Paljonko säästössä rahaa pahan päivän varalle?
Ole itse aina ollut kädestä suuhun tyyppiä. Mitään ei ole jäänyt säästöön. Onneksi korona-aikakaan ei ole vielä vaikuttanut, mutta olen alkanut miettimään pitäisikö sitä olla joku tonni säästössä, jos tulee joku odottamaton tapahtuma eteen.
Mites muilla? Kuinka paljon sinulla tai perheelläsi on rahaa tilillä nopeasti käytettäväksi? Onnistuuko se vai kuluuko rahat kuitenkin säästöaikeista huolimatta.
Kommentit (145)
Minulla on nyt yli 10 000 tuhatta. Säästetty niitä varmaan 8 vuotta. Lisäksi käteistä yli 1000 euroa. Olen ollut pitkään työtön joten nuo rahat on todellakin tulleet pienistä summista.
Rahaa ja rahastoja on n. 45 000 euron edestä, sellaisia pienempiä pahoja päiviä ajatellen. Jos vaikka kaikki kodinkoneet hajoaa samaan aikaan, ei tule itku. Asunnossa on kiinni n. 200 000, tosi pahan päivän tullen voisin muuttaa pienempään ja halvempaan. Lisäksi mulla on vakuutus, joka maksaa vakavan sairauden sattuessa 40 000 euron verottoman kertakorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Joku 75.000€ käteisenä, osakkeissa ja rahastoissa yhteensä noin 225.000€.
Kämppä maksettu, vuoden 2020 mallinen BMW 320 i Xdrive tuossa autokatoksessa, velkaa ei ole ja toistaiseksi säännöllinen 2700 € kuukausipalkka nettona, lisäksi sijoitusasunnosta tulee kuukausittain 450€ vuokratulot. Avovaimolla on omat tulonsa joten kyllä tässä pärjätään.
Ja notkut täällä palstoilla. Hohhoh!
Ei euroakaan ole. Joskus oli muutama tonni, mutta tuli monta pahaa päivää sairauksien muodossa, kaikki meni, eikä piisannutkaan. Sen jälkeen en ole pystynyt säästämään.
: D
40 euroa käteisenä tällä hetkellä. Paha päivä on jatkunut jo vuosia. On ehkä käytettävä nuokin rahat ennen seuraavaa tukien maksupäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä maksettu, vuoden 2020 mallinen BMW 320 i Xdrive tuossa autokatoksessa, velkaa ei ole ja toistaiseksi säännöllinen 2700 € kuukausipalkka nettona, lisäksi sijoitusasunnosta tulee kuukausittain 450€ vuokratulot. Avovaimolla on omat tulonsa joten kyllä tässä pärjätään.
Ja notkut täällä palstoilla. Hohhoh!
ja saatu 2700 euron kk-nettopalkalla kerättyä.... Ihme kun ei sano että on vielä 25 vuotias eikä perintöjä saanut.
Yleensä on sanottu, että kahden kuukauden tulojen verran on hyvä pitää varalla. Se minulla suunnilleen onkin. Lisäksi on myös luottokortti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mieheni kanssa erilliset tilit. En edes tiedä mitä mieheni tileillä on. On kuitenkin toiminut näinkin. Lainat on aina saatu maksettua. Itse tienaan vähemmän n. 3200 euroa/kk, mutta n. 3 000 euroa olen saanut säästöön.
Meillä tämä ei toimi. Mies yrittäjä ja kertoo kovin vähän tuloistaan. Ennen lainanmaksua jatkuva taistelu. Onneksi nyt lyhennysvapaat päällä ja yritän saada ainakin ennen matkustukseen käytetyt rahat jemmaan.
Säästötilillä 3500e ja ASP-tilillä 18ke. Sijoituksista tulisi joku 10ke ja luottokortteja voisi vinguttaa 6000e edestä. Viime vuodet on menneet pätkätöissä, mutta ihan mukavasti olen saanut säästöön kun on pienet menot ja hyvä ansiosidonnainen.
Meillä saatu korona aikana säästöön yli 3 000 euroa lisää, kun matkustukset ja harrastukset vähentyneet. Varmaan taas kuluvat korona-ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
23 tuhatta miljoonaa.[/quo
Kauanko olet säästänyt?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olette rikkaita.
Mammapalstalla 90% on isorintaisia/isokullisia, rikkaita, hyvissä töissä, upea puoliso, älykkäät ja muita paremmat lapset, ovat korkeakoulutettuja sekä hoikkia.
Minulla on tällä hetkellä 7000e. Pieniä velkoja on opintolaina 5000e, visakorttilainaa 2000e, opintorahan palautusta 1500e.Eli oikeasti ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kauhulla katselut tuttua, joka elää sosiaalituilla. Ei voi säästää, kun sitten loppuisi tuet, viranomaiset kun seuraa tilien saldoja. Itse yritän aina pitää parin kuukauden palkan säästössä
Tuttua tämä. Itsekään en saanut toimeentulotukea on oli liikaa säästöjä ( noin 4000 euroa silloin).
Olen yhden lapsen yh. Mulla on 5800e nyt toisella tilillä, pitäis olla 9000e että olis se 3kk nettotulot, säästää yritän koko ajan lisää.
Lapselle olen saanut 5000e säästettyä hänen tililleen. Olen aina ollut aika höveli rahan kanssa, mutta viime vuosina olen herännyt säästämään. Laitan esim s-bonukset rahastoon, mutta sielä ei vielä paljoa ole.