Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumat hampaat pilaavat elämäni

Vierailija
14.02.2014 |

Tää hampaiden ulkoinen romahdus tapahtui noin vuosi sitten. Lapsena suoriksi oiotut hampaat vaan alkoivat liikkua takaisin vanhalle paikalleen. Tulos: Toinen etuhammas on kallistunut eteenpäin. Alahampaat sojottavat ihme siksakkia niin, että näyttää kuin osa hampaista ois irti. Tää on pilannut mun koko elämän. Häpeän näitä niin paljon. Piileskelen kotona, harvoin käyn missään, häpeän kavereillakin oloa kun vaan mietin, että nyt ne katsoo mun hampaita. Jos näen vanhoja tuttuja mä saatan oikeesti juosta äkkiä nurkan taa piiloon tai ainakaan en hymyile ollenkaan, kun jutellaan.

Oikomishoidot maksaa 2000-5000, just kysyin hinta-arviota eikä todellakaan ole sellaiseen varaa, ehkä joskus 10 vuoden päästä, kun aikaisemmat velat on maksettu.

Mä en vaan pysty hyväksyyn tätä. Teen vielä asiakaspalvelutyötä, jossa pitäis hymyillä ystävällisesti asiakkaille ja mä vaan häpeän näitä hampaita. Ei kukaan muu kuin toinen hammassurkimus voi tajuta, mitä kärsimystä tää on, Ois edes hoikka ja kaunis naamalta, mut ku ei sitäkään. Eikä voi ajatella, että kun vaan hymyilee ja on iloinen, niin näyttää kauniilta. Juupa juu. En enää käy ravintoloissakaan, saati sit menisi jonnekin treffeille.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Kaikki on niin kovin suhteellista. Itse kävin nuorempana oikomishoidot ja hampaat saatiin suoraksi, mutta seuraava ongelma olikin jo nurkan takana, eli eroosio. Sitä ei hoidetakaan enää viidellä tonnilla, vaan puhutaan jo kymmenistä tuhansista euroista, jotta nämä saataisiin kuntoon.  Ottaisin vanhan purentani ja vinot hampaat takaisin jos saisin tilalle edes ehjät hampaat ilman vihlontaa, hammasluun näkymistä jnejne.

Ja kunnalliselta puolelta ei saa mitään apua, tietenkään.

Vierailija
42/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikomisen lopettamisen jälkeen ei ole asennettu retentiolankoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöt vaan käteistä tiskiin, niin eiköhän homma hoidu. Terv. Hammaslääkäri

Vierailija
44/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei  mahdu

Vierailija
45/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:02"]

Kaikille ei  mahdu

[/quote]

37:lle

Vierailija
46/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista, että koskaan olisin kenenkään asiakaspalvelijan hampaita katsonut niin tarkaan, että olisin niistä sen kummemmin mitään ajatellut. Vaikka ne olisikin vinot, niin voit silti pitää ne puhtaana ja valkoisena (en tarkoita mitään Hollywood-valkaisua tällä), niin tuskin ne ketään häiritsee. Panosta vaikka meikkiin tai hiuksiin niin että ne vie huomion hampailtasi. :)

Vierailija
47/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:42"]

Mulla on toinen etuhammas vinossa, eli kääntyy hieman toisen päälle. Rumaa on, mutta varaa ei ole oikomiseen ja lapsena koulussa ei oiottu, koska kyseessä oli vain kosmeettinen haitta, eikä purentaan vaikuttava. Haluaisin laminaatit kuuteen yläetuhampaaseen ihan esteettisistä syistä, mutta liian kallista.

[/quote]

Useimmiten tuollainen yksittäisen hampaan pieni vinous on muiden mielestä vain viehättävä yksilöllinen piirre, ei rumaa... Omasta mielestänikin usein "melkein täydellinen" hymy jossa on jokin pieni vika on kauniimpi ja seksikkäämpi kuin täydellinen.

[/quote]

No on mulla yleisestikin rumat hampaat, hammasluu kellertävää ja reikiintyvät helposti, vaikka mitä tekisin. Eli ruma hymy löytyisi jo ilman tuota vinoa etuhammastakin. En nyt todellakaan asialla mitenkään päätäni vaivaa, mutta kyllä sitä aina välillä ajattelee, miltä näyttäisi kauniilla, suorilla ja valkoisilla hampailla. Varsinkin blogeja lukiessa iskee kateus, kun kaikilla bloggittarilla tuntuu olevan täydellisen kaunis purukalusto, ja jo valmiiksi valkoiset helmihampaatkin käydään valkaisemassa.

Vierailija
48/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:12"]Enpä muista, että koskaan olisin kenenkään asiakaspalvelijan hampaita katsonut niin tarkaan, että olisin niistä sen kummemmin mitään ajatellut. Vaikka ne olisikin vinot, niin voit silti pitää ne puhtaana ja valkoisena (en tarkoita mitään Hollywood-valkaisua tällä), niin tuskin ne ketään häiritsee. Panosta vaikka meikkiin tai hiuksiin niin että ne vie huomion hampailtasi. :)

[/quote]

Mulle on kerran asiakas sanonut: "Kuule, mikset sä tee sun hampailles jotakin?". Kyseessä sellainen fiini vanhahko rouva, jolla oletettavasti ei ollut rahasta puutetta. Olin kaupan kassa, ja hampaista yksi eri rivissä kuin muut. Aina välillä harkitsen oikomishoitoa, mutta toistaiseksi on ollut tärkeämpiäkin rahareikiä elämässä.

Vierailija
49/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut kommentteja kohtalotovereilta :-) Itse tässä huomenna töihin menossa ja kajalit taas silmiin, että ihmiset katsois silmiä eikä suuta... Huulipunaa en muuten käytä koskaan, ettei vaan kiinnity huomio suuhun.

ap

Vierailija
50/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut kommentteja kohtalotovereilta :-) Itse tässä huomenna töihin menossa ja kajalit taas silmiin, että ihmiset katsois silmiä eikä suuta... Huulipunaa en muuten käytä koskaan, ettei vaan kiinnity huomio suuhun.

ap

Vierailija
51/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tässä hiljattain esteettiseen hammashoitoon erikoistuneella klinikallakin, uskoen että hampaani on ihan kamalat ja tarvitsevat kalliita oikomishoitoja tai kuorituksen. Mutta sainkin hammaslääkäriltä kehut hampaiden ulkonäöstä ja ainoa mitä suostui tekemään oli että hioi paria yläetuhammasta vähän, kun niistä oli kärjestä lohjennut palasia niin ettei ollut tasainen reuna. Kai se sitten pitää uskoa ettei mun hampaat olekana superällöt, jos kerran esteettiseen hoitoon erikoistunut hml niin sanoo... Kestää kyläl hetken tottua ajatukseen, kun olen teinistä asti hävennyt hampaitani.

Vierailija
52/81 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihan että pilaa elämän? Sullapa on helppoa.

Vierailija
53/81 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, mulla on varmasti rumemmat. Ihan etummaisia hampaita reunustavat hampaat on sivuttaiset eli semmoset vampyyrin hampaat. Ei lapsena suostuttu oikomaan, koska ei purennallusta vikaa (lohdutettiin sillä, että tällaiset symmetriset vinoumat harvinaisia eli olen uniikki, "JEE"). Etuhampaiden ja niiden väliin jää kaikki ylimääräinen, vaikka kuinka pesee - hampaiden juurista paikattu moneen kertaan pieniä reikiä. Kulmahampaat taas on samanlaiset raateluhampaat kuin sudella. Alaleuan etuhampaista jäi yksi kokonaan kasvamatta. Lisäksi hammasluu luonnostaan tosi keltainen. Mutta arvaa mitä! En jaksa enää välittää ja hymyilen rohkeasti, ja hymyä on monesti kehuttukin. :)

Vierailija
54/81 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vertaistuesta

Vierailija
55/81 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 oli ap, joka bongasi nostetun vanhan ketjunsa. Ja jep, hampaat on edelleen hirveet.

Vierailija
56/81 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 04:08"]Jos yhtään lohduttaa, mulla on varmasti rumemmat. Ihan etummaisia hampaita reunustavat hampaat on sivuttaiset eli semmoset vampyyrin hampaat.[/quote]

mulla kans tämmöset. en oo hävenny niitä, mut ehkä pitäis kun muutama on täällä samasta ongelmasta valitellu? :(

Vierailija
57/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uaah. mä tapasin nettideiteillä tosi symppiksen miehen, mutta hänellä taitaa olla joku pakkomielle hampaiden ulkonäöstä. Hän nimitätin pisti suhteemme ehdoksi, että teen hampailleni jotain. En ole ikinä ajatellut että niissä olisi mitään vikaa, mutta miehen mielestä ne on liian isot ja ulkonevat. Mitä edes voi tehdä, hioa puolet pois pituudesta ettei miestä ärsytä liian isot hampaat? http://aijaa.com/NngDcq

Vierailija
58/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia , että TUMMAIHOINEN
työperäinen muuttaja on huolinut patjakseen muutamaksi vuodeksi ja jopa hankkinut lapsiakin 2-4 & luonnollisesti sitten vaihtanut parempaan tilaisuuden tullen =D

Vierailija
59/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 00:59"]

Uaah. mä tapasin nettideiteillä tosi symppiksen miehen, mutta hänellä taitaa olla joku pakkomielle hampaiden ulkonäöstä. Hän nimitätin pisti suhteemme ehdoksi, että teen hampailleni jotain. En ole ikinä ajatellut että niissä olisi mitään vikaa, mutta miehen mielestä ne on liian isot ja ulkonevat. Mitä edes voi tehdä, hioa puolet pois pituudesta ettei miestä ärsytä liian isot hampaat? http://aijaa.com/NngDcq

[/quote]

Sano sille miehelle että haista paska. Minä maksaisin aika paljon jos saisin tuon näköiset hampaat, enkä tasan tekisi niille mitään. 

Vierailija
60/81 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun ostat banjon ja painat kadulle soittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän