Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33

Kommentit (547)

Vierailija
281/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin puoli tuntia. Suihkussa käynti, hiusten pesu ja kuivaaminen/laittaminen. Mutta jos nämä olen tehnyt jo aiemmin, niin hyvinkin nopeasti pääsen lähtemään. Joskus sopivien vaatteiden ja kenkien löytäminen on haastavaa, kun pitää ottaa monta asiaa huomioon. Mihin olen menossa eli tapahtuman luonne? Millainen on sää? Menenkö kävellen vai autolla/junalla/lentokoneella?

Vierailija
282/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängystä pihalle aamulla noin 30-40min.

Pukeutuminen. Aamupala. Hygienia. Hiukset. Kasvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma joillain on sen kanssa, että joku toinen meikkaa ja laittaa hiuksiaan kiireettä? Ei me nyt kilpailla enää siitä kuka on maatilan ahkerin emäntä ja käy lypsämässä lehmät ennen kuin on itsellä silmät auki.

Itse en ole työttömänä pahemmin tosin meikkaillut ja kun haastattelukutsujakaan ei tunnu tulevan niin turhalta se tuntuu edes meikkailla. Tuntuu ihokin vain menevän aina meikistä sekaisin.

Vierailija
284/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, että minne ja mihin tilanteeseen.

Töihin en kaunistaudu. Käyn suihkussa, harjaan hampaat, laitan perusvoiteen. Hiukset kampaan poninhännälle pois tieltä. Tmä on hygienian hoitamista ei kaunistautumista.

Jos menen esimerkiksi vieraaksi häihin, niin kaunistautuminen alkaa monta viikkoa aiemmin. Katson, voinko pitää samoja juhlapukuja kuin muissa häissä. Toisin sanoen onko tulevissa häissä paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat nähneet vaatteeni aiemmin. Jos ei ole, niin jokin vanha iltapuku/juhlapuku. Jos taas pitää ostaa uutta, niin täytyy olla aikaa myös tehdä korjaukset. tarkistan, että on alusvaatteet, jotka sopivat kyseiseen juhla-asuun. Ostan sukat/sukkahousut, lisälle varapari. tarkistan, että asusteet kuten laukku ja kengät ovat kunnossa. Tilaan ajan kampaukseen ja juhlameikkiin. Juhlia edeltävänä päivänä silitän vielä puvun, laitan asusteet valmiiksi, ja poistan karvat ja laitan kädet kuntoon. Seuraavana päivänä suihku ja muut hygieniatoimenpiteet, ja kampauksessa menee juhlapäivän aamuna 1-2h ja juhlameikissä noin 1h. Tämän jälkeen sitten pukeutuminen.

Tätä en ole koskaan tajunnut. Millainen ihminen ei osaa itse tehdä meikkiä? Ja hiusten harjaus. Sillä sipuli.

Sellainen, jolla on ollut muuta tekemistä kuin katsella naamaansa peilistä. En osaa minäkään ja niinpä en meikkaa. Voidetta ja puuteria laitan naamaan, väriä en. Pyrin siihen ettei se voidekaan näy, tasoittaa vain ihonväriä.

Juhlameikki on ammattilaisen työtä, kahdesti elämässäni olen sen teettänyt. Sain valtakunnallisen palkinnon. Työnantajayrityksen toimitusjohtaja oli läsnä ja sanoi, että hyvänen aika, sinähän olet missi.

Vierailija
285/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa pitkä tarina ja hyvä provo! Onkohan kirjoittajalla lapsia ja kuka lapsia hoitaa? Mitä ja ketä tämä tuntikausien pöyhiminen, valmistautuminen ja kaunistautuminen hyödyttää?

Perheenäitinä lapsemme ja koti jäisivät hoitamatta, jos käyttäisin vastaavan ajan itseni pöyhimiseen. Äidin tehtävä hoitaa ja huolehtia lapsista ikätasoisesti ja tarjota lapsille huolenpitoa, ruokaa ja puhtaita vaatteita.

Vierailija kirjoitti:

Käyn illalla suihkussa ja siihen menee noin tunti. Laitan hiusten latvoihin ja kasvoille öljyä ja annan vaikuttaa hetken. Sitten pesen kasvot puhdistusgeelillä ja sonic-kasvoharjalla ja hiukset päänahasta shampoolla. Huuhdon ne pois ja laitan kasvoille joko suolasaippuaa tai kerran viikossa kuorintanaamiota. Hiusten latvoihin laitan hoitoainetta, kampaan hiukset läpi ja puristelen sen pituuksiin curly girl-metodin mukaan. Pesen ihon saippualla pesusienellä kauttaaltaan, ja sen jälkeen hieron käsivarret, reidet, kyljet ja vatsan imukupilla, joka poistaa selluliittiä. Huuhdon itseni ja laitan hiuksille naamion, jonka puristelen hiuksiin ja odotan 5min. Sinä aikana raspaan jalat. Lopuksi huuhdon itseni, kuivaan muuten pyyhkeeseen, mutta jätän hiukset vettävaluviksi ja laitan niihin jätettävän hoitoaineen puristelemalla. 

Sitten laitan päänahkaan seerumia, joka estää hiustenlähtöä ja vahvistaa hiusten kasvua. Ja pituuksiin puristelen geelin, ja laitan hiukset ananasnutturalle yöksi. 

Pesen hampaat. Kasvoille ja dekolteelle suihkutan ruusuvettä. Kulmiin ja ripsiin sipaisen ripsiseerumia. Sitten laitan kasvojen yläosaan hyalurinihappo-kollageeniseerumia ja leukaan niasiinihappo-sinkkiseerumia, koska minulla on pintakuiva sekaiho ja hormonaalista aknea leuassa. Silmien ympärille laitan retinoliseerumia. Annan sen kuivahtaa ja laitan silmien ympärille ja dekolteelle hiukan arganöljyä ja sen päälle antioksidanttiyövoiteen. 

Aamulla pesen hampaat ja sitten kasvot jälleen puhdistusgeelillä sonic-kasvoharjan kanssa, laitan ruusuveden ja hyaluronihappo-kollageeniseerumin ja sen päälle päivävoiteen. Dekolteelle laitan lisäksi vähän arganöljyä. Pesen kainalot ja laitan deodoranttia. Avaan hiukset, kastelen kädet ja otan niihin vähän geeliä ja kohennan kiharoita ja laitan niitä sitten osittain kiinni tai letille, yleensä jätän melkolailla auki sen kiharapilven. Jos ne ovat vielä kosteat, föönaan niitä hieman. 

Sitten laitan kulmakarvoille kulmakynää, silmiin arkisin vain yhtä luomiväriä, ripsaria ja siinä onkin se meikki, kun ihoni ei kestä mitään tukkivia meikkivoiteita. Sitten etsin sopivaa vaatetta ja puen päälleni ja olen valmis lähtöön, tähän on mennyt aamulla yhteensä 2h sisältäen aamusmoothien ja eväiden laiton sekä aamujoogan. Tämä siis arkisin. 

Jos lähden illanviettoon käyn yleensä ensin suihkussa ja sitten teen kaiken tuon saman, mutta lisäksi föönaan hiukset kokonaan kuiviksi. Jätän kovemmat ihon kuorimiset pois, tai olen tehnyt sen ja hiuksille tehohoidon jo edellisenä iltana. Meikkaan enemmän, teen silmiin rajaukset ja laitan arkimeikkiä monimutkaisemman meikin luomille ja saatan laittaa jotain huulikiiltoa tai -punaa. Hiuksille teen jonkin kampauksen, missä kestää kauemmin, joskus tunninkin. Lisäksi leikkaan ja viilaan ja lakkaan kynnet, kesällä myös varpaista. Sitten pukeudun, yleensä olen valinnut ja etsinyt vaatteet, asusteet ja korut etukäteen, joten siihen ei enää kulu aikaa. 

Joten juhliin menoon laittautumiseen kuluu aikaa 4-5h yleensä. 

Jos lähden lenkille tai salille, vaihdan vain treenivaatteet, isken ponnarin päähän ja lähden, siihen ei mene kauan. 

No minusta ennemmin sinun viestisi kuulostaa provolta. Tai provosoiduit turhasta.

Tosiaan kaikilla ihmisillä ei ole lapsia, tai me ovat jo isoja, ja joillakin on myös aikaa itselleen lapsista huolimatta.

Vierailija
286/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kotoa 20-30 minuutissa heräämisestä.

Vaatteet laitan illalla valmiiksi ja kahvi on ladattu illalla keittimeen. Pakkelia ei juuri tarvii maskin takia. Vaimosi on nuori, kosmetiikkamyyjä, kampaaja tms kun tarvii näyttää Tikkurilan kartalta?

Vierailija
287/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali arjessa aamuisin laittautuminen kestää n. 5-10 minuuttia, enin osa tästä vaatteita miettiessä.

Juhliin lähdettäessä hiukset ja meikki n. 15 min ja siihen pukeutuminen. 

Vierailija
288/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ole koskaan tajunnut. Millainen ihminen ei osaa itse tehdä meikkiä? Ja hiusten harjaus. Sillä sipuli.

Jos ei osaa kun ei tule niin tehtyä? Itsellä juhlia tms niin harvoihin käyn mieluummin laitattamassa ammattilaisella. Ei tarvitse ostaa meikkejä erikseen kotia, niin sen lisäksi että saa paremman lopputuloksen, säästyy rahatkin eikä jää turhaan purkkeja ja purnukoita nurkkiin pyörimään.

Vierailija
289/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos suomalaisilta lähtee tukka päästä ja iho on kuiva 😂

Pesette ja kuivaatte harva hapsianne iltaa aamua. Saunominen tekee hyvää iholle, kemikaalisuihku ei.

Jos kävisin aamulla suihkussa, olisin jäässä koko päivän.

Vierailija
290/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku 10 min.

Hiusten föönaus 5 min.

Meikkaus 5 min.

Ja tämä riippumatta siitä olenko menossa töihin vai juhliin. Olen laiska, enkä juuri edes osaisi tälläytyä, en vaikka haluaisin. Enkä siis halua.

Vierailija
291/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muilla jotenkin helpot hiukset? Itse tykkään käydä hyvissä ajoin suihkussa, antaa ihon tasaantua ja hiusten hetken kuivaa itsestään. Minulla on pitkät ja paksut hiukset , föönaan ne vasta kun ovat kuivaneet itekseen. Samoin kasvojen kanssa, rasvaan ja laitan seerumin. Annan noin 15 min olla ennen meikkiä.

Vierailija
292/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilanteessa 5 min. En meikkaa enkä föönää. Hammaspesu, hiusten harjaus ja vaatteet päälle. Toki syön aamupalan ennen töihin lähtöä aamulla.

Vierailija
293/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, että minne ja mihin tilanteeseen.

Töihin en kaunistaudu. Käyn suihkussa, harjaan hampaat, laitan perusvoiteen. Hiukset kampaan poninhännälle pois tieltä. Tmä on hygienian hoitamista ei kaunistautumista.

Jos menen esimerkiksi vieraaksi häihin, niin kaunistautuminen alkaa monta viikkoa aiemmin. Katson, voinko pitää samoja juhlapukuja kuin muissa häissä. Toisin sanoen onko tulevissa häissä paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat nähneet vaatteeni aiemmin. Jos ei ole, niin jokin vanha iltapuku/juhlapuku. Jos taas pitää ostaa uutta, niin täytyy olla aikaa myös tehdä korjaukset. tarkistan, että on alusvaatteet, jotka sopivat kyseiseen juhla-asuun. Ostan sukat/sukkahousut, lisälle varapari. tarkistan, että asusteet kuten laukku ja kengät ovat kunnossa. Tilaan ajan kampaukseen ja juhlameikkiin. Juhlia edeltävänä päivänä silitän vielä puvun, laitan asusteet valmiiksi, ja poistan karvat ja laitan kädet kuntoon. Seuraavana päivänä suihku ja muut hygieniatoimenpiteet, ja kampauksessa menee juhlapäivän aamuna 1-2h ja juhlameikissä noin 1h. Tämän jälkeen sitten pukeutuminen.

Mä en todellakaan voi lähteä ihmisten ilmoille jos pelkästään harjaan hiukset.

Nehän on ihan järkyttävän näköiset jos vaan harjaa.

Vierailija
294/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huono iho esim. perinnöllinen akne (ei mitään lievää välillä pari finniä) ja, kuten itselläni pintakuivuutta aknelääkkeiden takia niin ihon laittamiseen menee pisin aika. Eli helposti menee puoli tuntia aamuisin jo ihan siihen, että odottaa rasvojen ja pohjustusten yms imeytymistä ennen kuin voi levittää seuraavia voiteita. Ihmisten reaktiot (oletko surullinen/väsynyt/ahdistunut/burnoutissa) työelämässä ovat kuvaavia jos koskaan menen töihin vähäisellä meikillä. En meikkaa turhamaisuuttani. Meikkaan, koska on näytettävä virkeältä ja hehkeältä, jotta vaikuttaa pärjäävältä ja pätevältä!

Vierailija
295/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vartti meikkiin, ei muuta.

Vierailija
296/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on koko meikki: kosteusvoide, meikkivoide, puuteri, poskipuna, silmärajaukset, luomivärit, kulmakynä, huulten rajaus ja huulipuna. Ripsiväri tarvittaessa jos ei ole ripsipidennyksiä, muttei välttämättä silloinkaan.

Vierailija
297/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, hampaiden pesu, pissalla käynti, vaatteet päälle, hiusten harjaus ja työpäivinä myös letille laitto.  Ei mene montaa minuuttia. Vartti maksimissaan. 

Vierailija
298/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-45min, jos olen menossa jonnekin rutiininomaisesti, esim. töihin. Jos teen jotain extraa (on juhlat tms.), niin ehkä tunnista puoleentoista. Toki ennakoin niin, että käyn usein suihkussa iltaisin ym.

Vierailija
299/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin töissä, aamulla nousin klo 4 ja klo 7 lähdin töihin.  Eli 3 tuntia aamuvalmisteluihin.  Joudun käymään suihkussa aamusin rasvoittuvan ihon ja päänahkan vuoksi. Vaihevuosiaikaan lisäksi vielä hikoilin paljon öisin. (Seuraavan päivän vaatteet oli valmisteltu jo illalla). Siihen sitten vielä lähes tunti työmatkaan julkisilla. 

Vierailija
300/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on koko meikki: kosteusvoide, meikkivoide, puuteri, poskipuna, silmärajaukset, luomivärit, kulmakynä, huulten rajaus ja huulipuna. Ripsiväri tarvittaessa jos ei ole ripsipidennyksiä, muttei välttämättä silloinkaan.

Mulla menee vartti jo siihen että kosteusvoide imeytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi