Paljonko säästössä rahaa pahan päivän varalle?
Ole itse aina ollut kädestä suuhun tyyppiä. Mitään ei ole jäänyt säästöön. Onneksi korona-aikakaan ei ole vielä vaikuttanut, mutta olen alkanut miettimään pitäisikö sitä olla joku tonni säästössä, jos tulee joku odottamaton tapahtuma eteen.
Mites muilla? Kuinka paljon sinulla tai perheelläsi on rahaa tilillä nopeasti käytettäväksi? Onnistuuko se vai kuluuko rahat kuitenkin säästöaikeista huolimatta.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhulla katselut tuttua, joka elää sosiaalituilla. Ei voi säästää, kun sitten loppuisi tuet, viranomaiset kun seuraa tilien saldoja. Itse yritän aina pitää parin kuukauden palkan säästössä
Kai hän mieluummin säästöillään itsensä elättää kuin tuilla?
Hän ainakin sanoi, että voisi vähän pienemmälläkin elää kuin mitä on tuet, mutta siitä ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Sijoituksissa 180 000, asuntolainan joustoa 35 000, luottokorteilla 50 000, sijoituslainassa joustoa 10 000. eiköhän tuolla pikku kuprujen yli mennä.
Joustot ja luotto mitään omia säästöjä ole..
11500e ja säästänyt sen n. 1700e nettopalkasta. Olen kyllä ylpeä tästä!
Kohta on parin kuukauden nettopalkka eli reilu 4000e säästötilillä, sitten alan laittaa rahaa sijoituksiin, tämän olen kerryttänyt nyt kun olen ollut helmikuusta asti töissä. Perheen yhteisissä säästöissä on lisäksi muutama tonni, mutta toisaalta auton ja asunnon vaihto alkaa olla ajankohtaista, asunto tosin rahoitetaan nykyisen myynnistä saatavilla rahoilla + lainalla, mutta autoon kyllä menisi ihan niin paljon säästöjä kuin haluaa laittaa.
Olen yrittäjä ja oman tilin saldo (luotollinen) vaihtelee + 10000 ja -5000 euron välillä vähän sen mukaan miten toiminta tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauhulla katselut tuttua, joka elää sosiaalituilla. Ei voi säästää, kun sitten loppuisi tuet, viranomaiset kun seuraa tilien saldoja. Itse yritän aina pitää parin kuukauden palkan säästössä
Olen 4 lapsen yh ja myin kaikki osakkeeni kun jäin työttömäksi, koska sillä tavalla pääsin elättämään perhettäni toimeentulotuella. Nyt mulla on 12 000 € käteistä ja muutaman tonnin arvosta fyysistä kultaa. Harmittaa kyllä kun pörssin tuotot jää saamatta ja inflaatio syö koko ajan rahan arvoa, mutta onpahan sentään jotain säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoituksissa 180 000, asuntolainan joustoa 35 000, luottokorteilla 50 000, sijoituslainassa joustoa 10 000. eiköhän tuolla pikku kuprujen yli mennä.
Joustot ja luotto mitään omia säästöjä ole..
Niillä saa kuitenkin pahaa päivää tasattua. Lainojen maksuun ei tarvitse käyttää rahaa tai voi siirtää rahan menoa luoton avulla (maksamatta silti korkoja). Miksi siis pitää tilillä rahaa tyhjän panttina kuin yllättäviin menoihin voi varautua muutenkin. Rahat pidetään tuottamassa lisää rahaa.
Mulla ollut maksuhäiriöitä ja mennyt luottotiedot. Ainoa tapa saada puskuria on juurikin säästää. Velkaa en enää edes kuvittele saavani M57
Yhteisellä tilillä joku 6000e, omia säästöjä tileillä noin 30 000, osakkeissa ja rahastoissa reilu 10te. Miehellä varmaan saman verran suurinpiirtein. Asunto velaton ( arvo n. 270 000e). Olenme alle nelikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jää työttömäksi , tulee viive saada työttömyyskorvauksia. Kyllä joku tonni pitäisi olla puskuria.
Miksi pitäisi. Minä eläisin osigoilla sen ajan.
Ja kateelliset alapeukuttaa urakalla. Se nyt vaan on tyhmää olla yhden tulolähteen varassa..
Säästötilillä 47 000 €, osakkeissa 82 000 € ja bitcoineissa 22 000 €.
Meillä oli yhteinen tili mieheni kanssa lainanmaksua ja taloudenpitoa varten. Ukko jäi työttömäksi , ratkesi ryyppäämään ja tyhjensi tilin. Erohan siitä tuli. Juttelin lakimiehenkin kanssa, mutta aika vähän on tehtävissä. Käräjöinti söisi ne rahat alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yhteinen tili mieheni kanssa lainanmaksua ja taloudenpitoa varten. Ukko jäi työttömäksi , ratkesi ryyppäämään ja tyhjensi tilin. Erohan siitä tuli. Juttelin lakimiehenkin kanssa, mutta aika vähän on tehtävissä. Käräjöinti söisi ne rahat alta aikayksikön.
Meillä vähän samoja ongelmia. Tienaan enemmän kuin mieheni. Meillä on yhteinen tili taloutta varten ja vähän olen yrittänyt sinne puskuria kasvattaa, mutta mies pyrkii koko ajan käyttämään tiliä kaikenlaisiin omiin menoihin. Pinnani alkaa olla äärirajoilla.
9 700 e. Olen nyt säästänyt tasan vuoden. Nettopalkka 2000e, aika sniidusti joutuu elämään että saa säästöjä karrutettua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän samoja ongelmia. Tienaan enemmän kuin mieheni. Meillä on yhteinen tili taloutta varten ja vähän olen yrittänyt sinne puskuria kasvattaa, mutta mies pyrkii koko ajan käyttämään tiliä kaikenlaisiin omiin menoihin. Pinnani alkaa olla äärirajoilla.
Ei tuota kannata katsella. Tilinkäyttöoikeus pois mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seisoit tumput suorina vieressä ja ihmettelit kun ukko dokasi. Et tajunnut ottaa sieltä tililtä edes jotain "turvaan"? Vai tapahtuiko tämä ryyppäämään ratkeaminen ja tilin tyhjennys yhdessä yössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota kannata katsella. Tilinkäyttöoikeus pois mieheltä.
Meillä mies alkoi käyttää lapsilisiä golfmenoihinsa vaikka oli sovittu, että säästetään lapsille tulevaisuutta varten. Ero oli todella lähellä. kun hän petti luottamuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seisoit tumput suorina vieressä ja ihmettelit kun ukko dokasi. Et tajunnut ottaa sieltä tililtä edes jotain "turvaan"? Vai tapahtuiko tämä ryyppäämään ratkeaminen ja tilin tyhjennys yhdessä yössä?
Kyllähän se aikansa vei ennenkuin tajusin mihin rahat oikeasti menee. Ei sinne tilille mitään Alkon ja ravintoloiden merkintöjä tullut. Aiemmin ei ollut ongelmia ja mies on hyvä selittämään.
Olen muusikko, joten paha päivä tuli jo keväällä. 15 000 säästöt on sulaneet sen jälkeen ja kaikenlaisia hanttihommia on tehnyt. Säästämistä ei voi ajatellakaan.
Tällä hetkellä 1800e, ja pieni paha päivä tulossa nyt marraskuussa sairastelujen takia, voi olla että tonniin tippuu. :( Toivottavasti siitä tasoittuisi taas.