Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33

Kommentit (547)

Vierailija
121/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOrmiaamuna kello soi 5.30.

Käyn vessassa, vaatteet päälle ja lähden. Hyppään ratikkaan ja oon salilla 6.15.

7.15 olen työpisteen luona ja samalla, kun kone aukeaa, syön aamiaisen.

Tuorepuuroa, jonka laitoin muhimaan edellisenä päivänä .

Kaikki ovat valmiina, aamiainen, vaatteet jne.

Vierailija
122/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöön lähes mihin tahansa menee 1 h 30 min. Rituaali on seuraava: 

1. Koiran lenkitys ½ tuntia (tyyliin suoraan sängystä ulos...)

2. Suihku (pakko mennä, reippaalla lenkillä tulee aina hiki)

3. Hiusten on pakko antaa kuivaa omineen jonkin aikaa (hitaasti kuivuvat paksut hiukset), sillä föönaamalla läpimärkää tukkaa menee hermot. Samalla juon pari kuppia teetä ja luen päivän lehden netistä.

4. Hiusten loppukuivatus föönaamalla ja vaatteiden pukeminen.

5. Valmis lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla onnellinen ettei tarvitse mitään meikkivoiteita käyttää ihohuokosten tukkimiseksi. Ripsi- ja luomiväri sekä huulipuna riittää. Ei mene kauan laittautumiseen. 

Vierailija
124/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaaksi on mennyt tämä ulkonäkökeskeisyys. Onko naisille oikeasti kaikki kaikessa että miltä itse näyttää muiden silmissä harmaan arjen keskellä, työpaikalla, harrastuksissa tai jopa vain kauppareissulla? Jotkut tärkeät juhlatilaisuudet vielä ymmärtää mutta että jopa kauppaan lähtiessä on käytettävä minuuttitolkulla aikaa peilin edessä itsensä ehostukseen... Sairasta, ei voi muuta sanoa. Vähän tärkeämpiäkin asioita voisi olla elämässä kuin se miltä näyttää ulkoisesti.

Vierailija
125/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meikkaukseen voi mennä tunti?? Mulla 5 min ja juhlameikkiinkin 20 min. Sen verran noita tehty, ettei ohjekirjoja tartte selailla

Vierailija
126/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taisi mennä hieman alle 30min, kun kotilököissä sohvalla aamukahvin kanssa möllöttäessä huomasin, että pitäis lähteä hierontaan kaupungille. Hampaiden pesu, tukan harjaus/hieman muotovaahtoa tähän pörröön, nyppäsin parit rehottavat kulmakarvat, dödöä kainaloon, vähän naamarasvaa, lököjen vaihto farkut-neule-linjaan, käsilaukun ja avainten etsintä ja... kahvinkeittimen sammutus. Takki niskaan ja kengät jalkaan.

Jos pitäisi juhliin lähteä, niin mahtaakohan 1,5h riittää. Suihku +sheivaus on nopee, mutta sit hiusten kuivaaminen, mahdollinen suoritustus. Meikkaamisen kestoa en ole koskaan tainnut kellottaa. Meikkivoide, ripsiväri, puuteri, huulten rajaus ja huulipuna. Onko kaikki taas hukassa vai tallessa... Mahdollisesti luomiväriä. Korvisten metsästys. Asun valinta, sukkahousujen kanssa tappelu, kenkävalinta. Tarviiko eri kengät ulos ja juhliin - kenkäpussi/-kassi. Pieni käsilaukku juhliin, toinen narikkaan? KYNSIEN LAKKAUS meinas unohtua, siinä koheltaessa menee tovi. sanotaan 2,5h :D

Vierailija
127/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittautumiseen menee 5-10 minuuttia arkiaamuisin. 

Juhliin taas puolesta tunnista noin tuntiin, mutta se sisältää jo vaatteiden silitykset, korujen valinnan ja huolellisesti tehdyn meikin. 

Miten kukaan voi saada yli tuntia kulumaan laittautumiseen? 

Nää on jänniä, kun ihmetellään suuresti miten kukaan voi niin ja niin kauan saada menemään johonkin aikaa, jos itsellä ei aikaa mene. Eihän se toisen käyttämä aika ole keltään pois. Kun itselläni on tilanteita, joihin laittaudun ihan kunnolla, niin pari tuntia ei ole paljonkaan, vaikka ei varmaan kauempaa menekään. Hiukset on pitkät niin niitäkään ei ihan hetkessä laita, toki kampauksesta riippuen. Kun laittauden, niin mulle se on jotenkin jopa rentouttavaa ja tosi mukavaa, tehdä meikki viimeisen päälle, plus hiukset, vaatteet, korut ym. Luksusta tavallisen arjen keskellä.

Vierailija
128/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, käytä mitään hiuslakkaa yms.

Hajuvettä suihkautan, pesen naaman+muut normipesut ja ei muuta kun vaatteet päälle ja kengät jalkaan. N. 15 Min menee.

Ja jos on juhlat tai mennään baariin tai hienoon paikkaan syömään (eli todella harvoin), niin laitan ripsiväriä ja ehkä jopa luomiväriä. Siinä menee joku 5min.

Sitten yleensä ihmiset luulee että mulla on tekoripset 😂 ne kun on luonnostaan pitkät ja mustat. Eipähän tartte meikata juurikaan.

Ko

Vierailija
129/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamiseen menee ehkä 10-15min, tummien silmänalusien peittämisen takia noinkin ’kauan’. Hiusten kanssa menee ehkä 20min (harjaus, kuivaus ja mömmöjen laitto), koska hiukseni ovat yli puolen selän mittaiset.

Vierailija
130/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin 5 min., iltamenoihin 10-30 min. riippuen teenkö kiharat. 

Vierailija
131/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaaksi on mennyt tämä ulkonäkökeskeisyys. Onko naisille oikeasti kaikki kaikessa että miltä itse näyttää muiden silmissä harmaan arjen keskellä, työpaikalla, harrastuksissa tai jopa vain kauppareissulla? Jotkut tärkeät juhlatilaisuudet vielä ymmärtää mutta että jopa kauppaan lähtiessä on käytettävä minuuttitolkulla aikaa peilin edessä itsensä ehostukseen... Sairasta, ei voi muuta sanoa. Vähän tärkeämpiäkin asioita voisi olla elämässä kuin se miltä näyttää ulkoisesti.

Aika erikoinen maailmankuva sinulla jos mielestäsi on ”sairasta” käyttää muutama minuutti ehostukseen.

Vierailija
132/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri muualla käy kuin töissä. Ennen töihin menoa käyn aina suihkussa, pesen hiukset. Kuivaan ja ilmakihartimella käännän latvat. Laitan kasvoille seerumit ja voiteen, meikkaan (pohjustus, eyeliner, ripsari), puen päälle. Aikaa tähän menee n. 25min.

Vierailija
133/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka meikkaatte päivittäin tai usein, mikä on mielestänne paras meikkivoide?

Minusta paras on Revlonin rasvoittuvalle iholle tarkoitettu Colorstay-meikkivoide. Se pitää hyvin kiiltoa kurissa, asettuu kauniisti kasvoille, peittää hyvin olematta kakkumainen, kestää hyvin kasvoilla, eikä kuivata ihoa. Se on lisäksi kätevässä pumppupullossa ja on monesti nettikaupoissa alennuksessa alle kympillä. Iso miinus siitä, että tietääkseni Revlon käyttää eläinkokeita.

Hyvä toki muistaa, että yksi meikkivoide ei sovi kaikille. Em. meikkivoidetta suosittelisin rasvoittuvalle iholle.

Vierailija
134/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pesuun ja kuivaukseen menee ehkä 30 min, mutta ehkä sitä ei lasketa kaunistautumiseen, kun sen tekee kuitenkin. Meikkaamiseen kuluu aikaa 0-15 min. En yleensä käytä meikkiä ollenkaan, turhia kemikaaleja, ja periaatteestakaan en pidä siitä, että naispuolisten ihmisten pitäisi pakosta naamioida itsensä toisen näköisiksi, jos ei huvita. Eri asia sitten tietysti, jos huvittaa, niin ihan vapaasti vaan.

Joskus olin treffeillä muka mielestäni tosi laittautuneena, ja mies kysyi vähän arastellen, että saako kysyä jotain vähän henkilökohtaista: "Meikkaatko sä siis niinku koskaan ollenkaan?" Nauratti kauheesti. Mutta tottahan se on, etten paksussa pakkelissa viihdy. Ei tavattu miehen kanssa enää, hän etsi selvästi vähän toisen tyyppistä naista ulkoisesti, ts. kovasti laittautuvaa.

Vierailija
135/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöiden vuoksi en meikkaa koskaan arkena. Kaupassa käyntiä varten en viitsi naamaani ehostaa. Jos on kunnon menoa käyn kampaajalla kunnolla meikattavana. 

Vierailija
136/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein olette töissä jos teidän ei tarvitse meikata tai laittaa hiuksia? Olin joskus konttorilla ilman meikkiä ja minulta kysyttiin oletko juuri herännyt tai nukkunut pommiin.

Asiantuntijatehtävissä.

Mitä se muuten haittaa, jos joku kysyy, että oletko nukkunut pommiin tai vasta herännyt? On minultakin kysytty monesti jotain sellaista, että oletko sairas/väsynyt/surullinen tms, ymääträn sen johtuneen siitä, että minulla ei ole meikkiä. Olen vaan vastannut sellaiseen, että en ole, oletko sinä?

Pitää ylipäätään lopettaa ajattelemasta, että naisilla olisi velvollisuus miellyttää muita ulkonäöllään.

Vierailija
137/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla menee ainakin 15-20 min vaikka vaan

nousen ylös, käyn aamupisulla, puen vaatteet, vedän hiukset kiinni, juon lasin vettä, otan kännykän ja avaimet ja kassin ja vedän ulkovaatteet päälle sekä menen ulos ja avaan ja otan pyörän.

Normi aamuna toimiin menee n. 30min kun lisäksi pesen hampaat, putsaan naaman ja kaulan, laitan päivävoiteen, kampaan hiukset ja suihkutan niihin hoitoainetta ja teen aamupuuron ja syön. Vielä jos teen kahvin ja katselen hetken tietokonetta tai laitan tiskejä niin menee ainakin tunti.

Unohdin vielä silmien pyyhkimisen ja/tai mahdolliset silmätipat, kun silmäni on niin kuivat ja ärtyset monesti aamusin, että tarvii kosteutustipat ja joskus silmälasit pitää myös pestä ennen lähtöä ja tietty deodorantti, jos lähden töihin tms.

Vierailija
138/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15min

Vierailija
139/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 15min, en käytä meikkiä.

Vierailija
140/547 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein olette töissä jos teidän ei tarvitse meikata tai laittaa hiuksia? Olin joskus konttorilla ilman meikkiä ja minulta kysyttiin oletko juuri herännyt tai nukkunut pommiin.

Olit eri näköinen kuin ennen, siinä syy. Ei sinun tarvitse meikata eikä tuollaista kysytä, jos et ole koskaan meikannut. Tietysti hyvin voimakkaaseen meikkiin verhottu ihminen on eri näköinen kuin täysin naturelli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä