Rumat hampaat pilaavat elämäni
Tää hampaiden ulkoinen romahdus tapahtui noin vuosi sitten. Lapsena suoriksi oiotut hampaat vaan alkoivat liikkua takaisin vanhalle paikalleen. Tulos: Toinen etuhammas on kallistunut eteenpäin. Alahampaat sojottavat ihme siksakkia niin, että näyttää kuin osa hampaista ois irti. Tää on pilannut mun koko elämän. Häpeän näitä niin paljon. Piileskelen kotona, harvoin käyn missään, häpeän kavereillakin oloa kun vaan mietin, että nyt ne katsoo mun hampaita. Jos näen vanhoja tuttuja mä saatan oikeesti juosta äkkiä nurkan taa piiloon tai ainakaan en hymyile ollenkaan, kun jutellaan.
Oikomishoidot maksaa 2000-5000, just kysyin hinta-arviota eikä todellakaan ole sellaiseen varaa, ehkä joskus 10 vuoden päästä, kun aikaisemmat velat on maksettu.
Mä en vaan pysty hyväksyyn tätä. Teen vielä asiakaspalvelutyötä, jossa pitäis hymyillä ystävällisesti asiakkaille ja mä vaan häpeän näitä hampaita. Ei kukaan muu kuin toinen hammassurkimus voi tajuta, mitä kärsimystä tää on, Ois edes hoikka ja kaunis naamalta, mut ku ei sitäkään. Eikä voi ajatella, että kun vaan hymyilee ja on iloinen, niin näyttää kauniilta. Juupa juu. En enää käy ravintoloissakaan, saati sit menisi jonnekin treffeille.
Kommentit (81)
Ihan ok hampaat oli kuvassa kenen sitten olivatkin !
Joku trauma ja turhaan vielä ! Ok kalusto
Onko kukaan käynyt Tallinnassa ns. esteettisessä hammashoidossa? Kuulemma siellä vielä paljon edullisempaa... (mutta kuinka kauan?)
Mulla on ihan helvetin rumat hampaat. Keltaset ja ylähampaissa melkee jokasen hampaan välissä se 0,5cm rako. Teininä oli mahdollisuus käyttää sitä ihmeen hammastukea öisin, mutta en käyttänyt koska haittasi nukkumista liikaa. Vanhempana sit kadutaan :( Vihaan hymyilemistä ja puhumista sen takia, koska mulla ne hampaat näkyy väkisin, ellen puhu paidan kaulukseen.
#äläpitkitäasioita
Mullakin on ihan hirveät hampaat :( Isot ja ulkonevat etuhampaat ja tuntuu, että ne vain isonee ja isonee mitä enemmän tulee ikää. Antaisin mitä vaan, että saisin samalaiset kuin 59:llä.
Mielenkiintoinen ketju. Hammasproblematiikkaa miettineenä ja siitä maksaneena (tapaturma taustalla) sanoisin että elämä ei ole kuitenkaan hampaista kiinni. Nyt viimeksi kävin läpi melkein vuoden hoidon (yli 2500e). OMIA hampaita kannattaa arvostaa, jokainen lego on arvokas!
Mulla on suorat ja hyvät hampaat mutta ihan hirveän tummat!!! Ja reikiä, eli en voi valkaista ennen kuin ne on paikattu. Pääsin julkiselle jonoon (5 kk jono :D) että sitä odotellessa. Lisäksi niitä reikiä on useampi eikä varmaan kerralla paikkaa kaikkia, joten menee varmaan yli vuosi ennen kuin saan valkoiset hampaat, jolloin voisin taas hymyillä häpeämättä.
Kiva kuulla että on jonkun muunkin mielestä ok! Minä en ole ikinä hampaideni ulkonäköä miettinyt, olen kai olettanut että on ok kun ei lapsena laitettu rautoja vaikka monelle muulle laitettiin. Eikä kukaan ole ennen valittanut kuin että nyt tämä yksi deittimies nimitteli torahampaiksi ja sanoi että täytyisi jotain tehdä. Minä vaan ihmettelin että "ai..." ja päätin että kotona täytyy katsoa peilistä tarkemmin, mutta en minä nyt kovin pahan näköisenä siltikään hampaitani nähnyt.
59
Kaikkien elämää ne ei pilaa. Meillä on töissä yksi johtavassa asemassa oleva nainen, jolla on oikestaan ihan hiton rumat hampaat. Alahampaat on joka toinen hammas puoli senttiä edempänä tai taempana kuin seuraava. Ylähampaista 2 höröttää voimakkaasti ulospäin. Mutta tämä tahtonainenpa ei anna hampaiden häriitä menoaan! Ei mitenkään peittele hampaitaan ja pyytele anteeksi olemassaoloaan. Hoitaa asialliset asiat, ja siitä häntä arvostetaan. Ihan sama miltä hampaat näyttää.
Amerikassa suosivat feikkihampaita "instant smile teeth" niitä löytyy myytävänä ebaystakin. Ois kiva kuulla onko kukaan tilannut tuollaisia ja miten toimivat...
Hinnoiltaan melko edullisia. Harmi kun noita ei taida suomesta saada. Olisi kyllä hyvä ja kysytty tuote jälleenmyyjille.
Omat hampaat on vinot ja läpinäkyvän ohuet, kiitos teini-iän syömishäiriön. Myös purentavika ja narskuttelu kuluttaa hampaita eikä hammaslääkärin mukaan kannata laminaatteja tms laittaa koska voisivat hajota. :(
Ootteko huomanneet että nykyään kaikissa mainoksissa esiintyvät omaavat todella valkoiset ja kauniit hampaat vaikka olisi mikä tuote tai palvelu tahansa. Lapsista vanhuksiin kaikilla täydelliset hampaat ja näkyvät tietty täydellisesti hymyilevillä kasvoilla...
Toki tajuan että tuo on tietynlaista propagandaa, mutta ahdistaa mainokset silti. Myös tositv juttuihin ja laulukisoihin osallistuvilla hampaat puunattu perusteellisesti. Välillä jopa liian valkoisia hampaita.
Sitä kyllä ihmettelen miksei Björn Wahlroos ole korjauttanut purukalustoaan vaikka rahaa on, liekö hammaslääkäripelkoa? Kimikin valkaisti hampaansa ennen häitään.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]
Ootteko huomanneet että nykyään kaikissa mainoksissa esiintyvät omaavat todella valkoiset ja kauniit hampaat vaikka olisi mikä tuote tai palvelu tahansa. Lapsista vanhuksiin kaikilla täydelliset hampaat ja näkyvät tietty täydellisesti hymyilevillä kasvoilla...
Toki tajuan että tuo on tietynlaista propagandaa, mutta ahdistaa mainokset silti. Myös tositv juttuihin ja laulukisoihin osallistuvilla hampaat puunattu perusteellisesti. Välillä jopa liian valkoisia hampaita.
Sitä kyllä ihmettelen miksei Björn Wahlroos ole korjauttanut purukalustoaan vaikka rahaa on, liekö hammaslääkäripelkoa? Kimikin valkaisti hampaansa ennen häitään.
[/quote]
Asuin jonkun aikaa Italiassa, ja siellä huomasin sellaisen trendin, että oikeasti aateliset ja kaukaa menneisyydestä varakkaat eivät valkaisseet tai oikaisseet hampaitaan. Muutenkin tyyli oli usein hyvin luonnollinen, esim. vanhemmat naiset ei täyttäneet ryppyjään eivätkä meikanneet paljoa. Ns. nousukkaat sitten kyllä panostivat hampaisiin ja ulkonäköön, mutta siitä heidät juuri tunnistikin tyylittömiksi nousukkaiksi.
Ai että tämä on ihmisten käsitys rumista hampaista nykyään, että yksi valittaa että yksittäinen hammas on vähän toisen päällä ja toinen laittaa kuvan jossa minusta hampaissa ei ole mitään vikaa. Suhtautuvatko ihmiset muihinkin ulkoisiin asioihin näni ankarasti nykyisn? Jos niin on, niin kai sitä on pakko hyväksyä loppuiän yksinäisyys, koska ulkoisia vikoja on vaikka muille jakaa.
Minulla on ihan kivasti muotoutuneet hampaat, teininä alahampaita oiottiin, kun ovat niin tiiviisti rivissä, ettei tahtoneet mahtua.
Minulla oli sellainen rautalanka vuosia hampaiden takana, se kun poistettiin, niin yksi alaetuhammas työntyi rivistä poispäin. On limittäin toisen kanssa.
Se ei minua haittaisi, koska ylhäältä minulta puuttuu kulmahammas.
Ja se näkyy ja kiinnittää heti huomiota, jos suutani avaan.
Implantointi on kallista, joten olen elänyt vuosia ilman hammasta ja yrittänyt opetella olemaan hymyilemättä ja puhumatta niin, että hampaat näkyy.
Keltaisetkin hampaani ovat, mutta senkin sietäisin, jos olisi vain täysi hammasrivistö.
Tympeintä on, että kun asian voisi hoitaa suht helposti. Muttakun se iänikuinen raha!.
Lottovoittoa odotellessa.
Minkähän hintaista tuollainen Ingman Aligner -oikaisuhoito on?
mene kunnalliseen hammashoitoon ja ota asia puheeksi. Eivät tee kosmeettisista syistä hoitoja, mutta valita että esim. pureminen vaikeaa ja päänsärkyä niin ottavat kyllä sut jonoon. Hidasta kunnallinen hoito on, mutta kunhan pääset oikomisjonoon ja oot kärsivällinen niin homma hoituu. Ja ei oo kallista!
Kärsin koko lapsuuden ja nuoruuden harvoista hampaista. 19vuotiaana kesätyörahoilla korjautin hampaani. Kallista oli, mutta muutti kyllä elämääni. Ymmärrän hyvin ap:n tuskan.
Olkaa tyytyväisiä hampaisiinne!!! Itse murehdin vuosia hampaissani olevaa "virhettä".. Lopulta päätin laitattaa siihen laminaatin, jos se vain onnistuisi niin, että hammasta hiottaisiin vain vähän, kuten hammaslääkärit mainostavat. Hammaslääkärin mukaan onnistuisi, joten sehän laitettiin. VIRHE!!! Ensinnäkin laminaatista tuli erilainen kuin piti. No, sen kanssa olisin voinut elää. Laminaatti kuitenkin irtosi muutamassa kuukaudessa. Tilalle pantiin uusi, vääränvärinen. Se vaihdettiin. Hampaani on samalla hiottu nysäksi, vaikka ehtoni oli vähäinen hionta. Niin, ja laminaattihan pitää vaihtaa, kesto voi olla alle 10 vuotta... Täysin terve hampaani on siis pilattu loppuelämäkseni yhden laminaatin takia. :'(
Älkää murehtiko hampaiden ulkonäköä! Tekisin mitä vain, että saisin oman terveen hampaani takaisin.
No kiva kuulla, että nykyajan ulkonäkökeskeisessä maailmassa jo tuo nro 59 melkolailla täydellinen hymykin on jollekin hyi :( Mulla on päällä oikomishoito mutta noin näyttävää mun hymystä ei silti koskaan tule, kun on hyvin lyhyet ja pienet hampaat.
Älä ainakaan 59 häpeä hymyäsi, vaikka joku mies sanoisi mitä! Olen ihan varma että enemmistön mielestä tuollainen hymy on seksikäs, ja toisaalta itsevarmuus, se ettei välitä siitä miltä näyttää, on seksikästä sekin!