Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33

Kommentit (547)

141/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ole koskaan tajunnut. Millainen ihminen ei osaa itse tehdä meikkiä? Ja hiusten harjaus. Sillä sipuli.

Minä esimerkiksi. 40 v nainen joka ei meikkaa arjessa koskaan. Meikkini ja meikkaustyylini ovsy samat kuin 15 vuotiaana ja kun iho on rypistynyt ja veltostunut, tyhmempikin tajuaa että samat meikit ei sovellu nelikymppiselle. En todellakaan tiedä mikä on liian paksua meikkivoidetta, mikä liian ohutta, mikä tekee loisteputkien valossa minusta haamun. Enkä jaksa opetellakaan. Arjessa ilman mitään meikkiä, juhliin tilaan ammattilaiselta meikin. Ei tarvitse miettiä tuleeko molempien silmien luomivärien häivytyksistä samanlaiset ja onko meikkivoiteen rajat kaulassa. Ammattilaiset osaa hommansa.

Vierailija
142/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaaksi on mennyt tämä ulkonäkökeskeisyys. Onko naisille oikeasti kaikki kaikessa että miltä itse näyttää muiden silmissä harmaan arjen keskellä, työpaikalla, harrastuksissa tai jopa vain kauppareissulla? Jotkut tärkeät juhlatilaisuudet vielä ymmärtää mutta että jopa kauppaan lähtiessä on käytettävä minuuttitolkulla aikaa peilin edessä itsensä ehostukseen... Sairasta, ei voi muuta sanoa. Vähän tärkeämpiäkin asioita voisi olla elämässä kuin se miltä näyttää ulkoisesti.

Lisätään tähän sairaaseen toimintatapaan vielä kaikkien mahdollisten karvojen poisto, vaikka niitä ei kukaan koskaan näkisi.

On se onni olla sen verran ihmisen näköinen, että uskaltaa mennä vaikka lehtikuviin ja tv-ohjelmiin ilman tuntikausien tälläytymistä. Eikö sellaisten ihmisten ulkonäköä korjata jo lapsena, jotka ovat niin kammottavan näköisiä, että pitää kaunistautua tuntikausia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meikkaukseen voi mennä tunti?? Mulla 5 min ja juhlameikkiinkin 20 min. Sen verran noita tehty, ettei ohjekirjoja tartte selailla

Eikö sitä jo opi tekemään nopeammin ja perusrutiinit, kun itse kullakin on ollut se saman naama jo vuosikaudet?

Vierailija
144/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja meikkaan päivittäin kevyesti. 10 minuuttia. Juhliin olen lähtenyt suihkuineen 15-30min, välillä hiukset märkinä, mutta matkalla kuivuvat. Olen aina ollut nopea lähtijä, mutta silti miesystävät ovat naputelleet ovella oven pieliä, "mikä kestää?". Heidän mielestään noustaan vain tuolista ja lähdetään.

Vierailija
145/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti. Käyn vessassa. Ehkä kampaan. Laitan vaatteet päälle.

Vierailija
146/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2h jos lähden aamusta. Huolehdin tosin kahden ihmisen lähtötoimet, omat ja lapseni.

Et kai sinä sentään lapsesi lähtötoimia laske kaunistautumiseksi?

On aivan eri asia lähteä aamulla tavalliseen tapaan töihin kuin laittautua johonkin juhlaan. Ei sillä että jälkimmäiseen menisi varsinaisessa lähtövaiheessa kovinkaan paljon aikaa, jos etukäteen on vaatteet ym. valmiina.

Vierailija
147/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaaksi on mennyt tämä ulkonäkökeskeisyys. Onko naisille oikeasti kaikki kaikessa että miltä itse näyttää muiden silmissä harmaan arjen keskellä, työpaikalla, harrastuksissa tai jopa vain kauppareissulla? Jotkut tärkeät juhlatilaisuudet vielä ymmärtää mutta että jopa kauppaan lähtiessä on käytettävä minuuttitolkulla aikaa peilin edessä itsensä ehostukseen... Sairasta, ei voi muuta sanoa. Vähän tärkeämpiäkin asioita voisi olla elämässä kuin se miltä näyttää ulkoisesti.

Kyllä, he tarvitsevat psykoterapiaa jotta hyväksyvät itsensä eivätkä välitä pätkääkään mitä toiset ajattelee ulkonäöstä. Sitä kutsutaan hyväksi itsetunnoksi.

Pitää elää omaa elämäänsä, ei toisten silmien vuoksi.

Hienosti väitetään että on toisten huomioonottamista että meikkaa, paskat.

Toisten huomioonottamista on että ei haise suu eikä vartalo ja hiukset ei törrötä.

Kaikki muu on turhaa.

Milloin samat ulkonäkökriteerit ulottuu miehiin? Ei koskaa niin rajoittavasti kuin naisiin.

Lisätään tähän sairaaseen toimintatapaan vielä kaikkien mahdollisten karvojen poisto, vaikka niitä ei kukaan koskaan näkisi.

On se onni olla sen verran ihmisen näköinen, että uskaltaa mennä vaikka lehtikuviin ja tv-ohjelmiin ilman tuntikausien tälläytymistä. Eikö sellaisten ihmisten ulkonäköä korjata jo lapsena, jotka ovat niin kammottavan näköisiä, että pitää kaunistautua tuntikausia?

Vierailija
148/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena 15 min, juhliin 1 h tai joskus jopa 1,5 h. Nuo pelkkää laittautumista ja pukeutumista ilman mietintätaukoja.

Vierailija
149/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 min- 30 min. Suihku,hampaiden pesu, hiusten kuivaus, vaatteet

päälle.

Vierailija
150/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena laitan ripsivärin silmiin ja väritän kulmat. Aikaa menee ehkä 2-3 minuuttia. En pidä sitä erityisenä kaunistautumisena.

Luojan kiitos, mua ei ole ikinä kutsuttu sellaisiin häihin tai juhliin, joihin pitää tälläytyä tuntitolkulla. Omiin häihini laittauduin kampaajalla ja meikkaajalla, mutta ei tulisi mieleenkään tehdä niin, jos olisin rivivieras.

Juhliin (rippi-, hää-, yo-juhlat tai hautajaiset) valmistaudun 30-45 minuuttia meikkaamalla, harjaamalla hiukset, laittamalla kevyen tuoksun ja pukemalla valitsemani asun päälle. Jos en ko. "tälläytymisellä" kelpaa, niin sitten ne juhlat ei sovi mulle muutenkaan.

Vierailija
151/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotenkin luonnonkauniita vai miksi ette meikkaa?

Minulla ei iho kestä, meikkaan vain todella tärkeisiin tapaamisiin, silloinkin vain pohjavoide, puuteri, huulipuna ja silmänrajaus. Iho alkaa oireilla vähintään kolmantena päivänä jos meikkaan monena päivänä peräkkäin.

Vierailija
152/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängystä ylös, aamiaisen laitto ja syöminen samalla uutisia katsoen ja sähköpostit tarkistaen, pytyllä istuminen, suihku (ja tukan pesu ja kuivaus joka kolmas päivä), pukeutuminen, meikki. Tukanpesupäivänä tunti, muulloin 45 minuuttia.

Mutta koska meillä niin usein jää bussivuoro pois välistä ja vuoroväli seuraavaan on pitkä, on pakko nousta ylös puoli tuntia aikaisemmin, jotta varmasti ehtii ajoissa töihin tai minne nyt sitten onkin menossa. Omalla autolla liikkuessa tuo 45 - 60 minuuttia riittää.

Vierailija
153/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuna 15-20 min eli hiusten siistiminen ja meikki. Kun lisätään hampaidem harjaus ja pukeutuminen yms, olen puolessa tunnissa ovesta ulkona. Vaatteet katson aina edellisenä iltana valmiiksi.

Juhliin 1-2h riippuen kampauksen mutkikkuudesta.

Vierailija
154/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänainen kirjoitti:

Vartti. Käyn vessassa. Ehkä kampaan. Laitan vaatteet päälle.

Toivottavasti sulla on oma työhuone, ettet tule mun viereeni haisemaan.

Vierailija
155/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran elämässäni käynyt kampaajalla, ripille pääsyä varten. Toista kertaa en mene, kun hiusten auki kampaamiseen meni toista viikkoa.

Ammattimeikkaajalla kävin kerran, kun halusi näytökseen mallin. Vaikka kyseessä oli aikuisen naisen arkimeikki, niin enpä ollut tuntea itseäni pakkelikerrosten alta.

Joten hääkampaukseni ja -meikkini tein itse. Hääpukunikin ompelin itse.

Eli ei mennyt hääpäivän aamuna sen enempi aikaa kuin tavallisena arkiaamuna töihin lähtiessä: tunti riitti.

Vierailija
156/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te muuten käytätte meikkivoidetta?

Itse en käytä ikinä, niin mietin miksi niin moni käyttää?

Jotta näyttää huolitellulta.

Minusta monet voisi jättää ne meikkivoiteet vähän vähemmäksi pois. Pakkelinaama ei kyllä näytä huolitellulta aina. 

Kommenttisi paljasti ettet tiedä meikeistä mitään ja olet jämähtänyt 80-luvulle. Meikkauksessa käytetään laadukkaita tuotteita, niin saadaan kuulas ja kaunis iho sekä tietenkin asenne vähemmän on enemmän.

Vierailija
157/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee itselleni hyvä fiilis kun meikkaan aamuisin - olen aina ollut kiinnostunut meikeistä ja kosmetiikasta. Kun laittaa HUOLELLA pohjameikit, varjostukset, korostukset, siistit kulmat ja silmämeikit, niin helposti tuohon saa sen 40-45 min uppoamaan arkisin (tosin samalla syön aamupalaa ja juon kahvia). En ymmärrä, miten minun laittautumiseni olisi muilta pois tai kertoisi huonosta itsetunnosta? Ja meikkaamisen vastapainona mulla menee hiuksiin aikaa varmaan alle 5 minuuttia.

Vierailija
158/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin lähtiessä heräämisestä autoon menee noin puoli tuntia. Jos lähtee jonnekin minne pitää laittautua, silloin menee 1-2 tuntia, riippuen kuinka rauhassa saa laittautua. Mä en ole koskaan myöhässä laittautumisen takia, vaan mitoitan laittautumisen määrän käytettävissä olevaan aikaan.

Vierailija
159/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuuttia jos pesen ja kuivaan hiukset. Muuten noin puoli tuntia (syöminen, meikkaus, vaatteet, hiukset)

Vierailija
160/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotenkin luonnonkauniita vai miksi ette meikkaa?

Minulla ei iho kestä, meikkaan vain todella tärkeisiin tapaamisiin, silloinkin vain pohjavoide, puuteri, huulipuna ja silmänrajaus. Iho alkaa oireilla vähintään kolmantena päivänä jos meikkaan monena päivänä peräkkäin.

Jännää. Mä meikkaan mielelläni silloinkin (ainakin sen meikkivoiteen) kun haahuan koko päivän kotona aamutakissa. Mulla on helposti ärtyvä, akneen taipuvainen iho, ja meikkaaminen on hyvä tapa pakottaa laiska itsensä tekemään huolellinen hoito aamuin illoin. Meikki myös suojaa ihoani (en ole varma miltä, mutta iho on huonommassa kunnossa iltaisin töiden jälkeen joka kerta jos olen ilman meikkiä; ärtyneen läikikkään punoittava ja ärsytysnäppylöillä. Meikki tekee myös sen, etten koskettele naamaani niin paljon kuin ollessani ilman meikkiä = vähemmän bakteereja sormista naamalle). Niin on ihmisten iho erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme