Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jatkuva väsymys->tiuskin 3kk vauvalle

Vierailija
08.03.2014 |

Vauva 3kk on erittäin huono uninen, päivällä nukkuu 3 x15min pätkää. Näihinkin uniin vaaditaan 45min nukutus, ees taas kävelyä. Muuten huuto on karmea.

Vauva syö rintaa yötä päivää 2h välein, joten yleensä minun unipätkät jää max 1,5h kerrallaan.

Alan olemaan äärimmäisen poikki ja pelkään että en kauaa enää jaksa. Olen alkanut kiukuttelemaan ja tiuskaisemaan vauvalle jos se ei vaikka nukahda tai viihdy hetkeäkään paikallaan.

Auttakaa ja kertokaa keinoja jaksaa vauvan kanssa. Mies täysin hyödytön auttamaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä ja jää nukkumaan siihen.

Vierailija
2/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle vastuuta vauvan hoidosta. Sulle korvatulpat ensi yöksi ja mies valvoo. Joka päivä mies on vauvan kanssa tunnin ja sinä lähdet ovesta ulos ja teet jotain mukavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin esikoisella 3kk iässä jo vellin syönti, pidensi syöntiväliä yöllä ja nukkui paremmin. Ihan tuo on suoraan kasvanut vaikkei "suositusten" mukaan mentykään.

Vierailija
4/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on hyödytön???

Vierailija
5/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö pullosta? Jos syö niin mies ei ole hyödytön vaan saa luvan osallistua.

Onko muita , jotka voisi hoitaa vauvaa?

Mulla oli samanlainen vauva, joten tiedän tunteen. Ja jälkikäteen kaduttaa etten hakenut apua, neuvolasta tai jostain. Meillä oli vielä lisäksi 3v. esikoinen kotona, voi raukkaa :( Päivät ja viikot tuntui ikuisuudelta ja pelkäsin jo tekeväni lapsille jotain. Selvisin hengissä toki, lapsi alkoi nukkua kunnolla kun täytti 2 v. Ei huolinut pulloa eikä tuttia.

Vierailija
6/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meni minulla, lapsi heräsi yöllä noin 17 krt. Imetin vähän väliä. Eipä siihen auttanut kuin aika. 2v alkoi nukkumaan hyvin. Yksin hoidin. Selvisin mielestäni hyvin. Nyt lapseni on jo koululainen. =) Voimia.

Imettämisen lopettaminen sitten aikanaan tulee sinua hieman tilannetta helpottamaan.

Vierailija
7/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullosta syö joskus. Tutti ei kelpaa, suuttuu.

Mies on hyödytön koska tuntui olevan koko ajan niin hermostunut, ettei vauvakaan asetu. Ei esim. Malta nukuttaa vauvaa. Olen monesti antanut neuvoja ja kertonut jopa aikoja "nuin kun jaksat tehä vielä 5min niin nukahtaa" niin siitä huolimatta ei malta. Vaikea selittää mutta antaa liikaa virikettä nukahtavalle. Rupeaa keskn kaiken hassuttelemaan josta srurauksena on niin yliväsynyt vauva että lopulta kannan itse puoli tuntia kurkku suorana huutavaa vauvaa.

Vauva on myös alkanut kovasti jo vierastamaan joten muita on hankala ottaa avuksi..

Yöt on nykyään parasta mitä tiedän koska toistaiseksi vauva nukahtaa heti syötyään..

Vierailija
8/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies voi lähteä vauvan kanssa pitkälle vaunulenkille kyllä vauva oppii pikkuhiljaa siellä nukkumaan,sinä samaten käy aamupäivällä kävelyllä niin jaksat paremmin. nuku aina kun on mahdollista! hae apua neuvolan perhetyöstä

Vierailija
9/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolme kuukautta ja sä olet 'loppu'. Hohhoijjaa. Ykskään lapsi ei ole eikä tule olemaan ikuisesti hereillä - opettele sen luonnollinen rytmi, milloin se oikeasti on väsynyt ja alkaa nukkumaan. Et saa itsekään unta, jos joku muu vaan 'päättää', et nyt on nukuttava.

Vierailija
10/10 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samoja tuntemuksia juuri samoihin aikoihin, mutta noin 4kk ikäisenä helpottaa kummasti kun vaiva rupee olee enemmän ennakoitavissa ja saa rytmiä vuorokauteen. Minun mies oli myös hyödytön joten tiedän tunteen, imetin eikä vauva huolinut pulloa. Kohta alkaa kesä ja aurinko niin lupaan että mieli kirkastuu ja lupaan että päivä päivältä vauvan hoitokin helpottuu, jaksamisia<3 missä päin asut, voin tulla avuksi hoitamaan vauvaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi