Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies on muuttunut omituiseksi

Vierailija
14.02.2014 |

Tapailemani mies on muuttunut todella omituiseksi. Aloitimme tapailun vähän alle vuosi sitten. Emme asu yhdessä. Tapailimme ennen paljon. Kävimme leffoissa,  joskus baareilimme yhdessä, reissailimme pitkin Suomea ja elämä oli todella mukavaa. Teimme alusta asti selväksi, ettemme lähde mihinkään ”Muutetaan yhteen ja perustetaan perhe”- touhuun, vaan nautimme yhteisestä ajasta (ja seksistä). Sovimme kuitenkin, ettemme sotkeennu muihin ihmisiin, tai jos niin tahtoo niin sen voi rohkeasti sanoa. Eli käytännössä me seurustelimme, mutta pidimme takaporttia auki.

En koskaan painostanut häntä. Vuoroin kyselimme tekemisiä, mutta jos hänellä oli muuta tekemistä en inttänyt tai ruikuttanut vaan keksin itsellenekin jotain mukavaa. Minulla oli ennen joulua paljon töitä, joten emme ehtineet näkemään niin paljon kuin syksyllä/kesällä. Minulla on työ, jossa voin istua toimistolla 14 -15  tuntia putkeen  kun on kiireisintä aikaa.

Noh, vielä tammikuun alussa monta kertaa ja meillä oli hauskaa. Kävimme ulkona ja hän vei minut kylpylään. Nautimme toisistamme ja elämästä. Hän kertoi tuolloin välittävänsä minusta valtavasti ja kertoi ikävöineensä minua kun en ehtinyt tapaamaan. Sanoin tuolloin hänelle, etten tahdo myöskään menettää häntä työlle. Olen kova tekemään töitä, ja hän tietää sen, mutta viime talven ”jättiputki” tuntui harmittavan häntä. Tahdoin, että hän tietää että olen kanssa itse sen ymmärtänyt sen hänen kantiltaan. Tapasimme tuonkin jälkeen.

Nyt hänestä ei ole liki kolmeen viikkoon kuulunut juuri mitään. Ei ehdi näkemään, ei edes puhelimessa juttelemaan. Ei soita. FB:ssä hän tuntuu (ainakin minusta) lähtevän pois heti kun tulen sinne. Soittaessani hänelle hän tuntuu olevan kylmä ja etäinen. Nyt viime sunnuntaina kysyin hänen kuulumisia, vastaus lyhyt ”hyvää kuuluu, raskas viikko edessä”.

Onko nyt niin, että hän on löytänyt toisen? Uskoisin, että hän pystyisi siitä sanomaan, kun useamman kerran olen sanonut etten tahdo sitouttaa häntä liikaa, vaan jos löytyy toinen niin löytykööt. Minua ei niinkään harmita se, että jos hänellä olisi toinen, vaan se kun ei sanota mikä on! Hänellä on ollut elämässä kaikenlaista, joten mietin että onko se toinen nainen tai esimerkiksi pelko tms mikä saa hänet jarruttamaan. Ideoita?

Toivoisin erityisesti miesten näkökulmaa, koska suhteemme oli vähän tavallisesta poikkeava. Mikä saisi teidät käyttäytymään tuolla tavalla?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaako kukaan muu tätä "ammattialoittajaa" täältä? Samanlainen kirjoitusasu ja ei liian yli menevä teksti. Semmoinen, mikä aiheuttaa paljon keskustelua. Näitä näkyy täällä aika usein.

Vierailija
2/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen, että mies loukkaantui sinuun. Hän avatui ja puhui ikävästään ja koki, että paljasti liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tässä mistään itsesuojelusta on kyse. Sehän se on aina se vakiselitys kaikkeen. Ihmiset ovat yksinkertaisempia. Jos jostain tykkää hakeutuu toisen lähelle. Jos ei, niin sitten ei ole väliksi.

Työkiireet hyvin mahdollisia. Mutta niiden lisäksi jotain muuta, mikä täyttää ajan ja tykkäämis -tarpeen.

Jos haluat vakavamman suhteen, niin nyt on aika pukea se sanoiksi. Jos et, niin unohda koko juttu. 

Vierailija
4/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löysi toisen, jolla oli hänelle enemmän aikaa sillä hetkellä kuin sinulla. Kuitenkaan hän ei halua sinusta luopua siltä varalta että tämä nykyinen säätö menee puihin. Ei kertonut sinulle, koska ei halua teidän tietävän toisistanne.

Vierailija
5/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käynyt vähän samoin. Hyvinkin samoin. Ja olemme seurustelleet vuoden.

Mies haaveili läheisyydestä ja seksistä ja yhteisestä ajasta, joista oli edellisessä suhteessaan jäänyt paitsi. Alussa hän oli se, joka otti usein yhteyttä, ajoi luokseni (välimatkaa on satoja kilometrejä), aloitti tekemään elämänjärjestelyjä, puhui tunteista. Katseli omakotitalojakin aika ajoin yms.

Sitten kun tunteet syvenivät, minua alkoi ahdistaa etäsuhde. Ei mitenkään pahasti, mutta niin että nostin asian esille. Siitä asti mies on viileillyt ja ottanut etäisyyttä. Kun tapasimme, tauon jälkeen, olimme taas hyvin läheisiä. Siitä asti tämä on ollut sellaista, että kun olemme yhdessä, kaikki on hyvin ja toimivaa ja rakastavaa, kun olemme erossa, mies hiipuu pois. Toista naista ei ole, minulla sen sijaan on kaikenlaisia pommittajia. Joulun ajan hän oli käytännössä viestimättä, silti sanoi, että minun yhteydenottoni olivat ainoita merkityksellisiä asioita.

Emme oikein pysty puhumaan asiasta, sen todelliseen ytimeen ei päästä. Mies väittää, että minä haluan liian paljon läheisyyttä, kontaktia, yhdessäoloa ja jopa seksiä, että hän haluaa jotain todella harvaa ja vapaata. Tämä on isossa ristiriidassa suhteen alun kanssa. Ja minä vähän hajoilen tämän kylmää/kuumaa -vaihtelun kanssa.

Olen päätellyt, ettei hän tiedä mitä hän haluaa, sisäinen ristiriita on iso. Saattaa pelätä läheisyyttä, saattaa ahdistua siitä että asiat toki ovat aina järjestelyn takana ja tapaaminen tarkoittaa luopumista muusta. Voi olla, ettei hän osaa ottaa vastaan rakkautta, kun itsetuntonsa on aika huono. En osaa toimia, mitä tahansa teenkin, se menee pieleen. Olen päättänyt luovuttaa.

Vierailija
6/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:44"]

Minulle tulee mieleen, että mies loukkaantui sinuun. Hän avatui ja puhui ikävästään ja koki, että paljasti liikaa.

[/quote]Niin, tuo tuo on hyvinkin mahdollista.

Vierailija
7/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sovitte alunperin noin?

Vierailija
8/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme kumpikaan tahtoneet sitoutua heti. Meillä oli molemmilla pitkät suhteet takana, myös jokseenkin hankalat. Ajattelimme, että no bad fealings- meininki sopisi kummankin elämän tilanteeseen. Ettei käy niin, että toinen toivoo maat ja taivaat kun toinen vaan tahtoisi ilman sen suurempia suunnitelmia pitää hauskaa ja nauttia.  Se sopi meille molemmille, joten emme nähneet siinä ongelmaa.

Vierailija
9/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kuin minun elämästäni. Aika monien miesten kohdalla olen huomannut, että miehet ovat paljon pitkävihaisempia ja pikkumaisempia kuin naiset. Jos mies kokee tulleensa syrjityksi, se todella käy hänen miehisen itsetuntonsa päälle ja hän ottaa hetkellisen huomioimattomuuden niiin henkilökohtaisesti. Ei tajua, että huomion keskipisteenä olemattomuus ei johtunutkaan hänestä vaan toisen osapuolen kiireistä. Ei osaa eikä halua ajatella asiaa toisen kannalta, vaan ottaa mielummin itseensä, että saa sitten vastalahjaksi ja ikäänkuin kostoksi leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa. "Nii..oo sit yksin. Nytpähän tiiät miltä mustaki tuntui!" Ja tuona aikana hän hyvin todennäköisesti ottaa uuden rakastajan itseään lohduttamaan, samalla kun myhäilee tyytyväisenä että sinäkin saattaisit kaivata häntä.

Ota uus mies ja joka ei turhasta kitise ja temppuile.

Vierailija
10/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tätä oikeasti kysyä? Sehän on päivänselvää. KYLLÄ ON LÖYTÄNYT.

Voi sinua, nyt sulle kyllä tehtiin vanhanaikaiset! Otan osaa.

Vierailija
11/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet sinua kohtaan ovat viilenneet. Voi olla ettei toista naista ole.

Varmasti jossain kohtaa tulee hetki, jolloin tuollainen avoin suhde ei tyydytä. Ihminen haluaa kuitenkin useimmiten luotettavan kumppanin vain itseään varten ja pidemmäksi aikaa. Se on ihmiselle ominaista.

Vierailija
12/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:50"]

Toivoisin erityisesti miesten näkökulmaa, koska suhteemme oli vähän tavallisesta poikkeava. Mikä saisi teidät käyttäytymään tuolla tavalla?

[/quote]

No se miehen näkökulma: kysy siltä suoraan. Mieti ennalta mikä on muuttunut, miten se on muuttunut ja mahdolliset syyt. Sitten kysyt suoraan, että olet miettinyt kun on näin ja näin tilanne kehittynyt, olisiko syynä x vai y?

Häntä saattaa hiertää jokin asia. Ehkä se kannattaa selvittää, niin saat asiaan varmuuden.

Vierailija
13/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän löysi paremman. Kokeila kaunistautua ja laihduttaa.

Vierailija
14/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:31"]

ap hyvä, tuo sitoutumiskammosta kertominen olisi pitänyt olla jo varoitusmerkki sinulle, että hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut sinusta. oletko koskaan kuullut miehistä tai naisesta, jotka sanoo, että heillä on sitoutumiskammo eivätkö halua mennä naimisiin? sitten tulee ero ja mies/nainen löytää uuden ja vie tämän vihille. katso elokuva ´nimeltään Jätä se! älä tuhlaa aikaasi vääriin miehiin.

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä.

Vierailija
15/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toivoit miesnäkökulmaa, niin mä nyt kuitenkin vastaan. Mun mielestä se on just jompikumpi noista, mitä ehdotit. Löytänyt jonkun tai pelästynyt omia tunteitaan. Mutta se mikä on erikoista, että miksi ei voi kertoa, missä mättää. Oli suhde sitten millainen hyvänsä. Tässä teidän tapauksessa oli vielä keskustelu poikkeuksellisen helppo avata, koska paineita ei suuntaan tai toiseen ole alunperinkään ollut.

Tsemppiä ! Ja tule kertomaan meille muillekin ihmettelijöille, jos joskus selviää, mikä tyypin veti hiljaiseksi.

Vierailija
16/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies testaa että kirjoitatko av:lle teidän yksityisistä asioista.

Vierailija
17/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 01:03"]

En usko, että tässä mistään itsesuojelusta on kyse. Sehän se on aina se vakiselitys kaikkeen. Ihmiset ovat yksinkertaisempia. Jos jostain tykkää hakeutuu toisen lähelle. Jos ei, niin sitten ei ole väliksi.

Työkiireet hyvin mahdollisia. Mutta niiden lisäksi jotain muuta, mikä täyttää ajan ja tykkäämis -tarpeen.

Jos haluat vakavamman suhteen, niin nyt on aika pukea se sanoiksi. Jos et, niin unohda koko juttu. 

[/quote]

Näinhän se on. Jos ihan oikeasti tykkää toisesta, haluaa olla ja elää täysillä yhdessä tämän kanssa, silloin tapailu-säätökuviot ei riitä alkuunkaan. Tapailu riittää silloin kun toinen on "ihan ok" tyyppi mutta ei ole todelllisia vahvoja tunteita mukana. AP:n myöhemmistä viesteista jäin miettimään että onko se ollut mies joka alussa on puhunut tapailusta ja AP on siihen suostunut jotta saisi edes ne rippeet... Monesti nuo tapailusäädöt on sellaisia että toisella on suuremmat toiveet tulevaisuudesta ja toiselle se on vain kivaa hengailua kunnes löytää jotain "parempaa".

Vierailija
18/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhden miehen mietteitä.

Vaihtoehtojahan on useita:

-Hänellä on oikeasti kiirettä

-Hän on vetänyt herneen nenään sinun kiireistäsi ja kostaa lapsellisesti

-Hän on pelästynyt omia tunteitaan ja lähti karkuun tai testaa sinua

-On löytänyt toisen, eikä osaa kertoa

Jokatapauksessa asia selviää parhaiten kysymällä häneltä.

Vierailija
19/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:18"]

[/quote]

Älä nyt! Täällä palstalla nämä asiat parhaiten tiedetään.

Vierailija
20/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:18"]

Tässä yhden miehen mietteitä.

Vaihtoehtojahan on useita:

-Hänellä on oikeasti kiirettä

-Hän on vetänyt herneen nenään sinun kiireistäsi ja kostaa lapsellisesti

-Hän on pelästynyt omia tunteitaan ja lähti karkuun tai testaa sinua

-On löytänyt toisen, eikä osaa kertoa

[/quote]

liputus tuolle herne nenässä-kostolle TAI toimen muika plakkarissa