Paljonko säästössä rahaa pahan päivän varalle?
Ole itse aina ollut kädestä suuhun tyyppiä. Mitään ei ole jäänyt säästöön. Onneksi korona-aikakaan ei ole vielä vaikuttanut, mutta olen alkanut miettimään pitäisikö sitä olla joku tonni säästössä, jos tulee joku odottamaton tapahtuma eteen.
Mites muilla? Kuinka paljon sinulla tai perheelläsi on rahaa tilillä nopeasti käytettäväksi? Onnistuuko se vai kuluuko rahat kuitenkin säästöaikeista huolimatta.
Kommentit (145)
Jos jää työttömäksi , tulee viive saada työttömyyskorvauksia. Kyllä joku tonni pitäisi olla puskuria.
15,22 €. Sillä pitäisi pärjätä vielä reilu viikko. Ei paljoa naurata, vaikka leipäjonosta saakin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jää työttömäksi , tulee viive saada työttömyyskorvauksia. Kyllä joku tonni pitäisi olla puskuria.
Miksi pitäisi. Minä eläisin osigoilla sen ajan.
Nyt on 10.000 euroa mutta ensi viikolla on auton huolto/remontti, johon kyllä uppoaa. Kk-menot on muutenkin suuret, joten tosipaikan tullen tuo ei riitä kovinkaan pitkälle. 25-30.000 olisi hyvä olla ja sitä kohti pyritään.
Pari, kolme tonnia. Varmaan joudun jossain vaiheessa ottamaan sieltä kun niin vähän töitä ja toimeentulotukea ei saa.
10 000e
Sitä on säästetty vuosia ja koko ajan on ollu tavoite että se kymppitonni täytyy saada säästöön. Olen pienituloinen yh ilman turvaverkkoja, joten pitää olla turvaa pahanpäivän varalle.
41000. Palkasta kertynyt pikkuhiljaa. Ei ole mikään iso palkka, mutta menot on pienet. Varmaan jossain vaiheessa auton vaihdan eli nuo on paremminkin hyvän päivän rahoja.
Pari tonnia asp-tilillä, toisella säästötililllä tonnin luokkaa. Huolettaa sellainen skenaario, että joutuisin käyttämään säästöt ja jäisin toimeentulotuen varaan.
Meillä on mieheni kanssa erilliset tilit. En edes tiedä mitä mieheni tileillä on. On kuitenkin toiminut näinkin. Lainat on aina saatu maksettua. Itse tienaan vähemmän n. 3200 euroa/kk, mutta n. 3 000 euroa olen saanut säästöön.
Pari tonnia on rahastossa. Sinne säästelen pikkuhiljaa. Paha päivähän mulla jo on kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Velkoja ei ole. Jos joku pesukone hajoaa niin sen nyt saa tilistä ostettua ilman säästöjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olette rikkaita.
Näihin ketjuihin tuppaa vastaamaan ne, joita aihe kiinnostaa. Ei keskivertokansalaisella moisia määriä ole.
Taitaa olla n. 12 tonnia tilillä ja todella pahan päivän varalle yksi velaton sijoituskolmio kerrostalossa.
Kauhulla katselut tuttua, joka elää sosiaalituilla. Ei voi säästää, kun sitten loppuisi tuet, viranomaiset kun seuraa tilien saldoja. Itse yritän aina pitää parin kuukauden palkan säästössä
Vierailija kirjoitti:
Kauhulla katselut tuttua, joka elää sosiaalituilla. Ei voi säästää, kun sitten loppuisi tuet, viranomaiset kun seuraa tilien saldoja. Itse yritän aina pitää parin kuukauden palkan säästössä
Kai hän mieluummin säästöillään itsensä elättää kuin tuilla?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on läheisen tili käytössä, jonne säästävät, tai sitten patjan alle.
Sitten vaan nautitaan elämästä ja siitä rahaakin arvokkaammasta mielenrauhasta, jonka puskurirahasto tuo. :)