Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?
Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi toisen ihmisen meikkaus-ja pukeutumisaika olisi sinulle ongelma. Eihän se sinulta vaadi mitään? Ja se on hänelle tärkeää ja hän nauttii olla laitettu ja upea. Mikä ongelma?
Ja jos se on sinulle ongelma, niin ota kumppani, joka ei edes katso peiliin ulos lähtiessä.
Vaikka jotenkin tuntuu, että olet valinnut puolison siksi, että hän näyttää upealta, mutta pilkkaat häntä ajasta, joka siihen menee... minkälaisen se tekee sinusta kumppanina... narsistisen?
Jos se ikuisuuksia valmistautuva on oma kumppani, niin tottakai se on ongelma, jos pitää mihin tahansa yhdessä ehtiä. Myöhästely on huono tapa, ja oven välissä vaatteet päällä seisominen hikistä ja typerää. Autossa odottaminen se vasta tylsää onkin. Siellä on kylmä, ja jos laitat auton käyntiin, voit joutua seisottamaan tyhjäkäynnillä pitkäänkin.
Jos taas et itse valmistaudu, koska tiedät, että toisella kuitenkin kestää ikuisuus, ei hänkään pidä mitään kiirettä, vaikka syytä saattaisi olla.
Muiden kuin oman perheenjäsenen puunaamiseen voi tietysti todeta, että olisihan se fiksua esim. aamulla nukkua kauemmin ja puunata vähemmän. Mutta periaatteessa se ei toisille kuulu, ellei kyseessä ole työkaverisi, joka sitten myöhästyy töistä ja viivyttää sen takia kenties omiakin töitäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotenkin luonnonkauniita vai miksi ette meikkaa?
Sitä tajuaa siinä kolmikymppisenä ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä. Jotenkin valaistuu miten paljon on nuorempana käyttänyt ihan turhaa aikaan siihen panostamiseen ja yleensä ulkonäköasioiden miettimiseen. Muistan kyllä vieläkin sen nuoruuden ajattelumallin miten sitä kuvitteli, että kun kävelee tuolla kadulla tai käy vaikka ihan vaan kaupassa, niin ihmiset katsoo ja oikeasti uhraa ajatuksiaan sille mun ulkonäölle. Ihan nolottaa miten itsekeskeinen sitä silloin olikaan. Vanhempana tajuaa ettei ihmisillä ole aikaa eikä kiinnostusta miettiä tuntemattomien eikä tuttujenkaan ulkonäköä ja että kaikilla pyörii mielessä ihan muut asiat siellä kaupassakin. Korkeintaan hyvin nuorilla on siihen aikaa ja kiinnostusta ja joidenkin teinien mielipiteillä ei enää aikuisena ole mitään väliä.
No olen kyllä ihan eri mieltä. Kuusikymppisenä vasta pitääkin puunata, että on töissä hyvännäköinen. En lähde ikinä mihinkään ilman meikkiä, olen yksinkertaisesti paljon paremman näköinen laitettuna kuin luonnontilassa. Enkä oikein usko, että töissäkään
arvostettaisiin, jos tulisin sinne ihan peikkona.
Näytätkö tosiaan peikolta, jos jätät meikkaamatta? Oletko kosmetologi tai kosmetiikkamyyjä, kun meikkaus on sinun töissä välttämätöntä?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tajua, että saisitte nukkua aamulla puoli tuntia pidempään, jos jättäisitte turhat ehostukset pois.
Tukan kampaus 1 min, hampaiden harjaus 2 min. Ei ole vaikeaa.
Aattelitko. että täällä porukat on niin tyhmiä, etteivät ymmärtäisi tuota asiaa? Nuku sinä ja anna niiden laittautua, jotka niin haluaa.
En tiiä kumpi mua naurattaa enemmän. Naisen 3h vai miehen tunti :D
Riippuu tilanteesta.
Töihin laittautumiseen menee noin 30 min.
Olen työssä, jossa tapaan asiakkaita, joten haluan olla suht huoliteltu. Tässä ajassa pesen hampaat, laitan hiukset, meikkaan ja puen. Käyn illalla suihkussa ja vaatteet olen laittanut valmiiksi siten, että aamulla ne voi vaan nopeasti kiskaista päälle.
Jos lähden juhliin yms. niin yleensä olen valmis noin tunnissa. Mutta jos ei ole kiirettä, niin voin vaikka ensin rentoutua kylvyssä, laittaa hiukset ja meikin kaikessa rauhassa, vähän nautiskella ja fiilistellä. Silloin saattaa helpostikin humpsahtaa pari kolme tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Arkena herään 2,5-3h ennen töiden alkua. Ihan siksi kun olen niin hidas. Itse "kaunistautumiseen" ei kuulu kuin hampaiden harjaus, kasvojen pesu ja kasvoveden, seerumin ja rasvan laitto (ja aurinkorasva!). Dödöä kainalohin ja puhtaat vaatteet. Hiusten harjaus ja ponnari. Mutta olen oikeasti aamuisin ihan sairaan hidas ja siksi herään niin paljon aiemmin. Olen hidas syömään aamupalaakin. Olen aika tumma ja mulla on luonnostaan mustat ripset ja kulmakarvat joten en koe että tarvisin arkena meikkiä. Mulla on pitkät hiukset ja tuntuu helpoimmalta pitää niitä korkealla ponnarilla. Tykkään käydä suihkussa iltaisin joten aamulla siihenkään ei kulu aikaa.
Jos lähden juhlimaan niin suihkuun, hiusten ja meikkien laittoon menee pari-kolme tuntia.
Työt ei vissiin kauheen aikaisin ala, kun on 3 h aikaa olla hereillä sitä ennen? Tai sitten oikeesti heräät jo aamuyöllä. Mulla heräämisaika riippuu ihan siitä, moneenko menen töihin. Jos menen myöhempään, varaan enemmän aikaa, ja aikaisina aamuina taas oon laittanut kaiken valmiiksi ja lähden suit sait ovesta. Pyrin siihen, ettei kello herättäisi kuutta aiemmin. Jos menen 6.30 töihin, niin sitten ehkä 5.50 soi kello. Enkä tietenkään koskaan torkuta, kun en usko torkuttamisessa olevan mitään järkeä.
Ei ihmetytä ollenkaan että aamu bussissa istui sen näköisiä matkustajia että olivat juuri nousseet ylös sängystä, hiukset sekaisin, vaatteet mitä sattuu ja hajukin oli sen mukainen.. nyt korona aikaan en ole onneksi kulkenut enää julkisilla..
Miten kukaan voi nousta sängystä aamulla ja ei käy suihkussa..? Kyllähän sitä hikoilee yölläkin ja ei kyllä enää aamulla ole suihkunraikas. Pistättekö dödöä pesemättömiin kainaloihin ja pakkelia naamaan joka on edellisen illan aikana pesty? Yäks..
En ymmärrä päivittelyä muiden aamutoimista/laittautumisista ja niiden kestosta. Varsinkin jos se toinen hoitaa toimensa tekemättä itse niistä numeroa. Aamupuuhat ja laittautumiset ovat jokaisen oma asia ja yksin asuvat eivät edes häiritse ketään toimillaan. Harvoin kai puolisoiden tai kämppistenkään kotoa poistumisrituaalit oikeasti ovat niin äänekkäitä, että muut häiriintyvät. Jollain menee viisi minuuttia, jollain viisi tuntia. Ei se ole muilta pois, jos sen takia ei myöhästytä jostain.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä päivittelyä muiden aamutoimista/laittautumisista ja niiden kestosta. Varsinkin jos se toinen hoitaa toimensa tekemättä itse niistä numeroa. Aamupuuhat ja laittautumiset ovat jokaisen oma asia ja yksin asuvat eivät edes häiritse ketään toimillaan. Harvoin kai puolisoiden tai kämppistenkään kotoa poistumisrituaalit oikeasti ovat niin äänekkäitä, että muut häiriintyvät. Jollain menee viisi minuuttia, jollain viisi tuntia. Ei se ole muilta pois, jos sen takia ei myöhästytä jostain.
Saattaisin kyllä herätä siihen, jos puolisoni tai kämppikseni keksisi mennä suihkuun vaikka klo 05 aamulla, että ehtisi kahdeksaksi töihin. Ja kyllä ketuttaisi herätä siihen aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin kyllä herätä siihen, jos puolisoni tai kämppikseni keksisi mennä suihkuun vaikka klo 05 aamulla, että ehtisi kahdeksaksi töihin. Ja kyllä ketuttaisi herätä siihen aikaan!
Tai viimeistään siihen, että huudattaisi fööniä.
5 minuuttia arkisin, juhliin ehkä 30 min.
Max.30min ehkä 45min jos pitää syödä ennen lähtöä tai tehdä evästä.
Ei mee yhtään aikaa, kun en "kaunistaudu". Joskus joutuu suihkussa käydä, että kehtaa mennä kauppaan.
5-45min. Riippuu minne lähtö ja pitääkö käydä suihkussa.
Arkena herään noin tunti ennen lähtöä. Laittautumiseen menee noin 20 minuuttia sisältäen kasvojen pesun ja kosteuttamisen, hiusten harjauksen, hampaiden pesun, ehdotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmetytä ollenkaan että aamu bussissa istui sen näköisiä matkustajia että olivat juuri nousseet ylös sängystä, hiukset sekaisin, vaatteet mitä sattuu ja hajukin oli sen mukainen.. nyt korona aikaan en ole onneksi kulkenut enää julkisilla..
Miten kukaan voi nousta sängystä aamulla ja ei käy suihkussa..? Kyllähän sitä hikoilee yölläkin ja ei kyllä enää aamulla ole suihkunraikas. Pistättekö dödöä pesemättömiin kainaloihin ja pakkelia naamaan joka on edellisen illan aikana pesty? Yäks..
Hikoilen hyvin harvoin öisin ja dödön laitan yötä vasten, jolloin se vaikuttaa seuraavan päivän. Aamulla tietenkin pestään kasvot ja mahdollisesti alapesu tarpeen mukaan.
Työaamuna kaunistautumiseen menee 15min.
Silmämeikki pohjustuksineen ja hiusten harjaus ponnarille plus lakkaa päälle sekä hammaspesu (vaikka se onkin hygienian hoitoa).
Juhlameikin teko saattaa viedä kaikkine kotkotuksineen 45min.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn aina illalla suihkussa. Laitan puhtaan yöpuvun ja menen puhtaisiin lakanoihin deodorantti kainaloissa :) Aamulla kasvojen huuhtelu ennen meikkiä ja alapesu wc:ssa. Töissä hikoilen kuitenkin sen verran, että ei olisi järkeä käydä aamulla suihkussa.
”Työt ei vissiin kauheen aikaisin ala, kun on 3 h aikaa olla hereillä sitä ennen? Tai sitten oikeesti heräät jo aamuyöllä. Mulla heräämisaika riippuu ihan siitä, moneenko menen töihin. Jos menen myöhempään, varaan enemmän aikaa, ja aikaisina aamuina taas oon laittanut kaiken valmiiksi ja lähden suit sait ovesta. Pyrin siihen, ettei kello herättäisi kuutta aiemmin. Jos menen 6.30 töihin, niin sitten ehkä 5.50 soi kello. Enkä tietenkään koskaan torkuta, kun en usko torkuttamisessa olevan mitään järkeä.”
Juu ei ala. Onnekseni olen nykyään töissä paikassa joka ei ole edes auki ennen aamukymmentä. Aiemmin olin paikassa johon menin kahdeksaksi ja silloin heräsin pari tuntia ennen ja söin sitten työpaikalla aamiaisen.
Arkena herään 2,5-3h ennen töiden alkua. Ihan siksi kun olen niin hidas. Itse "kaunistautumiseen" ei kuulu kuin hampaiden harjaus, kasvojen pesu ja kasvoveden, seerumin ja rasvan laitto (ja aurinkorasva!). Dödöä kainalohin ja puhtaat vaatteet. Hiusten harjaus ja ponnari. Mutta olen oikeasti aamuisin ihan sairaan hidas ja siksi herään niin paljon aiemmin. Olen hidas syömään aamupalaakin. Olen aika tumma ja mulla on luonnostaan mustat ripset ja kulmakarvat joten en koe että tarvisin arkena meikkiä. Mulla on pitkät hiukset ja tuntuu helpoimmalta pitää niitä korkealla ponnarilla. Tykkään käydä suihkussa iltaisin joten aamulla siihenkään ei kulu aikaa.
Jos lähden juhlimaan niin suihkuun, hiusten ja meikkien laittoon menee pari-kolme tuntia.