Tuleeko muille kanssa pahaolo, kun lukee tätä palstaa?
Oon ollu täällä sellaiset 2-3 viikkoa ja alkuun nämä mieltä kuohuttavat kirjoitukset olivat syy tulla tänne, mutta samaan aikaan aloin masentua ja nykyään mielessä käy vähän väliä ajatus, että myös vaimoni on samanlainen sika kuin tyypillinen av-mamma. Ette taida edes tajuta miten kuvottavia ja yksipuolisia olette, siis keskimäärin, mutta samaan aikaan vielä ilkeitä, julmia ja kylmiä ihmisiä? Tekisi mieli kirjoittaa, että raamattu oli oikeassa verratessaan naista käärmeeseen, mutta kun en ole uskovainen ja täälläkin muutamat poikkeukset eivät ansaitse sitä lokaa niskaansa mitä te ansaitsisitte, niin jätetään se pois. Totuutta se ei kuitenkaan muuta, jokainen mieleltään terve näkee miten sairaita te olette, vaikka te ette sitä näkisikään. Enkä nyt sano, että miehet, siis keskimäärin, olisivat sen parempia, mutta olen lukenut täältä liikaa sellaisia juttuja, että mikäli maassa olisi vähääkään miesten puolta pitävä oikeusjärjestelmä, niin moni mamma kuuluisi vuosiksi vankeuteen elämää suuremmasta petoksesta ja kaikenlaisesta hyväksikäytöstä.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:09"]
Oon ollu täällä sellaiset 2-3 viikkoa ja alkuun nämä mieltä kuohuttavat kirjoitukset olivat syy tulla tänne, mutta samaan aikaan aloin masentua ja nykyään mielessä käy vähän väliä ajatus, että myös vaimoni on samanlainen sika kuin tyypillinen av-mamma. Ette taida edes tajuta miten kuvottavia ja yksipuolisia olette, siis keskimäärin, mutta samaan aikaan vielä ilkeitä, julmia ja kylmiä ihmisiä? Tekisi mieli kirjoittaa, että raamattu oli oikeassa verratessaan naista käärmeeseen, mutta kun en ole uskovainen ja täälläkin muutamat poikkeukset eivät ansaitse sitä lokaa niskaansa mitä te ansaitsisitte, niin jätetään se pois. Totuutta se ei kuitenkaan muuta, jokainen mieleltään terve näkee miten sairaita te olette, vaikka te ette sitä näkisikään. Enkä nyt sano, että miehet, siis keskimäärin, olisivat sen parempia, mutta olen lukenut täältä liikaa sellaisia juttuja, että mikäli maassa olisi vähääkään miesten puolta pitävä oikeusjärjestelmä, niin moni mamma kuuluisi vuosiksi vankeuteen elämää suuremmasta petoksesta ja kaikenlaisesta hyväksikäytöstä.
[/quote]
Ootko koskaan, ikinä, käynyt lueskelemassa Iltalehden keskustelupalstalla? se on 99%sti miesten hallussa ja tietäisitpä mitä kaikkea sinne virtasi ennen kuin jouduttiin tekemään pakollinen tunnistautuminen niiden viestien karsimiseksi. (olen ollut modena siellä).
On ehkä hiukan erikoista demonisoida naissukupuoli ennen kuin on verrannut tätä keskustelupalstaa niihin, jotka ovat täysin miesten hallussa. Iltalehti ja Ylilauta ovat paikkoja joista kannattaa ehdottomasti aloittaa ja miettiä sen jälkeen uudelleen asuuko pahuus juuri naisissa.
Täällä nyt vaan näkyy ihmisen todellinen luonne. Jos se tuli sulle yllätyksenä niin ihmetellä pitää.
Tää koko palastahan on suomen persläpi ja se pitää myös ottaa semmoisena. Täällä kaikki saa "oksentaa" pahan olon itsestään ja sanoa "ääneen" nekin asiat joita ei missään muualla koskaan sanoisi.
Eli ei kannata ottaa liian raskaasti tätä palstaa. Itse olen kyllä vähentänyt tällä palstalla käyntiä todella paljon ja käyn enää ani harvoin. Masentuneena ja onnettomana tänne EI kannata tulla.
Kaikki runkkarit ei ole kanootissa niilläkään miesaktivisteilla ketkä tänne kirjoittelee, eipäs tosiaan unohdeta sitä tosiasiaa että niiden provosoivien ja häiriintyneiden viestien takana voi olla kuka tahansa ja kumpaa vaan sukupuolta.
Suomi24.ssa on pitkä keskustelu suojaikärajan laskemisesta 14 ikävuoteen, samaa keskustelua käydään pedareiden toimesta myös tuolla Iltalehdellä. Se jos mikä on kamalaa luettavaa. Kielenkäyttö noissa pitkissä ketjuissa on erittäin rivoa, sairasta, aggressiivista ja puolustaa lasten hyväksikäyttöä. Surullisinta on se että niitä kommentteja kirjoittavat keski-ikäiset miehet.
Siinä sulle ap vähän vertailukohdetta.
Olen ap ja jälleen hieman yllättynyt puoltavien viestien lukumäärästä. :) Sitä en sitten taas ymmärrä, että jotkut puolustelevat sairautta ja pahuutta muiden palstojen suuremmalla pahuudella. Eikä se, että joku sairas jossain tekee toiselle ihmiselle jossain sikamaisen tempun, oikeuta toisaalla tekemään jollekin toiselle vielä tätäkin pahemmin.
Myötäelämisentaito on sitä, että asettuu toisen ihmisen asemaan ja miettii miltä itsestä tuntuisi vastaavassa tilanteessa. Miltä teistä esimerkiksi tuntuisi sellainen, että haluisitte saada oman lapsen, mutta olettekin koko elämänne kasvattaneet jonkun toisen lasta, joka sai alkuunsa puolisonne hetken huumasta, salarakkaudesta ja tarpeesta saada hyvä elättäjä lapsellensa? Teiltä siis evättäisiin petoksella oikeus omaan jälkeläiseen ja sidottaisiin mahdollisesti nalkuttavaan avioliittoon koko elämänne ajaksi tuon petoksen tähden. Miltä se oikeasti tuntuisi ja miltä kuvittelette kunnollisista miehistä tuntuvan, kun lukee tälläisistä asioista täältä kuin ne olisivat pikkujuttuja?
Muitakin esimerkkejä olisi vaikka millä mitalla, mutta tarpeen sairas ihminen ei enää taida edes huomata miten ilkeä ja julma ihminen hänestä on kasvanut. Koskee ihan samalla lailla noita imettämisjuttuja, rintojen kokoa ja monta muuta sellaista asiaa, josta kukaan tervejärkinen ei ikinä tuolla tavalla juttelisi ja toisen mieltä pahoittaisi. Tulee niin paha mieli ja alkaa sairastua itsekin, että parempi jättää palsta sikseen, vaikka yritinkin aikani olla yksi niistä, joka yrittää luoda hieman lohtua niille, joita täällä verisesti loukataan.
Tulee. Minulle tulee sellainen olo, että en voi luottaa keneenkään. Tämä on minulle täysin väärä paikka.
Tulee mutta suhteellisuudentajua: tämä on tosiaankin hyvin maltillinen palsta verrattuna noihin edellämainittuihin miesten palstoihin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:09"]
[/quote]
Muuten samaa mieltä enimmäkseen mutta ei Raamatussa kyllä verrata naista käärmeeseen missään kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:30"]
Tulee. Minulle tulee sellainen olo, että en voi luottaa keneenkään. Tämä on minulle täysin väärä paikka.
[/quote]
Niinpä, elämä perustuu hyvinkin pitkälti luottamukseen. Jokainen, joka on saanut vastaantulevan auton syliinsä sen tähden, että luotti nyppylän takaa tulevan auton ajavan omaa kaistaansa, ei voi enää ikinä luottaa, kun näkee vastaantulevan valojen kajastavan nyppylän takaa.
Mulle on tarpeeksi siinä, että työskentelen insinöörien keskellä ja näen päivittäin miten itsekäs ihminen poikkeaa muista ihmisistä. Kerta ulkomaanreissussa sikojen matkassa oli sellainen oppiläksy, että pää ei kestä enempää, menee luotto ihan kaikkiin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:40"]
Tulee mutta suhteellisuudentajua: tämä on tosiaankin hyvin maltillinen palsta verrattuna noihin edellämainittuihin miesten palstoihin.
[/quote]
No ei kyllä ole! Sairauden luonne on hieman eri, paikoin jopa henkisesti julmempi ja elämän ainutkertaisuuden mittakaavassa törkeydet anteeksiantamatonta.
Jos tämä on läpi leikkaus suomen kansasta niin kusessa ollaan. Toivottavasti se on vaan pääkaupunkiseudun paskaporukka joka voi huonosti ja tuo sen täällä esille.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:40"]
[/quote]
No ei kyllä ole! Sairauden luonne on hieman eri, paikoin jopa henkisesti julmempi ja elämän ainutkertaisuuden mittakaavassa törkeydet anteeksiantamatonta.
[/quote]
Etpä ole tainnut käydä tuolla muissa keskusteluissa, etenkään Iltalehdessä :( Tällä hetkelläkin siellä on se suojaikärajojen laskemista sekä insestiä puolustava keskusteluketju. Siellä on myös jatkuvaa kiihotusta eri vähemmistöryhmiä vastaan ja Ylilaudalla on lynkkausketjuja joissa oikeasti on suunniteltu vaikka mitä sairasta.
joo, eipä tää mieltä ylentävää luettavaa oo. harvemmin luen. Sorry, mutta luen mieluummin vaikka muotiblogeja joissa on mukavia ihmisiä :---)
Jokin tuossa ap:n aloituksessa tökkii, nimittäin nuo naisten käärmeeksi haukkumiset ja muut yleistykset nimittäin menevät oikeasti vähän liian pitkälle. Aivan kuin miehet eivät vastaaviin provoiluihin kykenisi tai vielä pahempiin.
Ap aikoo ilmeisesti kuitenkin pysyä kannassaan eikä edes vieraile noilla muilla palstoilla tehdäkseen pientä vertailua miesten ja naisten tekstien "kamaluuden" välillä. Ylilautaa kuitenkin kehoitan vilkaisemaan...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:47"]
Jos tämä on läpi leikkaus suomen kansasta niin kusessa ollaan. Toivottavasti se on vaan pääkaupunkiseudun paskaporukka joka voi huonosti ja tuo sen täällä esille.
[/quote]
Sinnehän sitä porukkaa mahtuu ja hukkuu, mutta tunnen myös ihania paakaupunkiseutulaisia, niin ei yleistetä tätäkään liiaksi. Jotenkin on myös sellainen fiilis, että keskustelupalstojen suurin vitsaus on sellaisen sairauden kuin pahuuden leviäminen ja joka muokkaa ihmistä kyynisemmäski sekä myös ilkeämmäksi muita kohtaan. Ei normaalissa kanssakäymisessä tälleen toisia tarkoituksellisesti loukata tai luoda oman esimerkin kautta tapoja olla vittumainen ihminen.
Tulee ja en voi ymmärtää niitä ihmisiä ketkä haukkuu ja ilkeilee täällä, aivan sairaita jotkut jutut!