Naiseni maistoi ensi kerran viskiä, Laphroaigia.
Naiseni tapaa lauantai-iltaisin juoda valkoviiniä tai siideriä, lasillisen valkkaria tai kaksi siideriä illassa, ei enempää, mutta nyt, kun siideri oli kahden jälkeen päässyt loppumaan, hän halusi maistaa minun itselleni ostamaa skottilaista Isley-saarella valmistettua tervan makuista Laphroaig-viskiä. Mikä naistani vaivaa, onko hänestä tulossa juoppo?
Kommentit (119)
Kohta nainen sanoo nai nai. Mies sanoo nej nej, koska viskiä litkivä nainen kasvattaa kohta parrasn ja alkaa käyttäytyä äijämäisesti. Isleyn saaren eväät vain miehille, joilla on viileän skottituulen kovettamat kivekset.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:29"]
Pidätkö itseäsi jotenkin erityisen hienona ihmisenä, kun mainostat vauvapalstalla juovasi Laphroaigia?
[/quote]
En pidä. Miksi pitäisi pitää? Eihän se mikään herrojen herkku ole, sitähän saa ihan vapaasti ostaa kuka tahansa Alkosta. Sinäkin saat. Ap.
Laphroaig on kyllä paskinta alkomahoolia, jota olen ikinä maistanut. Olen viskin ystävä, mutta tuo on jotain niin kauheaa...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:31"]
Kohta nainen sanoo nai nai. Mies sanoo nej nej, koska viskiä litkivä nainen kasvattaa kohta parrasn ja alkaa käyttäytyä äijämäisesti. Isleyn saaren eväät vain miehille, joilla on viileän skottituulen kovettamat kivekset.
[/quote]
ohis *hajoo*
Tuossa olisi ainesta Hyvät ja huonot uutiset -ohjelmaan :D
No kerro, 10, mitkä ovat suosikkiviskisi?
ohis
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:32"]
Pidätkö itseäsi jotenkin erityisen hienona ihmisenä, kun mainostat vauvapalstalla juovasi Laphroaigia?
[/quote]
En pidä. Miksi pitäisi pitää? Eihän se mikään herrojen herkku ole, sitähän saa ihan vapaasti ostaa kuka tahansa Alkosta. Sinäkin saat. Ap.
[/quote]
Olen kyllä ostanut sitä ihan paikan päältä Obanin kylästä. Onhan se nyt arvostettu viski, jonka hienoutta itsekin arvostat. Muuten et olisi tullut mammapalstalle asialla leveilemään. En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä, jotka haluavat snobbailla tuntemattomille. Tai kenellekään.
Jos on snobbailua kertoa nauttivansa erittäin laadukkaista ja perinteisistä tuotteista, olen ihan mielelläni snobi.
Nyt lasissa Juran Superstition. -2
Hyi miten imelän kuuloista tekstiä. Ajatelkaa jos tuo tuli oikeasti miehen näppikseltä. On varmaan olemukseltaan samanlainen kuin se niljake, joka voitti Koko Suomi leipoo -ohjelman.
Viskin tunnen kyllä, vaikka en sitä juokaan. Vien kerran vuodessa enolle tuliaisiksi.
[/quote]
Enoparka, todennäköisesti viet hänelle tuliaisiksi jotain amerikkalaista "whiskeytä" tai irkkuviskiä. Ymmärrän hyvin enoasi, jos hän kaataa sen viemäriin. Salaa sinulta. Ap.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:47"]
Jos on snobbailua kertoa nauttivansa erittäin laadukkaista ja perinteisistä tuotteista, olen ihan mielelläni snobi.
[/quote]
Näin on! Jos ihminen haluaa laadukkaan auton, hän ei osta Citroenia. Jos hän haluaa laadukasta musiikkia, hän ei kuuntele Pobedaa. Jos hän haluaa laadukasta viskiä, hän ei osta Jim Beamia. Se ei todellakaan ole snobbailua, vaan laatutietoisuutta. Ap.
Samaahan tuo kirjoittaja sanoi vievänsä, kuin mitä itse siinä hehkuttelet...[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:51"]
Hyi miten imelän kuuloista tekstiä. Ajatelkaa jos tuo tuli oikeasti miehen näppikseltä. On varmaan olemukseltaan samanlainen kuin se niljake, joka voitti Koko Suomi leipoo -ohjelman.
Viskin tunnen kyllä, vaikka en sitä juokaan. Vien kerran vuodessa enolle tuliaisiksi.
[/quote]
Enoparka, todennäköisesti viet hänelle tuliaisiksi jotain amerikkalaista "whiskeytä" tai irkkuviskiä. Ymmärrän hyvin enoasi, jos hän kaataa sen viemäriin. Salaa sinulta. Ap.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:38"]
ohis
[/quote]
Glenfiddich ennen kaikkea. Sitten oikeastaan melkein mitä vaan. Olen huomannut, ettei halvoissa ja kalliissa ole paljon eroa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Näin on! Jos ihminen haluaa laadukkaan auton, hän ei osta Citroenia. Jos hän haluaa laadukasta musiikkia, hän ei kuuntele Pobedaa. Jos hän haluaa laadukasta viskiä, hän ei osta Jim Beamia. Se ei todellakaan ole snobbailua, vaan laatutietoisuutta. Ap.
[/quote]
Juomasi viski on kaukana laadukkaasta.
Mitä, eikö alkon pulloissa olekaan sisällä sitä mitä etiketti mainostaa... Pitääkö se aito juoma itse käydä hakemassa ulkomaisesta, jotta se olisi galmourisesti aitoa? Kyllä olen vahtinut, että eno juo mutisematta, en ole silmistäni päästänyt.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:58"]
[/quote]
Laphroaig on laadukasta viskiä millä tahansa mittareilla. Onko se hyvää, onkin sitten mieltymyskysymys. Kaikki laadukastaan ei voi miellyttää kaikkia, jotka laadun päälle ymmärtävät. -2
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:59"]
Mitä, eikö alkon pulloissa olekaan sisällä sitä mitä etiketti mainostaa... Pitääkö se aito juoma itse käydä hakemassa ulkomaisesta, jotta se olisi galmourisesti aitoa? Kyllä olen vahtinut, että eno juo mutisematta, en ole silmistäni päästänyt.
[/quote]
Ei sitä tarvitse ulkomailta lähteä ostamaan. Ostan omani Alkosta. Vastauksesi ei kuitenkaan varmaan ollut kohdistettu minulle, vaan vastaajalle numero 13, vai mitä, vaikka sinä minun aloitukseeni vastasitkin? Ap.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:01"]
[/quote]
Laphroaig on laadukasta viskiä millä tahansa mittareilla. Onko se hyvää, onkin sitten mieltymyskysymys. Kaikki laadukastaan ei voi miellyttää kaikkia, jotka laadun päälle ymmärtävät. -2
[/quote]
Minun makumittarini mukaan L ei ole laadukasta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:38"]
ohis
[/quote]
Glenfiddich ennen kaikkea. Sitten oikeastaan melkein mitä vaan. Olen huomannut, ettei halvoissa ja kalliissa ole paljon eroa.
[/quote]
Okei... No se kertookin paljon, ettet maista edes eroa eri viskeissä oikein... Mutta Laphroaigin ystävänäkin myönnän kyllä sen että kyseessä on varsin luonteikas viski joka ei taatusti ole jokaisen makuun, ei niitä helpoimmin lähestyttäviä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:59"]
[/quote]
Ei sitä tarvitse ulkomailta lähteä ostamaan. Ostan omani Alkosta. Vastauksesi ei kuitenkaan varmaan ollut kohdistettu minulle, vaan vastaajalle numero 13, vai mitä, vaikka sinä minun aloitukseeni vastasitkin? Ap.
[/quote]
"Enoparka, todennäköisesti viet hänelle tuliaisiksi jotain amerikkalaista "whiskeytä" tai irkkuviskiä. Ymmärrän hyvin enoasi, jos hän kaataa sen viemäriin. Salaa sinulta. Ap."
En tajua kuinka voin viedä tuliaisiksi viemäriin kaadettavaa kuraa, jos se on mainostamaasi herkkua. Eivätkö ne sinun pullosi sisällä samaa ainetta kuin minunkin ostokseni. Alkosta. Suomesta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
Kaukana laadukkaasta. Pidän siitä kyllä, mutta laadukas se ei ole.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:27"]
Mitä naisesi sanoi?
Eikö jokin Speyside-viski olisi ollut helpompi aloitusviski?
Hitto, voisinpa kaata itsekin dramin.
[/quote]
Sanoi, että onpa hyvää! Että tässähän maistuu terva, turve ja savu. Tykkää tervapastilleista, sekä savuaromista löylykiukaalle heitettynä, jos se nyt jotenkin korreloi tämän asian kanssa. Ap.