Mitä sulle tulee mieleen ku näät jonkun ketä käyttää kasvo maskia kaupassa? Naureskeletko?
Kommentit (81)
"... jonkun ketä..."
Tuolla kielitajulla kannattaakin naureskella! Löydätkö 2 virhettä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ketä vaan kuka ja tässä tapauksessa ennemmin joka. Myöskin kasvomaskia on yhdyssana.
Siihen tulee vielä pilkku ennen sitä joka-sanaa.
Olin eilen Mankkaan K-supermarketissa ja siellä todella monella oli maskit, niin myös minulla. Minulla on tällä hetkellä nuha, ei kuitenkaan koronaa, joten mielestäni maski on ihan hyvä. Se ei ahdista ja en edes muista koko maskin olemassa oloa.
Mua ärsyttää jos nään jonkun ilman maskia kaupassa.
mitä vttua se sulle kuuluu? ite käytän maskia
Tulee myötähäpeän tunne. Tsihhihi!
Näkee niitä meillä töissäkin, ihan normi juttu nyt.
Vähän nolottaa kun itseltä taas unohtui kotiin.
Minä katselen maskinkäyttäjien silmiä. Pelokkaiden silmät ovat kuin peuralla ajovaloissa. Toiset näyttävät levollisilta luottaen (valheellisesti) maskin suojaavaan vaikutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää jos nään jonkun ilman maskia kaupassa.
Jos se tauti siellä samassa tilassa jollain on, niin se kyllä tarttuu vaikka ne kertakäyttöpikkarit siinä suun edessä onkin.
Että kiva että myös asiakkaat niitä käyttää kun meidän myyjien on pakko tai ei saa tulla töihin.
Tulee mieleen, että maskinkäyttäjä jostain syystä luulee, että hänellä on korona. Eli ehkä ei oireita, mutta jollakin tavalla ehkä altistunut, mutta ei malta olla karanteenissa.
Ihmettelen, kuinka he eivät huomaa mitään outoutta, etenkin median tavassa uutisoida koronasta - sehän on todella rajua vaikuttamista ajatteluun. Silloin sen perusta ei ole rehellinen, sillä sellaista keinoa tarvitaan vain, jos uutisoinnin tarkoitus on vakuuttaa ihmiset valheesta.
En naureskele tietenkään, eikä siitä oikein tulee mieleenkään mitään. En katsele ihmisiä niin paljon kaupassa. Itse en käytä maskia.
No ajattelen että henkilö tuntee tarvetta saada osoittaa olevansa hyvä ja parempi ihminen.
Ajattelen, että heidän happisaturaatio on huonompi ja että heitä varmaan väsyttää, huimaa jne.
Käytän maskia vaan sosiaalisena välineenä jos käytän, sama maski pyörii taskussa mutta jos joku päivä ei jaksa mulkoilua niin vedän sen naamalle.
Ei ketä vaan kuka ja tässä tapauksessa ennemmin joka. Myöskin kasvomaskia on yhdyssana.