkeä opetus.

Kehittyvissä maissa on todellista köyhyyttä, mutta ratkeaako heidän ongelmansa sillä, että rajaamme omaa kulutus käytöstämme? Sama asia Suomen sisällä rikkaiksi mieltämämme ihmiset maksavat erilaisina veroina yhteistä hyvää ja köyhemmille turvaa.

Elämme hyvin erilaisissa todellisuuksissa, tässä yksi blogi aidan toiselta puolelta, joka voi avata yhden, jos useamman näkemysmaailmaa.

https://omavaraisuushaaste.com/kaveripiirisi-ja-laheisesi-tekevat-sinus…

Vierailija
62/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te köyhät uskovaiset tajuatte, että teitä viilataan linssiin uskonnolla? Se on yhteiskuntakontrollia.

"Tehkää työnne, maksakaa veronne, muistakaa paikkanne. Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat!"

Nyt menee ehkä huonosti, mutta sitten kuoleman jälkeen teidät palkitaan kyllä. Eivätkä nuo rikkaat taivaaseen pääse, se on vain teille kilteille köyhille, kunnon ihmisille!

Sillä välin maan päällä rikkaat nauttivat elämästään tietäen, että muuta ei ole eikä tule.

Lisäksi, itsemurha on synti juuri siksi, että kärsivät orjat (juuri te) eivät tappaisi itseään, vaan tekisivät töitä (rikkaille) luonnolliseen kuolemaansa saakka. Kuolema on kurjalle pakotie, joten se pitää lukita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpykumpu on se kumpu, mistä tuo halu kumpuaa.

Vierailija
64/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kumpuaa köyhän alituinen epäluulo rikasta kohtaan?  Suomessa on tosi rikkaita minimaalisesti, ja he maksavat kyllä niin korkeita veroja, ettei kenenkään kannata heitä kadehtia. Tehkää itse sama perässä, kouluttautukaa ja suorittakaa korkeita tutkintoja, niin ei tarvitse narista. Ja pääsette maksamaan vaihteeksi tätä hyvinvointia. Yleensä ne, jotka kannattavat korkeaa verotusta, eivät itse tienaa mitään, vaan ovat vaan käsi toisten taskulla.

Vierailija
65/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikas ei ymmärrä, että pelkällä rehellisellä työnteolla harvemmin vaurastuu, vaan pitää olla suhteita, onnea tai valmiiksi parempi asema syntymän kautta.

Tuo on totta. Vaurastumisen mahdollisuudet eivät ole kaikilla samat. Siitä huolimatta ihminen voi järkevästi eläen saavuttaa kohtuullisen elintason, joka on kaikille riittävä.

Mikä on se "kohtuullinen elintaso" esim. työkyvyttömälle ja mt-ongelmaiselle joka ei edes pääse työkyvyttömyyseläkkeelle vaan joutuu elämään sairaspäivärahalla päivästä toiseen?

Vähän  vähemmän kuin mitä se nyt saa.

Kännykkä ei ole ihmisoikeus

Provo mutta miten tässä maailmassa muka asoita enää saa hoidettua ilman kännykkää tai nettiä? Lisäksi sanotaan mene kirjastoon mutta näin korona-aikaan sinnekkään ei enää välttämättä pääsee niin pitää olla kotona ja jos ei ole puhelinta tai nettiä miten voi asioida eri viranomaisten tai virastojen kanssa?

hankkii ihan itse 20€ Nokialaisen ja prepaid liittymän.

Vierailija
66/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te köyhät uskovaiset tajuatte, että teitä viilataan linssiin uskonnolla? Se on yhteiskuntakontrollia.

"Tehkää työnne, maksakaa veronne, muistakaa paikkanne. Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat!"

Nyt menee ehkä huonosti, mutta sitten kuoleman jälkeen teidät palkitaan kyllä. Eivätkä nuo rikkaat taivaaseen pääse, se on vain teille kilteille köyhille, kunnon ihmisille!

Sillä välin maan päällä rikkaat nauttivat elämästään tietäen, että muuta ei ole eikä tule.

Minun tuntemani rikkaat eivät nauti elämästään!

Tässä listaa:

- mielenterveydellisiä diagnooseja: bipo, narsistinen persoonallisuushäiriö, masennus, burnout, anoreksia, päihde/peliaddiktio...

- epäluuloisuus ja luottamuspula

- pelko omaisuuden menettämisestä, omien kasvojen menettämisestä, häpeä, ylimielisyys

-perhesalaisuuksia ja -väkivaltaa

En haluaisi olla rikas!

Vierailija
67/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani rikkaat eivät nauti elämästään!

Tässä listaa:

- mielenterveydellisiä diagnooseja: bipo, narsistinen persoonallisuushäiriö, masennus, burnout, anoreksia, päihde/peliaddiktio...

- epäluuloisuus ja luottamuspula

- pelko omaisuuden menettämisestä, omien kasvojen menettämisestä, häpeä, ylimielisyys

-perhesalaisuuksia ja -väkivaltaa

En haluaisi olla rikas!

Ja noita listasi asioita, ei köyhillä esiinny..

Kuten omalla kohdallasi ylimielisyys, juu helpompi arvioida muita, mitä jos kurkistaisit peiliin?

Vierailija
68/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat katsovat, että he ovat oikeutettuja nöyryyttämään köyhiä ja huonompi osaisin.

Se vaan jotenkin menee päähän kun on saanut kerryttää omaisuutta, keinolla millä hyvänsä. Ja alkaa luulla olevansa parempi. Se on kuin huume. Nostaa mielihyvää kun tuntee olevansa parempi.

Ja ei, rikkaat eivät aina ole itse omalla uutteruudellaan tai koulutuksella saavuttaneet elintasoon.

Tarvitaan myös hyvää onnea, hyviä sattumia ja tietynlaista luonnetta. Kovuutta, oveluutta, kieroutta, kyynärpäitä, ruskeakielisyyttä, jne. Ei saa olla tunteellinen, empaattinen ja oikeudenmukainen.

Myös jotkut syntyvät oikeaan sukuun.

Vierailija
69/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä itse hankittu halvin perusnokialainen, 29,95 euroa ja en kyllä keksi millään miten sillä pääsisin nettiin.

Onneksi on tämä tabletti. Tämäkin halvin mitä löytyi.

Vierailija
70/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Kalahtiko pahasti, se kalikka, kuin noin hyökkäävän aloituksen teit. Miksi et sanonut suoraan sinua loukanneelle, vaan piti tuommoinen aloitus tehdä?

Valitan mutta haet lohtua väärästä paikasta, ei taida taivaanovi sinullekaan aueta, jollet kykene hylkäämään tuota katkeruutta ja vihaasi.

Vierailija
71/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pelkää menettävänsä omaisuutensa, koska tietävät köyhän ulkoistaneen valtansa heille. Pitävät tyhminä.

Hassua.

Vierailija
72/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat katsovat, että he ovat oikeutettuja nöyryyttämään köyhiä ja huonompi osaisin.

Se vaan jotenkin menee päähän kun on saanut kerryttää omaisuutta, keinolla millä hyvänsä. Ja alkaa luulla olevansa parempi. Se on kuin huume. Nostaa mielihyvää kun tuntee olevansa parempi.

Ja ei, rikkaat eivät aina ole itse omalla uutteruudellaan tai koulutuksella saavuttaneet elintasoon.

Tarvitaan myös hyvää onnea, hyviä sattumia ja tietynlaista luonnetta. Kovuutta, oveluutta, kieroutta, kyynärpäitä, ruskeakielisyyttä, jne. Ei saa olla tunteellinen, empaattinen ja oikeudenmukainen.

Voitteko jo avata mitä tarkoitatte, tolla nöyryyttämisellä? Hirmuinen määrä katkeruutta viestissä, joka ei ole suunnattu nöyryyttämään? HALOO avatkaa vähän mitä tarkoitatte?

Vierailija
73/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko ja itsensä korottaminen. Kärsikööt omassa kuplassaan.

Vierailija
74/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kuitenkin lähtökohtaisesti kaikilla mahdollisuus vaurastua, vaikkakin siitä Suomessa tosin rankaistaan kohtuuttomasti. Mutta ehkäpä siinäkin tapahtuisi kohtuullistamista, jos useampi vähävarainen tekisi töitä vaurastumisen eteen. Esimerkiksi ne "pahat" pääomatulot eivät ole kevyesti verotettuja, kuin hyvin pienellä joukolla yrittäjiä. Minun puolestani senkin järjestelmän voisi purkaa jos pääomatulovero% muuten olisi reippaasti kevyempi. Valtaosalla suomalaisista kuitenkin olisi mahdollisuus omaa omaisuuttaan kartuttaa ja sijoittaa, mutta sitä tapahtuu todella vähän. Suomalaiset käyttävät enemmän rahaa veikkauksen peleihin kuin sijoituksiin ja kuitenkin sijoittamalla mahdollisuus vaurastua on järkyttävän paljon suurempi.

Vierailija
75/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla on valtaa painaa alas heikkoja eli köyhiä. Ei ne halua auttaa köyhiä ettei niistä tulisi rikkaita ja ne itse köyhtyisi.

Mistä ihmeestä keksit tälläisiä ”viisauksia”?

Vierailija
76/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä itse hankittu halvin perusnokialainen, 29,95 euroa ja en kyllä keksi millään miten sillä pääsisin nettiin.

Vierailija
77/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni on aviopari, jossa mies on rikas ja nainen hyvin keskituloinen. Mies "kyykyttää" vaimoaan, joskus jopa muiden kuulen siitä, miten hänellä on tässä perheessä rahaa. Mies hannkkii itselleen autoja, moottoripyöriä ja sijoitusasuntoja, vaimo kulkee vanhalla autolla. Heillä avioehto, tietenkin, ettei vain vaimo saisi mitään, jos mahdollisesti haluaa joskus eron tuosta K-päästä. Luulen, ettei raha sinällää ole parisuhteissa ongelma, mutta jos sitä alkaa käyttämään vallankäytön välineenä tai siitä tekee numeron, ongelman näkee kyllä tuttavatkin.

Vierailija
78/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se että sinä et tiedä miten sillä pääsee nettiin, ei tarkoita sitä että sillä ei pääsi nettiin.  Jo nokia 2110:lla pääsi halutessaan nettiin.

Vierailija
79/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla on valtaa painaa alas heikkoja eli köyhiä. Ei ne halua auttaa köyhiä ettei niistä tulisi rikkaita ja ne itse köyhtyisi.

Mistä ihmeestä keksit tälläisiä ”viisauksia”?

Näin.

Vierailija
80/101 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on aviopari, jossa mies on rikas ja nainen hyvin keskituloinen. Mies "kyykyttää" vaimoaan, joskus jopa muiden kuulen siitä, miten hänellä on tässä perheessä rahaa. Mies hannkkii itselleen autoja, moottoripyöriä ja sijoitusasuntoja, vaimo kulkee vanhalla autolla. Heillä avioehto, tietenkin, ettei vain vaimo saisi mitään, jos mahdollisesti haluaa joskus eron tuosta K-päästä. Luulen, ettei raha sinällää ole parisuhteissa ongelma, mutta jos sitä alkaa käyttämään vallankäytön välineenä tai siitä tekee numeron, ongelman näkee kyllä tuttavatkin.

Eli yhden muikun takia niputat kaikki samaan, eroaako paljon yleistäminen puolin ja toisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan