Haaveiletko isosta perheestä?
Minkä ikäinen olet? Tässä varoittava esimerkki vitkastelusta.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011161806.html
Somevaikuttaja Tikander, 31, sai tietää hedelmällisyytensä romahtaneen. "Hän oli aina ajatellut, että saa monta lasta ja ison perheen." Nyt ovat parinsa kanssa menossa IVF:ään, jotta ehtivät saada ainekset kokoon mahdollista toista lasta varten, kun jäljellä oleva hedelmällinen aika menee ensimmäisen yrittämiseen luomuna.
Kommentit (13)
En enää, nuorena haaveilin ja unelmani toteutui
Suurperhe olis mun painajainen. Mulla on yks lapsi ja joka kerta kun hänen kuka tahansa leikkikaveri lähtee omaan kotiin, huokaisen helpotuksesta kun kotiin tulee taas rauhallista. Yhden lapsen kanssa elämä on oikein mukavaa (ja rauhallista).
En. Hyvä että jaksan pitää huolta itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Suurperhe olis mun painajainen. Mulla on yks lapsi ja joka kerta kun hänen kuka tahansa leikkikaveri lähtee omaan kotiin, huokaisen helpotuksesta kun kotiin tulee taas rauhallista. Yhden lapsen kanssa elämä on oikein mukavaa (ja rauhallista).
Sama!
Meillä on kaiketi nykyajan "suurperhe", kolme lasta. Sain ekan 28-vuotiaana, viimeisen 33-vuotiaana.
Tämä pitäisi miestenkin sisäistää. Moni nuori mies luulee, että perheen voi hankkia sitten joskus, ja pitävät itsestään selvyytenä vaikkapa 2-3:a lasta. Mies tietysti voi siittää pidempään, mutta onko niitä mahdollisia monen lapsen synnyttäviä puolisoehdokkaita enää saatavana jollekin nelikymppiselle.
Nykyisessä kulttuurissa alle 30-vuotiaita pidetään liian nuorina hankkimaan lapsia. Se sitten kostautuu monille ja aiheuttaa osaltaan matalan syntyvyyden. Alle 30-vuotiaan kuuluisi vielä elää nuoruuttaa, opiskella ja matkustella. Aikuisuuden ja vakiintumisen aika tulee vasta 30+ ikäisenä.
Voisin olla vaikka 1739 vuotias ja pyörittäisin sata miljoonaa vauvaa hetkessä