Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?
Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
Ikänainen kirjoitti:
Vartti. Käyn vessassa. Ehkä kampaan. Laitan vaatteet päälle.
Toivottavasti sulla on oma työhuone, ettet tule mun viereeni haisemaan.
Ei suihkussa tarvitse käydä joka päivä. Dödökin vaikuttaa paremmin yön yli.
Vierailija kirjoitti:
Viimesen vuoden aikana 0min. Taino hiusten nutturan/ponnarin solmin uudestaan jos on yön jäljiltä liian harakanpesä.
Töihin olen valmis lähtemään kymmenessä minuutissa heräämisestä (ei etätyö). Nousen, vessa, naaman pyyhintä, välillä sävyttävä voide, työvaatteet päälle, illalla tehty smoothie jääkaapista ja autoon.
Esim. viikonloppukauppaan puen vaan ulkovaatteet pyjaman päälle.
Juhliin meikki/hiukset max. tunti.
Et pese hampaita etkä käytä aurinkovoidetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikänainen kirjoitti:
Mun tarvii pestä pää joka päivä, muuten alkaa puskea rasvaisia hilsekökkäreitä ja järkyttävää kutinaa seuraavana päivänä (seborrooinen ihottuma, ainoa hoitokeino on pesu). Ja vaikka illalla suihkun jälkeen laittaakin dödöä, niin kyllä kainalot seuraavana päivänä alkaa haista jos ei aamulla vedä ohuelti lisää. Ei kaikilla ole samanlainen iho, hormonitasapaino, ja bakteerikanta kuin sulla.
Miten sattuikin, että aloittaja on 33-vuotias, eli ikä, joka on nopein äkkiä naputtaa keksityn kirjoituksen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimesen vuoden aikana 0min. Taino hiusten nutturan/ponnarin solmin uudestaan jos on yön jäljiltä liian harakanpesä.
Töihin olen valmis lähtemään kymmenessä minuutissa heräämisestä (ei etätyö). Nousen, vessa, naaman pyyhintä, välillä sävyttävä voide, työvaatteet päälle, illalla tehty smoothie jääkaapista ja autoon.
Juhliin meikki/hiukset max. tunti.Et pese hampaita etkä käytä aurinkovoidetta?
Aurinkovoidetta marraskuussa? No, tuo lainaamasi kyllä sanoi, että viimeisen vuoden aikana, niin mahtuuhan siihen aurinkoinenkin kausi. Hampaanpesun soisi kuuluvan jokaisen aamurutiineihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja meikkaan päivittäin kevyesti. 10 minuuttia. Juhliin olen lähtenyt suihkuineen 15-30min, välillä hiukset märkinä, mutta matkalla kuivuvat. Olen aina ollut nopea lähtijä, mutta silti miesystävät ovat naputelleet ovella oven pieliä, "mikä kestää?". Heidän mielestään noustaan vain tuolista ja lähdetään.
Ihmiset voivat olla hyvin erilaisia toimintatahdiltaan. Olet itse nopea, mutta miesystäväsi ovat olleet supernopeita.
Väitän, että supernopea ja superhidas pariskunta tulisivat ajan mittaan hajoamaan eritahtisuuteensa, jos yhteisiä lähtöjä on usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikänainen kirjoitti:
Mun tarvii pestä pää joka päivä, muuten alkaa puskea rasvaisia hilsekökkäreitä ja järkyttävää kutinaa seuraavana päivänä (seborrooinen ihottuma, ainoa hoitokeino on pesu). Ja vaikka illalla suihkun jälkeen laittaakin dödöä, niin kyllä kainalot seuraavana päivänä alkaa haista jos ei aamulla vedä ohuelti lisää. Ei kaikilla ole samanlainen iho, hormonitasapaino, ja bakteerikanta kuin sulla.
Ei tietenkään ole, mutta älä siksi kuvittele, että haisen. Käytän itse dödöä, joka on tarkoitus laittaa yötä vasten ja vaikuttaa 48h (mulla). Alapesulla käyn tosin aamuisin ja pesen hampaat.
Käyn vessassa ja pesulla. Meikkiin tarvitsen silmän rajauksen ja kulmakarvat vähän siistitään , rusehtavaa poskipunaa ja huulipunaa. Siinä menee 2 minuuttia. Sitten syön ja puen, tukan laittonon menee 5 minuuttia. kun on paksu koko pitkä tukka. Ja siten autoon. Meikkivoidetta en käytä koskaan kun on hyvä iho.
Hiusten pesuun, kuivaamiseen ja laittoon n. 1h joka toinen päivä. Pikameikki 5 min normaalisti, juhliin lähtiessä 15 min. Olen treenannut meikkaamista teinistä alkaen ja sujuu sukkelaan: vähän meikkivoidetta, nudesävyiset luomivärit ja korostukset ja ripsari, huuliväri ja kevyt sipaus poskipunaa. Yleensä olen valmis lähtöön ennen miestä, joka laittelee vielä kenkiä jalkaansa kun minä odotan jo takki päällä.
Jos pitää lähteä nollasta ja olla edustuskunnossa, kolme tuntia. Suihkuineen.
Käyn illalla suihkussa ja siihen menee noin tunti. Laitan hiusten latvoihin ja kasvoille öljyä ja annan vaikuttaa hetken. Sitten pesen kasvot puhdistusgeelillä ja sonic-kasvoharjalla ja hiukset päänahasta shampoolla. Huuhdon ne pois ja laitan kasvoille joko suolasaippuaa tai kerran viikossa kuorintanaamiota. Hiusten latvoihin laitan hoitoainetta, kampaan hiukset läpi ja puristelen sen pituuksiin curly girl-metodin mukaan. Pesen ihon saippualla pesusienellä kauttaaltaan, ja sen jälkeen hieron käsivarret, reidet, kyljet ja vatsan imukupilla, joka poistaa selluliittiä. Huuhdon itseni ja laitan hiuksille naamion, jonka puristelen hiuksiin ja odotan 5min. Sinä aikana raspaan jalat. Lopuksi huuhdon itseni, kuivaan muuten pyyhkeeseen, mutta jätän hiukset vettävaluviksi ja laitan niihin jätettävän hoitoaineen puristelemalla.
Sitten laitan päänahkaan seerumia, joka estää hiustenlähtöä ja vahvistaa hiusten kasvua. Ja pituuksiin puristelen geelin, ja laitan hiukset ananasnutturalle yöksi.
Pesen hampaat. Kasvoille ja dekolteelle suihkutan ruusuvettä. Kulmiin ja ripsiin sipaisen ripsiseerumia. Sitten laitan kasvojen yläosaan hyalurinihappo-kollageeniseerumia ja leukaan niasiinihappo-sinkkiseerumia, koska minulla on pintakuiva sekaiho ja hormonaalista aknea leuassa. Silmien ympärille laitan retinoliseerumia. Annan sen kuivahtaa ja laitan silmien ympärille ja dekolteelle hiukan arganöljyä ja sen päälle antioksidanttiyövoiteen.
Aamulla pesen hampaat ja sitten kasvot jälleen puhdistusgeelillä sonic-kasvoharjan kanssa, laitan ruusuveden ja hyaluronihappo-kollageeniseerumin ja sen päälle päivävoiteen. Dekolteelle laitan lisäksi vähän arganöljyä. Pesen kainalot ja laitan deodoranttia. Avaan hiukset, kastelen kädet ja otan niihin vähän geeliä ja kohennan kiharoita ja laitan niitä sitten osittain kiinni tai letille, yleensä jätän melkolailla auki sen kiharapilven. Jos ne ovat vielä kosteat, föönaan niitä hieman.
Sitten laitan kulmakarvoille kulmakynää, silmiin arkisin vain yhtä luomiväriä, ripsaria ja siinä onkin se meikki, kun ihoni ei kestä mitään tukkivia meikkivoiteita. Sitten etsin sopivaa vaatetta ja puen päälleni ja olen valmis lähtöön, tähän on mennyt aamulla yhteensä 2h sisältäen aamusmoothien ja eväiden laiton sekä aamujoogan. Tämä siis arkisin.
Jos lähden illanviettoon käyn yleensä ensin suihkussa ja sitten teen kaiken tuon saman, mutta lisäksi föönaan hiukset kokonaan kuiviksi. Jätän kovemmat ihon kuorimiset pois, tai olen tehnyt sen ja hiuksille tehohoidon jo edellisenä iltana. Meikkaan enemmän, teen silmiin rajaukset ja laitan arkimeikkiä monimutkaisemman meikin luomille ja saatan laittaa jotain huulikiiltoa tai -punaa. Hiuksille teen jonkin kampauksen, missä kestää kauemmin, joskus tunninkin. Lisäksi leikkaan ja viilaan ja lakkaan kynnet, kesällä myös varpaista. Sitten pukeudun, yleensä olen valinnut ja etsinyt vaatteet, asusteet ja korut etukäteen, joten siihen ei enää kulu aikaa.
Joten juhliin menoon laittautumiseen kuluu aikaa 4-5h yleensä.
Jos lähden lenkille tai salille, vaihdan vain treenivaatteet, isken ponnarin päähän ja lähden, siihen ei mene kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja meikkaan päivittäin kevyesti. 10 minuuttia. Juhliin olen lähtenyt suihkuineen 15-30min, välillä hiukset märkinä, mutta matkalla kuivuvat. Olen aina ollut nopea lähtijä, mutta silti miesystävät ovat naputelleet ovella oven pieliä, "mikä kestää?". Heidän mielestään noustaan vain tuolista ja lähdetään.
Ihmiset voivat olla hyvin erilaisia toimintatahdiltaan. Olet itse nopea, mutta miesystäväsi ovat olleet supernopeita.
Väitän, että supernopea ja superhidas pariskunta tulisivat ajan mittaan hajoamaan eritahtisuuteensa, jos yhteisiä lähtöjä on usein.
Tämä voi olla. Onneksi omalla miehellä kestää yhtä kauan lähteä. Ei meikkaa, mutta pesee aina hiukset ja puuhailee ties mitä ja juoksentee etsimässä avaimia tai lompakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikänainen kirjoitti:
Jos hiukset pesee iltaisin, niin silloin hiukset pesee kerran päivässä. Jos päänahka oireilee jo aamulla, kannattaa pestä sekä tyynny että liina ja tehdä se jatkossa useammin. Tyynnyliina pitäisi melkein vaihtaa aina kun pesee hiukset muutenkin.
Antiperspirantti on eri asia kuin "dödö". Se estää hikoilun kokonaan. Usein sen voi laittaa illalla suihkun jälkeen, etkä taatusti hikoile seuraavana päivänä.
Arkimeikki 10min, juhlameikki 30min. Hiukset on arkena ponnarilla eli hyvin helppoa kun hiukset on pesty illalla valmiiksi, noin kaksi minsaa menee harjauksineen ja lakkauksineen. Juhlia varten käyn hiukset laittamassa kampaajalla, koska hiukseni ovat niin paksut ja liukkaat etten saa niihin itse mitään kampausta.
Nyt koronamaskien aikaan on helppoa: Silmiin sisärajaus, kahta luomiväriä, ripsaria. Kulmiin väriä harjamaskaralla.
Hiukset ovat yleensä näteillä leteillä, koska käyn kampaajalla ne laitattamassa. Jos suoristetut, pelkkä harjaus riittää.
10-15 min. meikkaamiseen, saan tässä ajassa luomiväritkin silmiin. Sama meikki joka päivä kuitenkin.
15 min. vaatteiden pukemiseen, jos pitää enemmän valikoida.
Jos pitäisi käydä suihkussa niin puoli tuntia, mutta käyn suihkussa iltaisin. Ennen treffejä käyn kuitenkin myös aina suihkussa.
Syömistä en laske laittautumiseksi, mutta aamupala noin 15-30 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliin meikki/hiukset max. tunti.Et pese hampaita etkä käytä aurinkovoidetta?
Aurinkovoidetta marraskuussa? No, tuo lainaamasi kyllä sanoi, että viimeisen vuoden aikana, niin mahtuuhan siihen aurinkoinenkin kausi. Hampaanpesun soisi kuuluvan jokaisen aamurutiineihin.
Aurinkovoidetta kuuluu käyttää joka päivä.
Suihku, hampaiden pesu ja hiusten föönaus vie alle 30min. Nämä on aamutoimia. Jos aamutoimet on tehty (esim. ollaan illalla lähdöss jonnekin), niin eihän sitten tarvita enää mitään valmisteluja.
Suihku 5min, hampaidenharjaus 3min, pukeminen ja hiusten harjaaminen 5min.
Kuulostaa samalta kuin omat rutiinit. Kuuntelen samalla äänikirjaa, juon kahvia ja meikkaan. :) Tosin jätän varjostukset ja korostukset arkena pois, ja kulmat on värjätty. Eniten menee aikaan meikkipohjaan, koska on ihovirheitä. .