Paljonko säästössä rahaa pahan päivän varalle?
Ole itse aina ollut kädestä suuhun tyyppiä. Mitään ei ole jäänyt säästöön. Onneksi korona-aikakaan ei ole vielä vaikuttanut, mutta olen alkanut miettimään pitäisikö sitä olla joku tonni säästössä, jos tulee joku odottamaton tapahtuma eteen.
Mites muilla? Kuinka paljon sinulla tai perheelläsi on rahaa tilillä nopeasti käytettäväksi? Onnistuuko se vai kuluuko rahat kuitenkin säästöaikeista huolimatta.
Kommentit (145)
Ei yhtään ja se paha päivä oli eilen.
Jotakin 1500 euroa löytyy. Ei se paljoa ole, mutta sentään jotakin.
5000e nyt, mutta vähintään 3000e pitää pahan päivän varalle tuolla tilillä aina olla.
Aikeissa on ollut monta kertaa, mutta koskaan ei toimi. Ihan sama vaikka laittaisi erillisen pankitilin tms.
Tykkään että pitää olla puskuria. Säästän aina. Lisäksi oon jo pitkään säästänyt rahastoihin lasteni opiskeluaikoja ja omaa eläkeaikaa ajatellen. On mulla joitain kymppitonneja säästössä.
Pari tonnia on säästötilillä, mutta ne on opintolainarahoja. Opiskelen pelkillä tuilla, ja toivon että voisin ton fyrkan käyttää ens syksynä yhteen koulukseen. Mut saa nähä, jos ens kesäks ei saa mitään duunia, ehkä pakko syödä noi rahat..
- 6000 euroa, kun kaikki luottokortit koko ajan täydellä miinuksella
Aikoinaan valmistumisen jälkeen pyrin säästämään kolmen kuukauden nettopalkan verran tilille. Sen verran siellä pari vuosikymmentä olikin. Nyt on kertynyt jo vuoden nettopalkka ja vaimolla on saman verran. Helposti rahaksi muutettavaa omaisuutta on noin 150.000€.
Joku tietysti nyt sanoo, että on typerää makuuttaa rahoja tilillä ja kyllä ne varmaan jossain vaiheessa sijoitetaankin. Vähän vain koronan vaikutukset talouteen mietityttää. En usko, että rahaa painetaan loputtomasti lisää talouden pyörittämiseksi.
Nyt n. 16 000 €. Sitten kun pörssi tästä romahtaa, aion ostaa osakkeita melkein koko rahalla niin, että sukanvarteen jää muutama satanen. Mulla on kuitenkin luottokortti ja turvattu työpaikka, joten tarvitsen käteistä pelkästään sitä varten jos kortteihin tulee joku toimintahäiriö, lompsani varastetaan tms.
2000 e. Aivan liian vähän. Tavoite on säästää vuoden puskuri elämiseen, ja sitten alkaa säästää hankintoihin. On ollut vaikeat ajat joten säästäminen on hidasta mutta kaikki on eteenpäin.
Ostin vastikään auton joten säästöistä meni siihen, veroihin ja vakuutuksiin iso siivu. Lisäksi on pitänyt ottaa esim. johonkin yllättävään vikaan. Ja nyt mun pitäisi vielä hankkia lämmitysjutut talveksi. Mutta kyllä niitä säästöjä silti jää ainakin puolen kuun palkan verran :D Ja kertyy taas lisääkin hitaasti mutta varmasti.
16800€ nyt säästötilillä. Tuo turvaa, en panikoi jos pesukone ja tiskikone hajoaa samaan aikaan. Tai kissa sairastuu ja pitää viedä eläinlääkärille (näin ei oo käynnyt koskaan mutta siis ajatuksen tasolla). Ostan lapsille aina vaatteet alesta, jne., olen ns. tarkan sentin eukko.
Sijoituksissa 180 000, asuntolainan joustoa 35 000, luottokorteilla 50 000, sijoituslainassa joustoa 10 000. eiköhän tuolla pikku kuprujen yli mennä.
Vajaa 300000. Tavoite 500k. Tällöin pahaa päivää ei välttis tuu. Oikein toimien.
30000 käyttötilillä, 2,4 miljoonaa sijoituksissa. Ei pikkurahan tarvetta.
0€