Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33

Kommentit (547)

Vierailija
241/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti heräämisestä olen jo menossa töihin. Sisältää siis aamupalan, eväiden teon, aamupesun, vuoteiden sijaamisen ja pukeutumisen. Juhliin lähtiessä menee hieman kauemmin, koska suihkun jälkeen on hiukset kuivattava. En meikkaa, joten se ei vie aikaani.

Vierailija
242/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaamuina kaunistautuminen tarkoittaa (olettaen etten käy aamulla suihkussa) hampaiden pesu, deo, kasvovesi+päivävoide = n. 5-10min. Sitten eväiden teko, lasten herätykset ja hoputtamiset ylös sängystä jne.

Viimeiseksi meikkaus, eli puuteri, kajal ja ripsari= n. 10min. Vaatteet on laitettu illalla valmiiksi, tosin ihan perus farkkulinjalla mennään töissä. Eli yhteensä ehkä noin 15-20minuuttia menee aamuisin näihin kauneusrutiineihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn illalla suihkussa ja siihen menee noin tunti. Laitan hiusten latvoihin ja kasvoille öljyä ja annan vaikuttaa hetken. Sitten pesen kasvot puhdistusgeelillä ja sonic-kasvoharjalla ja hiukset päänahasta shampoolla. Huuhdon ne pois ja laitan kasvoille joko suolasaippuaa tai kerran viikossa kuorintanaamiota. Hiusten latvoihin laitan hoitoainetta, kampaan hiukset läpi ja puristelen sen pituuksiin curly girl-metodin mukaan. Pesen ihon saippualla pesusienellä kauttaaltaan, ja sen jälkeen hieron käsivarret, reidet, kyljet ja vatsan imukupilla, joka poistaa selluliittiä. Huuhdon itseni ja laitan hiuksille naamion, jonka puristelen hiuksiin ja odotan 5min. Sinä aikana raspaan jalat. Lopuksi huuhdon itseni, kuivaan muuten pyyhkeeseen, mutta jätän hiukset vettävaluviksi ja laitan niihin jätettävän hoitoaineen puristelemalla. 

Sitten laitan päänahkaan seerumia, joka estää hiustenlähtöä ja vahvistaa hiusten kasvua. Ja pituuksiin puristelen geelin, ja laitan hiukset ananasnutturalle yöksi. 

Pesen hampaat. Kasvoille ja dekolteelle suihkutan ruusuvettä. Kulmiin ja ripsiin sipaisen ripsiseerumia. Sitten laitan kasvojen yläosaan hyalurinihappo-kollageeniseerumia ja leukaan niasiinihappo-sinkkiseerumia, koska minulla on pintakuiva sekaiho ja hormonaalista aknea leuassa. Silmien ympärille laitan retinoliseerumia. Annan sen kuivahtaa ja laitan silmien ympärille ja dekolteelle hiukan arganöljyä ja sen päälle antioksidanttiyövoiteen. 

Aamulla pesen hampaat ja sitten kasvot jälleen puhdistusgeelillä sonic-kasvoharjan kanssa, laitan ruusuveden ja hyaluronihappo-kollageeniseerumin ja sen päälle päivävoiteen. Dekolteelle laitan lisäksi vähän arganöljyä. Pesen kainalot ja laitan deodoranttia. Avaan hiukset, kastelen kädet ja otan niihin vähän geeliä ja kohennan kiharoita ja laitan niitä sitten osittain kiinni tai letille, yleensä jätän melkolailla auki sen kiharapilven. Jos ne ovat vielä kosteat, föönaan niitä hieman. 

Sitten laitan kulmakarvoille kulmakynää, silmiin arkisin vain yhtä luomiväriä, ripsaria ja siinä onkin se meikki, kun ihoni ei kestä mitään tukkivia meikkivoiteita. Sitten etsin sopivaa vaatetta ja puen päälleni ja olen valmis lähtöön, tähän on mennyt aamulla yhteensä 2h sisältäen aamusmoothien ja eväiden laiton sekä aamujoogan. Tämä siis arkisin. 

Jos lähden illanviettoon käyn yleensä ensin suihkussa ja sitten teen kaiken tuon saman, mutta lisäksi föönaan hiukset kokonaan kuiviksi. Jätän kovemmat ihon kuorimiset pois, tai olen tehnyt sen ja hiuksille tehohoidon jo edellisenä iltana. Meikkaan enemmän, teen silmiin rajaukset ja laitan arkimeikkiä monimutkaisemman meikin luomille ja saatan laittaa jotain huulikiiltoa tai -punaa. Hiuksille teen jonkin kampauksen, missä kestää kauemmin, joskus tunninkin. Lisäksi leikkaan ja viilaan ja lakkaan kynnet, kesällä myös varpaista. Sitten pukeudun, yleensä olen valinnut ja etsinyt vaatteet, asusteet ja korut etukäteen, joten siihen ei enää kulu aikaa. 

Joten juhliin menoon laittautumiseen kuluu aikaa 4-5h yleensä. 

Jos lähden lenkille tai salille, vaihdan vain treenivaatteet, isken ponnarin päähän ja lähden, siihen ei mene kauan. 

Mulle tuli hiki jo pelkästä lukemisesta, täytynee lisätä deodoranttia ;)

Siis oikeesti, iltaisin tunnin lutraus suihkussa kaikkine hölväämisineen ja raspauksineen ja aamuisin 2 h tälläys, johon ei kuulu edes aamupalan syöminen, vaan eväiden laitto ja loppuaika seerumeita ja muuta kaunistautumista. Olet kyllä todellinen puunaaja!

Mitähän mahdat tehdä työksesi? Ellet ole lentoemäntä tai töissä kauneussalongissa, kultasepänliikkeessä tai hienostoputiikissa kirkkaiden loisteputkivalojen ympäröimänä, en pysty käsittämään, miksi sinun täytyy laittautua niin vimpan päälle joka päivä töihin. Ja vaikka olisit em. paikoissakin, niin niihinkin riittää siisti ehostus ja hiukset pois silmiltä.

Huh huh. Onneksi mun töihin (päiväkoti) voi mennä ihan ilman meikkiä! Usein kuitenkin laitan ripsiväriä, koska olen niin vaaleakarvainen, että silmät erottuu naamasta paremmin, kun väritän ripset.

Olen asiakaspalvelutyössä kyllä. Mut en mä töitä varten laittaudu.

Tää varmaan johtuu huonosta itsetunnosta, koska tunnen olevani tosi ruma, ja jos en huolehdi itsestä kunnolla, kaikki jotenkin ränsistyy. Iho vaatii kuorintaa ja hoitoa, koska ihohuokoset tukkiutuu todella herkästi ja sitten iskee aivan hirveä akne. Ja silloin oon aivan nolona ja alamaissa ja se on niin kipeäkin.

Nyt 40v lähestyessä on aknen lisäksi alkanut ilmestyä ryppyjäkin silmien ympärille ja otsaan, joten yritän edes vähän estää niitä, koska en millään vielä haluaisi niitä.

Hiuksiin ja ripsille laitan seerumia ja syön biotiinia, kun hiuksia lähtee aivan kauheat määrät ja ripset ja kulmakarvat ohenee, enkä halua sitä, koska sitten olisin vielä rumempi.

Hiuksiin olen onneksi löytänyt vihdoin tuon gurly-metodin, joka saa niistä korkkiruuvi. Ne on luonnonkiharat ja olivat kuivat kiillottomat säkkärät aiemmin, kuivana harjaus teki niistä sähköiskun saaneen puudelin näköisen.

Jalkojen raspaukseen oon jäänyt koukkuun, koska jos sitä ei tee, nahka paksuuntuu ja alkaa kutiamaan.

Imukuppihieronta on auttanut poistamaan selluliittia, poistaa tehokkaasti turvotusta ja senkin huomaan jos jää tekemättä, että olo on raskas ja turvonnut.

Ei tää vaikuta ees mihinkään, kun ei minusta nättiä saa tekemälläkään, mutta näytän enemmän normaalilta ihmiseltä mitä turvonneelta aknenaamaiselta takkutukkaiselta suohirviöltä sitten.

Ohis, mutta saanko kysyä, käytkö imukuppihieronassa jossain hoitolassa vai teetkö sen kotona?

Kotona, suihkun lomassa. Saippuaa iholle ja siitä vedän imukupeilla. Ostin ruohonjuuresta silikonisen imukuppisarjan.

Vierailija
244/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistaudun illanviettoon 30 min - 3 h, koska inhoan sosiaalisia tilanteita ja joudun preppaamaan itseäni henkisesti siihen koitokseen. Varsinainen valmistautuminen vie 15 min, loput on vastentahtoisuutta.

Vierailija
245/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki aamuna menee tunti, mutta siitä meikkaus vie vartin. Loppuaika kuluu hampaitten pesuun, aamiaiseen ja hiustenlaittoon yms. Juhliin meikkaus vie ja juhlavan kampauksen laitto kyllä kestää, mutta 3 h on liikaa niihinkin, 2h ehkä kestää.

Vierailija
246/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorothy kirjoitti:

Tämä ketju on taas naisten keskinäistä nokittelua, kenellä mene 3 minuutta ja kenellä 3 tuntia, se on jokaisen oma asia! Jos joku kokee olvansa luonnonkauniina parhaimmilaan, niin fine, jos joku toinen haluaa laittatua niin se on myös fine. Eikö???

Sanotaan, että se, mitä ihminen pitää tärkeänä, sille hän järjestää aikaa. Joillekin kauneudenhoito tuntuu olevan hyvin tärkeää. Kaikilla on vuorokaudessa 24 h. Jotkut ovat valmiita käyttämään vuorokaudestaan jopa 1/8 siitä pelkkään kauneudenhoitoon. Jos heillä riittää se 7/8 muuhun (sisältäen työn, harrastukset, unen ym.) niin ei kai se ole keltään pois.

Vierailija
247/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku 20 minuuttia, hiusten kuivaus 5 minuuttia, vaatteet päälle ja menoks. En meikkaa.

Vierailija
248/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi kauniiksi vaikka käyttäisin siihen aikaa loppuikäni. Joten ei yhtään.

Vierailija
249/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan laitto + hammaspesu 5min

Meikkaus 10-15min

Pukeminen 10 min

Aamukahvi 10min

40 min siis.

Vierailija
250/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni tunti pari, mutta nykyään kun en suorista hiuksia enkä meikkaa, ja pukeudun vain käytännöllisesti, menee ehkä 5 min.

Vierailija
251/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen piti pestä hiukset muutama kerta viikossa, koska shamppoosta/hoitoaineesta jäi aina jotain kemikaalia, joka alkoi kutittaa päänahkaa viimeistään kolmantena päivänä. Jätin shamppoon ja hoitoaineen kokonaan pois 2 kk sitten, ja olen käyttänyt vain laimennettua Fairya. Ei tarvii enää pestä hiuksia kuin kerran viikossa, eikä kutia enää ollenkaan! Säästyy aikaa, vettä ja rahaa kun en läträä Fairya erikoisemmilla aineilla. 

Vierailija
252/547 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena hampaiden pesu, kasvojen pesu ja rasvaus, hiusten harjaus ja pukeutuminen yhteensä n. 15 minuuttia.

Juhliin hiusten kihartaminen ja kampauksen tekeminen, meikkaaminen, korujen laittaminen ja pukeutuminen n. 2 tuntia. Saisin menemään kauemminkin, laittautuminen rauhalliseen tahtiin on mukavaa.

Vierailija
253/547 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 minuuttia. Vaatteet päälle ja kengät jalkaan.

Vierailija
254/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtemiseen käytetty aika riippuu kaikkein eniten siitä, kuinka vastahankaisia lapset ovat ja kuinka paljon puoliso yhteisen lähdön eteen tekee. Jos meininki on oikein vastahankainen ja itse pitää tehdä aivan kaikki pesut, vessat, pukemiset, aamupalat ja oma laittautuminen siihen päälle, 2h on äkkiä käytetty, vaikka vaatteet ja tavarat olisi etsitty jo illalla valmiiksi. Ja aina jotain sukkiksia metsästetään jostain lopulta kuitenkin.

Alle 45 minuutin en aamuisin mielellään lähde mihinkään, kun se on se aika, jonka vatsa vaatii herätäkseen...

Vierailija
255/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin aikoinaan sen verran että hampaat harjaan, kasvot pesen, aamusuihku 2 min ilman hiusten pesua.kasvot.kaurapuuro.ihovoiteen levitys ja hiukset kampta ja vaatteet. Iltamenot n puolituntia aikoinaan.

Vierailija
256/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen piti pestä hiukset muutama kerta viikossa, koska shamppoosta/hoitoaineesta jäi aina jotain kemikaalia, joka alkoi kutittaa päänahkaa viimeistään kolmantena päivänä. Jätin shamppoon ja hoitoaineen kokonaan pois 2 kk sitten, ja olen käyttänyt vain laimennettua Fairya. Ei tarvii enää pestä hiuksia kuin kerran viikossa, eikä kutia enää ollenkaan! Säästyy aikaa, vettä ja rahaa kun en läträä Fairya erikoisemmilla aineilla. 

Ootko tosissas, en oo tuommoisesta hiusten pesusta ennen kuullutkaan.

Vierailija
257/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukan laitto + hammaspesu 5min

Meikkaus 10-15min

Pukeminen 10 min

Aamukahvi 10min

40 min siis.

Tukanlaitto ja hammaspesu 2,5 min

Pukeminen 1min

Kahvi töissä. 15 min heräämisen jälkeen oon menossa töihin.

Vierailija
258/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minne olen menossa. Yleensä aamuisin heräämisestä menee tunti, jotta olen kotoa ulkona menossa töihin. Kauppaan, jos lähden ni menee pari minuuttia. Juhliin mennessä laittautumiseen menee max tunti, mutta en kyllä harrasta runsasta meikkiä tai monimutkaisia kampauksia.

Vierailija
259/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan siitä, minne on menossa. Työaamuina kaunistautumiseen/ehostautumiseen menee ehkä noin 15min. Aamulla herättyä kasvojen puhdistus ja kosteutus + hampaiden harjaus reilu 5min ja aamupalan ja vaatteiden vaihdon jälkeen kevyt meikkaaminen ja hiusten laitto noin 10min. Töissä kun joutuu käyttämään maskia, kevyt silmämeikki riittää.

Illanviettoon tai juhliin mentäessä puolesta tunnista tuntiin.

Vierailija
260/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi minuuttia. Toinen hiusten harjaamiseen ja nutturaan, toinen puhelimen etsimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän