Onko kukaan teistä huomannut, että K-marketeissa on ystävällisemmät työntekijät kuin S-marketeissa?
K-marketeissa myyjät aina tervehtivät ystävällisesti kaupassa, hyllyjen välissäkin, ei siis ainoastaan kassalla. S-marketeissa hyvin harvoin myyjät tervehtivät muutoin kuin kassalla. Muutenkin näyttävät siltä, kuin vihaavat työtänsä kun K-marketeissa työskennellään reippaasti ja iloisesti.
Kommentit (33)
Kyllä olen huomannut saman.
Myös Citymarketeissa on ystävällisemmät myyjät, kuin Prismassa.
Jep. Asia on juuri kuten kuvasit. Ilmeisesti koska on isommat hinnat niin ennättää olla ystävällinen?
Ei meillä. K-marketin työntekijät ovat veemäisiä ja ässän mukavia.
Riippuu kaupasta, ehkä kauppiaasta tai myymäläpäälliköstä. Meillä molemmissa ystävälliset, mutta jos pitää verrata niin s-market voittaa.
Olen huomannut saman. Joku sisäpiiriläinen, mistä tämä johtuu? S-ryhmällä huonommat työsopparit vai matalampi rekrykynnys?
Täällä ei kaikki K-kaupan työntekijät tervehdi edes kassalla. Ja kun ne samat naiset on vuosia olleet siellä töissä niin ovat varsin tuttavallisia keskenään, usein esim. huutelevat toisilleen siinä kassoilla jotain ikäviä kommentteja juuri poistuneesta asiakkaasta.
Riippuu täysin kaupasta. Entisellä asuinalueella, Sale, kivoja, S-market,hapannaamoja, K-kauppa (entinen Siwa,) siltä väliltä. Kyllä se aika pitkälti heijastuu, miten kauppias tai myymäläpäällikkö työntekijöitä kohtelee, sekä alueen asiakkaat. Jos työ veetuttaa, sitten se veetuttaa. Työntekijän naamasta näkee, millainen on työnantaja tai lähin esimies aika helposti.
Sitten taas yhdellä asuinalueella Salessa oli kivoja, mutta K-kaupassa huippukivoja. Varsinkin kun K-kaupassa kauppias vaihtui, alkoi työntekijätkin olla ystävällisiä, vaikka oli samat tyypit. Se entinen sai kauppiaana moitteita uuden alueen asukkailta, ,minne siirtyi vetämään isompaa kauppaa, joten ilmeisesti oli aika k-pää.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Asia on juuri kuten kuvasit. Ilmeisesti koska on isommat hinnat niin ennättää olla ystävällinen?
S-ryhmä uskovaisilla on aina tämä kummallinen harha että k-kauppa olisi jotenkin kalliimpi. Kerran ihan yhdelle tuttavalle todistin ettei pidä paikkaansa ja kävin ostamassa samat tuotteet molemmista kaupoista. Sain itse asiassa k-kaupasta halvemmalla kun siellä oli muutama tuote tarjouksessa. S-kaupasta puuttuu kokonaan tarjoukset. On vaan huonolla päiväyksellä olevia laputetttuja tuotteita. Ja jos ei halua keskittää ostoksia yhdelle ketjulle niin ihan tutkimusten mukaan silloin plussa on parempi systeemi kuin bonus. Bonus toimiva jos keskittää KAIKEN s-ryhmälle mutta itse en halua näin tehdä. Ostan sieltä mistä saan parhaan tuotteen parhaalla hinnalla ja joskus se on s-ryhmä ja joskus k-ryhmä. Tykkään esimerkikis tietystä tuotteista joita saa vain k-kaupasta ja tietyistä joita saa s-ryhmästä enkä halua keskittää. En pidä siitä että ketju yrittää bonuksilla melkein pakottaa ostamaan vain heiltä.
Me ostetaan monesta kaupasta ja rahat riittää. K-kaupasta haetaan paljon tarjouksia ja tässä kaupungissa K-kaupan leivät on parempia. S-ryhmän vaatteiden hinnoissa ei ole eroa K-kaupan vaatteisiin. Oikeastaan S-ryhmässä halvempia on vain ne eniten ostetut tuotteet, suosituimmat hedelmät, vihannekset ja juustot, mutta muissa on kohtalaisen vähän eroa. Kahvi on K-kaupoissa aina halvempaa.
Meidän S-marketissa on paremman näköiset kassatypyt, siksi käyn siellä.
Olen huomannut. K-kaupassa halutaan palvella ja S-marketissa tuntuu että olen koko ajan hyllyttäjien tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä uskovaisilla on aina tämä kummallinen harha että k-kauppa olisi jotenkin kalliimpi. Kerran ihan yhdelle tuttavalle todistin ettei pidä paikkaansa ja kävin ostamassa samat tuotteet molemmista kaupoista. Sain itse asiassa k-kaupasta halvemmalla kun siellä oli muutama tuote tarjouksessa. S-kaupasta puuttuu kokonaan tarjoukset. On vaan huonolla päiväyksellä olevia laputetttuja tuotteita. Ja jos ei halua keskittää ostoksia yhdelle ketjulle niin ihan tutkimusten mukaan silloin plussa on parempi systeemi kuin bonus. Bonus toimiva jos keskittää KAIKEN s-ryhmälle mutta itse en halua näin tehdä. Ostan sieltä mistä saan parhaan tuotteen parhaalla hinnalla ja joskus se on s-ryhmä ja joskus k-ryhmä. Tykkään esimerkikis tietystä tuotteista joita saa vain k-kaupasta ja tietyistä joita saa s-ryhmästä enkä halua keskittää. En pidä siitä että ketju yrittää bonuksilla melkein pakottaa ostamaan vain heiltä.
Hmm ehkä asut jossain muualla kuin minä mutta kyllä olen huomannut K-ryhmän ruokien olevan selvästi kalliimpia kuin saman kaupunginosan S-kaupan. Valikoimat taas K-ryhmässä paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla on päinvastoin.
Meilläkin samoin. Prismassa kaikki mukavia, mutta Koossa vain kauppiaat + yksi mukava miesmyyjä.
Tuntuu että S-marketissa ei ole edes "asiakaspalvelijoita" vaan myyjiä jotka tiuskivat kun kysyt jotain. Ilmeisesti K-ryhmä kouluttaa työntekijät paremmin.
Meillä on kyllä k-kaupassa ollut niitä hapannaamoja, jessus sitä ilmettä ja vastauksena "jaa" kun olen huomauttanut että leikkelehyllyssä näkyy ilmaa saanut leikkelepaketti ja selkeästi jo pilaantunutkin. Ja kuulin miten jollekin sanottiin tosi tylysti kun kyseli jotain tuotetta.
S-marketissa kyllä tervehditään aina hyllyväleissäkin, kysäistään hyväntuulisesti "saitko paketin" kun kassat ovat olleet ruuhkaisia ja olen joutunut odottamaan vähän pidempään tms.
En ole huomannut juurikaan eroja. Asun niin mukavasti että on Prisma, Citymarket ja Lidl ihan lähekkäin. Prismaa käytän eniten, Citymarketista tarjoukset ja Lidlistä halpoja perustuotteita.
Meidän paikkakunnalla on päinvastoin.