Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kriittinen suhtautuminen aborttiin tosiaan täysin kielletty asia nykyään?

Vierailija
01.11.2020 |

Olen törmännyt tilanteisiin, joissa olen asiallisesti kertonut, miten ajattelen abortista ja siitä on joka kerta seurannut jäätävä paskamyrsky. Tästä olen tehnyt sen päätelmän, että aihe on täysin "kielletty".

En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi näin on. Suhtaudun siis asiaan kriittisesti, mutta myös ymmärrän abortin joissakin tapauksissa. Enkä tosiaankaan ole mennyt ketään abortin tehnyttä ripittämään, vaan ihan normi keskusteluissa tästä on puhuttu.

Kertoisitteko, mikä seuraavassa mielipiteessäni on niin hirveää, että sen sanomisesta seuraa vihareaktio?

Minusta vauvan elämä on aina arvokas asia, jonka pitäisi mennä aivan etusijalle kun mietitään, jatketaanko raskautta. Esimerkki: jos on huono elämäntilanne, niin pitäisi laittaa vauva menee edelle ja muut asiat järjestetään sitten hänen ehdoillaan. Eikä niin, että vauvan ei anneta syntyä muiden asioiden takia. Tajuan kuitenkin, että äärimmäisessä hädässä voi olla vauvalle parempi, ettei hän synny. Esim. huumeongelma, vaikea sairaus, vaikea jaksamisongelma, elämänhallinta täysin hukassa. Lisäksi (tätä en ole sanonut juuri kenellekään ääneen) en hyväksy down-lasten abortointia sen enempää kuin terveiden.

Kommentit (1621)

Vierailija
1501/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei ole (pitäisi) olla oikeutta tehdä omalla kehollaan sellaista, missä vahingoitetaan jotakuta toista.

Tästä juuri lienee abortissa kyse. Abortti on perusteltu jos näyttää siltä että alkio tulee kehollaan vahingoittamaan esim. äitiä.

Alkio vahingoittaa AINA raskaana olevan naisen kehoa.

Jos noin olisi, äidit kuolisivat keskimäärin muita naisia nuorempina.

Vierailija
1502/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen itse päättää mitä hänen keholle tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa naisen kehon ja lapsen kehon välillä on havaittu solujen vaihtumista raskausaikana. Kun nainen on raskaana niin keho tekee kaikkensa ollakseen mahdollisimman terve ja turvallinen sikiölle kehittyä. Raskaus korjaa ja uudistaa naisen kehoa.

Vierailija
1504/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen itse päättää mitä hänen keholle tapahtuu.

Päättää myös mitä tekee kehollaan ennen raskaaksi tuloa. Poikkeuksena raiskaus. 

Vierailija
1505/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua itse aborttia tehdä, niin hei hyvä sinulle. Mutta teillä ei ole oikeutta päättää muiden puolesta mitä he tekevät asian kanssa.

Ja näin sen pitäisi olla. Jos olet uskovainen, niin älä tee aborttia ja seuraa uskoasi, mutta ei muiden tarvitse sinun uskontosi mukaan elää elämäänsä.

Vierailija
1506/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miehet saa nussia vapaasti koska ne ei voi tulla raskaaks mutta naiset saa harrastaa vaan seksiä kun pystyy lapsen pitämään siltä varalta, että pystyy siihen yksin? Käy miehillä seksikumppanit vähiin..

Vierailija
1507/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jos et halua itse aborttia tehdä, niin hei hyvä sinulle. Mutta teillä ei ole oikeutta päättää muiden puolesta mitä he tekevät asian kanssa. Ja näin sen pitäisi olla. Jos olet uskovainen, niin älä tee aborttia ja seuraa uskoasi, mutta ei muiden tarvitse sinun uskontosi mukaan elää elämäänsä.

Onko sinun mielestä oikein abortoida 12 viikkoinen sikiö jos siihen ei ole terveydellistä syytä, joko sikiön tai äidin?

Vierailija
1508/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miehet saa nussia vapaasti koska ne ei voi tulla raskaaks mutta naiset saa harrastaa vaan seksiä kun pystyy lapsen pitämään siltä varalta, että pystyy siihen yksin? Käy miehillä seksikumppanit vähiin..

Nainen voi tehdä sterilisaatio jos raskaus on pahinta mitä kuvitella saattaa. Parempi estää raskaus kuin tappaa jo olemassa oleva elämä kohdussa.

Vierailija
1509/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jos et halua itse aborttia tehdä, niin hei hyvä sinulle. Mutta teillä ei ole oikeutta päättää muiden puolesta mitä he tekevät asian kanssa. Ja näin sen pitäisi olla. Jos olet uskovainen, niin älä tee aborttia ja seuraa uskoasi, mutta ei muiden tarvitse sinun uskontosi mukaan elää elämäänsä.

Onko sinun mielestä oikein abortoida 12 viikkoinen sikiö jos siihen ei ole terveydellistä syytä, joko sikiön tai äidin?

Mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse mitä he haluavat tuossa tilanteessa tehdä. Kenenkään muun ei tule päättää sitä heidän puolesta.

Vierailija
1510/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi tehdä sterilisaatio jos raskaus on pahinta mitä kuvitella saattaa. Parempi estää raskaus kuin tappaa jo olemassa oleva elämä kohdussa.

Naisten sterilisaatio on hankalampi ja yhteiskunnalle paljon kalliimpi kuin miesten. Myös naisten halut voivat lakata kokonaan sterilisaation myötä.

Vierailija
1511/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse mitä he haluavat tuossa tilanteessa tehdä. Kenenkään muun ei tule päättää sitä heidän puolesta.

Tiedätkö miten kehittynyt 12 viikkoinen sikiö on? Lähes täydellinen ihminen jo.

Vierailija
1512/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta 12 viikkoinen sikiö kuvahaulla jos uskallat.

Täydellinen ihminen jo. Pieni mutta täydellinen.

Vierailija
1513/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttioikeuden kieltäminen johtaa vain suurempaan inhimilliseen kärsimykseen, lapsiin joita kukaan ei halua ja naisiin joiden keho ja mieli on rikki. Ja mitä mieltä miehet mahtaa olla siitä ettei seksiä harrasteta kuin lapsentekomielessä? Ongelma koskee varsinkin nuoria, koska nuoret naiset halunnee lapsen sitten joskus eikä siksi tee sterilisaatiota. 

Puhumatta siitä, että yhä useampi mies joutuisi maksumieheksi lapselle, jota ei edes halua.

No voi kamala. Miehelle ei toki ikinä saa olla seurauksia seksin harrastamisesta? Kasvakaa aikuisiksi ja kantakaa vastuu tekemisistänne.

Vierailija
1514/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naisella on oikeus päättää. 

Siitä huolimatta on surullista, että pieni elämän alku ei saa mahdollisuutta. Toivoisin, ettei abortti olisi läpihuutojuttu. Elämä on pyhä. 

Voimia kaikille, jotka tähän syystä tai toisesta päätyvät. 

Vierailija
1515/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin suhtaudu kielteisesti aborttiin eli olisi hyvä, jos Suomeen tulisi vastaava aborttikielto kuin muutamassa muussakin maassa. Suomen ongelmat johtuvat pitkälti surkeasta ikärakenteesta, joka olisi paljon paremmalla tolalla, jos abortti olisi kielletty.

Vierailija
1516/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran 12-viikkoinen sikiö kerran on täydellinen ihminen, miksi se sitten tarvitsee oleilua toisen ihmisen kehon sisarpuolella vielä kuukausitolkulla?

Vierailija
1517/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran 12-viikkoinen sikiö kerran on täydellinen ihminen, miksi se sitten tarvitsee oleilua toisen ihmisen kehon sisarpuolella vielä kuukausitolkulla?

Siis sisäpuolella

Vierailija
1518/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomeen tulisi aborttikielto, niin sosiaalihuolto kaatuisi siihen työmäärään mitä siitä seuraisi.

Vierailija
1519/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin suhtaudu kielteisesti aborttiin eli olisi hyvä, jos Suomeen tulisi vastaava aborttikielto kuin muutamassa muussakin maassa. Suomen ongelmat johtuvat pitkälti surkeasta ikärakenteesta, joka olisi paljon paremmalla tolalla, jos abortti olisi kielletty.

Haluat siis lisää FAS-lapsia.

Vierailija
1520/1621 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy, kun meitä halukkaita yli viisikymppisiä naisia on paljon. Saman ikäiset miehet ei oikein enää jaksa eikä kykene, joten alle kolmekymppiset miehet, tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän