Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?
Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33
Kommentit (547)
30min.
15min meikkaamiseen ja toiset 15min hiuksiin sekä pukeutumiseen.
2h jos lähden aamusta. Huolehdin tosin kahden ihmisen lähtötoimet, omat ja lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen juhliin menossa niin silloin noin tunti (käyn suihkussa, pesen ja laitan pitkät hiukset, meikkaan ja puen). Töihin mentäessä menee 25-30 min. Käyn joka päivä pikasuihkussa, harjaan hampaat, kevyt meikki, hiukset kiinni ja puen päälle. Olen aina huoliteltu, olin sitten menossa töihin tai kauppaan. Outoa että joku nousee sängystä ylös ja ei käy edes suihkussa..?
Miten voi olla aina huoliteltu jos aina lähtee äkkiä ulos tukka märkänä?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotenkin luonnonkauniita vai miksi ette meikkaa?
Olen kyllä. Mutta töitäkin on erilaisia, eikä omassani ole mitään ulkonäkövaatimuksia tai edes -odotuksia.
Enemmän ihmettelen näitä, jotka ovat töissä 8.20 ja eka tauko onkin mukavasti jo 8.45. Miksi noin? Mihin tuossa vaiheessa tarvitaan tauko?
1-3 tuntia, josta meikkaukseen ehkä yleensä n. 2 tuntia. Mutta johtuu siitä, että silmäripset aikanaan tippuivat pois, koska pidennykset. Joudun joka aamu liimaamaan ripset paikalleen. Minulla ei ole myöskään kulmakarvoja, joten niidenkin piirtäminen vie ison osan ajasta.
Koronamaski on ollut ihan pelastus, kun ei tarvitse laittaa muuta kuin silmät. Pääsen lähtemään parhaimmillaan tunnissa ulos :D
1-2h ja suurimman osan istun vessassa 💩 Harjaan hampaat ja hiukset ja huuhdon kasvot, alapään ja kainalot. Dödöä ja kasvoille perusvoide. Kevyt meikki( meikkivoide, poskipuna, kulmat, ripsari). Keitän teetä ja syön. Jos ei olisi vessassa istumista niin 30min. Ibs.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein olette töissä jos teidän ei tarvitse meikata tai laittaa hiuksia? Olin joskus konttorilla ilman meikkiä ja minulta kysyttiin oletko juuri herännyt tai nukkunut pommiin.
Toimistolla, mutta mulla ei ole mitään asiakastapaamisia, joten ei tarvitse laittautua ja pukeutua sen kummemmin. Ja toisaalta, mulla on ihan älyttömän hyvä iho, joten senkään takia ei tarvitse laittaa mitään meikkivoiteita naamaan. Kulmakarvat on kestovärjätty ja sen lisäksi laitan vain ripsiväriä ja heleää huulipunaa. On myös luonnonkiharat hiukset, joita ei tarvitse koskaan laittaa mitenkään. Pesun jälkeen saa vaan kuivata rauhassa. Pesen hiukset aina iltaisin, joten niitä ei tarvitse kuivata ja laittaa koskaan erikseen. Aamullla vähän vain kampaan. Kampaaja kerran sanoikin, että minulla on maailman helpoimmat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te muuten käytätte meikkivoidetta?
Itse en käytä ikinä, niin mietin miksi niin moni käyttää?
Varmaan huono iho ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotenkin luonnonkauniita vai miksi ette meikkaa?
Joo olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä ikinä, niin mietin miksi niin moni käyttää?Jotta näyttää huolitellulta.
Minusta monet voisi jättää ne meikkivoiteet vähän vähemmäksi pois. Pakkelinaama ei kyllä näytä huolitellulta aina.
Riippuu tilanteesta. Iltapukujuhliin voi valmistautuminen alkaa jo edellisenä iltana kynsien viilauksella ja lakkauksella. Toki kampaaja hoitaa hiukset. Meikkaan itse, juhlameikkiin menee helposti tunti. Pukeutuminen onkin nopeampaa.
Arkilookki töihin vaatii yleensä aamusuihkun lisäksi 5-10 minuutin hiusten ja kasvojen laiton.
Kyllä minulla menee ainakin 15-20 min vaikka vaan
nousen ylös, käyn aamupisulla, puen vaatteet, vedän hiukset kiinni, juon lasin vettä, otan kännykän ja avaimet ja kassin ja vedän ulkovaatteet päälle sekä menen ulos ja avaan ja otan pyörän.
Normi aamuna toimiin menee n. 30min kun lisäksi pesen hampaat, putsaan naaman ja kaulan, laitan päivävoiteen, lampaan hiukset ja suihkutan niihin hoitoainetta ja teen aamupuuron ja syön. Vielä jos teen kahvin ja katselen hetken tietokonetta tai laitan tiskejä niin menee ainakin tunti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä ikinä, niin mietin miksi niin moni käyttää?
Huonon ihon takia.
Riippuu, mikä kaikki tähän lasketaan. Jos suihkussa käynti ja hiustenpesu lasketaan, menee n. 1 1/2 - 2 t, jos pelkkä meikkaaminen ja hiustenlaitto, niin maksimissaan tunti. Jos ollaan lähdössä muualle kuin kauppaan tai lounaalle. Kauppareissuille en kaunistaudu, vaatteet vaihdan ja siihen menee n. minuutti.
Ehkä 10 minuuttia. Nauratti kerran kun oltiin jonnekin viihteelle lähdössä kavereitten kanssa, ja siinä ajassa ku mä olin tehny koko meikin, oli kaveri vasta melkein saanu kulmakarvat laitettua :D
Viimesen vuoden aikana 0min. Taino hiusten nutturan/ponnarin solmin uudestaan jos on yön jäljiltä liian harakanpesä.
Töihin olen valmis lähtemään kymmenessä minuutissa heräämisestä (ei etätyö). Nousen, vessa, naaman pyyhintä, välillä sävyttävä voide, työvaatteet päälle, illalla tehty smoothie jääkaapista ja autoon.
Esim. viikonloppukauppaan puen vaan ulkovaatteet pyjaman päälle.
Juhliin meikki/hiukset max. tunti.
Itse olen isossa myyntiyhtiössä ja ei kyllä kovin moni ole töissä ilman meikkiä.
Ehkä minuutti kun laitan värivoiteen. Joskus ehdin laittaa sen vasta autossa. Muuta meikkiä en käytä.
Ja hiukset ponnarille. Aina sama lookki, menen sitten kauppaan tai sukulaisen synttäreille.
Jos kauppaan niin lähden heti kun saan ulkovaatteet niskaan. Jos oisin lähdössä vaikka miehen kanssa syömään ja ihan alusta rupeisin valmistautumaan niin tunnissa olen käynyt suihkussa, pistänyt tukan, meikin ja vaatteet..puoleen tuntiin selviän jos tulis äkkilähtö😂