Naiseni maistoi ensi kerran viskiä, Laphroaigia.
Naiseni tapaa lauantai-iltaisin juoda valkoviiniä tai siideriä, lasillisen valkkaria tai kaksi siideriä illassa, ei enempää, mutta nyt, kun siideri oli kahden jälkeen päässyt loppumaan, hän halusi maistaa minun itselleni ostamaa skottilaista Isley-saarella valmistettua tervan makuista Laphroaig-viskiä. Mikä naistani vaivaa, onko hänestä tulossa juoppo?
Kommentit (119)
Huikkaan tähän väliin, että Glenfiddich on todella hyvää, mutta kyllä L. on vielä parempaa. Kaikki vain eivät pidä voimakkaista mauista, mutta se heille suotakoon. Jokaista ihmistä ei ole siunattu hyvällä, voimakkaita makuja kestävällä makuaistilla.
Laphroaigin kotisivuillakin sanotaan, että tämä juoma jakaa ihmiset kahtia. Joka rakastat tai vihaat. Suurin osa vihaajista tosin tuskin edes lienee maistanut tätä herkkua, kunhan vain periaatteesta vihaavat nettisivuilla. Ap.
No mitä tuohon voisi sanoa. Hanki elämä.
Minusta Balvenie on parasta. En kovin usein tunnusta miehille, tai naisillekaan, tykkääväni viskeistä. Sitä pidetään naiselle kovin outona, epänaisellisena tapana. Ja lisäksi siitä saa jostakin syystä juopon leiman. Vaikka minulla on vain kolme lemppariviskiäni kaapissa ja otan sentin, parin maistiaisen ehkä kerran kuussa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:09"]
"Laadukas" on yksi oksettavimmista sanoista, ja se johtuu täysin tästä palstasta. Jotkut ovat niin itseään ja materiaa täynnä, että arvottavat ihmisiä tomaattienkin perusteella. "MINÄ ostan vain LAADUKKAITA tomaatteja, ostakaa te amikset mitä vaan vetisiä tavistomaatteja." Ap wau, sä mahdat olla tosi viisas ja sivistynyt. Tiedätkö, mun raksaukko risoissa kalsareissaan naukkailee tossa samaista Laproaighia yömyssyksi.
[/quote]
Niinpä. Haiskahtaa uudelta rahalta tämä aloittaja, kun täytyy hakea huomiota laatutietoisuudelleen av-mammoilta... Itse arvostan enemmän ihmisiä, jotka eivät pidä meteliä juomistaan viskimerkeistä. He ovat niitä, jotka eivät pukeudu sukkia myöden logotuotteisiin, vaan suhtautuvat kalliisiin tuotteisiin ihailtavan arkipäiväisesti.
Meillä Highland Parkia vuodelta 90. Pidän. Monissa 15-vuotiaissa skoteissa loppumaku ei ole mieluisa. Savua löytyy, mutta HP:ssa miellyttävän pehmeä jälkimaku.
juoppo. todellakitodellakitodellakitodellaki
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:59"]
Mitä, eikö alkon pulloissa olekaan sisällä sitä mitä etiketti mainostaa... Pitääkö se aito juoma itse käydä hakemassa ulkomaisesta, jotta se olisi galmourisesti aitoa? Kyllä olen vahtinut, että eno juo mutisematta, en ole silmistäni päästänyt.
[/quote]
Ei sitä tarvitse ulkomailta lähteä ostamaan. Ostan omani Alkosta. Vastauksesi ei kuitenkaan varmaan ollut kohdistettu minulle, vaan vastaajalle numero 13, vai mitä, vaikka sinä minun aloitukseeni vastasitkin? Ap.
[/quote]
"Enoparka, todennäköisesti viet hänelle tuliaisiksi jotain amerikkalaista "whiskeytä" tai irkkuviskiä. Ymmärrän hyvin enoasi, jos hän kaataa sen viemäriin. Salaa sinulta. Ap."
En tajua kuinka voin viedä tuliaisiksi viemäriin kaadettavaa kuraa, jos se on mainostamaasi herkkua. Eivätkö ne sinun pullosi sisällä samaa ainetta kuin minunkin ostokseni. Alkosta. Suomesta.
[/quote]
Eivät. Jos sinä ostat enollesi jotain amerikkalaista "whiskeytä", tai irkkuviskiä, niin silloin sinun tuliaisesi eivät sisällä Laphroaigia, vaan ne sisältävät jotain muuta ainetta. Ap.
ap on nyt maistellut muutaman kympin viskiä ja on täten kaiken harmaan kansan yläpuolella. Laatusanoja juomien kuvailuun löytyy Alkon sivuilta, kannattaa kokeilla myös uutenavuotena kun pitää mainostaa samppanjaansa -ei suinkaan kuohuviiniään. Niitä termejä voi käyttää vaikka Facebookissa sitten, kun sinne asti ehtii.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:47"]
Jos on snobbailua kertoa nauttivansa erittäin laadukkaista ja perinteisistä tuotteista, olen ihan mielelläni snobi.
Nyt lasissa Juran Superstition. -2
[/quote]
Näin on! Jos ihminen haluaa laadukkaan auton, hän ei osta Citroenia. Jos hän haluaa laadukasta musiikkia, hän ei kuuntele Pobedaa. Jos hän haluaa laadukasta viskiä, hän ei osta Jim Beamia. Se ei todellakaan ole snobbailua, vaan laatutietoisuutta. Ap.
[/quote]
Olet oikeassa, snobbailua ei ole se, että ostaa laadukkaita tuotteita. Snobbailua on se, että pitää meteliä siitä, kunka ostaa laadukkaita tuotteita. Jotta varmasti kaikki huomaa. Kuten nyt vaikka tässä aloituksessa. Olisit aivan hyvin voinut olla mainitsematta viskimerkkiä, jos et olisi halunnut kehittyneellä viskimaullasi brassailla.
Hitto sie oot sekasi. Mie romahan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:47"]
Jos on snobbailua kertoa nauttivansa erittäin laadukkaista ja perinteisistä tuotteista, olen ihan mielelläni snobi.
Nyt lasissa Juran Superstition. -2
[/quote]
Näin on! Jos ihminen haluaa laadukkaan auton, hän ei osta Citroenia. Jos hän haluaa laadukasta musiikkia, hän ei kuuntele Pobedaa. Jos hän haluaa laadukasta viskiä, hän ei osta Jim Beamia. Se ei todellakaan ole snobbailua, vaan laatutietoisuutta. Ap.
[/quote]
Olet oikeassa, snobbailua ei ole se, että ostaa laadukkaita tuotteita. Snobbailua on se, että pitää meteliä siitä, kunka ostaa laadukkaita tuotteita. Jotta varmasti kaikki huomaa. Kuten nyt vaikka tässä aloituksessa. Olisit aivan hyvin voinut olla mainitsematta viskimerkkiä, jos et olisi halunnut kehittyneellä viskimaullasi brassailla.
[/quote]
En varmastikaan ole halunnut brassailla kehittyneellä viskimaullani. Olen halunnut sanoa sen, että naiseni maistoi ensi kerran viskiä, ja piti siitä. Taustalla oli ajatus siitä, miten ihmeessä nainen voi pitää viskistä, miesten juomasta. Etkö ymmärtänyt aloitustani? Lue se uudestaan. Ap.
29 vuotta sitten Skotlannissa, Invernessin lähistöllä, kävin pienessä tislaamossa, jonka viski oli kuin pehmeää samettia suussa. Ei tuikkinut turve, ei pistellyt terva. Niin hyvää en ole ikinä maistanut sen koommin! Kotiin sai tuotua sentään yhden pullon, moottoripyörällä ei saanut enempää kulkemaan. Harmittaa vietävästi, kun en saa tislaamon saati juoman nimeä enää mieleen. :(
Naiseni maistoi viskiä. Enhän vain unohtanut mainita, ettei mitä tahansa viskiä, vaan hyvinkin diipadaapadiipadaapa (copy paste Alko).
Tää on ihan parasta AV- Hyacint Bukeeta!
Keeping up appearance! :D
Hei ap, minkä merkkinen rannekello sulla on?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:09"]
"Laadukas" on yksi oksettavimmista sanoista, ja se johtuu täysin tästä palstasta. Jotkut ovat niin itseään ja materiaa täynnä, että arvottavat ihmisiä tomaattienkin perusteella. "MINÄ ostan vain LAADUKKAITA tomaatteja, ostakaa te amikset mitä vaan vetisiä tavistomaatteja." Ap wau, sä mahdat olla tosi viisas ja sivistynyt. Tiedätkö, mun raksaukko risoissa kalsareissaan naukkailee tossa samaista Laproaighia yömyssyksi.
[/quote]
No sitten sinun raksaukkosi ei ole laadukas, vaikka viski onkin. Kannattaa vaihtaa ukkoa, mutta ei viskiä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:28"]
En varmastikaan ole halunnut brassailla kehittyneellä viskimaullani. Olen halunnut sanoa sen, että naiseni maistoi ensi kerran viskiä, ja piti siitä. Taustalla oli ajatus siitä, miten ihmeessä nainen voi pitää viskistä, miesten juomasta. Etkö ymmärtänyt aloitustani? Lue se uudestaan. Ap.
[/quote]
Et varmastikaan, uskomme toki näin vilipitöntä vakuuttelua.
Oletteko naimisiss, onko teillä lapsia? Oletteko olleet yhdessä kauemmin kuin kolme vuotta? Nyt saattaa olla käynnistymässä se vaihe naisen hormonitoiminnassa, jossa viehätyshormonit korvautuvat pikkuhiljaa vakiintumishormoneilla. Tästä ei paljon puhuta, mutta naisen todellinen olemus vastaa hyvin pitkälti miehen olemusta, mutta parinetsintävaihe on evoluution saatossa kehittänyt tehokkaita hämäyskeinoja tämän tosiasian salaamiseksi. Luonto on ihmeellinen, ap!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:33"]
Hei ap, minkä merkkinen rannekello sulla on?
[/quote]
Koska en käytä enää rannekelloa, katson kellonajan Nokia Lumia 925:stä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:16"]Minusta Balvenie on parasta. En kovin usein tunnusta miehille, tai naisillekaan, tykkääväni viskeistä. Sitä pidetään naiselle kovin outona, epänaisellisena tapana. Ja lisäksi siitä saa jostakin syystä juopon leiman. Vaikka minulla on vain kolme lemppariviskiäni kaapissa ja otan sentin, parin maistiaisen ehkä kerran kuussa.
[/quote]
Onneksi olen sukupolvea, jolle alkoholijuomat eivät ole erityisen sukupuolittuneita! Tuo kuulostaa ahdistavalta
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:16"]Minusta Balvenie on parasta. En kovin usein tunnusta miehille, tai naisillekaan, tykkääväni viskeistä. Sitä pidetään naiselle kovin outona, epänaisellisena tapana. Ja lisäksi siitä saa jostakin syystä juopon leiman. Vaikka minulla on vain kolme lemppariviskiäni kaapissa ja otan sentin, parin maistiaisen ehkä kerran kuussa.
[/quote]
Onneksi olen sukupolvea, jolle alkoholijuomat eivät ole erityisen sukupuolittuneita! Tuo kuulostaa ahdistavalta
[/quote]
Sukupuolia ei ole olemassakaan.