Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1212)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:07"]
Mulla palais kyllä hihat samantien, jos joku alkaisi omalle jääkaapilleni laittaa rajoituksia mitä sieltä saan ottaa ja mitä en. Ei aikuiselle ihmiselle voi asetella rajoja kuin pikkulapselle. Kaikki on yhteista ja syotavaksi tarkoitettu. Tosin meillä sitä täytetäänkin vuorotellen. Jos siellä on herkkuja, niin se syo joka ehtii ja jolle maistuu. Ei siihen kummankaan maailma kaadu, jos herkkut on joskus loppu.
[/quote]
Kun joku söisi Sinun omasta jääkaapistasi sinun omat ruokasi, oluesi ja muut itsellesi varaamasi herkut tai syöttäisi ne lapselleen, mitä sinä sanoisit?
Palaa sitten kertomaan lisää, kun tyttäresi/poikasi kaverit ovat syöneet sinun jääkaappisi sisällön. Eikö edes silloin tulisi mieleen laittaa siihen lukkoa?
Aloittaja ei nähtävästi halua edes kokeilla mitään lukuisista täällä annetuista neuvoista, haluaa vaan valittaa.
[/quote]
En minä varaa itselleni mitään herkkuja. Ostan niita koko perheelle. Sanoessani, etta kaikki jääkaapista loytyvä on yhteista, tarkoitan tietenkin yhteistä perheelleni, ei lasten kavereille tai koko universumille. Ja lasten syomisistä päättävät muutenkin vanhemmat. Oikeastiko nämäkin pitää erikseen tarkentaa, muuten et hoksannut?
Mitä se sun vanukasmies toi kaupasta?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:51"]
Kauheeta paskaa syötätte lapsillenne, ja kaikesta päätellen vielä usein eikä esim. jonain kerran kuukaudessa yksi vanukas herkkupalaksi. Kannattaisiko lopettaa kokonaan niiden ostaminen, niin ongelma poistuu itsestään.
[/quote]
No kuule ei pelkästään se vanukas, vaan ne sokerijogurtit. Yksi pikari ap:n mainitsemaa angry birds -jogurttia sisältää 125kcal. Eli aika sama, syökö se lapsi välipalaksi jogurtin vain vanukkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:54"]
Mulla palais kyllä hihat samantien, jos joku alkaisi omalle jääkaapilleni laittaa rajoituksia mitä sieltä saan ottaa ja mitä en. Ei aikuiselle ihmiselle voi asetella rajoja kuin pikkulapselle. Kaikki on yhteista ja syotavaksi tarkoitettu. Tosin meillä sitä täytetäänkin vuorotellen. Jos siellä on herkkuja, niin se syo joka ehtii ja jolle maistuu. Ei siihen kummankaan maailma kaadu, jos herkkut on joskus loppu.
[/quote]
Kun joku söisi Sinun omasta jääkaapistasi sinun omat ruokasi, oluesi ja muut itsellesi varaamasi herkut tai syöttäisi ne lapselleen, mitä sinä sanoisit?
Palaa sitten kertomaan lisää, kun tyttäresi/poikasi kaverit ovat syöneet sinun jääkaappisi sisällön. Eikö edes silloin tulisi mieleen laittaa siihen lukkoa?
Aloittaja ei nähtävästi halua edes kokeilla mitään lukuisista täällä annetuista neuvoista, haluaa vaan valittaa.
[/quote]
En minä varaa itselleni mitään herkkuja. Ostan niita koko perheelle. Sanoessani, etta kaikki jääkaapista loytyvä on yhteista, tarkoitan tietenkin yhteistä perheelleni, ei lasten kavereille tai koko universumille. Ja lasten syomisistä päättävät muutenkin vanhemmat. Oikeastiko nämäkin pitää erikseen tarkentaa, muuten et hoksannut?
[/quote]
Ja sitten tulee yksi perheenjäsen, joka kippaa kaiken kupuunsa. Muut saavat nuolla näppejään.
Aika tasajako ja silleen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:55"]Mitä se sun vanukasmies toi kaupasta?
[/quote]
Eipä oo vanukasmies vielä tullut kotiin. Varmaan jäi syömään ostoksia matkalle. -ap
Ja meni sentään kävellen, ei autolla.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:55"]Mitä se sun vanukasmies toi kaupasta?
[/quote]
Eipä oo vanukasmies vielä tullut kotiin. Varmaan jäi syömään ostoksia matkalle. -ap
Ja meni sentään kävellen, ei autolla.
[/quote]
Kerro sitten mitä toi, ja ottiko huomioon ns. yölliset tarpeensa...
Tajuaakohan itsekään miten paljon syö?
Otapa joskus aamulla puheeksi.
Nosta kaikki roskat pöydälle havainnollistamaan yöllisiä ruokaorgioita ja kysy, onko sillä ahmimisongelma vai polttaako pilveä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[/quote]
Kyse ei ole vain kaloreista. Yöllä kehon pitäisi päästä lepotilaan. Lepoa se ei saa, mikäli ruoansulatus pitää elimistöä valvetilassa. Ylipäätään myöhään illalla syöty tukeva illallinenkin on haitallista elimistölle.
[/quote]
Jaa, mahtaa ne sitten tuolla Euroopassa olla sairaalloisia, kun monessa maassa syövät sen tukevan illallisensa aika myöhään. Meillä samaan aikaan syödään iltapalaa, ne siellä vetää ihan tuhtia ruokaa.
Kuten sanoin, tää on yksi näistä vanhentuneista jutuista joita edelleen totuutena toitotetaan. Yöllä syöminen ei ole sen vaarallisempaa kuin päivällä syöminen. Kyse on siitä mitä syö, kuinka paljon ja kuinka tasaisesti.
[/quote]
Siis ihanko tosissaan olet noin ulalla ihmisen perustoiminnoista? Olen tosiaan kyllä sanaton, tämän pitäisi olla ihan perustietoa jokaiselle.
Jos mättäät suuhusi raskaan aterian ennen nukkumaanmenoa, elimistöllä on kova prosessi saada se kaikki ruoka hajotettua. Samaan aikaan pitäisi nukkua, mutta elimistöhän ei nuku jos olet sinne kipannut tuhtia ruokaa.
Unenlaatu heikkenee ja elimistö joutuu tekemään ektrakovaa työtä, että saa sen kaiken ruoan hajotettua lepotilassa.
Kannattaisi pitää itselleen pieni preppauskurssi ihmisen elimistön toiminnasta, ei ihan oikeasti aikuinen ihminen voi olla noin tietämätön.
[/quote]
Pitäisikö sinun mennä pitämään eteläisen Euroopan asukkaille joku kurssi oikeasta syömisajasta.
[/quote]
Näytäpäs minulle nyt kunnon lähde, että yösyöminen on terveellistä eikä ollenkaan haitaksi.
Sinun pitää pystyä perustelemaan väiteessi, kun puhutaan aivan perusasioista ja väitä ettei se ole näin. Mututuntumaa ei sitten lasketa, joku kunnon lähde kiitos.
[/quote]
Näytä nyt ensin ne lähteet yösyömisen vaarallisuudesta. Sinähän tämän kinan aloitit julistamalla kaikenlaisen yösyömisen haitalliseksi. Etkä itsekään antanut lähteitä väitteidesi tueksi. Minä väitän edelleen, että kevyt yösyöminen ei ole haitallista. Mässääminen milloin tahansa on haitallista.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:16"]
Kuulostaa joltain syömishäiriöltä. Oletko kuullut BED:stä? Siinähän ahmitaan usein just illan/yön aikana kaikki mitä kaapista löytyy. Teeidän pitää vakavasti keskustella.
[/quote]
meinasin myös ehdottaa binge eating - ahmijalla on yleensä syyllinen olo, siksi keskustelu asiasta ei ole yksinkertaista
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja sitten tulee yksi perheenjäsen, joka kippaa kaiken kupuunsa. Muut saavat nuolla näppejään.
Aika tasajako ja silleen.
[/quote]
Entä sitten, jos vaimosi/miehesi söisi ne "koko perheelle" viikoksi varatut herkut ennen seuraavaa aamua?
Luitko aloitusta ollenkaan? Ei ongelma ollut se, että ei olisi ollut yhteistä kaikki vaan se, että niistä ei riitä lapselle vaan mies ahmii ne yksin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 07:50"]Onko ap:n syömärimies lapsen isä? Ei taida olla, tuskin isä tekisi tuollaista omalle lapselleen. Mieti vähän ap minkälaisen miehen annat olla lapsesi lähellä.
[/quote]
On lapsen isä, taisin sen jo kerran pari mainita täällä :)
Mutta siis. Olen positiivisesti yllättynyt ettei syönyt viime yönä tämän päivän ruokia, eikä edes jätskiä, mehua tai jugurttia. Ihmettelen eniten tuota mehua.
Oli muutenkin vähän surullisen oloinen. Mietin että näkeekö jostain mitä kirjoitan tänne vai meniköhän oppi perille? Vai onko kyse siitä että osti itse ruuat ja arvostaa niitä enemmän kuin minun ostamiani? -ap
Sitten saakin mies tästä lähtien ostaa ruuat, ja niin on ongelma ratkaistu. Muistuta, että käy sitten hakemassa tilalle, jos syö kaiken.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 08:51"]
Mä tekisin ap:na niin, että ostaisin jääkaapin täyteen pelkkiä vanukkaita, tyyliin sata purkkia ja sanoisin ukolle, että syö nyt.
Oikeesti, onko miesten ahmimishäiriö tabu?
[/quote]
Ahmimishäiriö? Yhdessa purkissa on ehka pari ruokalusikallista. Montako se mies söi? Montako ruokalusikallista jogurttia on sopiva määrä?
[/quote]
No voihan sitä jogurttia tai vanukasta horia vaikka litran naamariin, jos syömisessä ei muutenkaan ole mitään tolkkua. Minkä takia ne sitten on 1,25 desin pakkauksissa? Tässä olisikin innovaation paikka vanukastehtaille; kahden litran suklaavanukaspönttö miehiseen makuun!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:26"]
Mutta siis. Olen positiivisesti yllättynyt ettei syönyt viime yönä tämän päivän ruokia, eikä edes jätskiä, mehua tai jugurttia. Ihmettelen eniten tuota mehua.
Oli muutenkin vähän surullisen oloinen. Mietin että näkeekö jostain mitä kirjoitan tänne vai meniköhän oppi perille? Vai onko kyse siitä että osti itse ruuat ja arvostaa niitä enemmän kuin minun ostamiani? -ap
[/quote]
Avauksesi sai huomiota huumorisivusto Riemurasiassa. Siellä on eri kävijöitä viikkotasolla yli 200 000, joista 90% miehiä. Ehkä miehesi on törmännyt viestiisi siellä :)
t. mies
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 08:51"]
Mä tekisin ap:na niin, että ostaisin jääkaapin täyteen pelkkiä vanukkaita, tyyliin sata purkkia ja sanoisin ukolle, että syö nyt.
Oikeesti, onko miesten ahmimishäiriö tabu?
[/quote]
Ahmimishäiriö? Yhdessa purkissa on ehka pari ruokalusikallista. Montako se mies söi? Montako ruokalusikallista jogurttia on sopiva määrä?
[/quote]
No voihan sitä jogurttia tai vanukasta horia vaikka litran naamariin, jos syömisessä ei muutenkaan ole mitään tolkkua. Minkä takia ne sitten on 1,25 desin pakkauksissa? Tässä olisikin innovaation paikka vanukastehtaille; kahden litran suklaavanukaspönttö miehiseen makuun!
[/quote]
Lidlissä on :D
On teillä vittu jutut... yli kaksi ja puolisataa viestä jostain saatanan vanukkaista!
:-D
Älä huoli ap. Noilla elintavoilla ja yösyömisellä miehesi makaa mullan alla melko piankin. Antaa mennä vaan!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:26"]
[/quote]
Avauksesi sai huomiota huumorisivusto Riemurasiassa. Siellä on eri kävijöitä viikkotasolla yli 200 000, joista 90% miehiä. Ehkä miehesi on törmännyt viestiisi siellä :)
t. mies
[/quote]
Ei tsiisus. Mitä helkuttia?:D -ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:26"]
[/quote]
t. mies
[/quote]
Ei tsiisus. Mitä helkuttia?:D -ap
[/quote]
hyvä ap!
Siinä kaikille ahmija ukoille miettimistä! :-D
Kauheeta paskaa syötätte lapsillenne, ja kaikesta päätellen vielä usein eikä esim. jonain kerran kuukaudessa yksi vanukas herkkupalaksi. Kannattaisiko lopettaa kokonaan niiden ostaminen, niin ongelma poistuu itsestään.