Mitä sulle tulee mieleen ku näät jonkun ketä käyttää kasvo maskia kaupassa? Naureskeletko?
Kommentit (81)
Meillä päin on 9/10 asiakkaasta maski päällä ja kyllä tunnen myötähäpeää niitä kohtaan jotka julkisesti näyttävät muille ettei kiinnosta kuin oma napa ja muita en kyllä suojele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"... jonkun ketä..."
Tuolla kielitajulla kannattaakin naureskella! Löydätkö 2 virhettä?
Numerot 1-9 kirjoitetaan kirjaimin, ei numeroin. Esimerkki: yhdeksän kissaa nauroivat kolmelle linnulle.
Yhdeksän kissaa nauroi. ’Yhdeksän’ on yksikössä, silloin myös verbin kuuluu olla yksikössä.
Tahtoisin vain et kaikki näkis mun naaman ja kattois mua koko ajan 😭
Miks pitää laittaa maski vaikke mä haluu. Ei eetullakaan oooo!!!!!!!
Maskipakkoa ei ole. En tule käyttämään. Itsetuntoani ei pysty horjuttamaan eikä kukaan katso. Ilahduttavan moni oli ilman eilen suuressa Prismassa.
Osoitan kaikkia sormella joilla on kasvomaski ja nauran 'Huahuahuahuahuahahahahahaahahahhahahaaaaaaaaa'
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että heidän happisaturaatio on huonompi ja että heitä varmaan väsyttää, huimaa jne.
Itse ajattelen toisin päin, maskiton on varmaan tosi huonokuntoinen, kun ei pysty hengittämään maski naamalla. Tai vaihtehtoisesti typerä, lapsellinen, itsekeskeinen ja hankala ihminen.
En ajattele yhtään mitään. Ei kiinnosta. En siis myöskään naureskele.
Oletko joku itsestäsi epävarma teini, joka janoaa muiden hyväksyntää jopa wc -käynneille .. !? ..
Kävin Prismassa ilman maskia, en naureskellut eikä kukaan osoitellut sormella. Suurin osa asiakkaista oli ilman maskia. En kaipaa minäkään tuntemattomien hyväksyntää.
Naurattaa tämä vouhotus kaupassa ja liikenteessä. Itse olen ollut jo kolmatta viikkoa sitkeässä flunssassa sekä outoja rintakipu oireita ollut. Missään testeissä en käy, eikä kiinnosta. Kyllä se ohi menee ja vaikka ei menisi niin hyvän elämän olen jo elänyt. Maskeja tai mitään desinfiointeja en tule koskaan käyttämään, mutta antaa niiden käyttää joita tämä pelottaa käyttä. Itse en välitä.
Meillä lähikaupassa on maski noin 80% ihmisistä, mutta tämäkin vaihtelee vähän alueittain. Muutaman kerran on tullut poikettua toisella alueella kauppaan ja siellä oli puolella asiakkaista. Yhtään naureskelijaa en ole nähnyt.ä mutta se riippuu varmaan kaupungista kun. Helsingissä tilanne on ihan vakava joten ihmiset suhtautuvat sen mukaisesti, mutta jos ei alueella ole Koronaa, niin ehkä maski vaikuttaa hätävarjelun liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä vouhotus kaupassa ja liikenteessä. Itse olen ollut jo kolmatta viikkoa sitkeässä flunssassa sekä outoja rintakipu oireita ollut. Missään testeissä en käy, eikä kiinnosta. Kyllä se ohi menee ja vaikka ei menisi niin hyvän elämän olen jo elänyt. Maskeja tai mitään desinfiointeja en tule koskaan käyttämään, mutta antaa niiden käyttää joita tämä pelottaa käyttä. Itse en välitä.
Vaikket välittäisi itsestäsi, olisi kiva, jos välittäisit muista.
Toivottavasti kuolla kupsahdatkin itse, ennen kuin tapat jonkun toisen ihmisen tartuttamalla tautisi hänelle.
Naureskelu tai halveksinta suuntaan tai toiseen kertoo ihmisen lapsellisuudesta ja tarpeesta korostaa itseään. Ihmiset tekevät valintansa miten tykkäävät ja tuomiseminen on lähinnä typerää. Et voi tietää, joten keskity omaan elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikket välittäisi itsestäsi, olisi kiva, jos välittäisit muista.
Toivottavasti kuolla kupsahdatkin itse, ennen kuin tapat jonkun toisen ihmisen tartuttamalla tautisi hänelle.
Varsinainen välittäjä paikalla toivomassa kuolemaa niille, jotka ajattelevat eri tavalla kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen Mankkaan K-supermarketissa ja siellä todella monella oli maskit, niin myös minulla. Minulla on tällä hetkellä nuha, ei kuitenkaan koronaa, joten mielestäni maski on ihan hyvä. Se ei ahdista ja en edes muista koko maskin olemassa oloa.
Ei kyllä saisi nuhaisenakaan kaupoissa nyt kuljeskella, jos tarkkoja ollaan. Kaupoissakin kuulutetaan että "asioithan vain terveenä".
Nuhani on niin kova, että olen tänäänkin niistänyt peräti kerran. Perjantaina taisin koko päivän aikana niistää kolme kertaa, eli aivan varmasti liikun ja elän normaalisti. Jos nyt alkaisin odottelemaan tämän hurjan nuhani loppumista, niin siinä voisi mennä hyvinkin kesään saakka.
Myös pöly saa nenän joskus hieman nuhaisen oloiseksi ja pölyä on kaupoissa todella paljon. Katsokaa vaikka kauppojen kattoihin ja siellä olevien putkien ja lamppujen reunoja.
Jyväskylässä ehkä noin 1/4 kaupassa kävijöistä käyttää maskia, vaikka koronatilanne kaupungissa on huono. Eilenkin oli Prismassa useita maskittomia perheitä ja räkä vaan valui lasten nenistä. Yksikin perheenisä pyysi lastaan niistämään paperiin sen sijaan, että pyyhkisi rään käteen tai hihaan. Yök... yllättävän paljon oli myös hyvin iäkkäitä ihmisiä ilman maskia.
Aavistuksen säälittää toiset. Varmaan kuvittelevat tekevänsä jotain hyvää ja hyödyllistä, mutta kun totuus vaan on toinen. Toisaalta ei nyt suoraan ole osoitettu, että maskeista mitään haittaa kuitenkaan olisi, niin voivathan halukkaat sitä maskia pitää. Vaikka niiden teho onkin osoitettu merkityksettömäksi ilmateitse leviäviä virustauteja vastaan.
Olen ylpeä heistä.