Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden hampaan korvaaminen proteesilla

Vierailija
12.02.2023 |

Apua? Näyttää uhkaavasti siltä että yksi etuhampaista on lohjennut sen verran syvälle, että se on poistettava ja jollain korvattava. :( Tällä hetkellä työttömänä tuhansien implantti on muuta toimeentulemista ajatellen aivan liian iso sijoitus joten mietin tuota osaproteesia siihen. Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on, minkälainen lasku prosessisista on kertynyt? Ahdistaa..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa implantin,

Vierailija
2/19 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin ei laiteta proteesia vaan kevytsilta. Sen saa julkiseltakin. Jos saat toimeentulotukea se korvataan sitä kautta. Jos sen juuri on ok, voidaan laittaa muovista kruunukin. Senkin saa julkiselta. Hammaslääkärisi kertoo helpoimman ja halvimman keinon jos kysyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotettava yhden hampaan proteesi maksoi noin 700 e.

Vierailija
4/19 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma osaproteesini putosi viidessä vuodessa, implantti on pysynyt nyt 10 vuotta ja on edelleenkin kuin uusi.

Vierailija
5/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa implantin,

Mun tietääkseni ei kyllä maksa. Toimeentulotukea saan, mutta meneekö nuo sillatkaan sen piikkiin? Oon aina käsittänyt ettei korvaisi noita puuttuvien hampaiden korvaamisia.. Laitan vähän omaisuutta myyntiin, jos kattaisi edes osan kuluista. Taaempaa jos olis hammas mennyt niin se ei olisi niin justiinsa, mutta tuo aivan edessä oleva on kyllä semmoinen itsetunnon kolaus jos sen menettää että haluan sen vaikka väkisin korvata edes väliaikaisesti jollain, implantti sitten myöhemmin kun tulot ovat taas säännölliset. Hammaslääkäriajan sain vasta torstaille, jospa saa enemmän infoa sieltä.

Kokemuksia silti kaipailisin edelleen julkisen puolen toimista näissä asioissa :(

Ap

Vierailija
6/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin implantti. Siis yksityisellä. Kaikkineen tuli muistaakseni maksamaan 3600 eur, mutta siinä jouduttiinkin vähän kaapimaan luuta, ehkä listahinta olisi vähän matalampi. Mutta. Sitä ei tarvitse maksaa kerralla. Käyntejä tulee n. vuoden mittaan useita (olisiko ollut 4-5?) ja jokainen maksetaan erikseen. Eli tasoittuu pitemmälle ajanjaksolle, minusta se ei siksi tuntunut niin pahalta. Toinen implantti tulossa myös. Voisin kyllä suositella.

Vierailija
7/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö julkisella laiteta puuttuvia etuhampaita? Multa poistettiin poskihammas ja siitä sanottiin, että ilmankin pärjää, joten julkisella ei tehdä implanttia. Oletin, että sentään etuhammas tehtäisiin! Poskihammas ei näy mihinkään ja jos ei ole laittaa paria tonnia implanttiin, ei kukaan huomaa.

Vierailija
8/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa implantin,

Mun tietääkseni ei kyllä maksa. Toimeentulotukea saan, mutta meneekö nuo sillatkaan sen piikkiin? Oon aina käsittänyt ettei korvaisi noita puuttuvien hampaiden korvaamisia.. Laitan vähän omaisuutta myyntiin, jos kattaisi edes osan kuluista. Taaempaa jos olis hammas mennyt niin se ei olisi niin justiinsa, mutta tuo aivan edessä oleva on kyllä semmoinen itsetunnon kolaus jos sen menettää että haluan sen vaikka väkisin korvata edes väliaikaisesti jollain, implantti sitten myöhemmin kun tulot ovat taas säännölliset. Hammaslääkäriajan sain vasta torstaille, jospa saa enemmän infoa sieltä.

Kokemuksia silti kaipailisin edelleen julkisen puolen toimista näissä asioissa :(

Ap

Kyllä sillan pitäisi mennä. Ainakin kruunu menee. Se ei maksa kuin pari sataa kunnallisella.

Vierailija
9/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle laitettiin implantti. Siis yksityisellä. Kaikkineen tuli muistaakseni maksamaan 3600 eur, mutta siinä jouduttiinkin vähän kaapimaan luuta, ehkä listahinta olisi vähän matalampi. Mutta. Sitä ei tarvitse maksaa kerralla. Käyntejä tulee n. vuoden mittaan useita (olisiko ollut 4-5?) ja jokainen maksetaan erikseen. Eli tasoittuu pitemmälle ajanjaksolle, minusta se ei siksi tuntunut niin pahalta. Toinen implantti tulossa myös. Voisin kyllä suositella.

2500 maksoi perus implantti yksityisellä. Kunnallakin saattavat laittaa jos etuhammas puuttuu, ehkä riippuu kunnasta? Yksittäistä takahammasta eivät lähteneet korjaamaan. Mutta kunnalla olisi maksanut 1500 että ei ole ilmaista sekään.

Vierailija
10/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa implantin,

Ap

Nastan ympärille tehty muovihammas ei maksa kuin muutaman kympin, se ainakin menee heittämällä. Etuhampaisiin ei kohdistu kovin paljon rasitusta niin niissä pysyy kevyemmäkin ratkaisut.

Vierailija
11/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hinnat on nousseet Virossakin, niin implantit on silti siellä edullisemmat kuin täällä. Ja ihan yhtä hyvin ne osaa tehdä kuin Suomessakin. Tai sitten teetät Suomessa ja maksat osamaksulla Klarnan kautta.

Vierailija
12/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin edestä menetetyn alahampaan takia yli kymmenen vuotta sitten tuollainen irtoproteesi ja silloin se maksoi runsaat 1000 euroa. Myöhemmin tämä metallirankainen proteesi osoittautui todella hyväksi ratkaisuksi. Iän kertyessä niitä hampaita kuitenkin menetetään ja tähän proteesin saa lisättyä hampaita ja lisäksi proteesi tukee erinomaisen hyvin omia hampaita minkä ovat myös kaikki minua hoitaneet hammaslääkärit todenneet. Kaikki hammasteknikot eivät tee näitä metallirankaisia proteeseja, kannattaa keskustella hammaslääkärien kanssa vaihtoehdoista ja kenties myös kysellä itse suoraan hammasteknikoilta. Proteesin käyttö vaatii aina totuttelua ja tottuminen voi viedä aikaa jopa useita viikkoja. Jos menetettyjä hampaita ryhtyy korvaamaan implanteilla siitä voi tulla iän karttuessa todella kallista.

Vierailija
13/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin edestä menetetyn alahampaan takia yli kymmenen vuotta sitten tuollainen irtoproteesi ja silloin se maksoi runsaat 1000 euroa. Myöhemmin tämä metallirankainen proteesi osoittautui todella hyväksi ratkaisuksi. Iän kertyessä niitä hampaita kuitenkin menetetään ja tähän proteesin saa lisättyä hampaita ja lisäksi proteesi tukee erinomaisen hyvin omia hampaita minkä ovat myös kaikki minua hoitaneet hammaslääkärit todenneet. Kaikki hammasteknikot eivät tee näitä metallirankaisia proteeseja, kannattaa keskustella hammaslääkärien kanssa vaihtoehdoista ja kenties myös kysellä itse suoraan hammasteknikoilta. Proteesin käyttö vaatii aina totuttelua ja tottuminen voi viedä aikaa jopa useita viikkoja. Jos menetettyjä hampaita ryhtyy korvaamaan implanteilla siitä voi tulla iän karttuessa todella kallista.

Akryylirunkoinen on halvempi, itse proteesi noin 700e, mutta tietysti voi olla että tarvitaan muita to8menpiteitä esim kaikki reiät on paikattava ennen proteesin tekoa.

Vierailija
14/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puolet yhdestä yläpuolen etuhampaasta on tehty paikka-aineella, ihan julkisella normaalin paikkauksen hinnalla. Hyvin on kestänyt. Edellyttää tietysti että omaa hamasta on jäljellä mihin paikka-aine kiinnittää.

Vierailija
15/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla puolet yhdestä yläpuolen etuhampaasta on tehty paikka-aineella, ihan julkisella normaalin paikkauksen hinnalla. Hyvin on kestänyt. Edellyttää tietysti että omaa hamasta on jäljellä mihin paikka-aine kiinnittää.

Minulla tuollainen oman hampaan päälle rakennettu hammas ei sitten kestänyt edes kymmentä vuotta, omaa osuutta oleva hammasosa halkesi jossain vaiheessa ja se oli pakko poistaa ja sen jälkeen päädyin metallurankaiseen yhden hampaan proteesiin.

Vierailija
16/19 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin vähän, ja toimeentulotukea voi hakea myös hammasproteettiseen toimenpiteeseen, kunha hoito+kaikki siihen sisältyvä tapahtuu julkisessa terveydenhuollossa. Itse käyn yksityisellä mutta kaupungin ostopalveluna joten hinnat samat kun muissa hampilääkäreissä. Mitenhän se siellä hoituu?Kyselen kyllä kun pääsen paikanpäälle, mutta täällä näitä tietäjiä löytyy aina.😃

Ap

Vierailija
17/19 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tuollaista ns kevytsiltaa? Kokemuksia? Se menisi ainakin mukavasti siinä mielessä, kun olisi se implantti tarkoitus laitattaa myöhemmin mutta jokin olisi saatava ihan esteettisistä syistä siksi aikaa paikalle.

Vierailija
18/19 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä vaikka jotain se harmittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi